DS؛ برندی که به عنوان یکی از زیرشاخههای سیتروئن در سال ۲۰۱۰ متولد شد و در سال ۲۰۱۴، کارلوس تاوارس (Carlos Tavares) آن را به یک خط تولید محصولات مستقل تبدیل کرد. امّا این برند PSA که سعی در تقلید از الگوهای آئودی دارد، در این مدت نتوانسته به جایگاه چندان مناسبی در بازار خودرو دست پیدا کند. در حالی که مدل «وحشی» DS عملکرد خوبی داشته، ولی DS4 خونسرد و آرام، در شیب نزولی حرکت میکند و مدل زیبا، امّا پر عیب و نقص DS5 در گوشهای از بازار، به درون خودش فرو رفته است. علاوه بر این، شبکه نمایندگیهای ناکارآمد، کیفیت ساخت نهچندان قابلدفاع و تصویر مبهمی که از تصویر این برند وجود دارد، همه اینها باعث شده است که کمتر بتوان DS را در سال ۲۰۲۰، در موقعیتی مانند آنچه بین فولکسواگن و آئودی دیده میشود، تصوّر کرد.
امّا در عین حال، این موضوع هدفی است «تاوارس» میخواهد دنبال کند و قرار است که در ۵ سال آینده، سری محصولات DS به صورت کامل تغییر کند. به جز نسخه جدید DS3 که در سال ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید، ۷ محصول آینده DS، خودروهایی کاملاً جدید هستند و برخی از آنها، شاید یک معنای واقعی برای این برند به همراه داشته باشند.
گفته میشود که هر سه این مدلها با درنظر گرفتن نیازهای بازار ایالات متحده طراحی میشوند. با این وجود، در مورد اینکه این خودروها در این کشور در معرض فروش قرار گیرند، اطمینان قطعی وجود ندارد. البته «تاوارس» قبلاً از برنامهریزی PSA برای بازگشت به بازار امریکا سخن گفته، ولی در عین حال به این نکته نیز اشاره کره که این یک پروژه ۱۰ ساله بوده و شامل حضور اولیه کمپانی به عنوان تأمینکننده ناوگان (راهاندازی سرویس نقلیه از محصولات کمپانیهای دیگر) میشود. همچنین هیچ تصمیمی مبنی بر اینکه کدام یک از برندهای PSA عمل بازگشت را انجام خواهد داد، گرفته نشده است. با این وجود، با توجه به خروج «مفتضحانه» سیتروئن و پژو از امریکای شمالی، به ترتیب در سالهای ۱۹۷۴ و ۱۹۹۰، ورود برند پرمیوم و بدون پیشزمینه قبلی DS، کاملاً منطقی به نظر میرسد.
یکی از محصولات DS که شاید بتواند در بازار امریکای شمالی سر و صدا ایجاد کند، DS 7 است که برای اوایل سال ۲۰۱۸ برنامهریزی شده است. این خودرو که توسط سازندهاش با عنوان یک «نئو-سدان» توصیف شده، با نیروی درگ پایین و طراحی برجسته، این شایستگی را دارد که خود را به عنوان یک جایگزین آئودی/بامو/ مرسدس مطرح کند. DS 7 در واقع یک نسخه مدرن از خودروی بسیار پیشرفته سیتروئن DS مدل ۱۹۵۵ به شمار میآید.
در DS 7، برای اولین بار یک تکنولوژی سیستم تعلیق جدید با نام «ایر-کامفورت» به بازار جهانی معرفی میشود. همچنین این خودرو از یک آپشن سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید با یک موتور الکتریکی که چرخهای عقب را به حرکت در میآورد، برخوردار است و برخی پیشرفتهای قابلتوجه در مزینه ارگونومیک، ارتباطات و تجهیزات دیجیتالی را به نمایش میگذارد.
