سیتروئن

رونمایی از DS 5LS برای بازار ایران

شرکت آرین موتور تابان، نماینده رسمی برند DS فرانسه، روز یکشنبه بیست‌و‌سوم آبان ماه به‌صورت رسمی از سدان لوکس این خودروساز، 5LS برای بازار ایران رونمایی کرد.

DS 5LS
DS 5LS
DS 5LS
DS 5LS
همچنان که مطلع هستید، DS زیرشاخه لوکس سیتروئن بوده و مدل‌های خاص‌تر و سطح بالاتر آن را روی خط تولید می‌برد.
Citroen DS 5LS interior
Citroen DS 5LS interior
طی مراسم رونمایی که در خانه DS تهران واقع در بلوار اندرزگو برگزار شد، دو دستگاه به رنگ‌های بنفش متالیک و سفید صدفی به نمایش درآمدند.

3

5LS درواقع نسخه سدان مدل ۵ بوده و حروف L و S از Luxury Sedan به معنی سدان لوکس گرفته شده‌اند. این فرانسوی جوان اولین بار سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بازار شد و طی دو سال اخیر بیش از ده هزار دستگاه فروخت. در بخش فنی از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو بهره می‌برد و ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو می‌فرستد. از دیگر امکانات آن نیز می‌توان سامانه ورود و استارت بدون کلید، چراغ بدرقه سرنشینان با قابلیت تنظیم زمان، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی، سامانه‌های ABS و ESP، تشخیص نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، سامانه هوشمند کنترل کشش و کروز کنترل را نام برد.

DS 5LS
گفتنی است DS 5LS مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۱۹۲ میلیون تومان (!) و شرایط فروش متنوع نقدی، اقساطی و مشارکتی در سبد فروش آرین موتور قرار گرفته است. با توجه به این رقم به نظر می‌رسد شاهد رقابت داغ و جالبی در بازار خودرو بین 5LS، تلیسمان و کره‌ای‌های همیشه حاضر در صحنه خواهیم بود؛ گرچه از نگاه عده‌ای شاید امید چندانی به پیروزی این فرانسوی جوان نباشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    عمرا با این قیمت و مشخصات فنی موفق بشه تو ایران
    ((190 میلیون با موتور1.6 لیتری165 اسبی))
    با این قیمت نمونه های زاپنی یا کره ای خیلی بهتره حتی اگه تو این کلاس نباشه
    البته اگه به من باشه یدونه شورولت کاپریسls مدل1990 میخرم که تمیزش 50 میلیون هست و هنوزم برا خودش شاخی هست و 140 میلیون اضافه پولم رو میذارم بانک و هر ماه سودش رو میگیرم

    1. MPH

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      قیمتش افتضاحه

      1. ali

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        آخه آرین موتور فقط یک دلیل و انگیزه برای مشتریت بیار که بخواد 190 میلیون !!! واسه این دی اس چینی پرداخت کنه

    2. armin

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (420 ديدگاه)

      با سود پولشم باید هزینه مخارجشو بدین

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        armin
        داداش شما امریکایی نداشتی شاید فکر کنی که هزینش بالاست
        تمام لوازم تزیینی و مصرفی و فنیش از اشغالهای تولید داخل مناسب تره قیمتش برا نمونه قیمت پیستون مارک فدرال موگل حدود1/000/000 میلیون هست و ساخت کانادا هم هست
        یا یدست شمع مارکac delco اصل امریکا حدود150/000 تومن هست
        و جنس اصلیش هنوز که هنوزه هم هست حتی در جنوب مملکت که کاپریس بسیار محبوب هستش و لوازمش رو از حاشیه خلیج فارس میارند ایران با قیمت مناسب
        مصرفش هم با موتور305 که5 لیتر هست 12 لیتر در هر100 کیلومتر هست و 170 اسب هم قدرت موتورش

        1. َALI

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (80 ديدگاه)

          این عرقی که شما به ماشین آمریکایی داری اگه خود آمریکایا داشتن الان وضعیت خودروسازیشون این نبود. جهان سومی که میگند همینه اا هنوز تو حال هوای 50 سال پیشند.

      2. Madjid

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        آرمین در مورد سود پول و مخارج کاملا باهات موافقم.
        تویوتا و لکساس و بقیه ی ژاپنی ها که در کیفیت و ماندگاری استاد هستن بعد از 26 سال کم کم هزینه هاشون شروع میشه
        بقیه که دیگه جای خود دارن.
        در ایران قطعات ماشین های خارجی بازار سیاه دارن.
        مخصوصا امریکایی ها.

      3. كوروش

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        خودرو های امریکایی بسیار کم استهلاک هستند (البته به موتورشون شنیدم بسیار تاثیر داره موتور های قوی تر نگهداری بهتری می خواهند)

    3. نیما

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      جون میده واسه ارتفاع زدن !
      استایلش باحاله

      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        یعنی 192 میلیون از تو جوب هم دربیارم زورم داره بدمش این ……
        اصلا ماشین به دلار چه قدر ارزش داره ؟؟؟؟

        1. ASTON MARTIN

          ۲۵ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (13 ديدگاه)

          نسبت به قیمتش نمی ارزه کی 200 تومن میده به این وقتی میتونی باهاش سراتو ،آزرا یا سانتافه بگیری

          داخلشو نگا کنین مواد کهنس همش

    4. احسان آرسنالی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      داداش قصد توهین ندارم ولی چون سطح فکری اقتصادی ت ؛ ضعیفه و به فکر خوابوندن پول تو بانکی نتونستی پیشرفت بکنی و اون همه پول نداری که بدی یه ماشین خوب بگیری.

    5. Ali

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دوست عزیز شاید فنی عالی نباشه ولی جواب گوی یک ماشین خانوادگی هست
      این ماشین یک ماشین اسپورت نیست که
      ولی به نظر من طراحیش خاص هست و امکاناتش قابل قبول
      ولی در مورد قیمت …
      هر چقدر بگیم کمه

  2. سامان اذری

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    موتور هوندا سویک 1.6 لیتری 180 و نیسان جوک 190 اسب بخار
    اینا نوبرشو اوردن مطمئنم موقع فروش هم یه 10 یا 15 میلیونی میان روش و نور علی نور میشه
    من کمری هایبرید یا اکورد رو به این ترجیح میدم

  3. MPH

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (431 ديدگاه)

    احتمالا تالیسمان ماشین بهتری باشه

  4. armin

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    من نمیدونم تو این مدتی که دی اس داره فعالیت میکنه تو ایران و تبلیغ و پیش فروش چرا حتی یدونشم تو خیابون ندیدم …

  5. Efk

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    من باشم اول میرم دنبال تالیسمان،اولویت اخرم اینه
    اصلا این قیمت بهش نمیخوره

    1. كوروش

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      تالیسمان با اینکه اپشن های مهمش نیست روش ولی خیلی عالیه واقعا با قیافه و شتاب ۷ ثانیش من حال کردم

  6. وحید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    سلام.به نظر من این ماشین با این مشخصات باید 120 میلیون در نسخه فول آپشنش قیمت بخوره.چون چیز خاصی نداره که بخوای بابتش این مبلغ گزاف رو بدی.طراحی داخلش از سوناتا و اپتیما ضعیف تره.موتورش به واسطه توربو تقویت شده که توربو هم مشکلات خاص خودش رو داره از جمله هزینه نگهداری مثل ریختن روغن گران قیمت،بنزین سوپر و همچنین نبود تعمیرکار خبره مخصوص این خودرو و کمبود قطعات یدکی که ناشی از وجود یه رابطه نه چندان پایدار بین ایران و فرانسه ست.کشور فرانسه با کمی فشار از سمت آمریکا فورا به ایران پشت می کنه.و طبق این دلایل به نظر من توی کشور خودمون تویوتا و هیوندا و کیا گزینه های مناسب هستند و خودشونو خوب نشون دادن.

