روابط مشتریان آمریکایی با خودروهای فرانسوی هیچگاه گرم و دوستانه نبوده است. سیتروئن، پژو و رنو به ترتیب از این بازار خداحافظی کردند و البته بهتر است بگوییم که واپس زده شدند. اما بازار بزرگ و پررونق آمریکا برای شرکتهایی که با قلاب به دنبال مشتری میگردند تا از روزهای رکود فاصله بگیرند، یک رؤیای بزرگ و فرصت قابل تأمل است.
سیتروئن که از اوایل دهه ۷۰ میلادی از آمریکا خارج شده، این بار میخواهد در قامت و لباسی جدید و با برند لوکس DS خود دوباره شانس خود را بیازماید. البته این بازگشت تا قبل از سال ۲۰۲۰ اتفاق نخواهد افتاد. نام تجاری DS اینک مستقل شده و دیگر با نشان سیتروئن همراه نیست. در حال حاضر DS در اروپا با مدل هاچ بک متوسط DS3 و مدل جمعوجور DS4 که رقیب آئودی A3 محسوب میشود و کراس اوری خفیف نیز هست و هاچ بک بزرگ و سدان DS5 حضور دارد.
آخرین محصول DS در نمایشگاه پاریس، خودروی مفهومی دیواین (Divine) بود. خودرویی که نمایشگر یک هاچ بک لوکس و متفاوت برای آینده است. یکی از عجایب این خودرو، پنجره عقب آن است که با پانلهای لوزی شکا به هم پیوسته، دید به عقب را کاملاً مسدود کرده است و ناچارا برای آن از یک دوربین دید عقب استفاده میشود. دربهای این خودرو از نکات جالب آن میباشند. باز شدن درها به صورتی بسیار متفاوت و شاید فانتزی که در آن دربهای جلو به صورت قیچی و دربهای خودکششی عقب روی لولای عقب باز میشوند، چشمها را خیره میکند. درون کابین، طراحی و کیفیت ممتاز و مدرن حرف نخست را میزند. کابین یک طراحی شیک پاریسی دارد که متعلق به زمان آینده است و طبق معمول DS پر از خطوط لوزی و الماسی شکل، فیبر کربن یا چرم یا ابریشم و جواهرات است. جالبترین بخش این خودرو، قوای فنی آن است که از یک موتور ۱.۶ لیتری مشترک بین PSA و BMW با قدرت ۲۶۷ اسب بخار سود میبرد. در نهایت سؤال اینجاست که سیتروئن با چنین طرحهایی میتواند دل مشتریان آمریکایی را نسبت به خود نرم کند؟
امیدوارم سیتروئن در تمامی بازارها موفق باشه…! در مورد این ماشین مفهومیه هم خیلی به نظرم آشناست!!!!! چندتا ماشینو با هم مخلوط کردن!!!! اینم 2999 کامنتم!!!!!
اومدم تا نگذارم بعضیا نفس بکشن(منظورم تو نبودیا,خودت می دونی کیو می گم) البته درخواست های دوست خوبم صادق و همچنین محسن دال عزیز در برگشتن من بسیار تاثیر گذار بود…! بعدش آخرین باری که من خداحافظی کردم 3-4 ماه نبودم! سندش هم موجوده! از میلاد بپرس!!!! (((آنان که محمد حسین را عزیز خود دانند , دور از شوخی-عجب عزیزی دارند)))
بچه ها الان رفتم یه سری به مطالب قدیمی پدال زدم که همش فرغون ساز های وطنی رو لعنت و خارجی هارو می ستودیم تو کامنت هامون با خودم به این فکر میکردم ک ما ایرانی ها تو تمام خودرو سازی های دنیا پست هایی اساسی داریم هم در بخش طراحی هم در بخش تولید و سیاست گزاری افتصاد و بزرگمرد هایی متل کوروش منصوری و فردیس رضوانی که واسه خودشون یه برند گردن کلفت هستن باعت افتخار ما ایرانی هاس که بوگاتی با اون عظمتش ویرون رو میسازه بعد تازه میده دست کورش منصوری یه حالی بهش بده حالا به این فکر میکنم که اگه یه سرمایه خصوصی یا دولتی بزرگ پیدا بشه و بره اینارو بیاره تو کشور و صنعت خودرو سازی مارو احیا کنن ایا اونوقت بازم ما خودرو های خارجی رو ستایش میکنیم یا اینکه خارجی ها ارزوی داشتن ماشین ایرانی ندارن برای رسیدن همچین روزی بلند صلوات بفرست…..
بررررو عمو….! به نظرت چرا تا الان منصوری با خودروساز های وطنی همکاری نکرده؟؟؟؟ یه […] هستن که تولید پراید و سمند براشون سود داره!!!! تا وقتی این انسان های […]رو زمین باشن , امام زمان هم بیاد باید پراید سوار شه!!!!!!
خیالت راحت سعید جان حتی اگر چنین کاری هم صورت بگیره مطمئن باش اوضاع همین دو کارخانه رو پیدا میکنه ، در یکی از مقاله ها میخوندم که اگر دقت کرده باشید افراد معمولی که در کشور ما و یا در همسایگی ما هستند و از نظر ما آدم های ماهر و نخبه ای نیستند و یک فرد معمولی اند وقتی به کشور های اروپایی میروند مثلا به کشوری مثل المان بعد از چند وقت میشنوی طرف در آلمان خیلی موفق شده که حتی خودت هم باور نمیکنی ، علتش این نیست که اون فردی کودن بوده و یک دفعه نخبه شده بلکه این تفاوت سیستم کشور ما با اون هاست در اونجا سیستم به گونه ای است که راه رو برای موفقیت تو باز میکنه
سایت پدال رو من به میلاد معرفی کردم! موقعی که من تو پدال کامنت می گذاشتم , میلاد تازه رفته بود سر کارش!!!! دور از شوخی داش میلاد بزرگ ماست! داش میلاد همینجا از پشت مانیتور می خوام اعلام کنم که کوچیکتم!!!! (((داش میلاد من , من رفیقی نداشتم تو بودی ولی رفیقم گذاشت رفت! تو به من میدی یاد چطوری بزنم حرف, چطوری از یاد ببرم حرفاتو! فریاد می زدی سر من , حقمه من از تو بدی بی دلیل ندیدم! همیشه نگران بودم تو بذاری از پدال بری , همه چی خراب شه! تو نگذاشتی برم بیرون از پدال , درست وقتی که تسلیم شده بودم! می گفتی داداش صبر همه چی درست می شه! صبر کردم و نتیجش رو دیدم در کل!!!! مگه می شه 3 سال یادم بره چه کارایی تو کردی برام))) از این متن نتیجه می گیریم: اگه میلاد نبود , من هم نبودم! پس بودن اینجام رو مدیون میلادم!!!!
عکس های اخری که کانسپت هست… بعدش گفتین رقیب ائودیه !!!عمرا بتونه حریف آئودی بشه تو هر کلاسی از ماشین ها… کلا تو امریکا ماشین های فرانسوی رو قبول ندارن حق هم دارن! نه که ماشین های بدی باشن نه!اینابرای ما روییان! ولی اونجا ولی نه به خوبیه ژاپنی ها و المانی ها و حتی کره ای ها نیستن. اونا سالهاست بازارشون رو از امریکا گرفتن. تو اروپا هم فرانسوی ها در حد اون کشورا محبوب نیستن…
خودرو سازای فرانسوی خصوصاپژو تا حالا نونشونو از ایران خودرو میخوردن..بعد از تحریم ایران و ضرر زیادی که کردن یکم فکر کردن گفتن بذار یه کم پیشرفت کنیم برگردیم به بازار جهانی!
خروج ناگهانی خودروسازان فرانسوی در دهه 80 و در حین موفقیت نسبی آنها در بازار آمریکا و در همکاری با برند امریکایی (.AMC(American Motors Corp بیشتر با توجه به مسائل سـیاسـی بود و نه مشکلات فنی
شاهد مثال نیز ترور جرج بس George Besse مدیرعامل وقت رنــو در پاریس در نوامبر 1986 بدست سازمان سیــــا است.
جالب است بدانید جرج بس مدیریت شرکت Eurodif را نیز بر عهده داشت که 10% درصد از سهام ان متعلق به ایران قبل از انقلاب بود( 1 میلیارد و 180 میلیون دلار سهم پرداختی ایران ).
