سیتروئن در دومین سالگرد ایجاد نام تجاری DS در چین، تصاویر فضای داخل اتاق SUV لوکس خود را که برای بزرگترین بازار خودروی جهان توسعه داده، منتشر کرد. شاسیبلند DS 6WR تا پایان سپتامبر ۲۰۱۴ روانه بازار خواهد شد ولی هنوز معلوم نیست که آیا راهی بازار سایر کشورها نیز خواهد شد یا خیر.
فضای داخلی با چرم و تریم دو رنگ با تزئینات آلومینیوم برس خورده روی کنسول، فرمان و درها، کاملاً اشرافی به نظر میرسد. ترکیب داخلی و طراحی آن را باید پستمدرن نامید زیرا با وجود قسمتهای مشکی رنگ در پایین اتاق، چرم شکلاتیرنگ و آلومینیوم و سبک خاص داشبورد مرکزی و کنسول که یادآور گذشته میباشند، طراحی فرمان بیضیشکل و نشانگرهای دیجیتال داشبورد و صفحه نمایش لمسی را میتوان مدرن دانست. متاسفانه این SUV تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و گزینه ای برای انتخاب چهار چرخ متحرک فعلاً موجود نیست. البته گروه پژو سیتروئن سیستم Grip Control را روی این خودرو هم نصب میکند. این سیستم که در پژو ۳۰۰۸ نیز وجود دارد، تا حدودی کمبودهای ناشی از نبود دیفرانسیل عقب را جبران میکند. در عوض داشتن تنها تک دیفرانسیل مزایایی چون مصرف سوخت مناسبتر، پیچیدگی مکانیکی کمتر و هزینه و قیمت پایینتر را هم در پی دارد. طول این خودرو ۴.۵۵ متر، عرض آن ۱.۸۶ متر و ارتفاع آن ۱.۶۱ متر میباشد و با فاصله بین دو محور ۲.۷۳ متری، فضای داخلی دلپذیری را فراهم مینماید. دو پیشرانه از خانواده پژو-سیتروئن e-THP 160 و THP 200 بنزینی با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای این خودرو موجود میباشند. در حال حاضر DS به یک نام تجاری در چین تبدیل شده که قصد دارد به بازارهای جهانی نیز ورود پیدا کند.۲۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
زیگما
۲۳ تیر ۱۳۹۳چقدر زیبا شده
چه بلایی سر پژو سیتروئن اومده؟
دارن خوب کار میکنن انصافا.
just germany...
۲۳ تیر ۱۳۹۳فوق العاده شده
تو کابینش که دیگه حرفی باقی نمیمونه
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۳ایرادی نداره…..عالیه
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۳اینو بخونید از خنده روده بر میشوید تو سایت ایرانخودرو نوشته:
…………………………………………………..
پژو پارس , با وقار و ایمن
پژو پارس – نخستین خودرو لوکس در بازار ایران – در سال 1379 در شرکت ایران خودرو متولد شد. این خودرو که حاصل تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدید ایران خودرو است، از امکانات و تجهیزات رفاهی قابل توجهی سود می برد، به گونه ای که پس از گذشت چند سال از نخستین عرضه آن به بازار و وجود رقبای مدعی، این خودرو هنوز جزءمحبوب ترین خودروهای سواری لوکس در کشور به شمار می رود.
پارس علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی – چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ – برخوردار است. این موارد همراه با قیمت رقابتی آن، پارس را به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین خودرو لوکس ایران مبدل ساخته است.
پارس به موتور 8/1 لیتری با قدرت 97 اسب بخار مجهز است که در عین آلایندگی کم و مصرف سوخت پایین، به راحتی می تواند این خودرو را به سرعت های بالا رسانده و در هنگام سبقت، شتاب گیری قابل توجهی را برای این خودرو فراهم کند.
تجهیزات به کار گرفته شده در این محصول نظیر موتور با سیستم سوخت پاششی (Injection) ، فرمان تقویت شده ، آینه های خارجی با کنترل برقی ، کولر با خنک کنندگی مناسب و … ضمن فراهم نمودن آسایش بیشتر برای راننده و سرنشینان با استانداردهای کنترل آلودگی و مصرف روز دنیا مطابقت دارد.
…………………………………………………
من موندم اینا به خودروی12سال گذشته چطوری میگن لوکس؟
خودرویی که97 اسب بخار بیشتر نمیتونه تولید کنه چیش لوکسه؟
Just germany...
۲۳ تیر ۱۳۹۳کولر داره،پنجره داره،صندلی هاش بو پلاستیک زباله میده تاا چرم،فرمونش کاملا از وضعیت آسفالت با خبرت میکنه،موقعی که بارون میاد توو ماشین انگار صدا گلوله میاد دیگه چی از یه ماشین لوکس میخوای؟
حالا فکرشو بکن به این میگن لوکس به s کلاس هم میگن لوکس
پس پراید نیمه لوکسه یعنی پراید=c class
امیر
۲۴ تیر ۱۳۹۳آلایندگیشو مصرف سوختش منو کشته
mahdi
۲۳ تیر ۱۳۹۳درود
دوست عزیز وقتی آرزوی یه ایرانی (عرب و ….. ) نه ایرانی فقط میشه یه پراید و برای بدست آوردن یه پراید شبانه روز باید سگ دو بزنه اون وقت این […] میان میگن پژو پارس خودرویی لوکس
[…]
بازهم میگم
تاوقتی مردم مثل دلال فکر میکنند وضعبت به همین منوال باقی میمونه
احتمالا با توجه به توضیحات این آقایون خودرو ساز مبنی بر لوکس بودن پژو پارس باید به تویوتا بگیم یه خودروی اشرافی و به بنز و ….. بگیم خودروی از مابهترون
خیلی بدبخت شدیم که مسئولین به خودشون اجازه میدن با مردم اینطور رفتار کنند و پراید رو که مثل یه آلت قتاله میمونه به مردم میدن 22 و جدیدا به 24 تومن هم رسیده
من به این نتیجه رسیدم با حرف زدن کار درست نمیشه
باید یه راه حل دیگه ای پیدا کرد باید جستجو کرد
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
حامد
۲۳ تیر ۱۳۹۳به نظرم باید این روسای ایرانخودرو و سایپا را یا خودشون …. هستند و یا مردم را …. فرض کرده اند. آخه یکی نیست بگه آدم… مگه با دسته ی کورا طرفی که همچین از پژو پارس تعریف می کنی!!!! فکر می کنند مردم از پشت کوه اومدن!!!!!!!!
PEUGEOT
۲۳ تیر ۱۳۹۳طراحی داخلی و خارجی بسیار زیبا و جذابی داره
همچنین از قدرت موتور مناسبی برخورداره
صندلی هاش منو کشته
واقعا نمی تونم ازش ایرادی بگیرم
حامد
۲۳ تیر ۱۳۹۳واقعا واقعا زیباست. دلم خواست!!!
نمی دانم این مسئولین داخلی […] تشریف دارند یا ما رو کور فرض کردن آخه نمی بینید تو دنیا داره چی تولید میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
ای خدا من دیگه می خواهم سر به بیابون بزارم!!!!!!!!
Ahmad..F12
۲۳ تیر ۱۳۹۳i’m really sorry for this country
mahdi
۲۳ تیر ۱۳۹۳درود
اگه اشتباه نکنم طراحی جدید سیتروئن داره به سمت طراحی خودروسازای کره ای میره
اما باید گفت این رویه تقریبا بهتر از حالت سکون هست که سیتروئن داشته
نکته ای که داره تک دیفرانسیل هست که این یه نقطه ضعفه
به هر حال خریدار انتظار یه خودروی جفت داره
فقط نمیدونم قابلیت آفرود داره یا نه (با توجه به تک دف بودنش)
اطلاعاتش خیلی کمه
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
Mahdi
۲۳ تیر ۱۳۹۳اقا مهدی زمانی که سیتروئن داشت با شرکت برتونه برأی طراحی ماشین همکاری میکرد خودروسازی کره ای تازه داشتن مونتاژ کردن محصولات جی ام سی رو تجربه میکردن تا همین چند سال پیش وقتی کیا داشت اپیروس و اپتیمای نسل قدیمو تولید میکرد سیتروئن با نیو c5 داشت المان های جدید طراحی رو ممعرفی میکرد به نظر من خاص ترین شرکت در طراحی خودرو همین سیتروئنه حسی که با یک فرانسوی خاص وتفکری هنری میشه لمس کرد هیچوقت با هیچ اسیایی نمشیه لمس کرد
درود
PEUGEOT
۲۴ تیر ۱۳۹۳کاملا درسته مهدی جان سیتروئن واقعا طراحیاش خاصه
mahdi
۲۷ تیر ۱۳۹۳درود مهدی جان
حرف شما کاملا درسته
البته باید شرایط فعلی رو درنظر گرفت
و در حال حاضر کره ایها بالاتر از فرانسه ایستادند
یه زمانی فرانسه خوب بود البته بر میگرده به سال 1988 تا 10 سال قبل
اما الان کشورهای نو ظهور وارد بازار رقابت شدند و عرصه رو برای بزرگان تنگ کردند
امروز آلمان و ژاپن هم نمیتونند برای خودشون حاشیه امن متصور بشند هرچند که قبلا هم متصور نشدند
به هر حال فرانسه صاحب صنعت هست و میتونه در مدت زمان کوتاهی دوباره به بازار رقابت برگرده
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
Ehsan
۲۳ تیر ۱۳۹۳درهاش نور مخفی داره !؟
mahdi
۲۳ تیر ۱۳۹۳انصافا طراحی خارجی وداخلی خیلی خوبی داره موتورایی هم که براش درنظر گرفتن هم بدک نیست مطمئنا قابلیت آفرود داره بخاطر سیستم grip control نوش جونتون چینیای آشغال بساز{البته واسه ما ایرونیا} {{{درجوانی بتوانی وندانی درپیری بدانی ونتوانی}}}
sky
۲۳ تیر ۱۳۹۳پژو-سیتروئن خوب خودشونو جمعوجور کردن انصافا!!!!!!!!!
hero
۲۳ تیر ۱۳۹۳ندید میگم سیستم تعلیقش خوبه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ تیر ۱۳۹۳درود .
بسیار بسیار عالی . ولی عقبش خیلی شبیه اسپوتیج و پورشه ماکان شده .
احمد.ف
۲۴ تیر ۱۳۹۳با اینکه ظاهرش زیبا است ولی فرانسوی شاسی بلند ساز نمیشه!!!!
امید
۲۴ تیر ۱۳۹۳احسنت
علی
۲۴ تیر ۱۳۹۳بابا ایول به سیتروئن بعدش دوستان من از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم
پایان تولید وانت پیکان در ایران خودرو
پیش از این مدیرعامل ایران خودرو از تولید و عرضه یک محصول جدید “غیر چینی” در نیمه دوم سال خبر داده بود.
ایران خودرو تا پایان امسال به تولید وانت پیکان خاتمه داده و خطوط تولید محصولات دیگری را جایگزین آن خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، علاوه بر پیکان وانت، ایران خودرو خطوط تولید پژو 405 را تا پایان سال 95 متوقف خواهد کرد تا خطوط تولید این خودرو را به محصولات جدیدتری اختصاص دهد. خودرو جدید ایران خودرو با نام “دنا” یکی از محصولاتی است که جایگزین خواهد شد.
پیش از این مدیرعامل ایران خودرو از تولید و عرضه یک محصول جدید “غیر چینی” در نیمه دوم سال خبر داده بود.
با حذف وانت پیکان از خطوط تولید ایران خودرو مشتریان خرید خودروهای تجاری کمتر از 20 میلیون تومان فقط با یک گزینه پراید 151 مواجه خواهند شد.
مک میسل
۲۴ تیر ۱۳۹۳بله!!!!!اینم از پرونده ی وانت پیکان و405
hossein
۲۶ تیر ۱۳۹۳هر شرکتی که با خودروسازای ایرانی قطع رابطه میکنه…
ناگهان پیشرفت میکنه!!:)
هموطن
۹ مهر ۱۳۹۵میاد تو ایران یک موتور tu5 میزارن روش و grip control و ایربگهای کناری و روکش چرم اش و برمیدارن ترمزهای عقبشم کاسه ای می کنند یک سایز هم رینگشو کوچیک می کنند به دو برابر قیمت فول اش میفروشن بهت.
مهم نیست از چه کمپانی ای خودرو وارد می کنیم.همین که خیانتکاران و مدیران ناتوان و مفسد ایران خودرو و سایپا مونتاژش کنند کافیه که یک موجود ناقص الخلقه و رو اعصاب خلق بشه با قیمت نجومی