سیتروئن

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

دقیقاً یک سال بعد از رونمایی از کانسپت Ami One در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸، حالا سیتروئن نسخهٔ تولیدی این میکروکار الکتریکی را معرفی کرده است. آمی با تنها ۲.۴۱ متر طول، ۱.۳۹ متر عرض و ۱.۵۲ متر ارتفاع، به میزان قابل‌توجهی کوتاه‌تر و باریک‌تر از اسمارت فورتو است. آمی که تنها ۴۸۵ کیلوگرم وزن دارد، مثل رنو توئیزی در کلاس چهارچرخه‌های سبک قرار می‌گیرد اما برخلاف آن، آمی از کابین کاملاً بسته‌ای برخوردار است که در فصول سرد و آب‌وهوای نامساعد از سرنشینان محافظت می‌کند.

طراحی بیرونی نسخهٔ تولیدی آمی بسیار معمول‌تر از نسخهٔ کانسپت به نظر می‌رسد و سیتروئن کاملاً آن‌را تعدیل کرده است. چراغ‌های دوقسمتی با امضای خاص سیتروئن در جلو و عقب و درهای نامتقارن که در جهت مخالف یکدیگر باز می‌شوند موجب شده تشخیص جلو و عقب این خودرو دشوار باشد. برای این چهارچرخهٔ الکتریکی شش پکیج لوازم جانبی رنگی هم ارائه شده تا بتوان آن‌را شخصی‌سازی کرد.

با توجه به کلاس‌بندی آمی، افراد ۱۶ سال به بالا (در فرانسه ۱۴ سال) می‌توانند بدون داشتن گواهینامه، در اتحادیهٔ اروپا با آن رانندگی کنند. این ماشین به لطف اندازهٔ کوچک، دایرهٔ گردش ۷.۲ متری و قوای محرکهٔ تمام الکتریکی، راه‌حلی کاربردی برای ترددهای کوتاه شهری و جایگزینی واقعی برای اسکوتر، دوچرخه، موتورسیکلت و حتی حمل‌ونقل عمومی محسوب می‌شود.

موتور الکتریکی آمی تنها ۸ اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن روی ۴۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. انرژی موردنیاز موتور الکتریکی کم‌توان خودرو نیز توسط یک پکیج باطری ۵.۵ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۷۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. با استفاده از سوکت‌های معمولی ۲۲۰ ولتی نیز می‌توان باطری‌ها را ظرف سه ساعت کاملاً شارژ کرد.

سیتروئن همچنین روش‌های مختلفی را هم برای استفاده از آمی ارائه کرده که شامل خرید، اجارهٔ بلندمدت و اشتراک می‌شود. برای کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند، قیمت پایهٔ آن در فرانسه ۶ هزار یورو اعلام شده است اما کسانی که نمی‌خواهند چنین مبلغی را پرداخت کنند می‌توانند آن‌را با قرارداد بلندمدت ۴۸ ماهه با پرداخت ماهانه ۲۰ یورو اجاره کنند.

و نهایتاً آمی مشمول سرویس اشتراک خودروی Free2Move پژو-سیتروئن هم هست که با داشتن اشتراک ماهانه به قیمت ۹.۹۰ یورو، می‌توان با نرخ ۰.۲۶ یورو در هر دقیقه، از آن در خیابان‌های اروپا استفاده کرد. آغاز پذیرش سفارشات خرید آمی در فرانسه از ۳۰ مارس آغاز می‌شود و چند ماه بعد این کار در اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، پرتغال و آلمان هم صورت خواهد گرفت. تحویل اولین نمونه‌های این میکروکار الکتریکی به خریداران فرانسوی از ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    عالیه. خدایی اجاره 48 ماهه با ماهی 20 یورو مفته مفته مفته
    همه مردم میتونن ماشین دار بشن

    1. meysam

      ۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3630 ديدگاه)

      جالبه که همه چیزش قریبه است.
      این باعث هزینه تولیدش خیلی پایین بیاد

    2. ممد ژانگولر

      ۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      دوستان یک سوال اگه یک کامیون از بقلش رد بشه چه اتفاقی میوفته؟

    3. Anti-nazi

      ۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      ب شخصه حاضرم ماهی بیست ساعت اضافه کار کنم ماهی بیست یورویی ک گذاشتم کنارو بکنمش ۱۰۰ یورو فیات ۵۰۰ بگیرم
      البته با ترک ۸ پاکت سیگار در ماه هم میشه ب این رقم رسید
      پاریس فک کنم فیلتر پلاس رو هشت نه یورو باشه

  2. احمدرضا

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    داره میره انگار داره میاد
    ????

  3. Car lover

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    رفقای مهندس
    بنظر شما این ابعادش یکم نقطه ثقلش اذیت نمیکنه؟
    این ارتفاع با این عرض و طول شابد تو پیچ با سرعت بالا موجب چپه شدن بشه نه؟

    1. حمید

      ۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (371 ديدگاه)

      مهندسان پدال الان میان از مهندسان سیتروعن اشکال میگیرن ??

    2. AMANTE

      ۹ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      من مهندس نیستم.
      این ماشین نه قدرت بالایی داره و نه سرعت زیاد. که بخوای سر پیچ ها با سرعت بپیچی و چپ کنه.
      سایز رینگ لاستیک نسبت به بدنه مناسبه، ارتفاع کلی ماشین زیاد نیست و همینطور فاصله کف ماشین با کف خیابان هم پایین و مناسبه و مرکز ثقل خوبی داره. اون ماشین که سایز رینگ و لاستیک با بدنه همخونی نداره و ممکنه چپ کنه عکس اش رو میزارم این پایین.
      http://uupload.ir/files/vncy_baojun_e100_3.jpeg

  4. (Saeed(peugeot

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    سیتروئن خودش ناموسه هندلینگه ….بلده چجور بسازه

    در ضمن ۸ اسبه با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر

    ولی از این نوآوریش خوشم اومده

  5. M3csl

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    منو یاد ب ام و ایزتا انداخت

  6. Mercede kaviani

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    یک اتوموبیل کاملا کابردی شهر به لحاط ابعاد وقیمت فوق الهاد مناسب

  7. ♤Angus_812♤

    ۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (428 ديدگاه)

    واقعا افسوس ماشین ارزونشون از گرونترین ماشینای ایرانی جذابتره

  8. ثبات

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (34 ديدگاه)

    هزینه قالب سازی نصف شده. در ها برعکس باز میشه برای این هست که در واقع یک نوع در هست که دیگه نیاز نباشه هزینه قالب سازی برای یک در قرینه رو بدن. سپر ها و چراغ های عقب و جلو و بقیه پنل ها یکیه، پنجره هر طرف یکیه. باعث شده قیمت نهایی کم باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا