دیاس ۷ کراسبک یکی از تازهواردها در بخش کراساوورهای پریمیوم کامپکت محسوب میشود که باید با خودروهایی چون مرسدس بنز GLC، بامو X3، آئودی Q5، ولوو XC60 و جگوار F-Pace به رقابت بپردازد؛ اما آیا این کراساوور تازهوارد فرانسوی میتواند حریف رقبای سرسخت و باسابقهٔ آلمانی شود؟ در نگاه اول شاید موفق به انجام چنین کاری شود زیرا دیاس ۷ اندازهای مشابه آئودی Q5 دارد درحالیکه قیمت آن در بریتانیا از حدود ۲۸ هزار پوند آغاز میشود که هرچند از بامو X1 بیشتر است اما به میزان قابلتوجهی ارزانتر از ۳۹ هزار پوندی بامو X3 بوده و حتی با قیمت ۴۲ هزار پوندی X4 نیز اختلاف زیادتری دارد.
دیاس ۷ کراسبک در داخل نیز از کابین منحصربهفردی برخوردار است. در اینجا طراحی جذاب و گیرا به همراه فضای زیاد در عقب حتی برای سرنشینان قدبلند وجود دارد. از دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ این کراساوور لوکس نیز میتوان به نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد، کاربرد پلاستیک نرم و خوش لمس در داشبورد، تریم چرمی و شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند در تیپهای بالایی اشاره کرد.
از سوی دیگر اما نقصها و کاستیهایی هم در دیاس ۷ کراسبک وجود دارد که موجب شده نتوان این کراساوور فرانسوی را خودرویی کامل و بدون نقص دانست. بهعنوانمثال، در کنسول مرکزی و بخش پایینی داشبورد پلاستیک خشکی بکار رفته که بهآسانی خراشیده میشود؛ اما نقطهضعف بزرگتر دیاس ۷ عدم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است یعنی سیستمی که در تمامی رقبا وجود دارد.
علاوه بر این، درصورتیکه برای دیاس ۷ تمامی آپشنها سفارش داده شده و کاملاً مجهز گردد قیمت آن بسیار بالا رفته و به کراساوورهای کلاس بالاتر نزدیک میشود. همانطور که سایت CarBuyer در بررسی خود به آن اشاره کرده است، قیمت دیاس ۷ کراسبک فول آپشن به ۴۶ هزار پوند میرسد که تنها ۴ هزار پوند کمتر از تیپ پایهٔ بامو X5 است که در یک کلاس بالاتر قرار دارد.
بهطورکلی به نظر میرسد دیاس بهعنوان برند پریمیوم سیتروئن در مسیر درستی قرار گرفته است اما برخی قسمتهای آن نیاز به بهبود دارند؛ اما بااینوجود اگر تیپ و آپشنهای دیاس ۷ کراسبک بهطور هوشمندانه و معقولانه انتخاب گردد میتواند کراساوور پریمیوم مقرونبهصرفهای باشد.
ويكي
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحیش خیلی به خودروهای چینی میخوره
CNA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷یه سوال
طراحیش شبیه کدوم ماشین چینیه؟
اصلا بگیم چینیا طراحیش کردن مشکلش چیه؟
فرهاد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷چیزی به اسم طراحی چینی وجود نداره همه شرکت های چینی که سرشون به تنشون میارزه دارن با شرکت های بزرگ همکاری میکنن یا طراح های اروپایی دارن پس طبیعی است که طراحی ها شبیه هم باشن
Reza.M
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷هر 3 تا رقیبش هیچ هیچ که نداشته باشن همون یه کلمه ساخت المان برا انتخابشون کفایت می کنه…به علاوه این ک موتور پژو 208 رو نمیشه زد روی یه کراس اوور میان سایز با دیفرانسیل جلو و انتظار همون بازدهیو داشت…
امیر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی داخلی و خارجی خودرو واقعا زیباست اما مشخصات فنی و کیفیتش خیلی عقبتر از آلمانی هاست.برام عجیبه فرانسه با این قدمت خودروسازی هنوز جایگاه بالایی پیدا نکرده در حالی که می بینیم خودروسازی کره داره پا به پای بزرگان به جلو میره!
شایان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷مدیریت فقط و فقط مدیریت
ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷کی میگه خودروهای فرانسوی جایگاه بالایی ندارند دوست عزیز ، اتفاقا خودروهای فرانسوی در اروپا جزو پر فروشترینها هستند ، درسته که تکنولوژی المانی همیشه یک پله جلوتر از فرانسوی بوده ، اما در رتبه دوم قطعا فرانسویها هستند و اگر به تاریخچه خودروهای فرانسوی نگاه کنید میبینید که در دوره هایی خودروهایی ساختند که حتی برابری میکردند با المانیها مثل سیتروئن دی اس در دهه ی 50 ، پژو 504 ، 405 دهه ی 80 ، یا پژو 206 در زمان خودش یا رنو 5 که با ورودش صنعت خودرو سازی فرانسرو متحول کرد .
امیر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷بله دوست عزیز درست می فرمایید اما منظور من در مورد خودروهای لوکس هست که الان فقط با برندهای آلمانی و ژاپنی و بعضا آمریکایی شناخته میشن و فرانسه که یکی از قدیمی ترین خودروسازان هست هنوز جایگاه مناسبی در این زمینه نداره ولی برای مثال برند کره ای جنسیس با قدمت خیلی کم داره روز به بهتر میشه و لوکس سازها رو به چالش می کشه
ahmad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷همین سیتروئن دی اس دهه 50 در اون زمان جزو برندهای لوکس بود وکاملا با المانیهای اون زمان برابری میکرد ، الان هم احیای دوباره برند دی اس میتونه با رقیبای المانی مقابله کنه ولی باید تو کیفیت و اپشنها بیشتر کار کنه .
مجتبي
۱۰ خرداد ۱۳۹۷سلام ولی من اگه بخوام ماشین بالای 300 ملیون سوار بشوم حتما دی اس رو انتخاب میکنم چون تقریبا بیشتر مردم نمیدونن این ماشین گرونیه وحتی فکر میکنن چینیه هم خودم راحتم از نظر کیفیت و راحتی ماشین هم تو چشم نیست.
F۲۲RAPTOR
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷عیب بزرگ مجموعه پژو سیتروئن
نبود سیستم awdتو کراس اوور هاشه
amir
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷دقیقا.
نوید جهرمی
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷موتور خفنی هم برای محصولاش در نظر نمیگیره.
رامتین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷از نظر من کاملا شکست خورده هست در برابر آلمانیها. 400 میلیون بدی 4چرخ نباشه!
خیلی مشتاقم ببینم توسان 2019 سری N اسپرت به ایران میاد یا نه. بنظر بی نظیر خواهد بود و رقیبی براش نیست، جز تیگوان کوپه مدل r که فکر کنم nسال دیگه هم به ایران نیاد.
Stern des südens
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷آلمانیها رو باید بذاره واسه مرحله آخر
فعلا حریف بقیه بشه بیاد بالا تا ببینیم چی میشه!