  7. Efk

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    من یدونه هاچبکشو دیدم مدلشو نمیدونم ولی اصلا خوشگل نبود،خیلی شلخته و شلوغه

  8. N.I.M.A

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    وقتی تو ماشین نشستیم و از آینه میبینیم که یه ماشین با ظاهر خیلی خشن و تقریبا شبیه به هیچ یک از ماشینهای بازار در حال نزدیک شدنه و کنجکاویمون بیشتر میشه. اما وقتی از کنار ما عبور میکنه و پشتش رو میبینیم نظرمون کاملا برمیگرده!!!!!! واقعا هرچقدر برای جلوش وقت گذاشتن برای پشت نذاشتن و پشتش شبیه اسپورتیج شده که برای این ماشین جالب نیست!!

  9. امير علي

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    قیمت این ماشین باید در حد النترا بود تا میتونست رقابت کنه یعنی حداکثر ۱۴۰ تومن

  10. مجید قارون

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اولا آرین موتور پویا نه
    آرین موتور تابان پدال جان
    دوما این قطعا از رنو تالیسمان هم وطن خودش شکست میخوره
    چون موتورش با همون حجم 30 اسب بخار کمتره
    سوما ما ایرانی ها در درجه اول رخ ماشین واسمون مهمه،و بعدشم شتاب اولیش
    دنبال کیفیت و اینا هم نیستیم
    اینو از فروش هیوندای و کیا میشه فهمید

    1. وحید

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      هیوندا و کیا ماشینهای باکیفیتی هستن و علت حضورشون در کشور آمریکا هم همین کیفیتشونه.در کشور آمریکا یک عدد پژو و رنو و سیتروئن یافت نمیشه .خودروهای فرانسوی فقط به درد سودجویان بازار می خورند که سود زیادی رو برای اونها به ارمغان میاره.

      1. شهریار

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        دوست عزیز به نظر من علت اصلی حضور هیوندای و کیا در آمریکا و.موفقیتشون اول به علت قیمت مناسبه و بعد کیفیت.

      2. Kasra

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        دلیل موفقیت کیا و هیوندای تو امریکا گارانتیه ۷و۱۰ ساله و شرایط فروش خیلی آسونه طوری که هیچ آمریکایی بیشتر از یه سال سوار نمیشن چون آفر جذاب تعویض با مدل سال رو هم دارن

  11. Kasra

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    نسبت به تلیسمان ارزش خرید بیشتری داره بخاطر قیمتش، نسبت به سوناتا و آزرا هم لوکستره پس موفق میشه،یه سری دوستان تو ۱۰سال پیش گیر کردن هنوز تو حجم موتور سیر میکنند

    1. MPH

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      شما اینو به سوناتا ترجیح میدی؟؟؟؟
      به هیچ وجه طرفدار کره ای ها نیستم ولی تو این رنج ماشینای خوبی دارن

    2. وحید

      ۲۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      به نظر من موتور باس حجمش زیاد و تنفس طبیعی باشه.نهایتا با تغییر نوع پاشش سوخت و …گشتاور و اسب بخارش رو بالا ببرن،نه با توربو شارژ.البته این نظر شخصی منه.چون اعتقاد دارم که موتور پرخوران استهلاک بیشتری داره.هزینه های نگهداریش زیاده.بنزینش حتما باس بنزین سوپر باشه.و هزار مکافات دیگه ای که موتورهای تنفس طبیعی اونهارو ندارن.از نظر من موتور ایده آل هشت سیلندر 7000سی سی هست که یه عمر کار می کنه.چیزی که در خودروهای شورلت و کادیلاک چهل سال پیش تا الان دیده شده.

  12. ایرانی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (640 ديدگاه)

    بیشتر جلو پنجرش یه جورایی خوشکله…..

    البته از نظر کیفیت اینا به هیوندایی و کیا ترجیح میدم……..

  13. یک دوست

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (640 ديدگاه)

    طراحیش خیلی جذاب نیست….. به غیر از جلو پنجشرش و…

    اسکلت ماشین جذاب نیست…

    اما حتما کیفیتش باید بهتر از کره ای باشه…

  14. حمید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بالا بودن قیمت این ماشین به علت لوکس بودنشه , ماشین های لاکچری مثل لکسوس تعرفه گمرکی بالاتری میخوره .

