سیتروئن دومین خودروی خود را با هدف تسخیر بازارهای جهانی مخصوصا بازارهای در حال توسعه چین و روسیه با نام C4 L معرفی کرد. این خودروی سدان اولین محصول سیتروئن است که در مرکز طراحی شانگهای طراحی شده است و در بالای خودروهای کلاس C جای می گیرد.
سیتروئن C4 L ترکیبی از پرستیژ با یک سواری آرام بخش و راحت خواهد بود. طراحی این مدل شبیه سایر برادران بزرگتر آن در سیتروئن مخصوصا C5 جدید است در مجموع بعنوان یک سدان ارزان، طراحی متشخص و قابل قبولی برای این اتومبیل انجام شده است.
فضای داخلی با فاصله زیادتر بین دو محور این مدل نسبت به مدلهای استاندارد C4، یک محفظه سالن مانند را تداعی می کند. عبارت L در نام خودرو نیز به این ویژگی اشاره می نماید. امکاناتی مثل GPS با صفحه لمسی، دوربین دید عقب، تهویه مطبوع و اتصال بلوتوث روی این خودرو نصب می شوند. بعلاوه نسبت به مدل الیزه C از عایقهای اضافه، سیستم تعلیق بهینه، سیستم مدیریت کیفیت هوا، چراغهای اتوماتیک جلو، صندلیهای گرم شونده جلو، و مواردی اضافه از این قبیل بهره می گیرد.
این خودرو با سه موتور و بسته به کشور مقصد، عرضه خواهد شد. موتورهای THP 155/170 که با همکاری ب ام و توسعه یافته اند، می توانند ۱۵۰ و ۱۷۰ اسب بخار نیرو تولید کنند. موتور سوم هم یک موتور VTi 135 می باشد. دو نوع گیربکس شش سرعته متوالی (sequential) یا اتوماتیک برای انتقال نیروی این خودرو قابل انتخاب می باشند.
این خودرو قرار است هم در چین و هم در روسیه تولید شود. ۳۳ درصد از فروش سیتروئن در خارج از اروپا بوده و بنابراین توجه سیتروئن به این بازارها نیز در حال افزایش است. اگر همکاری سیتروئن و شریک آن پژو با ایران قطع نمی شد، شاید هم این خودرو بجای کیا سراتو جانشین زانتیای پیر می شد.
حمید
۲ تیر ۱۳۹۱شبیه طراحی های کیا موتورز شده!
Sam
۲ تیر ۱۳۹۱همون بهتر که اینجا تولید نمیشه،اصلاً کی میگه اونا مارو تحریم کردن!؟ما اونا رو محروم کردیم از بازار خودمون تا […]
اینم بگم تا وقتی کشور دوست و برادر حاجی ارزونی(چین)رو داریم به هیچکس نیازی نداریم!!!!
کاربر
۲ تیر ۱۳۹۱با سپاس فراوان از پدال برای همه مطالب به روزش
:)
علیرضا
۲ تیر ۱۳۹۱@حمید.
به نظر من بیشتر، از طراحیهای آئودی الهام گرفته شده.
البته چراغهای عقب به وضوح از کیا کادنزا کپی شدهاند. نا سلامتی توی سایت شانگهای طراحی شده!
yashar
۳ تیر ۱۳۹۱سایپا قرار بود سی 4 رو جایگزین زانتیا کنه آخرش چی شد؟
galardo
۳ تیر ۱۳۹۱خوفب مگه چیه.ایرانخودرو هم به سلیقه مشتریاش داره رانا تولید میکنه.
یه چیزى میگم باور کنین (ایرانخودرو یادش رفته واسه رانا ساعت بذاره )
رامین
۳ تیر ۱۳۹۱مطمئنم روزی با موتور چهارم درسال 3012 در ایران طراحی میشه!
al
۵ تیر ۱۳۹۱به نظرمن خیلی ماشین خوبیه ولی زیاد نگاه نکنید( چون توکشورماازاین ماشینای خوب وجود نداره)
siavash
۶ تیر ۱۳۹۱به ما بدن با سر میریم توش
سام
۸ تیر ۱۳۹۱واقعا زیباست.خودرو به این می گن.
امیدوارم روزی ما هم اینجوری خودرو ساز شویم .
قنبر علی
۲۲ مرداد ۱۳۹۱بببین بچه چه حالی میکنه این ماشینا رو میبینه…البته حق داره از بس ماشین پراید ….دیده زیر دلش زده
مقام معظم
۱۳ آبان ۱۳۹۱اگه بیاد ایران میشه 300 تومن . بعدش هم من فکر نمیکنم این در حد استانداردهای ایران بتونه باشه بابا ما پرایدو داریم بیایم اینو بخریم ؟؟؟؟؟ مدیر سایپا میگفت ما 200 نوع محصول داریم . البته 185 نوع انواع پرایده
amir
۲۷ آبان ۱۳۹۱چرا ترمز دستی زانتیا در چرخ های جلو تعبیه شده ؟
مهسا
۱۰ دی ۱۳۹۱وانت این ماشینو قراره ایران فرقون تولید کنه، اینقد خوشکلهههههه!
تازه قراره با موتور تقویت شده روآ تولید بشه.
میگن مصرف سوختش خیلی پایینه! 315 تیپ هم داره:
c301: ساده—-55م
c301: دوگانه—65میلیون
c302: آینه بغل سفارشی فول همرنگ بدنه: 69م
c302: آینه بغل سفارشی فول همرنگ بدنه لامپ دار: 70م
c303: آینه بغل سفارشی فول همرنگ بدنه رینگ آلومینیوم: 71م
.
.
.
c302: آینه بغل سفارشی فول همرنگ بدنه رینگ آلومینیوم گرمکن آینه بغل ……… ترمزدستی وسط: 363م
مملکته داریم؟ چراغ داخل داشبورد آپشن محسوب میشه!!!!!
ربیع
۱۰ اسفند ۱۳۹۱اینقد میگیم ما ایرانیا اینجوری ما اونجوری چه وضعیه بیخود نیس اونا از ما هیچ حسابی نمیبرن وقتی میبینن یه معلم بعده 2 سال کار تمام بهش یه پراید 17 تومنی میدن …. الله اکبر