بیوککرایسلر

دوئل کرایسلر 300 و بیوک لاکراس

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت نهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های بزرگ

دوئل‌های گروه سدان‌های بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

بیوک لاکراس

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۵

نسل کنونی: سوم

پلت‌فرم: P2XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۰,۱۶۱ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱,۱۱۹ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: پنج ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند و بی‌نقص، استایل شیک و چشم‌نواز، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خوب، هندلینگ مناسب

نقاط منفی: شیفتر جوی‌استیکی ناخوشایند، خودرویی نیمه‌لوکس با قیمت لوکس (در تیپ‌های بالایی)

 

کرایسلر ۳۰۰

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: LX کرایسلر

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۱,۲۳۷ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴,۷۰۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: چهار ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سالخورده اما باشکوه، لوکس اما قابل‌دسترس، راحت برای استفادهٔ روزانه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی، صندلی‌های راحت

نقاط منفی: تعویض دنده‌های بی‌دقت، مسافت توقف طولانی

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کرایسلر ۳۰۰

بیوک لاکراس

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۶ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۲۹۲ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ۳۸۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۳ ثانیه ۵.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۸ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) ۹.۸ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۹۱۰ کیلوگرم ۱۶۸۰ کیلوگرم
طول ۵.۰۴ متر ۵.۰۱ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۵ متر ۲.۹۰ متر
حجم صندوق بار ۴۵۵ لیتر ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۰,۳۹۰ دلار ۳۰,۴۹۰ دلار
قیمت موردبررسی ۳۰,۳۹۰ دلار ۳۰,۴۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10197457]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. javad

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    جای اوالون جدید اینجا خالیه

    1. M

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      یو سوال از دوستان آمزیکایی باز
      موتور 302 دهه شصت فورد اسمال بلاک محسوب میشه ؟
      و این که آیا روی مدل تاندر برد استفاده شده یا نه ؟

    2. یانکی

      ۲ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      دوستانمیزان فروش کرایسلر رو ببینید تازه نکته اینجاستکه 2011 اومده.انصافا اگر فیات نامردی نمیکرد و به جایهنسل جدید آلفا و مازراتی محصولات شاخهایه آمریکایی رو بروز میکرد چی میشد

  2. محمد

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    کرایسلر برای یه خودروی سال ۲۰۱۱ طراحی واقعا سنگین و با ابهتی داره و بیشتر لوکس بنظر میاد
    البته طراحی داخلش سن طراحی رو نشون میده که بیوک در طراحی داخل دست بالا رو داره
    از نظر فنی هم تفاوت فاحشی ندارن گرچه بیوک بخاطر بروزتر بودن کمی بهتره اما مشخصات کرایسلر هم قطعا نامید کننده نیست
    در نهایت هم
    انتخاب من بین این ۲ کرایسلره

  3. aston martin

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    کرایسلر 300 ماشین والتر وایت تو برکینگ بده :))

  4. حمیدرضا

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    من بیوک رو بیشتر دوست دارم ولی خوب نمیدونم منظور از تیپ های بالا چیه که گرون ترن
    عمده فروش کرایسلر برای مدلهای هشت سیلندرش هست که موتوری مشابه داج داره و بسیار پرقدرته

  5. ارش

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چه ماشینهای کاملی قدرت زیاد شتاب خوب لوکس راحت وبهتر از همه دو دیفرانسیل.فکرکنم بیوک بهتر باشه رای من بیوک.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. امیر

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    فنی لاکراس بهتره اونم بخاطر به روز بودنش و وزن خیلی کمترش!
    طراحی کابین لاکراس حس لوکس بودنو داره تقریبا
    کرایسلر قدیمیه ولی طراحیش واقعا گیراس مخصوصا طراحی خارجیش
    دلیل انتخابم برند کرایسلر و دیف عقب بودنشه
    جفتشون خوبن و سوارشون شدم اما کرایسلر یه چیز دیگس وقعا!

  7. امیر

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    یعنی خاک‌برسر فیات کرایسلر دیگه این ماشین وی میخواد یه تغییری باز طراحیی رفرشی بشه دیگه خیلی قدیمیه مث دورانگو مث جورنی حتی اون گرندکاروان یعنی سوناتا۳نسل عوض کرد اونوقت۳۰۰ هیچ

  8. ahmad

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    هیچکدام .

  9. Saman

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    به بیوک رای دادم ولی هر دو رو می خوام :-) ماشین امریکائی محشره

  10. علی

    ۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کرایسلر خیلی خوبه.گاز که میدی پشت ماشین میره،با اون هیکل بزرگش.خیلی هیجان داره روندنش

  11. امیر

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حضرت آقا فرمودن ماشین های آمریکایی رو خودشون نمیخرن منظورش این ماشینا بود ؟
    چیه این ماشینا حیف نیست پراید .

    1. تهرانی

      ۳ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (6 ديدگاه)

      خخخخخخخخ درسته خب. الان امریکا مردمشون فقیرن دارن کلیه میفروشن تو صف بنزینن. تو صف همه چی ان.
      گوشت یخ زده ی برزیلی که بیشتر شبیه لاشه ی گوشت خره رو میخرن و میخورن. دلم براشون سوخت
      اخرین بار گوشت خریدم به اسم گوشت قیمه شده ی اماده که یخ زده بودش. حالا برا ریا نشدن نگفتن برزیلیه. نمیدونم شایدم گوشتش ژاپنی بود. موقع خرید به اندازه وزن کل گوشت پول دادیم. صبح گذاشتیم بیرون یخش اب بشه تا شب یه قیمه جانانه بخوریم. شب یخاش باز شد یه لیوان کامل به اندازه نصف خود گوشت اب جمع شده بود ته ظرف . یعنی بار یه لیوان ابم ما پول دادیم. ۳۳.۳۳۳۳۳ درصد پول برا اب. گوشتم معلوم نبود گاوه یا گوساله. ولی وقتی پختیم هم گفتن گاوه
      حالا ما به اسم گوساله خریدیم. ولی گاو بود. دلم برا حضرت اقا سوخت با مردم امریکا. به هر حال ما تحمل میکنیم تا فرزنداشون برا نماز بهتر خوندن برن کانادا و امریکا.

  12. حامد

    ۳ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (35 ديدگاه)

    کرایسلر ۳۰۰ از اون دست ماشیناس که واسه این که عاشقش بشی نمیخاد بری مشخصات فنی شو چک کنی!! همیشه وقتی به عکساش نگاه میکنم حس میکنم دارم ی اثر هنری رو تماشا میکنم … شاید تو طراحیش نقصایی دیده بشه …شاید طراحی داخلیش از مد افتاده باشه… ولی اون حس ابهت و مردونگیی که تو کالبد این ماشینه رو نمیشه نادیده گرفت و این میشه که عاشقش میشی …( این حسو البته قوی ترشو وقتی به گودزیلا هم نگاه میکنی بهت دست میده )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا