چندی پیش سدان پرچمدار دیاس ۹ با پوششهای استتاری در حال آزمایش در اروپا دیده شد. این خودرو که در حال انجام آزمایشهای آبوهوای گرم در جنوب اسپانیا بود، کاملاً با پوششهای استتاری پنهان شده و چیز چندانی از طراحی آن مشخص نبود؛ اما لازم نیست برای دیدن چهرهٔ نهایی سدان پرچمدار دیاس تا زمان رونمایی رسمی صبر کنیم زیرا حالا تصاویر بدون پوششی از آن در چین منتشر شده است که بهطور کامل نمای بیرونی خودرو را نشان میدهد. همچنین این طبق این تصاویر، سدان پرچمدار دیاس رسماً دیاس ۹ نام خواهد داشت زیرا این نام روی درب صندوق بار آن به چشم میخورد.
دیاس ۹ بر اساس نسخهٔ کشیدهٔ پژو ۵۰۸ (همان ۵۰۸ L که فقط در چین عرضه میشود) ساخته شده و پروفیل جانبی آن تقریباً با سدان میان سایز پژو یکسان است اما در جلو و عقب طراحی کاملاً متفاوتی دارد که طبق زبان طراحی دیاس شکل گرفته است؛ بنابراین در بخش جلویی این سدان لوکس فرانسوی مثل سایر محصولات دیاس جلوپنجرهای ششضلعی به همراه چراغهای افقی LED دیده میشود. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این قسمت نیز میتوان به تریم کرومی خاص دیاس در زیر چراغهای جلو و دیلایتهای LED مشابه دیاس ۳ کراسبک اشاره کرد. در عقب خودرو هم چراغهای باریک بیرنگ با گرافیک الماس مانند جلبتوجه میکند که با نواری کرومی به هم متصل شدهاند. انتظار میرود دیاس ۹ مثل پژو ۵۰۸، یک لیفتبک پنجدر با پنجرههای بدون قاب باشد.
دیاس ۹ روی پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده که در پژو ۵۰۸ هم بکار رفته است. هرچند این سدان لوکس بر اساس ۵۰۸ L ساخته شده اما کمی از آن بزرگتر است بهگونهای که ۴,۹۳۳ میلیمتر طول، ۱,۸۵۵ میلیمتر عرض و ۱,۴۶۸ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصلهٔ محوری سدان پرچمدار دیاس هم برابر با ۲,۸۹۵ میلیمتر است که کمی از فاصلهٔ محوری ۲,۸۴۸ میلیمتری پژو ۵۰۸ L بیشتر است و بنابراین فضای پای زیادی را در اختیار سرنشینان عقب قرار میدهد.
دیاس برای سدان پرچمدار خود دو پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول یک واحد ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه قوای محرکهٔ دوم از نوع پلاگینهیبریدی متشکل از یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی است که خروجی آن فعلاً مشخص نشده است. البته بهاحتمالزیاد این همان قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی ۲۲۵ اسب بخاری است که در پژو ۵۰۸ L PHEV استفاده شده است. حداکثر سرعت نسخهٔ بنزینی دیاس ۹ که ۴۵ THP نام دارد ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت است اما نسخهٔ هیبریدی میتواند به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
دیاس ۹ برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو در ماه دسامبر رونمایی میشود. این سدان لوکس فرانسوی از طریق جوینت ونچر چانگان-پژو-سیتروئن در چین به تولید میرسد. دیاس هنوز حرفی در مورد اینکه آیا این خودرو در اروپا هم عرضه میشود یا نه نزده است اما آزمایش دیاس ۹ در اروپا نشان میدهد که این سدان پرچمدار پس از عرضه در چین احتمالاً راهی اروپا هم خواهد شد. پیشبینی میشود نسخهٔ اروپایی این ماشین سال آینده با طیفی از پیشرانههای بنزینی، دیزلی و همینطور پلاگینهیبریدی در این قاره عرضه شود تا با رقبای قدرتمندی مثل مرسدس بنز E کلاس، بامو سری ۵ و آئودی A6 به رقابت بپردازد.
(Saeed(peugeot
۲۹ شهریور ۱۳۹۸بسیار عالی … یه سدان شیک و با کلاس مثل بقیه دی اس ها…….ولی فک کنم قرار بود اسم این ماشین ds8 بشه …
محمد
۲۹ شهریور ۱۳۹۸“دی اس ۹ بر اساس نسخه کشیده پژو ۵۰۸ (همان L508 که فقط در چین عرضه می شود) ساخته شده و پروفایل جانبی آن تقریبا با سدان میان سایز پژو یکسان است”
اگه بر اساس نسخه کشیده ساخته شده که دیگه میان سایز نیست
.
.
اما چقدر خوش بحال کشورهای اروپایی آمریکایی و حتی چین هست که مردمش اینقدر امکان انتخاب متنوع و باکیفیت دارن
و با قیمتهای معقول و شرایط اقساطی کاملا معقولانه
Alireza
۲۹ شهریور ۱۳۹۸پژو نمیخواد دست از سر این موتور ۱.۶ برداره
مهردادكمال
۲۹ شهریور ۱۳۹۸با این موتور چطور میخواد با اون رقیبا ی اروپایی رقابت کنه !!! صد در صد شکست میخوره
Sourena
۲۹ شهریور ۱۳۹۸فعلا که رشد سود پژو-سیترؤن از اروپایی ها بیشتر بوده
Abbas
۲۹ شهریور ۱۳۹۸با این موتور از پس کره ایام بر بیاد شاهکار کرده،آلمانیا پیشکش،آخه ماشین لوکسو موتور ۱.۶ لیتری؟
SS
۲۹ شهریور ۱۳۹۸نکته جالب برند دی اس و پژو-سیتروئن این هست که همیشه در تلاش برای ساخت خودروی لوکس و رقابت در این بخش از بازار بودن اما از نظر آمار فروش همیشه شکست خوردن.
ظاهرا هیچکس علاقه ای به خودروی فرانسوی لوکس نداره که به نظرم طبیعی هم هست! اما همین که ناامید نمیشن جای تقدیر داره !!
(Saeed(peugeot
۲۹ شهریور ۱۳۹۸این ماشین مطمئنا مثل بقیه دی اس های جدید به موفقیت میرسه…..ولی بعضی از دوستان ایراد از موتور ۱.۶ لیتری psa میگیرن یا بعضی ها هم فک میکنن چون تو کلاس سری e و اتاق ۵ و a6 هستش موتورش ضعیفه….
باید بگم که خیر….همون بنز تو a کلاس موتور ۱۸۸ اسبی داره و همین E کلاس ۱۸۱ اسبی و سری ۵ و آئودی هم تو رده ۱۸۰ تا ۲۵۰ اسب بخاری کلی تیپ بندی داره و فک کنم جدا از ۱.۶ بودنش توانش (۲۰۰ تا ۲۲۵ اسب بخار)کفایت میکنه….
البته مرسدس E63 هم داره که دیگه تو این قیمت و این رده اصلا جا نداره…
M
۲۹ شهریور ۱۳۹۸بزرگترین مشکلش دفرانسیل جلو بودنشه …
OMID
۲۹ شهریور ۱۳۹۸چراغ عقبش چه خوشگله