  15. حمیدرضا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قیمت این ماشین که به نظر من داره از چین وارد میشه حدودا صد میلیون به پول ما هست اگر حدود صدو چهل تا پنجاه میلیون قیمت میخورد احتمال موفقیتش بیشتر بود خصوصا اینکه این خودرو لوکس هست و خودروی لوکسی در این رنج قیمتی وجود نداره من خودم به شخصه این ماشینو خیلی دوست دارم هم لوکسه هم ابعاد خوبی داره و برای سفرهای شهری کاملا مناسب به نظر میاد

  16. شاهین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    دو تا ماشین تو محدوده قیمتی 190 تا 220 میلیون هستن که اگه با مدل 2016 وارد کشور بشن دیگه فرصت عرض اندام به هیچ کره ای یا فرانسوی نمیدن.یکی نیسان ماکسیما و یکی هم مزدا 6. مطمعنم این دوتا اگه میومدن کاسه کوزه کل ماشینای کره و فرانسه رو بهم میزدن

    1. وحید

      ۲۶ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      خیر دوست گرامی،دیدگاه شما صددرصد غلطه.ماشین فرانسوی که کلا بازار خوبی تو ایران نداره.ثانیا نیسان و مزدا هم فقط اسم ژاپنی بودن رو با خودشون یدک میکشن و دوام آنچنانی ندارن.هیوندا و کیا دوامشون از این دو مورد ژاپنی که گفتی بیشتره و هزینه های نگهداریشون همین طور و از لحاظ زیبایی و شتاب و قدرت هم باز به ماشینهای کره ای نمیرسن.ماشین زیبا و پرقدرت و بادوام و خوش قیمت و خوش بازار در یک کلام یعنی کره ای و توی کره ای ها هم فقط هیوندا.کیا بازار هیوندا رو نداره.قطعات یدکی فراوان اصلی و خدمات پس از فروش و تعمیرات آسان و کم هزینه از ویژگی های بارز ماشینهای کره ای هست.

  17. nima

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اتفاقا تو خیابون هم هست فقط دوستان ندیدند.شما یه دفعه پنجشنبه شب اندرزگو برید میبینید.نمیگم زیاده ولی هست.البته این ماشین قطعا انتخاب من نیست اگر انقدر بخوام هزینه کنم ولی یکی از همسایه هامون که یه پسر مجرده خریده و من داخلش رو دیدم واقعا حس لوکس بودن میده.و اصلا هم به قول اون دوستمون از مواد کهنه ساخته نشده.از بیرون هم ابهت خاصی داره رنگ مشکیش

  18. وحید

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    به نظر من ماشین فرانسوی نبایست خرید.چون روابط ایران و فرانسه همیشه قرار نیست خوب باشه.اما صددرصد مطمئن باشید که ایران و کره جنوبی هیچ گاه روابطشون کدر نمیشه چون کره داره محصولات آمریکارو با نام کیا و هیوندا به ایران می فروشه و بخشی از سود فروش متعلق به کشور آمریکاست.کیا و هیوندا طراحی آمریکا هستند که در کره فقط مونتاژ میشن و از این طریق یه لقمه نونی هم گیر کارگران و مونتاژکاران کره ای میاد.بعضی از دوستان رگ گردنشون باد می کنه و فورا میگن مگه میشه خودرویی که ساخت فرانسه ست رو با یه ماشین کره ای مقایسه کرد.عارضم خدمتتون که شما هیچ خدمات پس از فروش و وجود قطعات یدکی خودرو رو هم در نظر گرفتین؟در ضمن دوامی که همین ماشینهای کره ای دارن رو عمرا ماشین فرانسوی داشته باشه.من که داداشم یه هیوندای وراکروز سال 2011 داره تا الانم 400هزار کیلومتر فیکس دویده و ناز شستش هنوز که هنوزه داره نرم و بدون هیچ صدایی بدون مشکل کار می کنه.فقط در کیلومتر 350هزار کاتالیزورهاشو عوض کردیم.من که از هر هیوندا و کیا سواری می پرسم میگن ماشینشون تا حالا هیچ خرجی براشون درست نکرده و طبق روال معمول فقط سرویسهای دوره ای.

