پیرو معرفی پژو ۵۰۸ و ۳۰۰۸ پلاگین هیبریدی، سیتروئن C5 ایرکراس نیز از قوای محرکه پلاگین هیبریدی پژو-سیتروئن برخوردار شد.
متأسفانه ما درباره سیستم Hybrid4 که قدرت حدود ۳۰۰ اسبی داشته و به سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی مجهز است صحبت نمیکنیم بلکه منظورمان قوای محرکه ۲۲۵ اسب بخاری و مجموعه دیفرانسیل جلوست؛ اما هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد زیرا C5 ایرکراس اولین محصول پلاگین هیبریدی تاریخ سیتروئن بوده و نقشه راه الکتریکی این خودروساز فرانسوی محسوب میشود.
همانند محصولات پلاگین هیبریدی پژو، سیتروئن C5 ایرکراس دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی پیورتک با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و واحد الکتریکی ۱۰۸ اسب بخاری است که در کل قدرت ترکیبی ۲۲۵ اسب بخاری و گشتاور آنی ۳۲۰ نیوتون متری را ارائه میکنند.
این مجموعه همچنین شامل گیربکس ۸ سرعته اتوماتیکی است که به پیشرانه الکتریکی در اکسل جلو و باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی متصل است. اینجاست که C5 ایرکراس تفاوت خود با پژو ۵۰۸ هیبرید را نشان میدهد زیرا آن خودرو دارای باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی است. این باتری زیر صندلیهای عقب قرار گرفته و باعث میشود خودروی جدید سیتروئن با یکبار شارژ بتواند مسافت ۵۰ کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی طی کند.
شارژ باتری با استفاده از وال باکس زیر ۲ ساعت طول میکشد اما با استفاده از شارژر خانگی استاندارد این زمان به ۷ ساعت افزایش خواهد یافت. همچنین تخمینها نشان میدهد این خودرو در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۱.۷ لیتری خواهد داشت و آلایندگی دیاکسید آن در هر کیلومتر ۳۹ گرم خواهد بود.
پیشنمایش این خودرو با کانسپتی به همین نام صورت گرفته و به لطف عناصر آبیرنگ روی بدنه، لوگوی هیبریدی روی درب پشتی و حرف h روی گلگیرهای جلو میتوان آن را از سایر نسخهها شناخت. درگاه شارژ سمت چپ بدنه نیز نشانی دیگر بر هیبریدی بودن این خودرو است.
(Saeed(peugeot
۱۸ آبان ۱۳۹۸خیلی عالیه این ماشین ….ولی فک کنم گروه psa نخواسته این خودرو رقیب ۳۰۰۸ هیبرید و اپل گرندلند x بشه ….به همین خاطر این محصول و با توان نرمال ۲۲۵ اسب و همون گریپ کنترل به جای 4wd میخواد عرضه کنه ….که تکراری نباشه.
چون اون دوتا به صورت 4wd و توان ۳۰۰ اسب عرضه میشن .
amin
۱۸ آبان ۱۳۹۸ای لعنت به سایپا که هنوC3 ما رو نداده
نویدی
۱۸ آبان ۱۳۹۸خدا بهت صبر بده!
سایپا توی تحویل پراید 131 تحویل 30 روزه مونده، چه برسه به C3.
بجاش یه ماشین دیگه بردار خودتو خلاص کن.
احمدرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۸نمی دونم چرا طراحی های سیتروئن به دل ادم نمی چسبه
ماشینای بسیار خوبی میزنه ولی نمی دونم چرا به دل ادم نمی شینه
به هر حال این نظر شخص بنده است
the notorious critic
۱۸ آبان ۱۳۹۸مصرف صدی 1.7 لیتر عالیه.?
net
۱۸ آبان ۱۳۹۸چرا این مدل چراغهای جلو نازک زشت مد شده.چرا از ۴ چراغ جلو جدیدا استفاده میکنند؟
بهراد
۱۹ آبان ۱۳۹۸جدیدا همه ی چراغ های شاسی بلند و کراس اوور ها از سانتافه گرفته تا شورلت بلیزر آشغال شدن (نظر شخصی لطفا خیز بر ندارین)
انگار یه کش مشکی گنده گذاشتی رو پیشونیت افتاده رو چشات.
طراحی شاسی بلند های لکسوس با چراغ یک تکه بهتره، نه اینکه چراغ اصلیو بزاری جای مه شکن اسمتم بزاری مهندس طراح نوین
عباداله عنبرچمنی
۱۹ آبان ۱۳۹۸با سلام و خسته نباشین.
چرا دفترچه راهنمای مشتری سیتروئن C1 نسل دوم در صفحاتتون وجود نداره؟
پژو و سیتروئن C3 وc5 دفترچه راهنمای مشتریشون وجود داره الا نسل دوم سیتروئن c1.
با تشکر چمنی
علی هوشنگ نظری
۱۹ آبان ۱۳۹۸یک سوال عکسی از ردیف دوم هست که دو نفره است . یعنی این خودرو عرضش کمه که ردیف دوم فقط 2 جا داره؟ چرا اینطوری کسی می دونه راهنمایی کنه