سیتروئن

بازگشت پژو-سیتروئن به آمریکای شمالی

مدیران پژو-سیتروئن هم‌اکنون در حال سنجیدن جوانب امکان حضور این گروه در آمریکای شمالی هستند.

DS E-Tense GT concept
DS E-Tense GT concept
در حال حاضر چیزی رسمی وجود ندارد اما در خلال گفت‌وگو با یکی از مدیران ارشد پژو-سیتروئن در موتورشو ژنو به چنین حضوری اشاره شد و به نظر می‌رسد که حضور پژو-سیتروئن عملی و سودآور باشد.
جزئیات استراتژی رشد بین‌المللی پژو-سیتروئن در ۵ آوریل مشخص شد اما ممکن است که برند DS رهبری صادرات این گروه را بر عهده داشته باشد:

برنامه‌ی برگشت ما به مسابقات اتومبیل‌رانی به‌طور کامل موفق شد و حالا موضوع ایالات‌متحده روی میز قرار دارد.

این‌ها گفته‌های مدیر برند Yves Bonnefont هستند.

Citroen DS5 2016
Citroen DS5 2016
هرچند موضوع معرفی کمپانی در آمریکای شمالی به علت نبود کارخانه و فقدان شبکه‌ی فروش قدری پیچیده و مشکل خواهد بود. Richard Lucki یکی دیگر از مدیران پژو-سیتروئن می‌گوید:

قیمت‌گذاری یک بحث مهم است، برای همه این یک بحث است. آئودی، ب‌ام‌و و بنز آنجا کارخانه‌ی خودروسازی دارند.

Citroën DS Divine Concept
Citroën DS Divine Concept
زمانی که بحث از بازگشت به آمریکای شمالی مطرح می‌شود، مدیرعامل سیتروئن Linda Jackson با خوش‌بینی می‌گوید:

من می‌خواهم که سیتروئن را برندی بین‌المللی کنم. آمریکای شمالی یک منطقه‌ی توسعه‌یافته است و بنابراین ما به دنبال منابعی برای رشد در آنجا خواهیم بود.

Citroën DS 5LS-R Concept
آخرین باری که سیتروئن خودرویی را در آمریکا فروخت به سال ۱۹۷۴ بازمی‌گردد، اما رفیق شفیق سیتروئن یعنی پژو تا ۱۷ سال بعد در آمریکا حضور داشت.
این تنها بازاری نیست که باعث جلب‌توجه پژو-سیتروئن می‌شود، چنانکه این گروه با برند DS به بازار ایران نیز ورود کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ظاهرش که قشنگ ولی کیفیت مهم.

    1. moein

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      مشت مهکمی زد تو دهن اون هایی که میگن پژو یه شرکت درجه دو و سه
      این افراد فقط 405 سی سال پیش رو می بینن که بازم کم نمیاره از بعضی جهات
      و در سال جدید ترار می کنم که با ورود پژو کره باید بار بندیل جم کنه بزنه به چاک یا قیمت درست درمون بفروشه

  2. سامان اذری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    رقابت تو امریکا با خودروهای امریکایی ژاپنی و کره ای
    کار هرکسی نیست

    پدال توروخودا یه کاری بکن
    سایت بدجوری ریخته به هم
    نظر ها یا ثبت نمیشه اصلاح که اصلا نمیشه
    حذف هم نمیشه
    هر بار که میام سایت میخوام نظر بنویسم ازم نام کار بری و پسورد میخواد میرم پایین پر میکنم حتی تیک بخاطر بسپار رو هم میزنم
    بعد میام میبینم بازم نام کار بری میخواد

    1. نوید جهرمی

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      منم همین مشکلو دارم.

    2. احسان آرسنالی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      اگه با گوشی میای با کروم بیا. اگه با گوشی لاگین شدی و رفتی با یه دستگاه دیگه مثلا لپ تاپ دوباره لاگین شدی، شما رو از حالت ذخیره موجود در گوشی خارج میکنه. درباره ویرایش اینکه با گوشی ویرایش یا حذف نمیشه ولی با کامپیوتر با کروم بیای ویرایش میشه

  3. Nima

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    حکم برند DS : شکست نسبت به رقباى آمریکایى و ژاپنى و آلمانى.
    شما اعتبار و آمار برند هایى مثل کادیلاک و لکسوس و بنز و بى ام دبلیو رو ببینین.حالا DS هم ببینین.

    1. شاهین

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      یکی از خاصیت های بازارهای بزرگ اینه که هیچ چیزی توش قابل پیش بینی نیست! از کجا معلوم،شایدم روی خوش به پژو-سیتروءن نشون داده شد!
      اما مهمتر از هر چیز سابقه ی این خودروسازها و ذهنیت خریداران نسبت به اونا هستش.

