ما قبلاً نسخه فیس لیفت شده سیتروئن C3 را تست کرده بودیم اما آن زمان هنوز پیشرانهها و تریم ها تغییراتی نداشتند. هماکنون فرصت بررسی دوباره این خودرو با پیشرانهها و تریم های جدید به ما دست داده است.
نتیجه اینکه مدل پیورتِک ۱۱۰ حاضر در تست به لطف باتری و آلترناتور بهتر مصرف سوخت کمتری نسبت به سایر اعضای خانواده دارد.
برای اولین بار C3 مجهز به پیشرانه بنزینی ۱۰۸ اسب بخاری را تست کردیم که قویترین عضو خانواده است. همانند تمام پیشرانههای ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی سیتروئن، این پیشرانه به لطف گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری خود عملکرد پرقدرتی داشته و با وجود وزن پایین ۱۰۹۰ کیلوگرمی راننده مشکلی از نظر قدرت نخواهد داشت. آرامش و رفاه داخل کابین خوب بوده هرچند پیشرانه فاقد کاراکتر خاصی است. مشکل بزرگتر به گیربکس ۶ سرعته دستی مربوط میشود که مبهم عمل کرده و فواصل بین دندهها زیاد است.
مزیت راندمان بهتر پیشرانه و وزن پایین این است که C3 مصرف سوخت ادعایی ۵.۶ لیتری در هر صد کیلومتر است. این خودرو در هر کیلومتر ۱۲۶ گرم دیاکسید کربن تولید میکند و بنابراین هزینههای نگهداری خودرو در کل مناسب خواهد بود.
حتی سیتروئن C3 پیورتک ۱۰۰ در نسخه فول شاین پلاس نیز به لطف تخفیف ۱۶۰۰ پوندی خود خودروساز قیمت ۱۷۴۵۰ پوندی دارد که آن را به گزینهای جذاب بدل میکند. البته شما نباید واقعاً به این قیمت نگاه کنید چراکه مورد جذابتر پیشنهاد اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند است.
با این مبلغ شما شاهد تجهیزاتی همچون رینگهای ۱۷ اینچی، چراغهای جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع، حسگرهای پارک عقب، دوربین دندهعقب، نمایشگر مرکزی ۷ اینچی، پانل چوبی داشبورد و… خواهید بود.
سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو شامل ناوبری ماهوارهای، اپل کارپلی و اندروید است بنابراین سیستمهای ارتباطی زیادی وجود دارد. از نظر سیستمهای ایمنی نیز باید به مواردی همچون هشدار خروج از مسیر و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.
C3 همیشه روی راحتی سواری تمرکز داشته و چیزی تغییر نکرده است. شاسی نرم بوده و ناهمواریها بهتر از اکثر رقبا جذب میشوند. با وجود صندلیهای راحت و پیشرفته نیز این خودرو رفاه خوبی را ارائه میکند.
البته C3 یک سوپرمینی بوده و بنابراین وجود فاصله بین محوری نسبتاً کوتاه جزو خصیصههای آن است که گاهی اوقات منجر به تکان های خودرو در عبور از مسیرهای ناهموار میشود. البته این موضوع در اکثر رقبا هم دیده شده است.
C3 تجربه رانندگی کاملاً قابل قبولی دارد. این خودروی فرانسوی به اندازه فورد فیستا یا سئات ایبیزا هیجانانگیز نیست اما واضح است که سیتروئن تلاشی برای این کار نداشته است. این خودرو سواری ریلکس تری داشته و به همین خاطر هم طراحی شده است.
البته این خودرو در مقایسه با سوپرمینی های مدرنتری همچون رنو کلیو و هیوندای i20 فضای کابین و بار کمتری دارد. هرچند باید اذعان کرد سیتروئن هنوز هم خودروی منعطفی بوده و به لطف محفظه بار ۳۰۰ لیتری خود جای انتقاد چندانی باقی نمیگذارد. صندلیهای عقب نیز فضای خوبی دارند و در کل باید گفت تجربه یک مسافرت کوتاه با C3 خوب خواهد بود.
