نسخهٔ اسپرت کرایسلر ۳۰۰ SRT برای اولین بار با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱ معرفی شد. این موتور با تولید ۴۷۰ اسب بخار قدرت، سدان اسپرت کرایسلر را ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. بااینحال عرضهٔ ۳۰۰ SRT از سال ۲۰۱۵ در ایالاتمتحده پایان یافت اما همچنان در استرالیا و خاورمیانه به فروش میرسید. حال خبر رسیده که این ماشین بعد از مدل ۲۰۲۱ دیگر در استرالیا هم عرضه نخواهد شد. هرچند هنوز ۳۰۰ SRT در وبسایت کرایسلر برای خرید وجود دارد اما این شرکت در اطلاعیهای گفته است که پذیرش سفارش برای این سدان اسپرت به دلیل محدودیت تولید متوقف شده است.
هرچند کرایسلر صریحاً به حذف کامل ۳۰۰ SRT از بازار استرالیا اشاره نکرده اما به گزارش وبسایت استرالیایی کار ادویس، به نمایندگیهای کرایسلر گفته شده دیگر سفارش خرید برای این خودرو را قبول نکنند. به گفتهٔ این گزارش، تولید ۳۰۰ SRT برای بازار استرالیا از سر گرفته نخواهد شد. البته کرایسلر با گشت پلیس بزرگراه استرالیا برای تحویل ۳۰۰ SRT قرارداد دارد اما این قرارداد در پایان سال ۲۰۲۱ منقضی میشود. بااینحال کرایسلر گفته است که به این قرارداد احترام خواهد گذاشت و تا زمان مقرر خودروها را به پلیس تحویل خواهد داد. بنابراین احتمالاً آخرین نمونههای این خودرو به پلیس بزرگراه استرالیا میرسد.
استرالیا سابقهای طولانی در زمینهٔ سدانهای V8 ارزانقیمت دارد که به بیش از ۵۰ سال پیش و معرفی اولین خودروی V8 ساخت این کشور در سال ۱۹۶۵ بازمیگردد. سپس خیلی زود فورد و هولدن هم به این بخش وارد شدند؛ اما با خروج فورد فالکون از بازار در سال ۲۰۱۶ و کنار رفتن هولدن کومودور V8 در سال ۲۰۱۷، کرایسلر ۳۰۰ SRT آخرین سدان V8 ارزانقیمت در بازار استرالیا بود که با قیمتی زیر ۷۰ هزار دلار استرالیا عرضه میشد. البته کسانی که خواهان غرش V8 هستند هنوز هم میتوانند سراغ مدلهای لوکس عملکرد بالا مثل بامو M5 بروند اما برای تجربهٔ این لذت باید پول زیادی خرج کنند.
ariobarzan
۲۱ دی ۱۳۹۹بعد از تحمیل پژو و سیتروئن این خبر بدترین خبره
ممد ژانگولر
۲۱ دی ۱۳۹۹خوراک سیاهپوستای هیپ هاپ بود
۱۰ کیلو طلا به خودشون آویزون میکردن
میثم
۲۱ دی ۱۳۹۹خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
Ramin
۲۱ دی ۱۳۹۹هعی روزگار !!
من تو مطلب آئودی هم گفتم که صنعت خودرو آمریکا روبه نابودی است.
کم کم دارن خودرو های خوب محو میشن…
دلیل هم احتمالا طراحی های بد هست…
این کرایسلر srt 300 به نظرم عقبش خیلی خیلی زشته…
احتمالا طراحی های نه چندان خوب سبب نابودی برند ها شدن. ( و همچنین قرارداد های مسخره …)
Ahmedreza2002
۲۱ دی ۱۳۹۹اگه اجازه بدن دوستان فرانسوی فن اینا رو از چشم psa ببینیم
این مدل البته خواه نا خواه باید کنار میرفت
$Ãbţìň$
۲۱ دی ۱۳۹۹همینو کم داشتیم….
میثم
۲۱ دی ۱۳۹۹تنها دلیل کنار رفتنش اینه که خودشو تطبیق نداد با شرایط روز
مهدی،:امید اینده
۲۱ دی ۱۳۹۹خیلی حجم این ماشینا زیاده خیلی
akrh78
۲۱ دی ۱۳۹۹خدایی هنوزم قشنگه
خیلی متناسب و زیب هست
مخصوصا عقبش
کاش با عرضه نسخه هلکت ازش خداحافظی میکردن
Mf1
۲۱ دی ۱۳۹۹کرایسلر 300 سال ۲۰۰۶ از لحاظ طراحی ولوکس بودن برابری میکرد با بنتلی و رولزرویز حیفه چنین ماشین شگفت انگیزی دیگه تولید نشه
Mazda3
۲۱ دی ۱۳۹۹یکی از معدود ماسل سدان های واقعی که ابهت خاصی هم داره از همون موقع که تو امریکا تولیش متوقف شد ناراحت شدم.
E39
۲۲ دی ۱۳۹۹در کل طراحیش چنگی به دل نمیزد از اول