هاچبکهای DS4 و DS5 به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۹ با یکدیگر ادغام شوند و یک مدل جدید با نام DS5 عرضه شود؛ مدلی که بر طراحی «معنا دار»، فضاسازی هوشمندانه و ویژگیهای لوکس خلاقانه تأکید خواهد داشت. شاید بزرگترین غافلگیری در سری جدید محصولات برند لوکس فرانسوی، DS1، یک خودروی تمامالکتریکی است که احتمالاً تا قبل از سال ۲۰۲۰ از خط تولید این کمپانی بیرون خواهد آمد. این مدل بانمک و زیبا که مخصوصاً برای سرعت بخشیدن به ترافیک شهرهای بزرگ طراحی شده، قرار است که فضای خالی بین اسمارت فورتو و فورفور را پُر کند.
منبع: automobilemag
(ali (CHEVY NOVA
۲۲ آذر ۱۳۹۵ماشین زیبایی هستش اما افسوس که تو ایران نیست یا اگر هم باشه با یه قیمت الکی میاد که کسی نمیخره
رامتین
۲۲ آذر ۱۳۹۵دوست عزیر آدم مغز… نخورده که بره 200تومن بابت این بده. هیچ افسوس هم نداره. مثلا شما 200تومن داشته باشی و بتونی آکورد یا کمری2017 بگیری، میری شب خونه و پیش خودت افسوس میخوری که ای خدا چرا DS نیومد ایران که این پولو برای اون بدم؟؟؟؟
یوسف
۲۲ آذر ۱۳۹۵علیرغم تمام تلاش های خودروسازان سه گانه فرانسوی( پژو، سیتروئن و رنو) برای ورود به سطوح لوکس بازار تا این لحظه همه تلاش ها با شکست مواجه شدن. شاید DS بتونه این معادله رو تغییر بده ولی بهتره خودروسازان فرانسوی روی تخصص اصلیشون که ساخت خودروهای جمع و جور اقتصادی و اسپرت هستش تمرکز کنن.
امپراتور لامبورگینی
۲۲ آذر ۱۳۹۵نمیتونه.
تا وقتی بنز و ب ام و و لکسس هستن.
AK_007
۲۲ آذر ۱۳۹۵خود لکسس هم ازش خبری نبود!
تویوتا تلاش کرد و تونست
بعید نیست این شرکت ها هم بتونن
MPH
۲۲ آذر ۱۳۹۵دقیقا
امپراتور لامبورگینی
۲۲ آذر ۱۳۹۵لکسس فرق داره
ار لکسس خبری نبود ، ولی در دورافتاده ترین روستاهای ایران هم مردم برای تویوتا احترام زیادی قائل بودن.
amir
۲۲ آذر ۱۳۹۵کار بسیار سختی داره.در کلاس خودروهای لوکس رقابت واقعا سخته.
ASA
۲۲ آذر ۱۳۹۵اون نوار کروم از چراغا تا شیشه رو اعصابه
ونوم
۲۲ آذر ۱۳۹۵اقا به نظر من اگه تمام اپشن های دنیا رو هم داشته باشه موفق نمیشه مگر اینکه یه موتور حداقل شش سیلندر داشته باشه (خود پدال بارها نوشته خارجی ها هم لوکس میخرن به دنبال هشت و دوازده سیلندر هستن) اگه این کار رو بکنه قطعا اوضاع فروش خیلی بهتر میشه
amir
۲۳ آذر ۱۳۹۵کاملا درسته.دی اس اصلی ترین مشخصه یک سدان لوکس که موتور با حجم بالا و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقبه را نداره…
DODGE
۲۳ آذر ۱۳۹۵امیدوارم موفق باشه و باعث بازگشت شکوه مندانه ی PSA بشه!
Mahdi
۲۳ آذر ۱۳۹۵برند DS برنده خوبیه و به احتمال زیاد آینده خوبی داره
C ar love
۲۶ آذر ۱۳۹۵با این کار پژو سیترویئن کارشون رونق پیدا می کنه