سیتروئن بین خریداران سوپرمینی ها به استایل متمایز شناخته شده بنابراین C3 هم از طراحی اسپورت و بازنگری شده با نمای جلوی مشابه C4 جدید و C3 ایرکراس فیس لیفت سود میبرد. علاوه بر محافظهای جانبی خاص محصولات سیتروئن، بهبودهای کوچک دیگری هم در بدنه اعمال شده است.
سیتروئن روی الکتریکی سازی دیگر محصولات خود تمرکز دارد اما هنوز هم میداند چگونه یک خودروی بنزینی کوچک با شخصیت خاص خودش را بسازد.
بهروزرسانیهای بیشتر C3 فیس لیفت باعث بهبود راندمان این خودرو شدهاند و ما از این امر استقبال میکنیم. پیشرانه پیورتک ۱۱۰ قدرت زیادی دارد. بقیه بهروزرسانیهای این خودرو نیز مثمر ثمر بودهاند و منجر به تولید یک سوپرمینی راحت، کاربردی و ارزانقیمت شدهاند.
مشخصات سیتروئن C3 PureTech 110 Shine Plus
- قیمت: 17450 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۲ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 108 اسب بخار/۲۰۵ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 198 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
taha malek
۱۹ فروردین ۱۴۰۰ماشین دوست داشتنیه
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰میدونمربطی به خبر نداره ولی یکی از بچه ها لینکی گذاشته بود که من هم با یک کار هایی به فارسی ترجمه اش کردم
آیا داشتن تویوتا کمری یا تسلا مدل 3 در طی 5 سال ارزان تر است؟ تنها راه برای فهمیدن این است که اعداد را خرد کنید. ماشین های الکتریکی گران هستند. در حقیقت ، گرچه اضطراب دامنه و کمبود زیرساخت شارژ در برخی مناطق دلیل اصلی خرید بسیاری از افراد اتومبیل برقی نیست ، اما می توان دلیل اصلی آن قیمت بالای شروع را نام برد. شوک استیکر می تواند مردم را از هر محصولی دور کند.
تسلا مدل 3 با قیمت شروع 37990 دلار یکی از ارزان ترین خودروهای دوربرد در بازار امروز است. توجه کنید که ما 37990 دلار “فقط” نگفتیم. این بدان دلیل است که 40000 دلار هزینه زیادی است ، مخصوصاً برای ماشین کوچکتر. با این حال ، جالب است که ، طبق Kelley Blue Book ، متوسط قیمت خرید یک وسیله نقلیه مسافری در ایالات متحده در سال 2020 37876 دلار بوده است.
این بدان معناست که مردم 40000 دلار برای یک ماشین جدید پرداخت می کنند و نه یک ماشین جدید که لزوماً باعث صرفه جویی در هزینه های سوخت و نگهداری آنها شود. با این اوصاف ، اگر خریدار در مقایسه با قیمت پایه 40K ~ مدل 3 با خودرویی مانند Toyota Camry زیر 30 هزار دلار که یک اتومبیل گازی بسیار عالی است و به صورت هیبریدی نیز موجود است ، احتمال زیادی وجود دارد با انتخاب ماشین ارزان تر “پس انداز کنید”.
اگر فقط خریداران واقعاً هزینه مالکیت اتومبیل را بررسی کنند ، ممکن است به سرعت یاد بگیرند که اتومبیل با قیمت ارزان تر از قبل ممکن است خودرویی نباشد که با گذشت زمان ارزان تر باشد.
ویدئوی فوق در کل هزینه 5 ساله مالکیت تسلا مدل 3 و تویوتا کمری فرو می رود. استهلاک ، مالیات ، سوخت ، تعمیر و نگهداری و موارد دیگر را در نظر می گیرد.
Ali
۱۹ فروردین ۱۴۰۰اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند..
اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند…
اقساطی با قسط ماهانه ۲۲۲ پوند…
Ramin
۱۹ فروردین ۱۴۰۰http://www.salehcars.com/storage/products/out_5fa113d3d23e61604391891.jpg
دوستان یه سوال.
اون خودرو سفید که چراغاش متصل به هم شده اسمش چیه ؟
منظورم سمت چپ هست. هست اون گوشه سمت چپ رنگ سفید. چراغ هاش وصل شده.
کسی میدونه اسمش چیه ؟ میدونید بگید. سپاس.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
(Saeed(peugeot
۱۹ فروردین ۱۴۰۰داداش فک کنم لینکلن آویاتور ۲۰۲۰ هست
ارسلان
۱۹ فروردین ۱۴۰۰لینکلن آویاتور کدومه ؟؟ ?? چانگان Changan CS95 2021 هست خودت سرچ کن … عکست برا سایت فروش عرب ها هس صالح کارز خخخ ماشین چینی هم توی کشورای عربی زیاده برعکس تفکر ایرانی ها که فک میکنن عرب فقط لندکروز و لوکس اروپایی سواره
Ramin
۱۹ فروردین ۱۴۰۰http://www.salehcars.com
خودرو های آمریکایی هم هست دوست عزیز….
ژاپنی هم هست… اروپایی هم هست… کره ای هم هست…
همه چی هست…
ولی عجب نمایشگاه خفنی هست صالح کارز…. از فوتون مضخرف چینی… تا بنتلی کانتیناتال تو نمایشگاه هست… قیمتاشون هم به ریال عربستان هست.
به تومن تبدیل کنی مفت میشه.. مثلا با 130 میلیون میتونی cs85 لیمیتید بخری. با 250 میلیون پرادو 2018
با 1 میلیارد تومن هم میشه بنتیاگا خرید.
(Saeed(peugeot
۲۰ فروردین ۱۴۰۰حق با شماست …. باور کن من ۴۰% نظرم روی چانگان cs 95 هم بود ، یعنی مردد بودم ، باور کنید گفتم شاید ضایع باشه تو اون نمایشگاه بگم چانگان …
احسان
۱۹ فروردین ۱۴۰۰سلام داخل اس یو وی ها باید دنبالش بگردی. به نظر یک ماشین ژاپنی یا آمریکایی باشه
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰دیدمش فکر کنم چینی هست
محمد رستمی نژاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰رامین خودش میدونه این ماشین چینی هست میخواد ما رو ……………… کنه
بابا ،،، رامین ما از ماشین چینی بدمون میاد
چرا اینقدر تبلیغ میکنی ؟؟؟
ما از ماشین چینی بدمون میاد کی رو باید ببینیم
Ramin
۲۰ فروردین ۱۴۰۰اقای (saeed (peugeot
“” باور کنید گفتم شاید ضایع باشه تو اون نمایشگاه بگم چانگان… “”
دوست عزیز برای چی ضایع ؟؟
یه لحظه به عکس زیر دقت کن.
http://www.salehcars.com/storage/products/out_5f914ee51fe701603358437.jpg
این عکسی که مشاهده میکنی بنز G کلاس هست.
سمت راست تصویر اون گوشه یه خودرو طوسی رنگ هست که چراغاش به هم وصله. اسمش چانگان cs75 گلوری میلینیوم هست!!
اتفاقا من از اینجور نمایشگاه ها خوشم میاد. از خودرو نچندان مناسب مثل فیات
پژو تا بنز ، بنتلی ، توش هست. خودرو های چینی هم توش هست
اولا این نمایشگاه ها انواع خودرو ها رو دارن که میتونی به کیفیت خودرو پی ببری.
دوما … بسته به پولت میایی ماشین انتخاب میکنی.
2 نفر وارد نمایشگاه میشن.
یکی کلا 125 هزار ریال عربستان داره. یکی 900 هزار ریال عربستان.
اون بنده خدا با 125 هزار ریال عربستان میره cs95 لیمیتید میخره.
یکی با 900 هزار ریال عربستان میره بنز کلاس G63 میخره.
اینجور نمایشگاه ها خیلی خوبن.
راستی اقای محمد رستمی نژاد.
هر وقت بیکار شدی یه نگاهی به داخل cs95 بی انداز. ببین که یه ماشین 30 هزار دلاری اس یو وی فول سایز 7 نفره کیفیت بسیار مناسبی داره… ?
http://www.salehcars.com/storage/products/in_5ff01533ee51e1609569587.jpg
محمد رستمی نژاد. از چینی ها بدت میاد میدونم… نوجوان ها همیشه این گونه هست. اما به عنوان فردی که 4 دهه زندگی کرده ! بهت میگم یواش یواش تغییر کردن بهتره تا سریع تغییر کردن. بهتره الان در برابر چینی ها گارد دفاعی نگیره.
چون آینده از آن چینی هاس. اجتناب ناپذیر هستن… یواش یواش باهاشون کنار بیا..
پدال خواهشا کامنتمو منتشر کن… ??? با سپاس….
Kato
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ب ام و ایگل
زیزیگولو
۱۹ فروردین ۱۴۰۰جنجالهایی که سایپا با سیتروئن C3 واسه کسایی که ثبتنام کرده بودن درست کرد یادمون نرفته
Angus_812
۲۰ فروردین ۱۴۰۰چه ربطی به سیتروئن داره
خودروسازامون تو توهم هستن و مردمم منفعل شدن و دیگه اراده ای ندارن
هر چی بیاد میخرن اصلا کلاس و تیپ و موتور مهم نیست فقط ماشین باشه
دوستان توجه کردید تو ایران همه کلاس های خودرو نیستن
اگرم باشن برای ۵ الی ۱۰ سال پیشن
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۰منظور منم سیتروئن نبود، منظور من سایپا بود که از مردم بابت فروش سیتروئن C3 پول گرفت ولی نتونست به موقع به تعهدش عمل کنه و اون مشکلات رو واسه مردم به وجود آوورد
Sinaya
۱۹ فروردین ۱۴۰۰نسبت به قیمتش امکانات خیلی خوبی داره مصرف سوخت و آلایندگیش هم حرفی باقی نمیزاره
ارسلان
۱۹ فروردین ۱۴۰۰خیلی بد ترکیب و زشته مخصوصا اون قسمت پلاستیکی روی درهاش انگاری پوستش جوش زده خیلی حال بهم زنه
هر چی پژو داره طراحی هاش بهتر میشه از اینور سیتروئن همش افتضاح تر میشه
چراغ های مربعی جلو انگار از داچیا داستر گرفته و چراغ های هقبش هم انگار ماله ساندرو 2019 هست داشبوردش هم که بجز کیلومترش انگار ماله ماشینای دهه 70 میلادی هست داشبورد های تخت و ساده مثله اف جی کروز و پاترول 1985
کلا این ماشین اصلا از نظر طراحی کاملا گند زده من بش میگم نیسان جوک فرانسوی ممکنه یه سری ها ازش خوششون بیاد یه سری ها مثله من ازش بیزار باشن حد وسط نداره باز نسخه ی قبلیش که توی ایران هم هست قابل تحمل تره
Behnam
۱۹ فروردین ۱۴۰۰بیرونش چنگی به دل نمیزنه و نمای داخل هم کسل کننده.
REVO
۱۹ فروردین ۱۴۰۰ازون ماشیناس ک میگی “کاش نداشتمت”
Mf1
۲۰ فروردین ۱۴۰۰طراحی خودروهای فرانسوی خیلی عجیب غریب هستن غیر بوگاتی
mahan
۲۰ فروردین ۱۴۰۰به شخصه ازین جور ماشینا مثل همین و کپچر و … بدم میاد ممکنه هم یکی خوشش بیاد.زیادی طراحی شلوغ و غیرکاربردی داره.همچین طرح هایی رو میبینم یاد نیسان هایی میفتم که هزار تا شعر و چراغ و نامه بهم وصل می کنند