اوضاع کلاس خودروهای سوپرمینی به سرعت در حال تغییر است. به حدی این تغییرات سریع رخ میدهد که سیتروئن C3 تست شده درست یک ماه پس از عرضه در نمایندگیهای بریتانیا بهروز شده است!
سیتروئن C3 جدید که ما آن را بررسی کردهایم از نمای جلوی بهبود یافته و دارای چراغهای LED استاندارد و همچنین تریم و رنگهای جدید سود میبرد. همچنین پیشرانههای بنزینی کممصرفتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به این ترتیب پیشرانه ۱.۲ لیتری مدل تست شده جای خود را به نمونهای با باتری و آلترناتور جدید داده و میزان آلایندگی دیاکسید کربن آن با کاهش ۶ واحدی به ۱۲۴ گرم در هر کیلومتر رسیده که این امر روی مالیات پرداختی مالکان تأثیر مثبتی گذاشته است.
ظاهر بامزه و تا حدی حبابی شکل C3 شبیه هیچ رقیب دیگری نیست و نمایندگیهای سیتروئن نیز با پیشنهادهای لیزینگ خوب به استقبال مشتریان میروند. هماکنون میتوان مدل فول فلیر پلاس را با اقساط ماهانه ۱۶۰ پوند و پیشپرداخت ۶۶۰ پوندی و به مدت ۴ سال لیزینگ کرد. قطعاً چنین پیشنهادهایی جذابیتهای خاص خود را دارند اما C3 به روشهای دیگر هم خودرویی جذاب است.
استایل تا حدی عجیب خودرو دارای ایربامپ هایی در بدنه و بخشهای پایینی دربهاست و همچنین این خودرو با حداکثر ۹۷ ترکیب رنگی متفاوت قابل سفارش است. اگرچه پلاستیکهای سخت در بدنه باب میل همه نیست اما طراحی داخلی C3 هوشمندانه انجام شده و از تریم جدیدی در مدل فلیر پلاس سود میبرد.
پکیج آپشن های این خودرو شامل صندلیهای راحت و پیشرفته است هرچند این صندلیها در مدل فلیر پلاس بهصورت استاندارد وجود دارند.
ما فراموش نکردهایم که مدل قبلی C3 روی راحتی سواری تمرکز داشته است. همین موضوع درباره سیستم تعلیق صدق میکند. سواری خودرو خیلی نرم نیست اما به اندازه رقبا هم سفت نبوده و دستاندازها را به خوبی رد میکند. نقطه مقابل این است که سیتروئن C3 به اندازه خودرویی همچون فورد فیستا پیچها را خوب طی نمیکند و خب این موضوع با توجه به سواری نرمش قابل توجیه است.
در زمان شتاب گیری صدای پیشرانه به گوش خواهد رسید پیشرانهای که کند بوده اما اکثر اوقات بیصدا و آرام است.
اما فاکتور مهمتر برای خریداران سوپرمینی ها فضای کابین و بار است. رانندگان این خودرو فضای بیشتری نسبت به رقبا خواهند داشت و فضای سر نیز زیاد است. فضای بخش عقب کابین هم خوب بوده و محفظه بار ۳۰۰ لیتری نیز پاسخگوی اکثر نیازها میباشد.
از نظر تکنولوژی نیز کمبودی حس نمیشود و تجهیزات ایمنی زیادی نیز وجود دارد. C3 به صفحه لمسی ۷ اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد مجهز بوده هرچند این سیستم جزو بهترینها نیست و حتی برای تنظیم دمای سیستم تهویه مطبوع باید از منوهای صفحهنمایش استفاده کنید.
در زمان انتخاب سیتروئن C3 باید مطمئن شد که جدیدترین نسخه این خودرو را به دست میآورید تا در این صورت از بهبودهای رخ داده در زمینه تکنولوژی و پیشرانهها سود ببرید. این خودرو یک سوپرمینی خوب با قیمتی مناسب است. ما تمرکز سیتروئن روی راحتی و همچنین ظاهر متفاوت آن را دوست داریم. C3 همچنین فضای کابین زیادی داشته و اگرچه از نظر کیفیت کابین یا هیجان رانندگی بهترین در کلاس خود نیست اما هنوز هم میتوان آن را به عنوان گزینهای قابلاعتنا در نظر گرفت.
مشخصات سیتروئن C3 فلیر پلاس پیورتک ۸۳
- قیمت: 17530 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 82 اسب بخار/۱۱۸ نیوتون متر
- گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 15.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 169 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۶ دی ۱۳۹۹من از نسخه ی قبل بیشتر خوشم می اومد
ولی چرا چوب گذاشتند رو ماشین کراس اوور
Malt hill
۶ دی ۱۳۹۹درسته اون چوب بهش نمیاد
ولی کراس اوور هم نیست
هاچبکه
نسخه قبل فیس لیفت چ فرقی با این داره آخه ؟!
:)))))
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۶ دی ۱۳۹۹نمیدونم
پدر خودروسازی جهان
۶ دی ۱۳۹۹شتابش با پراید برابری میکنه ?
سهند
۶ دی ۱۳۹۹این ماشین چیه که بررسی تخصصی اش را میزارید! صدها ماشین بهتر وجود دارد آنها را بزارید
سلام سلام ای زندگی سلام
۶ دی ۱۳۹۹ازماشین چینی که بهتره
احمدرضا
۶ دی ۱۳۹۹آمار فروشش توی دنیا مخصوصن اروپا رو نگاه کن ??
NAVID۰۰۹۸
۶ دی ۱۳۹۹موتور کپچر را گذاشتن روش !
بدبخت تا اومد جا بیوفته تو ایران و به دست مصرفکننده برسه ، کله پا شد ، از اون بدبختتر صاحبان بینوایش هستند که خدا نکه تصادف کنه واویلاه !
اما موتوری که روش گذاشتند در ایران ، معرکست و خوبیای که داره اینه که با خیلی از فرانسویها مشترکه و دغدغهی تامین قطعات ندارن !
مهدی،:امید اینده
۶ دی ۱۳۹۹۱۷ پوند فکر کنم خوبه
Ãbţìň
۶ دی ۱۳۹۹یکی میشه توضیح بده این ماشین توی این فیس لیفت چه مقدار فرق کرده؟نکنه اینام شدن سایپا یا ایران خودرو که دوتا که شکن و تودوزی رو تغییر میدن؟!؟!??
ツSAMURAIツ
۶ دی ۱۳۹۹طراحی کابین واقعا عالیه ?
صادق
۶ دی ۱۳۹۹کلا ماشین دوست داشتنییه
net
۶ دی ۱۳۹۹این مدل ۴ چراغ جلو زشت کی مد کرده ؟سانتافه ۲۰۲۱ هم همچین ۴ چراغ جلو زشت داره
Malt hill
۶ دی ۱۳۹۹تو فقط عاشق سانتافه ۲۰۱۷ هستی :))))))
زیزیگولو
۶ دی ۱۳۹۹خط تولید سیتروئن C3 تو سایپا یکی از پرحاشیه ترین خط تولیدایی هستش که هنوزم که هنوزه نتونسته با یه برنامه ی مشخصو دقیق نظر خریدارا رو جلب کنه و خیلی از ثبتنام کننده های این ماشین حتی بعد از گذشت دو سه سال هنوزم تو بلاتکلیفی هستنو پولشون تو هواست!!!! و هر روز با یه اتفاق جدید روبرو میشن!!!! البته اون عده ای که همون اوایل به ماشیناشون رسیدن شانس بزرگی آووردن!!!!
NAVID۰۰۹۸
۶ دی ۱۳۹۹اگر اشتباه نکنم حدود ۲۰۰۰ دستگاه فروختن و تحویل دادن !
برای تحویل ساندرو و تیوولی پوست مشتری را کندن و آخرش هیچ ، البته اینهایی که تیوولی اسم نوشتن بیچاره شدن که نه پولشون گیرشون اومد و نه ماشین !
به جای ساندرو هم تیبا و پراید دادند !
البته اگر اشتباه نکنم !
زیزیگولو
۶ دی ۱۳۹۹کلاً همینجورین چون تا تونستن پیش فروش کردن ولی وقتی خوردن به تحریمای ترامپ نتونستن به وعده هاشون عمل کنن و به مردم گفتن بیاین حواله هاتونو با چندتا پراید یا نمیدونم دوتا سمند یا ……… عوض کنین ولی یه عده قبول کردنو یه عده قبول نکردن که اون عده ای که قبول نکردن هنوز پولشون تو هواست
amin
۷ دی ۱۳۹۹کلا سی3 2000 تا تعهد داشت که همه رو تا پایان 98 تحویل داد و حتی 1نفر هم نمونده.من خودم تقریبا جزو 10 نفر آخری بودم که تحویل گرفتم و پرونده سی3 بسته شد
مهرداد كمال
۶ دی ۱۳۹۹چراغ دوتایی به این میاد نه بی ام و سری ۷
Mr.X
۶ دی ۱۳۹۹منظورت X7 هست؟
Malt hill
۶ دی ۱۳۹۹نه منظورش سری ۷ فیس لیفت هست که قراره با چراغ دو تکه بیاد
AMG///
۶ دی ۱۳۹۹همهی اینها فقط و فقط 17k پوند
واقعا عالیه……
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۶ دی ۱۳۹۹هیچ فرقی نکرده یعنی هیچی.
یه نامحسوس فرق کرده.
قدرتش هم ….
شتابش هم…..
خواستم یه نظر سنجی بزارم.
پشیمون شدم. هر جور برسی میکنم این هیچی نداره .
قیمتشم 17 هزار پوند هست…..
(Saeed(peugeot
۶ دی ۱۳۹۹فوق العاده و عالیه با این قیمت …. آمار فروشش گویای همه چیز هست …
و تو ایران ۲۰۰۰ دستگاه پیش فروش بود که رو هوار بردنش ، و این خودرو با ۲۰۰۸ و محصولات دی اس موتور مشترکی داره همینطور پژو ۵۰۸
البته نسخه ای که تو ایرانه …..
و ایران خودرو تعهدات ۲۰۰۸ و سایپا تعهدات c3 و تا جایی که منم اطلاع دارم تحویل مشتری داد کامل.
رامتین
۶ دی ۱۳۹۹موتوری که در ایران روی C3 نصبه در هیچ جای دنیا نمی بینی! از این منظر این خودر ودر ایران بسیار عملکرد بهتری داره، بخاطر توان 163 اسبی موتور معروف EP6-THP که توسط بی ام و نه سال پیش توسعه داده شد. اما نسل جدید هم زیاد جالب نیست. خیلی قطعات پلاستیکی مثل زه بغل و… روش اومده و حالت عروسکی به خودرو داده.
Ali
۷ دی ۱۳۹۹اگه دوام خوبی هم داشته باشه عالیه
َA.H
۷ دی ۱۳۹۹شتابش و قدرت اسب بخارش لز206 تیپ 5 مدل87 بابام داغونتره!!!!!!!