  19. mj

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    شماها که اینقدر سنگ ماشینای کره ای رو به سینه می زنید هیچ کدوم تجربه چند سال روندن ژاپنی و کره ای رو نداشتین که ببینین تو دراز مدت چقدر خرج میندازه و هزینه داره روندن کره ای ها… شاید هم یه نوجوون هستید که فقط تو خیابون دوتا سوناتا و آزرا دیده و گفته عجب قیافه توپی… ماکسیما مدل 85 هست با 500000 کار هنوز مثل روز اول کار میکنه با خرج آب و روغن تو این چند سال… ولی یه آزرا که از صفری دست خودت باشه همون سرویس هاش کلی خرج میندازه و حیرونی هست… اتاقشون هم عین جیر جیرک صدا میده که تو گرنجور کمی بهتر شد… ولی تو کمری و اوریون بشین اینگار تو اتاق خونت هستی نه مثل آزرا رو هر دست اندازی کلی تکون بده و جیر جیر کنه… اونی هم که می خواد جواب منو بده مخالفت کنه بدونین که تا حالا سوار هیچ کدوم نشده و یه نوجوون متعصب هست… خوشم نمیاد از کامنت گذاشتن چون کار بی فایده ای هست ولی دیگه این حرفا رو آدم می شنوه از چند تا نوجوون به خودش می گه که اینا دارن یکی رو که می خواد پول زحمت کشی رو پای ماشین بده گمراه می کنن…
    ضمنا فرانسوی ها در هیچ جای دنیا به عنوان خودروی با کیفیت شناخته نمی شن… حتی تو تاپ گیر چندین بار این موضوع بحث شد… اینکه ملت ما رو اسم تندر و سایر فرانسوی ها قسم می خورن واسه اینه که ماشین با کیفیت و راحت ندیدن مگرنه می فهمیدن اینا چه آشغالایی هستن… اگه هم می خوای جواب مخالف بدی نگو پشت ماشین دوستم نشستم اینجور بود اونجور بود یا فلان گفته و اینا… خودت اگه تجربه چند سال سوار شدن و مقایسه کردن داری اظهار نظر کن…
    پول واسه ماشین ندید… چون فقط ضرره حتی اگه گرون بشه کلی خرج هست و سود خیلی کم… دلار بخرید تا دو روز دیگه که قیمتش رفت رو هوا دستتون جایی بند باشه… تحریم در راه هست…

  20. احمد باقری

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست.

  21. میلاد حسینی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یه دوستی تو نظرات به این ماشین گفت چینی .ما ایرانی ها استاد نظر دادن بدون داشتن اطلاعات هستیم.اتفاقا همه اونایی که ماشین چینی رو نقد میکنن همینجورین اکثرا ایران خودرو سایپا سوارن بعد میان خودرو چینی 70 تا 100 میلونی رو نقد میکنن میگن این ماشین نهایت 40 تومن میارزه 50 تومن میارزه.خوب اگه مثلا ام جی 3 یا اریزو 5 یا جک s5 با قیمتای 75 تا 100 میلون از نظر شما 40 نومن میارزن اونوقت ماشینای تولید داخل چند میارزن؟اگه اونا هم کمتر میارزن چرا میخرید پس؟جز اینکه بودجتون هرچقد هست میاید سطح بالاتر از بودجتونو نقد میکنید؟
    برادر من این خودرو کاملا فرانسویه و گذر یه پیچ و مهرشم به اسیا نرسیده .حتی اگه این مطلبم میخوندی این حرف نمیزدی.مد شده دیگه هر کی هر برندیو نشناسه میگه بهش چینی .خوبه کمپانی سیتروین سالها پیش ماشیناشو تو بازار ایران فروخته و شما چینی خطابش میکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا