سیتروئن از یک سدان بزرگ جدید کانسپت به نام CXperience پیش از اولین حضور رسمی آن در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی کرد. سیتروئن هدف از طراحی این کانسپت فوقالعاده را نشان دادن تواناییهای خود جهت اعمال زبان طراحی فعلیاش بر روی یک سدان بزرگ اعلام کرده است. این کانسپت نشاندهندهٔ یک پرچمدار پلاگاینهیبریدی و خودرویی مربوط به آینده است.
کانسپت جدید سیتروئن ۴.۸۵ متر طول، ۲ متر عرض و ۱.۳۷ متر ارتفاع دارد درحالیکه به دلیل برخورداری اوورهنگهای بسیار کوتاه (پیشآمدگیهای جلو و عقب) فاصلهٔ بین دو محور طویلی برابر با ۳ متر دارد و درکل ماشینی واقعاً قابلتوجه است. سدان بزرگ جدید سیتروئن بر روی رینگهای ۲۲ اینچی قرارگرفته و دارای ظاهری جسورانه و لولاهای برعکس درهای عقب است. ابعاد گستردۀ این کانسپت در کنار طراحی هوشمندانهٔ داخلی موجب ارائهٔ فضای داخلی بزرگ و یک صندوق بار وسیع گردیده که آنرا برای پیمودن مسافتهای طولانی مناسب میسازد.
در قلب کانسپت CXperience یک قوای محرکهٔ پلاگاینهیبریدی بنزینی-الکتریکی قرارگرفته که مشخصات موتور بنزینی آن نامعلوم است اما احتمالاً قدرتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ اسب بخار دارد. یک موتور الکتریکی نیز ۱۰۷ اسب بخار قدرت اضافی تولید نموده و مجموع قدرت خودرو را به حدود ۳۰۰ اسب بخار میرساند. همچنین طبق ادعای سیتروئن این خودرو میتواند تا ۶۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی نماید. باطریهای این خودرو را از طریق یک خروجی برق معمولی میتوان در تنها چهار و نیم ساعت شارژ کرد درحالیکه اگر از شارژر ۶.۶ کیلووات ساعتی و خروجی ۳۲ آمپر استفاده شود زمان لازم جهت پُر شدن باطریها به کمتر از دو ونیم ساعت کاهش پیدا میکند.
برای انتقال نیرو یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفتهشده که بین موتور بنزینی و موتور برقی نصب گردیده و قدرت موتور برقی را به چرخهای عقب انتقال میدهد. سیستم مدرن Advanced Comfort سیتروئن (یا راحتی پیشرفته) نیز با استفاده یک تعلیق نوآورانه به همراه سیستم هیدرولیک، سطح راحتی بیسابقهای را برای این کانسپت زیبای فرانسوی به ارمغان آورده است.
همانطور که از سیتروئنی با این اندازه انتظار میرود، مهمترین بخش آن کابین است. کابین CXperience ترکیبی از طراحی زیبا با موارد بسیار باکیفیت و تکنولوژی است. درهای آن به شیوهٔ موسوم به suicide یا خودکشی (همانند درهای رولزرویس فانتوم) طراحیشده که حذف ستون B موجب افزایش فضای داخلی خودرو شده است. همچنین صندلیها و دیگر قسمتهای داخلی با پارچهٔ زردرنگ پوشیده شده و از چوب گردو نیز در داشبورد و پشت صندلیهای جلو استفادهشده است.
یک صفحهنمایش ۱۹ اینچی مستطیل شکل با فرمت ۱۶/۳ و به شکلی برجسته در مرکز داشبورد نصبشده که بهعنوان مرکز کنترل اصلی خودرو جهت کنترل تهویه مطبوع، سیستم کمکراننده، ناوبری و رسانه مورداستفاده قرار میگیرد. برای سرنشینان عقب نیز یک تبلت تعبیهشده که از طریق آن میتوانند تهویه مطبوع، صندلیها و سیستم صوتی خودرو را کنترل کنند.
آینههای جانبی با دوربینهایی جایگزین شدهاند که تصویر طرفین خودرو را بر روی صفحهنمایشهای کوچکی که روی پانل داخلی درهای جلو نصبشدهاند به نمایش درمیآورند. همچنین این دوربینها به همراه دوربینهای جلو و عقب یک دید کامل ۳۶۰ را از محیط بیرونی خودرو برای راننده ارائه میکنند. سیتروئن کانسپت CXperience را کمتر از یک ماه دیگر رسماً در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد کرد.
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵سیتروئن رو بیشتر از همه ی برند های فرانسوی دوست دارم.
رنو هم خوبه.
از پژو دل خوشی ندارم.
uss zumwalt DDG-1000
۹ شهریور ۱۳۹۵اگه 200 اسب بخار باشه بهتره.
ولی به نظرمن موفق ترین خودروساز فرانسوی رنو
درسطح بین المللی خوب رقابت میکنه
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵آره.
رنو خیلی موفق تره.
ولی سیتروئن خیلی خاص تر و شکیل تره بهنام جان.
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ شهریور ۱۳۹۵سیتروئن هم در عملکرد خودش خوبه
amir
۹ شهریور ۱۳۹۵نمیشه یه مطلب در سایت پدال گذاشته بشه(به خصوص در خصوص ماشینهای فرانسوی) و زیرش یه بحث مفصل راجع به خیانت های پژو!! و…انجام نشه.
دوستان عزیز این مطلب راجع به سیتروئنه .خواهشا فقط و فقط در مورد این مطلب نظر بزاریم.
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵با سلام و احترام…
خواهشا فقط و فقط حواسمون به خودمون باشه.
A4
۹ شهریور ۱۳۹۵عالی
O /\/\ I D
۹ شهریور ۱۳۹۵من رفتم سرمو بکوبم به دیوار !!
کافی بود چند نفر از این کمپانی انتقاد کنن تا اینا یه تکونی به خودشون بدن !!!!
ولی ما !!!؟؟؟
Developer
۹ شهریور ۱۳۹۵هنوز کسی از کارشناسای همیشه در صحنه نیومده بگه که کره ای از فرانسوی بهتره و سوناتا از این کانسپت بهتره ؟؟
amir
۹ شهریور ۱۳۹۵نترس !دیر نشده الان سر و کلشون پیدا میشه!ضمن اینکه کلی انتقاد هم از کیفیت پایین و اصطحلاک بالای این ماشین میکنند.
علی
۹ شهریور ۱۳۹۵طراحی داخلی زیبا طراحی بیرونی اغراق بر انگیز در حد کانسبت زیبا اما برای تولید خیلی جالب نمیشه
mj
۹ شهریور ۱۳۹۵اسمش جالبه خخخ
cxperience
حميد
۹ شهریور ۱۳۹۵کانسپت قابل تأملی هست داخل زیبا و خلوت
نمای بیرونی مطابق با نوع طراحی فرانسوی بد هم نیست
ارمان
۹ شهریور ۱۳۹۵اینو فقط برای ایرانیا تولید کرده حساب کار دسشون بیاد هی نگن سیتروعن فلانه
احمد باقری
۹ شهریور ۱۳۹۵اونقدر زیبا نیست، ولی به هر حال سیتروئن یه تکونی به خودش داده.