سیتروئن

عجیب اما واقعی! بررسی سیتروئن C1 Furio

سیتروئن C1 Furio هزینه‌ی سواری کم و ظاهر خوبی دارد اما فاقد توانایی‌های رقبا است.

Citroen C1 Furio 2016
اجازه ندهید که نوارهای مسابقه‌ای، اسپویلر سقف و خروجی اگزوز قرار گرفته در وسط شما را گول بزنند. سیتروئن C1 Furio هاچبک داغی نیست. این خودرو از همان پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱.۲ لیتری ۸۱ اسب بخاری موجود در دیگر نسخه‌های C1 سود می‌برد و البته گزینه‌ی کوچک‌تر ۱ لیتری ۶۷ اسب بخاری نیز وجود دارد.

Citroen C1 Furio 2016
C1 Furio تلاش دارد تا خریداران جوان‌تر را که خواهان خودرویی با ظاهر اسپورت تر هستند اما هزینه‌های زیاد بیمه‌ای مربوط به پیشرانه‌های قدرتمندتر را نمی‌خواهند به خود جذب کند. قطعاً دراین‌باره صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای وجود دارد و مدل حاضر در تست در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۴.۳ لیتری دارد.

Citroen C1 Furio 2016
بنابراین هزینه‌های سواری این خودرو با توجه به مصرف و آلایندگی کم پایین است. اخبار خوب این است که خرید این خودرو نیز ارزان درمی‌آید. خودرویی که ما تست کردیم ۱۱۲۰۵ پوند قیمت دارد اما با پرداخت ۲ هزار پوند پیش‌پرداخت و ماهانه ۱۴۵ پوند می‌توانید صاحب این خودرو شوید. با وجود تجهیزات استانداردی چون ظاهر اسپورت تر به همراه رینگ‌های آلیاژی ۱۵ اینچی، دورشمار پیشرانه، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی و سیستم اطلاعات سرگرمی لمسی شاهد ارزش کاملاً خوبی هستیم.

Citroen C1 Furio 2016
سیتروئن C1 نیز همانند بسیاری از خودروهای شهری فرز و سبک سواری خوبی دارد اما وقتی آن را در برابر رقبایی چون اشکودا سیتی گو قرار می‌دهید جذابیت این خودرو کمی از دست می‌رود. فرمان خودرو سبک است و باعث راحتی رانندگی در شهر می‌شود اما همین امر در بزرگراه به نقطه‌ضعف تبدیل می‌شود. سواری خودرو در راه‌های ناهموار کاملاً خوب است اما معنی حرفمان این نیست که C1 Furio در پیچ‌ها نیز خوب عمل کند. در عبور از پیچ‌ها شاهد تکان‌های زیادی در بدنه هستیم.

تعویض‌های دنده‌ی گیربکس ۵ سرعته دستی کمی با فاصله است اما هنوز هم در هنگام ترکیب با پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری راضی‌کننده نشان می‌دهد. این خودرو سریع‌ترین نمونه نیست اما در سرعت‌های پایین سرزنده احساس شده و البته پیشرانه صدای خوبی نیز دارد. ۱۰.۹ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از سکون خود را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. گشتاور ۱۱۶ نیوتون متری آن نیز در دور ۲۷۵۰ پیشرانه در دسترس بوده و برای فرار از ترافیک نیروی بیش‌ازحد نیاز محسوب می‌شود. کابین خودرو کمی پر سروصدا است اما خب در خودروهای کوچک‌تر و ارزانی چون C1 این موارد قابل‌انتظار است. در سرعت‌های بالا صدای باد و جاده به گوش می‌رسد و شما باید صدای رادیو را بالاتر ببرید.

Citroen C1 Furio 2016

دوباره در مصاف با اشکودا سیتی گو این خودرو عقب می‌افتد چرا که اشکودا استایل اسپورت تر به همراه هیجان رانندگی بیشتری دارد و کابین آن بلوغ بیشتری نشان می‌دهد. کابین سیتروئن طراحی خوبی دارد اما احساس گران‌بها بودن برخی رقبا را ارائه نمی‌کند.

Citroen C1 Furio 2016
C1 Furio تنها به‌صورت ۳ سیلندر در دسترس است و بنابراین برای حمل افراد خیلی مناسب نیست و دسترسی به بخش عقبی برای افراد قدبلند با سختی صورت می‌پذیرد. این خودرو برای سفرهای کوتاه مناسب است اما فضای پای عقب نقطه قوت این خودرو نیست. به همین ترتیب فضای صندوق ۱۹۶ لیتری نیز به ویژه از نظر اندازه یا شکل کاربردی نیست اما می‌توانید با تا کردن صندلی‌های پشتی شاهد افزایش فضا به ۷۸۰ لیتر باشید.

سیتروئن C1 Furio شاید یک هاچبک داغ نباشد اما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خرید یک خودروی شهری نسبتاً اسپورت ارزش نگاه کردن را دارد. ظاهر خودرو خوب بوده و پیشرانه نیز کم‌مصرف است و تجهیزات بسیار خوب نیز دارد. هرچند C1 در اکثر زمینه‌ها مغلوب اشکودا سیتی گو می‌شود. اشکودا سواری بهتری داشته، جادارتر و ارزان‌تر است و کابین گران‌بهاتری نیز دارد.

مشخصات سیتروئن C1 Furio PureTech 82

قیمت: 11205 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 81 اسب بخار/۱۱۶ نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    یعنی به بعضی ها دوچرخه هم بدی اول شتاب صفر تا صد اون اندازه میگیرن

  2. Madjid911 GT2

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سیتروئن همیشه سعی کرده محصولاتی متفاوت با رقبا تولید کنه.
    واقعا هم این تفاوت در ظاهر وجود داره.
    البته یک تفاوت آزار دهنده نیست.
    بلکه زیبایی و جذابیت خاصی در طراحی های وجود داره.

    1. king 918

      ۲۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      زشت اما واقعی /////
      مزخرف اما واقعی////

      1. armaaaaan

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (23 ديدگاه)

        از نمای جلو یکم منو یاد نیسان جوک میندازه…
        ماشین جالبیه

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مصرف سوختش عالیه

  3. GOD BLESS JAPAN

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    ماشین باحالیه مصرف پایینی داره . سایزش کوچیکه برای شهر های بزرگی مثل لندن یا تهران فوق العادست.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      برای ترافیک تهران عالیه

  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    تو محصولات این برند یه مدل هست که مثل زانتیا عقبش میخوابه اسمش یادم رفته خیلی زیباس
    چند وقت پیش تو خیابون سبلان جنوبی تهران یه دهه 70 رو دیدم بسیار با وقار و زیبا بود
    توش مثل هواپیما بود خیلی خوشم اومد
    اسمش اون مدل چی بود؟؟؟؟

    1. Madjid911 GT2

      ۲۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      C5 ?

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        نه مجید یه مدل قدیمی هستش از دهه ی 50 تا 70 تولید شده

        1. amir

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (522 ديدگاه)

          XM

        2. Madjid911 GT2

          ۲۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ماشالله به این دوستمون.
          درسته XM.
          .
          مثل همیشه زیباست.

        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          خیلی

    2. احسان

      ۲۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      Citroen DS

  5. hamid_hk

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    مثال بارز چشم چشم دو ابرو هستن ایشون.

  6. GOD BLESS AMERICA

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    این ماشین برای استفاده دو نفر اون هم در شهرهای فرانسه و ایتالیا مناسب است.
    اما نفر سوم مطمئنا تا رسیدن به مقصد در صندلی‌های ردیف عقب به تمامی گناهان خود اعتراف خواهد کرد ، آخه از شکنجه بهتره:
    فضای سر و پای نا کافی + کابین نا آرام در پیچ ها …!

    :-$

  7. حميد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سیتروین همیشه متفاوته ولی خلاقانه من که مدل کاکتوس رو خیلی دوست دارم
    اینهم بجز طرح پشتش خوبه

  8. احمد باقری

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در نوع خودش، بد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا