همچنان در گروههای ابتدایی دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه سدانهای بزرگ رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، رقابت بین بیوک لاکراس و کیا کادنزا برگزار شد که مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۱۹۳۱ رأی به ثبت رسیده است. در نظرسنجی سایت در این دوئل، لاکراس با اختلاف نسبتاً زیادی جلوتر است اما در نظرسنجی کانال تلگرام تا لحظهٔ نگارش این مطلب آراء دو خودرو دقیقاً برابر هستند. بااینحال با جمع بستن آراء دو نظرسنجی مشخص شد که لاکراس با کسب ۱۱۱۲ رأی یا ۵۷ درصد از کل آراء، پیروز این دوئل لقب میگیرد درحالیکه کادنزا موفق به کسب ۸۱۹ رأی شده است و حالا امروز در سومین دوئل گروه سدانهای بزرگ، کرایسلر ۳۰۰ به مصاف فورد تاروس رفته است.
بیوک لاکراس | کیا کادنزا | هیوندای آزرا | رنو لتیتود |
بیوک لاکراس | ؟ | ||
نیسان ماکسیما | سیتروئن C6 | کرایسلر ۳۰۰ | فورد تاروس |
نیسان ماکسیما | ؟ | ||
تویوتا آوالون | شورلت ایمپالا | دوج چارجر | شورلت SS |
؟ | ؟ |
کرایسلر ۳۰۰
تاریخچهٔ استفاده از نام ۳۰۰ توسط کرایسلر طولانی و پرفرازونشیب است. این شرکت آمریکایی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ از این نام استفاده نمود که تا سال ۱۹۷۱ بر روی خودروهای مختلفی قرار گرفت. سپس نام ۳۰۰ برای چندین سال به فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال ۱۹۹۸ کرایسلر با معرفی سدان لوکس بزرگی بنام 300M این نام را بار دیگر زنده نمود. تولید 300M در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید و سپس یک سال بعد جایگزین این خودرو با نام 300C معرفی شد. این خودرو استایل و ظاهری جعبهای شکل داشته و از این لحاظ کاملاً با 300M متفاوت بود. نسل اول 300C روی پلتفرم LX کرایسلر ساخته شده که با مرسدس بنز E کلاس W211، دوج چارجر، دوج چلنجر و دوج مگنوم مشترک بود. این نسل از ۳۰۰ در نسخهٔ استیشن هم تولید شد که اشتراکات و شباهتهای زیادی با دوج مگنوم داشت؛ اما این سدان بزرگ لوکس آمریکایی هماکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. نسل دوم این ماشین نیز همچنان از همان پلتفرم LX استفاده میکند و در طراحی نیز کاملاً دنبالهروی نسل قبلی خود است؛ اما در این نسل نسخهٔ استیشن کنار رفته و ۳۰۰ تنها بهصورت سدان عرضه میگردد. همچنین پس از شکلگیری اتحاد فیات-کرایسلر، این خودرو با نام و برند لانچیا تِما در اروپا هم عرضه میشود. برای کرایسلر ۳۰۰ چهار پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب است که شامل یک نمونهٔ V6 توربودیزل (این موتور فقط در بازار اروپا ارائه میشود)، یک واحد V6 بنزینی و دو موتور V8 همی میشود. قویترین پیشرانهٔ این جمع، موتور ۶.۴ لیتری V8 همی است که ۴۷۰ اسب بخار قدرت داشته و در مدل SRT-8 ارائه میگردد ولی ما برای این دوئل مدل 300S را انتخاب کردهایم که از موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نیرو در حالت استاندارد به چرخهای عقب منتقل میگردد اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.
فورد تاروس
تاروس برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ بهعنوان یک سدان متوسط و برای جایگزینی با سدان LTD معرفی شد. این خودرو تا سال ۲۰۰۷ در چهار نسل و در دو نسخهٔ سدان و استیشن به تولید رسید اما با توجه به اینکه در سال ۲۰۰۶ مدل فیوژن بهعنوان یک سدان متوسط به سبد محصولات فورد اضافه شده بود، تاروس از نسل پنجم که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، به یک کلاس بالاتر رفته و به سدانی فول سایز تبدیل شد. این نسل تنها به مدت دو سال به تولید رسید تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۹ نوبت به معرفی نسل کنونی یا ششم تاروس رسید. این خودرو که سدان پرچمدار فورد محسوب میشود، روی پلتفرم D3 این شرکت ساخته شده یعنی پلتفرمی که در خودروهای فراوانی از گروه فورد مثل فورد فلکس، لینکلن MKT، فورد اکسپلورر و لینکلن MKZ بکار رفته است؛ اما از نسل پنجم به بعد، تاروس فقط بهصورت سدان تولید میشود و خبری از نسخهٔ استیشن نیست. نسل هفتم این سدان بزرگ نیز در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۵ رونمایی شد اما این نسل فعلاً فقط در بازار چین عرضه میگردد و در بازار ایالاتمتحده هنوز نسل قبلی ارائه میشود. البته انتظار میرود بهزودی نسل هفتم تاروس در بازار ایالاتمتحده هم عرضه گردد. البته نسل ششم تاروس نیز برای مدل ۲۰۱۳ مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار گرفت تا همچنان توانایی رقابت آن حفظ گردد. این نسل از تاروس با پیشرانههای مختلفی عرضه میگردد که برخلاف کرایسلر ۳۰۰ در بین آنها موتور چهار سیلندر هم وجود دارد اما خبری از پیشرانهٔ V8 نیست. قویترین موتور این خودرو یک واحد ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست است که ۳۶۵ اسب بخار قدرت داشته و در مدل اسپرت SHO ارائه میشود. ولی ما برای این دوئل جهت هماهنگی با رقیب، موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی تاروس را انتخاب کردهایم که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این خودرو برخلاف کرایسلر ۳۰۰، سدانی دیفرانسیل جلو است که البته برای آنهم امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد.
مشخصات فنی
کرایسلر ۳۰۰ | فورد تاروس | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۳۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۶.۳ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵ ثانیه | ۱۵.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۵۵ کیلوگرم | ۱۸۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۴ متر | ۵.۱۵ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۵ متر | ۲.۸۷ متر |
حجم صندوق بار | ۴۵۳ لیتر | ۵۶۶ لیتر |
قیمت پایه | ۳۳,۴۳۵ دلار | ۲۸,۲۲۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9813850]
(ali(chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۶عجب رقابتى اى ول
رقابت فورد و کرایسلر
مثل سنوات گذشته راى نمىدم اما بنظرم کراىسلر بهتره
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۶علی داش هر دو شون رو تقریبا هر روز تو خیابون میبینم
کرایسلر خیلی قیافه خاص تری و با ابهت تری داره
فقط انگلستان
۳۱ مرداد ۱۳۹۶سامان آذری جان امروز یکی از کامنت های چند روز قبل تو رو خوندم که نوشته بودی کم کم داری میری آمریکا
خواستم بهت بگم که من قبلا بیشتر به اروپا علاقه داشتم ولی پس از یه تحقیق گسترده به این نتیجه رسیدم که آمریکا بهترین گزینه برای مهاجرته این آمریکای لامصب انواع طبیعت های زیبا رو داره یعنی تنوع خیلی بالایی داره از پرباران ترین و پربرف ترین مناطق دنیا بگیر تا میرسه به بلندترین آبشارها و زیباترین و بزرگترین جنگل ها و … اگه تنوع بالا می خوای هیچ کجا به پای آمریکا نمی رسه
شرایط پیدا کردن شغل هم خیلی راحت تر از اروپاست و درامدش بیشتر از کشورهای اروپاییه بجز چند مورد انگشت شمار
شرایط زیادی برای انتخاب یه کشور برای مهاجرت دخیله مثلا برای تو که در یه شهر بزرگ مثل تبریز زندگی کردی به نظرم باید به جایی بری که شهر های بزرگی داره مطمئنا اگه به اروپا بری پس یه مدت یکم دل زده می شی چون بالای نود ونه درصد شهرهاش خیلی کوچیکه و حالت روستا داره و کسی که به جای شلوغ و بزرگ عادت داره زیاد دلچسب نیست و …
خلاصه کلام بهت بگم که بهترین کشور ممکن رو برای رفتن انتخاب کردی امیدوارم تو و هرکسی که از اینجا می ره و خودشو نجات میده بتونه اونجا زندگی سالم و سعادتمندانه و رضایت بخشی داشته باشه انشا الله من هم چند سال دیگه میرم
کلام آخر هم اینکه برو زندگی کن.
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۶فدات داداش اره
کانادا و امریکا برا محاجرت بهترین جای ممکن هستند
مخصوصا اینکه به هیچ عوان مثل اروپایی ها نژاد پرست نیستند
مخصوصا تو این وضع که کشور های جنگ زده مثل سوریه عراق و…. ریختن ارو پا رو به گند کشیدن
به قول یکی از دوستام که میگه اگه یه روزی تو خبر ها شنیدید که تو اروگا پناه جو هارو شکار میکنند اصلا تعجب نکنید
ولی یه چیزی هم هست که بعد ترامپ شرایط خیلی عوض شده و رفتن به امریکا تقریبا محاله
یکی دو روش هست که اونم زمان بر هست
فقط ازدواج اسون ترین راهه الان سه چهار تا از دوستام تو امریکا هستند و امیدم اول به خدا بعد اونا هستند
وضعیت روحیم خیلی خرابه
به شدت افسرده شدم طوری که شب تاصبح بیدارم و دارم راک متال گوش میکنم
حالا ببینیم چی میشه
فقط انگلستان
۳۱ مرداد ۱۳۹۶با توکل به خدا هر جوری که شده باید رفت.
amirhossein
۳۱ مرداد ۱۳۹۶جالبه که میگین اروپا رو به گند کشیدن ! از هر ۱۰۰۰ نفری از خاورمیانه به اروپا رفتن ۹۹۹ نفر آدمای معمولی و بدشانس بودن که از جنگ و بدبختی فرار کردن و سامان آذری هیچ برتری نسبت بهشون نداره!!! چرا میگی اروپا رو به گند کشیدن؟ شما چه سرمایه ی بزرگی میخوای با خودت به اروپا ببری؟ فکر بزرگ داری یا ثروت هنگفت؟
(ali(chevy nova
۱ شهریور ۱۳۹۶خوش بحالت داش سامان
چى مىشد تو همه ى شهرهاى کشورمون این جور ماشىنها رو مىدىدىم
amin
۳۱ مرداد ۱۳۹۶آقا سامان راه آمریکا بسته است اما موسسه *** میتونه براتون ویزای کانادا بگیره و خیلی قوی هستش در این زمینه،چندتا از دوستان و آشنایان من از همین طریق رفته اند
PaRHaM
۳۱ مرداد ۱۳۹۶واقعا طراحی کرایسلر ۳۰۰ رو دوس دارم❤??
جفتشون هم عالی ان?
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اقای
Amirhossein
اره به گند کشیدند
من نمیگم.فقط کافیه از کسانی که اونجا هستند بپرسی بهت میگن جریان از چه قراره هیچ وقت ندونسته حرف نزن
همونهایی که میگی یه ادم معمولی اند سوار کامیون میشن و میرن مردم بی گناه رو زیر میگیرند یا یه اسلحه میگیرن دستشون یا یه بمب میبندن به کمرشون بعد میرن مترو و فرکدگاه مردم رو میکشن به خاطر چی ؟؟؟ به خاطر وعده بهشت و حوری …
حداقلش اینه من جوش ارگون و co2 مدرک بین المللی دارم دوره غواصی و جوش زیر اب میگذرونم هر جا برم به اون کشور منفعتی نداشته باشم ضرری هم ندارم
Hosein
۳۱ مرداد ۱۳۹۶یخورده انصاف و وجدانم چیز خوبیه.اینا خودشون از دست داعشی که همین آمریکا و اروپا بوجودشون آوردن فرارین فک نکن الان رو شما یه حساب دیگه وا میکنن این جوری بخوای خوب و بد و باهم قاطی کنی به خود تو هم به همون چشم پناهنده نگاه میکنن.هر کی مختاره هرکار ی عشقش میکشه انجام بده ولی ظالم و مظلوم و یکی نکنید
Amirhossein
۱ شهریور ۱۳۹۶آقای
سامان آذری
چه کسی به شما اجازه داده گناه 100 نفر رو به پای 100 میلیون نفر بنویسی؟
الحق که جهان سوم متعلق به هیچ سرزمینی نیست بلکه در فکر بعضی ها حکمرانی میکنه
این طرز تفکر شما بسیار عامیانه و سطح پایینه
اکثریت پناهجو ها افراد بیآزاری هستند که جونشون رو برداشتن و از آتش جنگ فرار کردن.
سامان اذری
۱ شهریور ۱۳۹۶مگه من.همشو.گفتم؟؟
ببین اون بعضی ها باعث شدن همه مسلمونارو به چشم تروریست نگاه کنند
من 2 سال پیش رفتم ترکیه همه چیز خوب بود
فقط یه چیزی بد بود که تو خیابونها عربهای سوری و عراقی گدایی میکردن و چهره شهر رو یکم بد کرده بودند
یکی دو ماه پیش بود رفتم کلا همه چیز قاطی بود
یه جریانهایی داره اتفاق می افته نمیدونم از کی دستور میگیرن که زنهاشون روسری رو کاملا با حجاب رو سرشون میکنند حتی یه مو هم بیرون نبود ولی پایین…….
حتی از دوستم که امریکاست پرسیدم اونم گفت که اینجا هم از اونجور ادما هستند نمیدونم جریان چیه
منم بیشتر اقامت شغلی میخوام بگیرم شد میرم نشد که هیچ
MAHDI . TUNING
۱ شهریور ۱۳۹۶من با سامان عزیز صحبت کردم
به خاطر محدودیت های سایت نمیتونه همه چیزو بهتون بگه و این بحث هم سر دراز داره
منم 2 نکته درباره اروپا و اون پناهنده های بیچاره اضاف میکنم
البته نباید بگیم اروپا بهتره بگیم بعضی کشورای اروپا
مثل انگلیس که پناهنده پذیریش در مقابل المان و اسپانیا و یونان صفر حساب میشه و وضعش بهتره
یه اشتباهی رخ داده که میگمش
پناهنده ها چند سالی تا به شرایط اون کشور عادت کنن و با فرهنگش جور بشن مشکلاتی هست اما مشکل اصلی اینه که تروریستا بین پناهنده ها میرن و بمب گذاری میکنن تا جلوه بدی از اون بیچاره ها نشون بدن و دیگه راهشون ندن
Behnam.xan
۳۱ مرداد ۱۳۹۶هردو خوبن
ولی انتخاب من کرایسلر۳۰۰?
Amir
۳۱ مرداد ۱۳۹۶.
درسته ، هر دو واقعا خوبن و جای حرف باقی نذاشتن ،
ولی از حق نگذریم کرایسلر 300 عجب غولیه واسه خودش.
یه موتور 6/4 لیتریِ HEMI کم داره تا بشه اون چیزی که آرزوی خیلی از ماست. آسفالت رو به آتیش میکشه.
جدا از برتری های فنی ، ظاهر فورد تاروس یکم قدیمی شده و واسه سال 2013 خوبه نه الان.
چهره ی 300 یکم بهروز تره.
قیمت کرایسلر بیشتره اما مصرف سوخت کمترش جبران میکنه. برام جالبه کرایسلر با موتور بزرگتر و وزن بیشتر 1 لیتر مصرف سوختش کمتره.
نسل قبل کرایسلر 300 که با کمک دایملر ساخته شد به نظرم خیلی قشنگ تر از این نسل و همچنین تمام رقباش هست. بهش میگفتن بنتلی امریکایی و جالب اینه که قیمتش یکدهم بنتلی بود.
(ali(chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۶دوستان تارىخچه کرایسلر 300 بسىار زیباست
کراىسلر مدل300 رو براى رقابت با کادىلاک دوىل و لىنکلن کانتىننتال به بازار داد
سال 1955 اولىن نسل 300 تولىد شد و مجهز به موتور331 همى بود و 300 اسب قدرت تولىد مىکرد و تونست لقب قوى ترىن ماشىن امریکا رو تو اون سال بدست بىاره و بخاطر همین هم اسمش رو گذاشتن300
کرایسلر در سالهاى 58-60 مدل 300 رو کاملا ارتقا داد و مدل 1958 رو با موتور همى جدید به بازار داد و 380 اسب قدرت داشت
در سال 1960 افزاشى قدرت به 400 اسب رسىد و کرایسلر تونست با رقباى خودش از فورد و جى ام رقابت کنه
(ali(chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۶براى دوستان خودم 2 تا نظر سنجى دارم
1. Chrysler 300 1957 لاىک
2. Lincoln premiere 1957 دىس لاىک
(ali(chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى
1. Oldsmobile 98 1959 لاىک
2. desoto firedome 1959 دىس لاىک
فرشاد
۳۱ مرداد ۱۳۹۶تاروس رو قبلا تست کردم، رنگ قرمزش، ماشین ایدهآلیه از هه نظر، خوشم میاد ازش، خوش چهره، با کیفیت، جادار، راحت و از نظر فنیم ارضا کنندست. . . از طرفیم طراحی خارجی کرایسلر ۳۰۰ رو هم میپسندم و از نظر فنی خیلی جزئی برتره. به تاروس رای میدم به دلیل تجربه خوبی که از سواریش دارم و همچنین قیمت مناسبش.
kamran cooper
۳۱ مرداد ۱۳۹۶آخرش یه روز یع کرایسلر ۳۰۰ میخرم.فقط کاش تا اونروز تولیدش متوقف نشده باشه:)
MAHDI . TUNING
۳۱ مرداد ۱۳۹۶این گروه چارجر هلکت از لحاظ موتوری از همشون بالاتره
اینجا به کرایسلر رای دادم چون کرایسلر فقط دو ماشین خیلی خوبی داره که یکیش همینه
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۶این عکس فوق العاده تقدیم به همه امریکایی باز های پدال مخصوصا داش علی
(برج تجارت جهانی . تبریز)
http://uupload.ir/files/9cpj_img_20170822_130246.jpg
علی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶یه جوری میگی ریختن اروپارو به گندکشیدن که انگار خودت میخوای بری اروپارو آبادکنی ،تخصصتو میخوای ببری اونجا یا سرمایتو ، وقتی هیچکدومو نداری با اونا فرقی نداری که.
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۱ مرداد ۱۳۹۶سامان آذری یکی از بچه های گل سایته.
برای چی این همه بهش دیسلایک دادین یا((دادی))
چون دوست داره بره آمریکا و خوشش میاد؟؟؟
اتفاقا منم خیلی دوست دارم برم آمریکا پس بیاین به منم دیسلایک بدین خالی شین?
راستی سامان جان چرا نمیری استرالیا ؟؟
اونجا هم خوبه یه چند سالی برو اونجا مشغول به کار شو به شرایط عادت کن بعد برو آمریکا.
به نظرم اینطوری بهتره.
Hosein
۳۱ مرداد ۱۳۹۶داداش تروخدا نرو اگه شما برید ما چیکار کنیم؟؟؟؟????
(ali(chevy nova
۱ شهریور ۱۳۹۶فداى تو داش سامان گل
MOBIN POURMAND
۳۱ مرداد ۱۳۹۶فورد و دفر جلو؟؟؟؟؟
Wrx
۳۱ مرداد ۱۳۹۶یکی از ماشین های که عااشقشم ۳۰۰هست
اون عکسای بالای مشخصات فنی که بغل هم هستن دومین عکس که نمای کامل بغل ماشینارو نشون میده توجه کنید چه استایلی داره کرایسلر کاملا هماهنگ اصن انگار با ادم حرف میزنه ?اصن با روحو روانه ادم بازی میکنه
هر روز دارم رنگ سفیدشو میبینم رو مخمه ?
حیف که دیگه وارد نمیشه تو منطقه ما ☹️
mohammad_FM 480
۳۱ مرداد ۱۳۹۶با تمام احترامی که برا فورد قائلم . به کرایسلر رای دادم چون واقعا قیافه خاص تری داره
و دلیل دیگشم اینکه دیفرانسیل عقب و به بقیه مشخصات جدول که بازم همه به نفع کرایسلر هست کاری ندارم
ایمان
۳۱ مرداد ۱۳۹۶کرایسلر300 از یه طراحی خاص برخورداره که یه شخصیت متفاوت نسبت به سایر خودروهای این سگمنت به اتومبیل میبخشه و بیشتر شبیه خودروهای لوکسه.به شخصه عقیده دارم بهترین خودروی این سگمنت کرایسلر هست
Hosein
۳۱ مرداد ۱۳۹۶کرایسلر ۳۰۰ خیلی دوست دارم.خیلی استایل قشنگی داره سالار.با موتور قویتر و وزن بیشتر مصرف کمتر .ولی فقط عاشق طراحیشم
Amirreza
۳۱ مرداد ۱۳۹۶هیچ وقت از تاروس خوشم نیومد ولی کرایسلر رو دوس دارم پس رای من 300
Mercede kaviani
۳۱ مرداد ۱۳۹۶انتخاب بسیاربسیار مشکلی است ولی من کرایسلر 300 انتخاب میکنم چون محور محرک عقب است
مانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶دوستانی که گفتن طراحی فورد قدیمی شده
اصلا بوی کهنگی نمیده خیلی شیک و مدرن و زیباست
فقط کرایسلر ۳۰۰ خیلی زیبا و پر ابهته مشکل از فورد نیست
به نظر من فقط کرایسلر ۳۰۰
حمیدرضا
۱ شهریور ۱۳۹۶انتخاب سختی بود کرایسلر رو انتخاب کردم فورد خیلی جذاب نبود البته هر دو جذاب نبودن جدا تو امریکایی ها
محمد
۱ شهریور ۱۳۹۶متاسفانه کامنتای این پست همش شده بود احوالپرسی و بررسی شرایط کشورهای جهان. از دوستان خواهش میکنم رعایت کنن. اینکه کی میخواد کجا بره به بقیه مربوط نیست. من چون خودم کامنتای کل دوستان رو میخونم واقعا مناسب نمیدونم در مورد مسائل غیر از موضوع پست حرف زده بشه.
درمورد پست هم چون جفتشونو دیدم و هم سوار شدم انتخابش سخته ولی صرفا از روی علاقه و سلیقه شخصی کرایسلر300 رو انتخاب میکنم.