فعالیت اصلی کنسرسیوم یورودیف “غنـــی سازی اورانــیــوم” بود! …
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳امیدوارم سیتروئن در تمامی بازارها موفق باشه…!
در مورد این ماشین مفهومیه هم خیلی به نظرم آشناست!!!!!
چندتا ماشینو با هم مخلوط کردن!!!!
اینم 2999 کامنتم!!!!!
صادق
۱۵ مهر ۱۳۹۳مبارک کبارک
ایول داداش
3000 تایی شدنت مبارک
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳ممنون داش صادق…!
انشاا… از خجالتتون در میام!!!!!
شیرینی من به شما!!!!
پژو خریدی بیا تهران برات پلاک 88 بزنم رو ماشینت!!!!
هر وقت خریدی درخدمت ام…..!
صادق
۱۵ مهر ۱۳۹۳نوکرتم داداش،
تو پلاک نزده هم برا ما عزیزی
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳نفرمایید قربان!
بیا یه پلاک بزنم رو ماشینت که هروقت نگاهش کردی بگی خدا پدر و مادر ممد رو بیامرزه…!
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳کربونادو از سایت خداحافظی میکنه بعد یه دفعه میاد اون روزایی که نبود رو جبران میکنه.
دومین رتبه بعد میلاد
مبارکه همین جوری
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳اومدم تا نگذارم بعضیا نفس بکشن(منظورم تو نبودیا,خودت می دونی کیو می گم)
البته درخواست های دوست خوبم صادق و همچنین محسن دال عزیز در برگشتن من بسیار تاثیر گذار بود…!
بعدش آخرین باری که من خداحافظی کردم 3-4 ماه نبودم!
سندش هم موجوده!
از میلاد بپرس!!!!
(((آنان که محمد حسین را عزیز خود دانند , دور از شوخی-عجب عزیزی دارند)))
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳ممد جان برو یه دو سه ماهی نباش قدرتو بیشتر بدونن….والا….
ASTON MARTin
۱۵ مهر ۱۳۹۳ممد جان تو به کجاها دسرسی داری پسر؟
ASTON MARTin
۱۶ مهر ۱۳۹۳بعدماباید اشغالای 15 سال پیش فرانسه رو با منت منتاژ کنیم
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳صادق راز آواتارات چیه که همشون سیگار به دهن دارن؟؟؟؟؟
امیر
۱۵ مهر ۱۳۹۳مباااااااااااااااارک باشه داداش
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳ممنون امیر جان!
آقایی!!!
کوچیک همتونم!!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳تبریک ممد جان!!!
ایشالا 1000 تایی شدن خودم :D
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳باش تا بشی!!!!
.
.
.
شوخی کردم رضا جان!
انشاا… اگر تا اون موقع پدالو فیلتر نکردن شما هم به 1000 می رسی!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳میشم……..
saeed.shariati
۱۵ مهر ۱۳۹۳بچه ها الان رفتم یه سری به مطالب قدیمی پدال زدم که همش فرغون ساز های وطنی رو لعنت و خارجی هارو می ستودیم تو کامنت هامون با خودم به این فکر میکردم ک ما ایرانی ها تو تمام خودرو سازی های دنیا پست هایی اساسی داریم هم در بخش طراحی هم در بخش تولید و سیاست گزاری افتصاد و بزرگمرد هایی متل کوروش منصوری و فردیس رضوانی که واسه خودشون یه برند گردن کلفت هستن باعت افتخار ما ایرانی هاس که بوگاتی با اون عظمتش ویرون رو میسازه بعد تازه میده دست کورش منصوری یه حالی بهش بده
حالا به این فکر میکنم که اگه یه سرمایه خصوصی یا دولتی بزرگ پیدا بشه و بره اینارو بیاره تو کشور و صنعت خودرو سازی مارو احیا کنن ایا اونوقت بازم ما خودرو های خارجی رو ستایش میکنیم یا اینکه خارجی ها ارزوی داشتن ماشین ایرانی ندارن
برای رسیدن همچین روزی بلند صلوات بفرست…..
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳بررررو عمو….!
به نظرت چرا تا الان منصوری با خودروساز های وطنی همکاری نکرده؟؟؟؟
یه […] هستن که تولید پراید و سمند براشون سود داره!!!!