      1. amir.z

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (175 ديدگاه)

        ببخشید که نظرم زیاد به مطلب مربوط نیست ولی گفتم بگم
        من نمیدونم مردم ما چه مشکلی با پژو دارن…..اقا این پژو 405 که الان کلی بهش فحش میدین 405 نیست که…این 405 الان مثه یه شامپویی میمونه که تموم شده ولی توش هی اب میریزن ازش استفاده میکنن…..کیفیتشو اوردن پایین…..پژو الان خیلی ماشینای خوبی میسازه….نمونش 308 که ماشین سال شده بود….اگه ماشینای جدید پژو وارد ایران بشن….حرفتونو پس میگیرید…..همین…..متعصبم نیستم فقط خواستم دیدتون رو درست بکنم…..البته اینم بگم انتظار کیفیت ژاپنی و المانی رو ازش نداشته باشین

    2. sina

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (46 ديدگاه)

      دوست عزیز ds هم به اندازه اونا اعتبار و تمدن داره ولی خوب زیادی دارین ازشون غول میسازین امریکایی ها اونا رو میخرن چون بیشتر از این ماشین ندیدن حالا صبر زوده قضاوت باشه برای 1 سال دیگه بعد حرف از اعتبار بزن

  4. نوید جهرمی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    امیدوارم پژو سیتروئن ب بازار امریکا وارد بشه . هم طرفداراش خوشحال میشن و هم امثال من که موافقش نیستیم. اونجاس که نشون میده چندمرده حلاجه.حیفه که چینی ها برای بازار امریکا برنامه داشته باشن ولی فرانسوی ها بیرون میدون بمونن.
    برای موفقیت ابتدا باید دفتر طراحی توی امریکا بزنن و بر اساس سلیقه ی امریکایی که با اروپا و چین خیلی متفاوته خودرو تولید کنن تا بتونن راه موفقیتشون رو در آینده هموارکنن.

  5. احسان آرسنالی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    قطعا شکست میخوردند.
    آمریکا که انحصاری نیست آزاده آزاد

  6. gatham

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    1974 ?????
    هیچ کدوم از ماشیناش نباید بالای 12 هزار دلار قیمت گذاری بشه وگرنه با وجود این همه برند با کیفیت تر هیچ شانسی نداره

    1. sina

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (46 ديدگاه)

      دقیقا با چه منطقی باید 12000 دلار باشن و دقیقا کجاشون بی کیفیته؟ فک کنم با پژو اشتباه گرفتی این ds هست

  7. یوسف

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    شک نکنید با مخ میخورن زمین، برای این شکستم دلایل مختلفی وجود داره اما مهمترینش اینکه سبک محصولات گروه پژو-سیتروئن اصلا به مذاق آمریکایی ها خوش نمیان(مخصوصا سیتروئن).
    آمریکایی ها سلیقه خاصی دارن در حدی که شرکت هایی مثل تویوتا و هوندا غیر از مدل های اختصاصی که برای آمریکای شمالی عرضه می کنند حتی مدل های جهانی خودشون (مثل آکورد یا کرولا) رو در قالب یه ورژن اختصاصی برای آمریکا عرضه می کنند.
    حتی برند جدید DS هم به شدت رنگ و بوی اروپایی داره و با خودروهای آمریکایی، ژاپنی و آلمانی که تو بازار آمریکای شمالی عرضه میشن تفاوت هویتی بارز و عمیق دارن.

  8. احمد باقری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چند که خیلی سخته، ولی باید به هر صورت، از یه جایی شروع کرد، فعلا هم نمیشه قضاوت کرد که حتما شکست می خوره، چون پارامترهای زیادی در این امر دخیل هستند، فعلا باید منتظر ماند. کم کم باید خودشو جا بندازه. آرام آرام و با فکر و تدبیر، آمریکای شمالی، بازاری است که نمیشه به همین راحتی ازش چشم پوشی کرد. باید بالاخره یه جوری وارد شد.

    1. Archi KHAN

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      به هر صورت
      بطور کلی احمِد ، ماشین باحالی هست ایشون یا نه ؟!

  9. احمد باقری

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از دوستان عذر خواهی می کنم که نظر بنده، چند بار تکرار شده، نمیدونم چرا یکی دو روز هست، نظر رو می نویسم، بعد، ارسال دیدگاه رو می زنم، در صفحه جدیدی که میاره، نظر وجود نداره و وقتی دوباره ارسال دیدگاه می زنم، می نویسه، دیدگاه تکراری و همینطوری چند بار تکرار شد، آخر سر موفق نشدم، بعد، یکبار مرورگر رو کامل بستم و دوباره باز کردم، دیدم همه نظرات رفته ولی اون موقع نمیاورد، حالا نمیدونم چرا اینجوری شده. نمیدونم مشکل از سایت هست یا مرورگر من.

    1. Archi KHAN

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      “” نمیدونم مشکل از سایت هست یا مرورگر من””

      احتمال زیاد احمِد ، مشکل از واحد طرحی شرکت پورشه اس …

  10. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    تو بازار امریکا یک اشتباه کوچک باعث بدنام شدن شرکت میشه.این بازار خیلی بی رحمه و پژو باید با حداقل سود تو امریکا کار کنه و با این وجود موفق شدن در این بازار پاداش خیلی زیادی داره

  11. پویان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (827 ديدگاه)

    میتونم موفق بشن .چون کیفیت خودرو فرانسوی خوبه .همین الان هم 206های فرانسوی 15 سال پیش عالی کار میکنن .ولی موفق شدن در فروش بیشتر از کیفیت به مدیریت و بازاریابی خوب بستگی داره .

  12. MOHAMMAD. M4

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    به سلیقه امریکایی ها نمیاد

  13. سیاوش

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (50 ديدگاه)

    ببینید چقدر خودروهاشون چه از نظر ظاهر و چه از نظر باطن آشغاله که تا کنون به آمریکای شمالی اجازه ورود پیدا نکردن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا