سیتروئن

افشای تصاویر سیتروئن C5 ایرکراس پیش از رونمایی رسمی

درحالی‌که سیتروئن قصد داشت کراس‌اوور جدید خود که C5 ایرکراس نام دارد را در آیندهٔ نزدیک در نمایشگاه شانگهای رسماً رونمایی کند، تنها چند روز مانده به رونمایی رسمی، تصاویر این خودرو افشا شده است. این تصاویر که توسط سایت‌های AutoHome و AutoWeek منتشر شده‌اند، طراحی نسخهٔ نهایی این کراس‌اوور فرانسوی را نشان می‌دهند که به‌شدت با الهام از ایرکراس کانسپت شکل گرفته است.

2018-citroen-c5-aircross-7

مشخص است که سیتروئن در C5 ایرکراس ضربه‌گیرهای هوایی معروف خود را در قسمت پایینی درها بکار گرفته است درحالی‌که اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب (پیشامدگی‌ها) و همچنین افزایش ارتفاع از سطح زمین، ظاهر آفرود مانند به این کراس‌اوور بخشیده است. بااین‌حال به‌طورکلی می‌توان C5 ایرکراس را برادر بزرگ‌تر و بلندتر هاچ‌بک C3 دانست درحالی‌که از استایل بسیار عالی و دوست‌داشتنی برخوردار است.

تصاویر داخلی نیز نشان از فضایی لوکس پوشیده شده از چرم قهوه‌ای و قطعات تزئینی دارند. شیفتر تعویض دندهٔ آیندهٔ نگر نیز نشان می‌دهد که این ماشین به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است درحالی‌که کنترل‌کنندهٔ دوار کناری آن نیز نشانگر وجود چندین حالت رانندگی مختلف در آن دارد که درست مشابه دیگر کراس‌اوورهای مدرن پژو-سیتروئن است. هرچند هنوز مطمئن نیستیم که آیا C5 ایرکراس با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه خواهد شد یا نه اما گزارش Autocar نشان می‌دهد که به‌احتمال‌زیاد تیپ‌های بالایی آن مجهز به این سیستم خواهند بود.

2018-citroen-c5-aircross-11

سیتروئن هنوز جزئیات دقیق کراس‌اوور جدید خود را اعلام نکرده است اما رسانه‌های چینی گزارش داده‌اند که این خودرو بر روی پلت‌فرم EMP 2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با کراس‌اوور پژو ۳۰۰۸ مشترک است؛ اما پلت‌فرم تنها چیزی نیست که بین این دو کراس‌اوور هم‌خانواده مشترک است چراکه انتظار می‌رود تقریباً تمامی پیشرانه‌های پژو ۳۰۰۸ برای سیتروئن C5 ایرکراس هم ارائه شوند.

2018-citroen-c5-aircross-1

این موتورها شامل نمونه‌های ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری توربوشارژ می‌شود که به ترتیب ۱۷۰ اسب بخار و ۲۰۵ اسب بخار قدرت دارند. نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. انتظار می‌رود بعداً یک موتور ۲ لیتری توربو هم به این لیست اضافه گردد. همچنین علاوه بر نسخهٔ استاندارد این کراس‌اوور، ممکن است سیتروئن همانند فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس، یک نسخهٔ با فاصلهٔ محوری کشیده از C5 ایرکراس را هم با سه ردیف صندلی تولید کند؛ اما این فعلاً در حد یک شایعه است.

2018-citroen-c5-aircross-2

همان‌طور که اشاره شد، سیتروئن از این کراس‌اوور جدید رسماً در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کردهو سپس آن‌را در سه‌ماههٔ آخر سال جاری به بازار چین عرضه خواهد نمود. C5 ایرکراس به‌صورت محلی در چین توسط شرکت جوینت ونچر پژو-سیتروئن-دانگ‌فنگ تولید خواهد شد درحالی‌که نسخه‌های اروپایی آن در فرانسه تولید می‌شوند. عرضهٔ این کراس‌اوور نوین فرانسوی در اروپا نیز از ماه اول سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.

2018-citroen-c5-aircross-6

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. آریا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    از طراحی سیتروئن خوشم نمیاد
    شاید به نظر طرفداراش خیلی خاص باشه ولی به نظر متفاوت هست اما زیبا نیست.
    دوستان کی میدونه فروش جهانی PSA درسال چند دستگاهه؟؟؟

    1. "Amir"

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      نمیتونم بگم خوشگله ، ولی جذاب و خاصه ، طراحی متفاوتی داره هم کابین هم بدنه ، قطعا انتخاب اول من نیست اما دوسش دارم

    2. Ace

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      4,274,769

      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        تو سایت focus2move که زده 3,248,108 تو سال 2016 و نهمین گروه خودروسازی دنیا

        1. Ace

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ویکی پدیا
          آمار فروش سال 2016
          کُپی پِیست کردم.

    3. آریا

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      پرچم سفید…
      ظاهرا سلیقه من با سلیقه جمع یکی نبود که اینقد دیس میدین.

  2. Ace

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    هم متفاوته… هم قشنگ …

  3. بیژن

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    متفاوت وزیبا. دوسش دارم. چشمام دنبال طرحهایی متفاوت تر از چینی ، کره ای و یا ژاپنی میگرده…

  4. shahin

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    باحاله طراحیش

  5. ahmad

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اینکه همه چیش بر اساس 2008 ساخته شده!
    یه کاره بگید پژو 2008 فیس لیفت شدست…

    1. یاسین

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      احمد جان اولا این بر اساس 3008 ساخته شده نه 2008 دوما پژو سیتروئن یه گروه خودرو سازیه مثل رنو نیسان مسلما گروههای خودرو سازی مشترک رو پلتفرم یکسان اتاق متفاوت میزنن اینطوری یکی سلیقش به این طراحی میخوره اینو میگیره یکی سلیقش به طراحی 3008 میخوره اونو میخره اینطوری به مشتریاشون احترام میذارن و سلیقه های متفاوت رو راضی میکنن قرار نیست بیان بگن این پژو 3008 فیس لیفت شدس

    2. ahmad

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      3008

      1. یاسین

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (658 ديدگاه)

        حدس میزدم ممکنه اشتباه تایپی یا لپی بوده باشه

        1. ahmad

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (659 ديدگاه)

          یاسین عزیز
          منم نگفتم کار بدی میکنن
          فقط گفتم یه جور فیس لیفت ماژوره چون از نظر ابعاد و موتور و جزئیات فنی فرقی با هم ندارن!
          (یعنی محصول ویژه یا اتفاق بزرگی هم محسوب نمیشه)

    3. فرشاد سجادیان

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      احمد جان ماژول درسته، نه ماژور

      1. AK_007

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        البته فکر میکنم منظور ایشون از فیس لیفت ماژور همون فیس لیفت کلی و عمده هست که صحیحش Major یا همون ماژور هست
        ماژول معمولا به قطعات سازنده یک واحد کلی گفته میشه,

  6. فيصل.

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    انصافا طراحی بیرون و داخلش خلاقانه است

  7. بهنام

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سلام امکانش هست درباره ی بوگوارد که احتمالا توسط بهمن تولید بشه مطلب بذارید؟ ممنون

  8. یاسین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بازم یه طراحی خلاقانه و مدرن دیگه از طراحای خوب PSA واقعا کاراشون منحصر به فرد و دوست داشتنی شده و یه چیز جالبی هم که وجود داره اینه که یکی از برنامه هاشون اینه با وجود برند DS طراحی ماشین های اقتصادی خودش رو تا حد زیادی به طراحی های پریمیوم نزدیک کنن وقتی به طراحی 3008 و این برادرش نگاه میکنی حس یه ماشین پریمیوم داری تا یه ماشین اقتصادی چیزی که مت واتسون هم موقع بررسی 3008 میگفت اینه که طراحی و متریال مورد استفاده در 3008 از تمامی رقباش مثل نیسان قشقایی،سئات اتکا و هیوندای توسان به مراتب حس لوکس تری داره و یه شخصه این کار PSA رو تحسین میکنم چون واقعا این طراحی چیزی نیست که ازش خسته بشی

  9. سهيل

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    از ۳۰۰۸ خوشگلتره ۳۰۰۸ که خیلی معمولیه و اصلن تو خیابون به چشم نمیاد تو استانبول میبینم زیاد شده ولی خیلی معمولیه

  10. Amir.dp

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    به نظر من طراحی پژو و سیتروئن روز به روز از قبل بهتر میشه و زبان طراحی خاصی پیدا کردند که قابل قبول خیلی از منتقدین هم میتونه باشه

  11. فرشاد سجادیان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به جز فرم دو تیکه جلو، بقیه طراحیش به خصوص کابین، خاص و زیباست اما پژو ۳۰۰۸ بیشتر به دل من میشینه

  12. sevlan

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آفرین به PSA،اون از ۳۰۰۸ که خودرو سال اروپا شد ، اینم از این ،واقعا جذاب و خاصه.

  13. ارمان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    داخلش خیلی باحال شده در واقع عالی شده
    همیشه سادگی واسه من زیبا ترین بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا