سیتروئن ادعاهای بزرگی را در رابطه با نسل جدید C5 مطرح کرده و میگوید این خودرو کلاس سدان ها را دوباره اختراع خواهد کرد.
درحالیکه بسیاری از خودروسازان تمام تمرکز خود را روی تولید شاسی بلندها و کراس اوورها معطوف کردهاند این برند فرانسوی معتقد است هر خودروساز تاپی باید در تمامی کلاسهای خودرویی مهم حضور داشته باشد. البته در دنیایی که فعلاً شاسی بلندها قلب خریداران را ربودهاند قطعاً ایجاد یک تغییر ضروری است.
مدیر تولید سیتروئن آقای خاویر پژو میگوید:
کلاس سدان های کلاسیک تقریباً در اروپا از بین رفته است. ما باید آن را دوباره اختراع کرده و به اندازه کلاس شاسی بلندها آن را مدرن و جذاب بکنیم. ما شاهد گسترش کدهای طراحی شاسی بلندها در دیگر کلاسهای خودرویی خواهیم بود. ما تلاش داریم طراحان خود را تحریک کنیم. اگر سدان شما کلاسیک یا سنتی است من میترسم که در دردسر افتاده باشید!
یکی از کلیدیترین روشهای سیتروئن برای دگرگونی کامل این سدان جدید ارائه یک طراحی قوی خواهد بود که از کانسپت برجسته CXperience الهام خواهد گرفت.
رئیس سیتروئن خانم لیندا جکسون با دانستن اینکه تقاضا برای سدان ها در حال کاهش است میگوید:
ما نمیخواهیم یک خودروساز محدود با فروش پایین باشیم؛ و همچنین نمیخواهیم تنها در کلاس شاسی بلندها حضور یابیم. برای تبدیل شدن به خودروسازی قابلاعتنا باید در کلاس خودروهای کوچک، بزرگ و شاسی بلندها حضور داشته باشید.
محمد
۱ اسفند ۱۳۹۶««کلاس سدان های کلاسیک تقریباً در اروپا از بین رفته است. ما باید آن را دوباره اختراع کرده و به اندازه کلاس شاسی بلندها آن را مدرن و جذاب بکنیم.»»
.
.
این حرف درستیه که تب شاسی بلند بیش از حد فراگیر شده و فشار به گروه سدانها آورده در حالی که هنوزم این گروه پتانسیل خودشو داره اما هر روز مشتری کمتری داره
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶یکی از ساده ترین کارهایی که طراح ها میتونن انجام بدن طراحی seamless و یکپارچه هست و عجیبه که با مشاهده مثلا صنعت موبایل ها از ایده های اونجا درس نگرفتن.
توی این طراحی مثلا برای بدنه کافیه جوری بسازن که یه قطعه بزرگ به نظر بیاد و مثلا چراغ ها از یه حفره های توی این طراحی یکپارچه بیرون بزنه. مثل چراغ های جلوی مک لارن ۷۲۰. توی سیتروین چشم دوست داره خطوط رو دنبال کنه چه شکسته جه منحنی اما به چراغ های جلو و عقب که میرسه زاویه ها درست نیستن. ذهن ما طبیعت رو بر مبنای نیرو ها یاد گرفته و اثرشون روی محیط، هر جقدرم یه درخت شاخ و برگ داشته باشه باز برای ذهن قابل درک و غیر خسته کننده اس، ذهن انتظار داره نیرویی که سقف رو بهش منحنی میده کارشو تا عقب ماشین ادامه بده یا با یه انحنای دیگه ادغام شه نه این که …
به هر حال این که برای داشتن فضای بزرگ داخلی و راحتی نیازی به شاسی بلند بودن ماشین نیست یا ابعاد بزرگ بدنه درسته و قابل اجرا…
حسين
۱ اسفند ۱۳۹۶درود.
آقا سعید برومند، حرفت جالب بود اما سوال دارم:
یکم کاما و نقطه نذاشتی درست متوجه منظورت نشدم.
. لطف کن هر پاراگراف متنتو یکم واضحتر توضیح بده که همه یاد بگیرن.
. در مورد طراحی صنعت موبایل هم بگو که بهتر بتونیم مقایسه و درک کنیم.
. به نظر میاد حرفات با منبع هستن، منبعشو بگو لطفا.
F۲۲RAPTOR
۱ اسفند ۱۳۹۶با مثال مک لارن فهموند غضیه رو
ونوم اف ۵
۱ اسفند ۱۳۹۶منظورش اینه که اصول زیبایی شناسی رعایت بشه مثلا تو عکس اخر خیلی رعایت شده ☺
Mohamad
۱ اسفند ۱۳۹۶رفیق نظراتت عمیق و علمیه
اما ممنون میشم اگه جمله بندی و افعالتو منظم تر کنی و علائم دستوری را هم بزاری لابلاش تا کامل متوجه شیم
emad1990
۱ اسفند ۱۳۹۶اقای برومند حرفای جالبی زدی ممنون
فقط اگه ممکنه منبعتون رو هم ذکر کنید
F۲۲RAPTOR
۱ اسفند ۱۳۹۶چقدر این کانسپت زیبا و جذابه
ali a
۱ اسفند ۱۳۹۶سیتروئن میتونه طراحی جذابی داشته باشه فقط…وگرنه نه از لحاظ فنی و نه کیفی نمیتونه حریف رقباش بشه….
Saeed Boroomand
۱ اسفند ۱۳۹۶پوزش میخوام دوستان املام خیلی مشکل داشت…
منبع خاصی واسه این مورد نداشتم نظر شخصی بود، اما در مورد طراحی seamless توی حوزه موبایل ها با کانسپت های نوکیا و اپل شروع شد. که چطور هارمونی رو چشم بتونه توی طراحی مشاهده و دنبال کنه.
یه سری کانسپت های مهم دیگه هم هستن برای طراحی هنرمندانه، مثلا طراحی مینیمالیستی، که تا جای ممکن المان های پیچده مخفی میشن از دیدگاه کاربر و کاربر بنا به میزان استفاده اش از خودرو باهاشون کم کم آشنا میشه، اینطوری توی نگاه اول به جای تعجب میشه لذت برد ازطراحی…