تا وقتی این انسان های […]رو زمین باشن , امام زمان هم بیاد باید پراید سوار شه!!!!!!
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳[…]
بابا فقط یدونه کربونادوش خوشگل بود دیگه ممدحسین
البته
I was Kidding
شوخی میکنم
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳ممنون نیما خان…!
آقایی
saeed.shariati
۱۵ مهر ۱۳۹۳منم گفتم کاش یه سرمایه خصوصی یا دولتی البته اشتباه گفتم چون دولت با داشتن ایرانخودرو سایپا که سود میدن احتمالا اجازه فعالیت به اینا نمیده
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳به چیزی هم رسیدی تو گشت و گذارت
Ehsan
۱۵ مهر ۱۳۹۳خیالت راحت سعید جان حتی اگر چنین کاری هم صورت بگیره مطمئن باش اوضاع همین دو کارخانه رو پیدا میکنه ،
در یکی از مقاله ها میخوندم که اگر دقت کرده باشید افراد معمولی که در کشور ما و یا در همسایگی ما هستند و از نظر ما آدم های ماهر و نخبه ای نیستند و یک فرد معمولی اند وقتی به کشور های اروپایی میروند مثلا به کشوری مثل المان بعد از چند وقت میشنوی طرف در آلمان خیلی موفق شده که حتی خودت هم باور نمیکنی ، علتش این نیست که اون فردی کودن بوده و یک دفعه نخبه شده بلکه این تفاوت سیستم کشور ما با اون هاست در اونجا سیستم به گونه ای است که راه رو برای موفقیت تو باز میکنه
NASSY
۱۶ مهر ۱۳۹۳AZ CHI BEGAM ???
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳آفرین بهش خوشحال شدم
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳لامبورگینی 2500 دیدگاه از بنز عقبه(میلاد)قبول کن که بنز سرتره
قبول کن
قبول کن
قبول کن
کربونادو قبول کن
کن کن کن………..
Carbonado Aventador
۱۵ مهر ۱۳۹۳سایت پدال رو من به میلاد معرفی کردم!
موقعی که من تو پدال کامنت می گذاشتم , میلاد تازه رفته بود سر کارش!!!!
دور از شوخی داش میلاد بزرگ ماست!
داش میلاد همینجا از پشت مانیتور می خوام اعلام کنم که کوچیکتم!!!!
(((داش میلاد من , من رفیقی نداشتم تو بودی ولی رفیقم گذاشت رفت!
تو به من میدی یاد چطوری بزنم حرف, چطوری از یاد ببرم حرفاتو!
فریاد می زدی سر من , حقمه من از تو بدی بی دلیل ندیدم!
همیشه نگران بودم تو بذاری از پدال بری , همه چی خراب شه!
تو نگذاشتی برم بیرون از پدال , درست وقتی که تسلیم شده بودم!
می گفتی داداش صبر همه چی درست می شه!
صبر کردم و نتیجش رو دیدم در کل!!!!
مگه می شه 3 سال یادم بره چه کارایی تو کردی برام)))
از این متن نتیجه می گیریم:
اگه میلاد نبود , من هم نبودم!
پس بودن اینجام رو مدیون میلادم!!!!
حسين
۱۶ مهر ۱۳۹۳درود. ممد جان سایت پدالو منم به یه بنده خدایی معرفی کردم حالا بماند که کیه D: کامنتتو دیدم کلی خندیدم
Ahmad..F12
۱۷ مهر ۱۳۹۳بابا انقدر این بحث تعداد کامنت رو کشش ندین
هیچ برتری به آدم نمیده
اطلاعات بالا آدم رو نسبت افراد متمایز میکنه
Ehsan
۱۵ مهر ۱۳۹۳محمد حسین ، تبریک به خاطر کامنت 3000 ام ولی ماشا الله اینقدر سرعتت زیاده تا من کامنت بگذارم رسیدی به 3013 کامنت
Carbonado Aventador
۱۶ مهر ۱۳۹۳ممنون احسان جان!
شما آقایی!
انشاا… 3000 تایی شدن شما…!
"Amir"
۱۵ مهر ۱۳۹۳واقعا زیبا کار میکنه
Ahmad..F12
۱۷ مهر ۱۳۹۳مملی مبارکه
مصطفی
۱۵ مهر ۱۳۹۳عجب طراحی شیکی
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳تو رالی میترکونه
صادق
۱۵ مهر ۱۳۹۳خودروی Divine یه خودروی خیلی لوکس و خاص هستش
داخلش هم به شدت زیبا و البته تا حدی زنونه هستش، ولی خب خاصه!
موتورش هم خیلی عالیه
طبق برنامه ی جدید دولت فرانسه برای خودرو های کم مصرف، صد در صد یه خودرو ی کم مصرف هم هست
DRAGONBORN
۱۵ مهر ۱۳۹۳عقب این سیتروئن زیاد جالب نیست
datsun
۱۵ مهر ۱۳۹۳خودرو زیبایی فقط کابینش دیگه زیادی شلوغ شده از غربیلک فرمون و داشبوردش خوشم نیومد ولی طراحی بیرونش زیباست
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۵ مهر ۱۳۹۳بچه ها الان که این نظرو میزارم از 33 تا کامنت موجود فقط 5 تا در مورد این مطلبه……… ظاهرا پدال فقط یه بهانه ست …….ما میخوایم فقط دور هم باشیم!!!!
tadano
۱۵ مهر ۱۳۹۳یواش یواش ماشین هم داره زنونه مردونه میشه نه که نیست ولی خدایی اینو مجانی به من بدن سوار نمیشم .
Ehsan
۱۵ مهر ۱۳۹۳پای BMW هم که وسطِ
امید
۱۵ مهر ۱۳۹۳طراحیشو دوست دارم
mk
۱۵ مهر ۱۳۹۳بعید می دونم آمریکائی ها از این قرطی بازی ها خوششون بیاد
آخه برادر من اون چه وضع شیشه عقبه.اون چه وضعه باز شدن دره
ali
۱۶ مهر ۱۳۹۳عکس های اخری که کانسپت هست… بعدش گفتین رقیب ائودیه !!!عمرا بتونه حریف آئودی بشه تو هر کلاسی از ماشین ها… کلا تو امریکا ماشین های فرانسوی رو قبول ندارن حق هم دارن! نه که ماشین های بدی باشن نه!اینابرای ما روییان! ولی اونجا ولی نه به خوبیه ژاپنی ها و المانی ها و حتی کره ای ها نیستن. اونا سالهاست بازارشون رو از امریکا گرفتن. تو اروپا هم فرانسوی ها در حد اون کشورا محبوب نیستن…
محمد
۱۶ مهر ۱۳۹۳خودرو سازای فرانسوی خصوصاپژو تا حالا نونشونو از ایران خودرو میخوردن..بعد از تحریم ایران و ضرر زیادی که کردن یکم فکر کردن گفتن بذار یه کم پیشرفت کنیم برگردیم به بازار جهانی!
آرش آمار
۱۶ مهر ۱۳۹۳خروج ناگهانی خودروسازان فرانسوی در دهه 80 و در حین موفقیت نسبی آنها در بازار آمریکا و در همکاری با برند امریکایی (.AMC(American Motors Corp
بیشتر با توجه به مسائل سـیاسـی بود و نه مشکلات فنی
شاهد مثال نیز ترور جرج بس George Besse مدیرعامل وقت رنــو در پاریس در نوامبر 1986 بدست سازمان سیــــا است.
جالب است بدانید جرج بس مدیریت شرکت Eurodif را نیز بر عهده داشت که 10% درصد از سهام ان متعلق به ایران قبل از انقلاب بود( 1 میلیارد و 180 میلیون دلار سهم پرداختی ایران ).
فعالیت اصلی کنسرسیوم یورودیف “غنـــی سازی اورانــیــوم” بود! …
برای مطالعه بیشتر … http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Besse
NASSY
۱۶ مهر ۱۳۹۳زیبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاست
REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT
۱۷ مهر ۱۳۹۳من خیلی گشتم دلیل نبود خودرو های فرانسوی تو عامریکا رو پیدا نکردم . کسی دلیلشو میدونه ؟
فقط ایران=فقط سایپا=فقط پراید
۲۰ آذر ۱۳۹۳عجب ماشینی جون پسنده!
مهدی
۱۸ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز
قبل نوشتن مقاله دقت کنید اصلا خودرو فرانسوی در امریکا اجازه ورود ندارد!!!!!!!!!!!