سیتروئنفولکس واگن

دوئل فولکس‌واگن گلف آلترک و سیتروئن C5 ایرکراس

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور ششم، قسمت سوم، آخرین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت

نتیجهٔ دوئل قبلی بین جیپ چروکی و مزدا CX-5

مجموع آراء: ۱۱۱۸

آراء جیپ چروکی: ۵۲۶

آراء مزدا CX-5: 592

پیروز دوئل: مزدا CX-5 با کسب ۵۳ درصد از کل آراء

 

هوندا CR-V

نیسان ایکس‌تریل

هوندا CR-V

فولکس‌واگن گلف آلترک

سیتروئن C5 ایرکراس

؟

جیپ کامپس

نیسان قشقایی

جیپ کامپس

فولکس‌واگن تیگوآن

میتسوبیشی اکلیپس کراس

فولکس‌واگن تیگوآن

رنو کاجار

پژو ۳۰۰۸

پژو ۳۰۰۸

جیپ چروکی

مزدا CX-5

مزدا CX-5

 

فولکس‌واگن گلف آلترک

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۳.۳ از ۵

 

سیتروئن C5 ایرکراس

تاریخ معرفی: نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: EMP2 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: –

مقایسهٔ مشخصات فنی
 

سیتروئن C5 ایرکراس

فولکس‌واگن آلترک

پیشرانه ۱.۸ لیتری I4 ۱.۸ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۰۵ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر ۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر (ترکیبی) ۶.۷ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۳ لیتر ۵۵ لیتر
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم ۱۴۶۲ کیلوگرم
طول ۴.۵۱ متر ۴.۶۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۳ متر ۲.۶۳ متر
حجم صندوق بار ۵۲۰ لیتر ۶۰۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی ۲۳۵ ۱۷ اینچی ۲۰۵
قیمت پایه ۲۴,۵۸۰ دلار ۲۶,۸۶۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10053823]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    با توجه به جدول مشخصات فنی سیتروئن ولی اگه شتاب و حداکثر سرعتش رو هم مینوشت بهتر میتونستیم انتخاب کنیم اما طراحی داخلی سیتروئن و همینطور ظاهرش نسبت به فولکس بهتره و البته قیمتش هم پایینتره.

  2. علی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    دوستان ی سوال ؟ سیتروئنه با این تیپ وحشی و شاسی بلندش که خیلی هم به نظر زیبا و خوش خط و خال میاد و عکسای حرفه ایی هم ازش تو مقاله گذاشتن درست چشمام دید که تک دیفرانسیله ؟!!!
    یعنی چی اونوقت ؟!!
    مگه شاسی بلند چینیه مثل همینا که تو ایرانه که از شاسی بلند بودن فقط ظاهر و ارتفاع به ارث بردن و خبری از اصل قضیه نیست . من خودم به فولکس رای میدم حداقل همه جا روئه و اهل بزک دوزک نیست .

    با تچکر

    1. Hamid...Audi

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (713 ديدگاه)

      گروه پژو سیتروئن ماشین دو دیفرانسیل نداره اصلا.حتی شاسی بلند های بزرگ این گروه هم دیفرانسیل جلو هستن.

      1. علی

        ۲۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (848 ديدگاه)

        جالبه من خبر نداشتم . ولی ی نگاه به هیکل و شاسی سیتروئنه میکنی اولین ماشینی که جلوی چشات میاد رنو داستر خودمونه که هم تک دف داره هم دو دف . یعنی سیتروئن C5 بالا از رنو داستر کمتره؟!! وقتی شاسیش انقد شبیهه به رنو داستره و ما داریم از ماشینی بنام ایرکراس صحبت میکنیم چرا نباید دو دف باشه؟!!
        بازم ممنون از اطلاع رسانیت.
        با تچکر

  3. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به قدمت و اعتبار اثبات شده فولکس اعتماد میکنم واز اونجایی که دو دیفرانسیلس خیلی کاربردی تره

  4. حمیدرضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به خاطر زیبایی به سیتروئن رای دادم به نظرم این سبک ماشین ها خیلی نیازی به چهار چرخ محرک ندارن با اینکه از نظر فنی فولکس گزینه بهتری هست ولی من انتخابش نمی کنم

  5. Cristiano Rolambo

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    طراحی سیتروئن یادآور ماشین اسباب بازیه !

  6. Alireza

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (757 ديدگاه)

    چرا پژو سیتروئن نمی تونه تکنولوژی دو دف رو بسازه

    1. مهمان

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (19 ديدگاه)

      چون کسی که دو دف میخواد دنبال پژو سیتروئن نمیره D:

  7. (Saeed(peugeot

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خداییش من نمیگم فولکس واگن بد ماشینیه…
    یه برنده خیلی قوی…با اعتبار ….آلمانی با کیفیت…
    ولی من به شخصه عاشق فرانسوی ها هستم علل الخصوص گروه پژو سیتروئن…..
    ولی جدا از این حرفا این سیتروئن سرتره به این فولکس…چه ظاهری…چه طراحی داخلی و چه فنی..
    رای من سیتروئن c5 ایرکراس.

  8. سروش

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (228 ديدگاه)

    فولکس گلف با وجود دو دیفرانسیل بودن، طول بیشتر، وزنش کمتره و شتابش هم مطمئناً بهتره. قابلیت اطمینان فولکس. طراحیش رو هم تریجیح میدم به شلوغ کاری و بی کیفیتی سیتروئن

  9. Landscape

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (174 ديدگاه)

    طراح سیتروئن شکلات تخته ای زیاد دوست داشته

  10. محمد رضا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    من یک خودروی آلمانی رو به هیچی ترجیح نمیدم

    1. Ahmad

      ۲۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      فکر کنم امدی تعریف کنی از بیخ و بن زدی خراب کردی داداش . خخخخ.

  11. Genius

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    مقایسه خودروی طراحی شده در سال 2014 با رقیب معرفی شده در سال 2017 از اساس اشتباهه برای اینکه اونورآب ماه به ماه تکنولوژی پیشرفت میکنه ایران که نیست سی سال 405 فرتوت مونتاژ کنن!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا