مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت دوم، دومین دوئل از گروه کراساوورهای سابکامپکت
نتایج دوئل قبلی بین مزدا CX-3 و جیپ رنگید
مجموع آراء: ۱۱۶۱
آراء جیپ رنگید: ۳۷۹
آراء مزدا CX-3: 782
پیروز دوئل: مزدا CX-3 با کسب ۶۷ درصد از کل آراء
فولکسواگن T-Roc
تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴,۹۳۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۳۹,۷۵۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: گزینههای شخصیسازی زیاد، رانندگی خوب، ظاهر شیک
نقاط منفی: قیمت گران، مشکلاتی در کیفیت داخلی، ارزش پایینتر نسبت به رقبا
سیتروئن C4 کاکتوس
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: اول
پلتفرم: PF1 پژو-سیتروئن
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۶,۲۴۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۷,۶۳۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۶ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هزینههای نگهداری پایین، ظاهر متمایز، سواری راحت
نقاط منفی: رانندگی نهچندان سرگرمکننده، کیفیت داخلی نهچندان مناسب، پنجرههای جانبی عقب پایین نمیآیند
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن T-Roc | سیتروئن C4 کاکتوس | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۱.۲ لیتری I3 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۴ ثانیه | ۹.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۵.۳ لیتر ترکیبی | ۴.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۲۱ گرم/کیلومتر | ۱۱۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۳۳۰ کیلوگرم | ۱۰۴۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۲۳ متر | ۴.۱۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۹ متر | ۲.۵۹ متر |
حجم صندوق بار | ۴۴۵ لیتر | ۳۶۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۸,۴۴۱ پوند | ۱۶,۲۱۶ پوند |
قیمت موردبررسی | ۲۱,۷۲۷ پوند | ۱۶,۸۷۱ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10231087]
علیرضا
۱۶ بهمن ۱۳۹۷هر چقدر جلوی سیتروئن قشنگه همونقدر پشتش زشته
حسین وی
۱۶ بهمن ۱۳۹۷چه عجب موتور 1.6 لیتری سیتروئن رو ندیدیم ???
امیر
۱۶ بهمن ۱۳۹۷قطعا فولکس
درسته ک قیمتش خیلی بالاتره اما هم قدرت بهتری داره هم شتاب و تاپ اسپید بهتری هم جاداره هم طراحیش پخته تره و زیباس
اصن خود فولکس خیلی سرتره نسبت به سیتروئن
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۷در عوض سیتروئن ۲۵٪ ارزونتره
مصرف سوختش کمتره
شتابش هم با اختلاف قیمت ۲۵٪ ارزونتر هنوز قابل قبوله
.
البته انتخاب شخصی من، توی دوئل سمت مقابل نیمه نهاییه
یعنی مزدای عزیز که پیروز هم شده
و اینکه توی اکثر گروه ها تنها فهمیدن برنده نهایی جذاب نیست
مثلا شخصا دوست دارم بدونم رتبه دو تا چهارم هم کدومها بودن
مخصوصا توی گروههایی مثل این گروه،
که جیپ رو هم دوستش دارم، برام جذابه رتبه اون رو در نهایت ببینم
امیدوارم عزیزان پدال درکنار دوئلهای اول و دومی فینال،
دوئلهای مقام سومی و چهارمی رو هم برگزار کنن
saeed
۱۶ بهمن ۱۳۹۷فینال فولکسه و مزدا که احتمال زیاد مزدا قهرمانه تو این دوئل.
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۷منم نظر شما رو دارم سعید جان
saeed
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ممنون. فکر کنم خود مزدا هم نمیدونه واقعا چقدر محبوبه تو ایران چه بین کساییکه عشق ماشینن چه حتی بین عوام.
ahmad
۱۶ بهمن ۱۳۹۷به دلیل علاقه شخصی سیتروئن و انتخاب میکنم وگرنه فولکس تو تمام گزینها بهتر بود .
sina7
۱۶ بهمن ۱۳۹۷مگه میشه پنجره هاش پایین نیاد؟!!!!
Hami
۱۶ بهمن ۱۳۹۷بله ، پنجره هاش از نوع pop out هست و مثله اکثر کوپه ها و هاچ بک های سه در فقط کمی به سمت بیرون باز میشه و پایین نمیاد، مثل E21 و E30 کوپه یا رنو 5 سه در.
اینکه چرا یه همچین کاری کردن مشخص نیست! ولی این یه سیتروئنه و سیتروئن باید همیشه عجیب و متفاوته باشه.
هر دو نسل سه قلو پژو/سیتروئن/تویوتا یعنی 107/108/C1/Aygo و دوقلو رنو/سمارت یعنی Twingo/Forfour پنجرههای در عقبشون به همین صورت باز میشه.
در سیتروئن DS4 که بعدن به DS4 Crossback تبدیل شد پنجره کاملاً ثابته و اصلأ باز نمیشه.
artin
۱۶ بهمن ۱۳۹۷منم همینطور sina 7 ! مگی میشه؟!
Hami
۱۶ بهمن ۱۳۹۷بله ، پنجره هاش از نوع pop out هست و مثله اکثر کوپه ها و هاچ بک های سه در فقط کمی به سمت بیرون باز میشه و پایین نمیاد، مثل E21 و E30 کوپه یا رنو 5 سه در.
اینکه چرا یه همچین کاری کردن مشخص نیست! ولی این یه سیتروئنه و سیتروئن باید همیشه عجیب و متفاوته باشه.
هر دو نسل سه قلو پژو/سیتروئن/تویوتا یعنی 107/108/C1/Aygo و دوقلو رنو/سمارت یعنی Twingo/Forfour پنجرههای در عقبشون به همین صورت باز میشه.
در سیتروئن DS4 که بعدن به DS4 Crossback تبدیل شد پنجره کاملاً ثابته و اصلأ باز نمیشه.
Hossein.gh
۱۶ بهمن ۱۳۹۷سیتروئن فوق العاده زیباتر و جذابتره،با قیمت کمتر،فنی هم کافیه
OMID
۱۶ بهمن ۱۳۹۷فولکس
(Saeed(peugeot
۱۶ بهمن ۱۳۹۷سیتروئن به نظر من هم شیک و خاص تره
و مشخصات فنی هم خوب و کافیه.
قیمتش که عالیه
رای من سیتروئن
علی
۱۶ بهمن ۱۳۹۷رای من سیتروین c3 هستش
چون چهره ی خاص تری نسبت به فولکس داره
یکی اصلی ترین پارامترها قیمته ….که c3 سرتره
و فک نکنم تو اروپا نسخه 1.6 توربو باشه واسه این ماشین تو اروپا….که در واقع باید نسخه 1.6 با این فولکس رقابت میکرد که قطعا اون موقع همه چیز به نفع c3 میشد.
سعید
۱۶ بهمن ۱۳۹۷فقط citroen
نرمی و هندلینگ این ماشین عالیه
وحید
۱۶ بهمن ۱۳۹۷من هم موافقم با نظر دوستان…
C3 نسبت به بهایی که پرداخت میکنی ارزنده تر هستش
شتابش واسه این خودرو کفایت میکنه
آلایندگی کمتر……5000 پوند پوله کمتر…..مصرف سوخت کمتر
و از همه مهم تر یه فرانسوی با اون هندلینگ و نرمی C3
اگه بحث شتاب باشه این نمونه که تو ایرانه بد قیچی میکنه این فولکس و….
Saman
۱۶ بهمن ۱۳۹۷سیتروئن شاسی و سیستم تعلیق بهتری داره و قابلیت اطمینان بالاتر و قیمت منصفانه.
سام
۱۶ بهمن ۱۳۹۷انتخاب بین این دو ماشین جذاب فوق العاده سخت است.با این وجود،من سیتروئن را انتخاب می کنم آنهم به خاطر طراحی آوانگارد و خاص آن.
حامد
۱۶ بهمن ۱۳۹۷( قطعا رای من هم سیتروئن c3 هستش )
چون عاشق این سبک از طراحی سیتروئن هستم
خاص…شیک و زیبا
همه جوره با توجه به مالیاتهایی که روی خودروها میگیرن تو اروپا ، این سیتروئن صرفه اقتصادی بیشتری داره….و از همه مهم تر سیتروئن هستش.
یه زانتیا ۲۰ سال پیش ساخته هنوزم تو هندلینگ و شتاب و لذت رانندگی جلوی خودروهای ۲۰۱۸ حرف برا گفتن داره.