سیتروئن

ارائهٔ کیت بدنهٔ تبدیل ون سیتروئن جامپر به ون کلاسیک تایپ H

سیتروئن H ون که با نام تایپ H هم شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین ون‌های اروپا و حتی دنیا است که تولید آن از سال ۱۹۴۷ آغاز شده و تا سال ۱۹۸۱ ادامه داشت. این ون به همراه ون فولکس‌واگن تایپ ۲ یا همان ترنسپورتر، نخستین ون‌های دنیا با استایل امروزی محسوب می‌شوند. سیتروئن تایپ H یکی از خودروهای انگشت‌شماری است که باافتخار در هر مجموعهٔ خودرویی می‌درخشد. این ون که برای چندین دهه در سراسر اروپا خدمت کرده است، هرچه بر سنش افزوده می‌شود، ارزش و جذابیت آن بالاتر می‌رود.

fc-automobili-citroen-h-van-10

ون تایپ H مدرن در کنار نسخۀ کلاسیک اصلی
ون تایپ H مدرن در کنار نسخۀ کلاسیک اصلی

همان‌طور که گفته شد، ون H سیتروئن برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ معرفی شد و بنابراین در حال حاضر ۷۰ ساله شده است. به همین مناسبت، دو طراح بنام‌های Fabrizio Caselani و David Obendorfer در شرکت ایتالیایی FC Automobili تصمیم گرفته‌اند با ارائهٔ یک کیت بدنه با طراحی رترو برای ون امروزی سیتروئن جامپر، یک ون H جدید و مدرن را برای قرن بیست و یکم خلق کنند. این بدنهٔ کلاسیک با قطعات سبک‌وزن فایبرگلاس بر اساس ون جامپر ساخته شده‌اند و بنابراین این ون درعین‌حالی که ظاهری کلاسیک دارد، از تمامی فناوری‌های مدرن و تجهیزات ایمنی امروزی برخوردار است.

type-h-70th-anniversary7

type-h-70th-anniversary4

در این بادی کیت، ارتباط با تایپ H کلاسیک اصلی کاملاً آشکار است به‌گونه‌ای که عناصر اصلی و مشخصه‌های ظاهری ون کلاسیک مانند ورق‌های موجدار بدنه و جلوپنجرهٔ برجسته در نسخهٔ مدرن ارائه شده‌اند. همچنین دو چراغ جلوی بیرون زده از بدنه هم کاملاً ون H کلاسیک را تداعی می‌کنند. ازآنجایی‌که سیتروئن تایپ H در کاربری‌های بسیار مختلفی مورداستفاده قرار می‌گرفته است، برای نسخهٔ مدرن آن نیز نمونه‌های مختلفی مانند ون استاندارد، وانت یدک‌کش، موتور هوم، ون اغذیه‌فروشی و… ارائه شده است.

type-h-70th-anniversary

به مناسبت جشن هفتادسالگی ون سیتروئن تایپ H، تنها ۷۰ کیت بدنهٔ سیتروئن H توسط شرکت FC Automobili تولید شده و نصب آن‌هم به‌صورت دستی در ایتالیا انجام می‌گیرد. همچنین ازآنجایی‌که ون سیتروئن جامپر با قدرت‌هایی از ۱۱۰ تا ۱۶۰ اسب بخار تولید می‌شود، ون H مدرن مشکلی از بابت قدرت مناسب قوای محرکه نخواهد داشت زیرا موتورهای دیزلی قدیمی تایپ H اصلی تنها حدود ۵۰ اسب بخار قدرت داشتند؛ بنابراین این تایپ H جدید فرصتی عالی برای داشتن یک خودروی قدیمی و کلاسیک با کارایی و قابلیت اطمینان یک خودروی مدرن خواهد بود. هنوز قیمت این کیت بدنه اعلام نشده است.

type-h-70th-anniversary5

type-h-70th-anniversary6

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mercede kaviani

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز شاهین احمدزاده
    سپاس بی کران از مطلب بسیار عالی شما کاش کادیلاک لینکلن جاگوار و رولز-رویس از چنین ایده ای را بصورت سفارشی داشتنند بدنه کلاسیک روی شاسی مدرن
    با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی

  2. حميد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تاریخ سیتروین مملو از ماشینهای با حاله و ابداعات عالی
    حالا از رقیبهای ألمانی و اسیایی عقب افتادنند
    در ضمن این ون خیلی با حال شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا