در حالی که خودروهای SUV و کراس اوور از وزن بالا و مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای کوچکتر برخوردارند، اما بازار فروش آنها همچنان در حال رشد میباشد. امسال در نمایشگاه پکن، رشد فروش SUV در این کشور ۵۰ درصد نسبت به سال قبل اعلام شد. بنابراین طبیعی است که خودروسازان به دنبال حضور پر رنگتری در این کلاس میباشند. سیتروئن نیز با معرفی C-XR چنین راهبردی را دنبال میکند.
سیتروئن C-XR کانسپت که در نمایشگاه پکن معرفی شد در اصل برگرفته از مدل C4 کاکتوس است که بلندتر و تنومندتر شده است. این خودرو را باید اولین محصول همکاری مشترک بین گروه پژو-سیتروئن و شریک جدید چینی آنها یعنی دانگ فنگ دانست. طراحی C-XR جمع و جور و ظریف است و البته سبک طراحی سیتروئن نیز در آن واضح است. طول بدنه ۴.۲۶ متر، عرض ۱.۷۹، ارتفاع ۱.۵۶ و فاصله بین دو محور ۲.۶۵ متر است که ترکیبی از چالاکی و فضای درونی مناسب را به نمایش میگذارد. ابعاد این خودرو تنها اندکی از نیسان جوک به عنوان رقیب مستقیم آن، بزرگتر است. تمرکز سیتروئن در C-XR روی بهرهوری بالا و کاهش وزن بوده است. بنابراین از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوی ۱.۶ لیتری THP متصل به گیربکس اتوماتیک مدرن و انتقال نیرو به چهار چرخ همراه با سیستم حرکت-توقف استفاده شده است که در مجموع مصرف سوخت پایین و آلایندگی CO2 تولیدی اندک را به بار میآورد. هنوز جزئیات بیشتری از موتور و قوای تولیدی آن منتشر نشده است.۴۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳سیتروئن عزیز،محض رضای خدا طراحی دماغه ی خودروهاتو عام پسند کن! خواهش میکنم!
من اگه سیتروئن بگیرم فرمونشو میذارم عقب ماشین!!!
Zonda R
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
طراحیش خوبه
و
سقفش هم طراحیش خلاقانست
اما طراحیه چراغ عقبش انگار که کیا پرو سید رو کتک بزنی همون طوری شده
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳یه اتفاق واقعی در چند سال پیش
یک مسئول مایکروسافت: اگه صنعت خودرو به اندازه ی صنعت کامپیوتر پیشرفت میکرد،الان خودروهایی داشتیم که با یک لیتر سوخت صدها کیلومتر رو طی میکردن.
یک مسئول فورد(احتمالا مدیر عاملش بوده): حرف شما درسته،در اون صورت خودروهایی داشتیم که در هنگام تصادف،با فشردن پدال ترمز این پیغام رو نشون میدادن:
Are you sure?
Yes/No
carbonado aventador
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳أین حرفشو بأید طلا کرفت!!!!!!(أی خدا آخه عربی هم زبانه که موبایل من کلا عربی شده)
مصطفی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین خودتی؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اره مصطفی خودمم! کمی تا قسمتی عوض شدم!
قاقالی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان از تعداد دیدگاههات تابلوه خودتی
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش منم گفتم خودمم دیگه!
رضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳خواهر خونده پژو 2008
خیلی شبیه همن
حسین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳حتما ملت ایران با امید و تدبیر میتوانن این خودرو ها را بخرند!!!
خاوری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شیب کار یه خورده ملایم تر بشه این اهداف هم انشاله قابل دسترسی است!!
Ehsan
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳از نظر ظاهری که ماشین جالب توجه ایه ولی تو نمای غقب یک چیز به نظر درست نمیاد یک جاش میلنگه ، ولی نمیدونم کجا
e.scamp
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر نکنم بتونه بفروشه تو همین رنج میشه سئات یا فولکس خرید
SHELBY GT500
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳من که میگم از سوزوکی خیلی بهتره شما چطور؟؟؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳صد در صد!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
از کدام سوزوکی ؟؟؟؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳یحتمل ویتارا رو میگه.
مصطفی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳تو به ماشین ژاپنی شک داری؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بحث شک نیست.هر گردی که گردو نی.ویتارا خوبه؟
زیگما
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی بدم میاد یه هاچ بک رو بلند کنن و اسمش رو بذارن شاسی بلند! اه اه
ساسان.م
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳کلاً این کراس اوور ها رو مخن زیگما جان منم خوشم نمیاد ازشون
Un4given
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا تو هی بیا و کانسپت بزن یا 10 جور پسوند GT و XR بنداز تنگش، اما کور خوندی هیچ وقت لکسس 350 چهار سال پیشم نمیشی .
PEUGEOT
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز چی داری میگی آخه این چه ربطی داره به لکسوس RX350
بعدشم شما مگه این ماشینو روندی که میگی چرته
سیتروئن ماشینای خوب و جذابی میزنه شکی در این نیست
Un4given
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳نه عزیز من نه افتخار سواری اینو دارم و نه لکسس رو و فک نکنم بتونم عمری سوار شم. بحث من اینکه تکنولوؤی مثلا روز این کانسپت هنوز خیلی را داره که به ذات لکسس برسه
PEUGEOT
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بازم نمیشه گفت دوست عزیز چون هنوز مشخص نشده چه تکنولوژی در این ماشین استفاده شده
sadegh
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من ماشین قشنگیه، مخصوصا جلوش
PEUGEOT
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳من که از مدل ماشین خوشم اومد
خیلی خوشگله
آرزو به دل موندیم این 1600 بشه 1800
برای سدان برای اسپرت برای suv برای کروک برای همشون از 1600 استفاده می کنه
جیلی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اسم سیتروئن اومد داغ دلم تازه شد دوستان یه چیز شرکت سیتروئن واسم خیلی عجیه اونم ایمنی زانتیاست من نمیدونم سیتروئن واقعاحد اکثر توانایی ایمنیش در همین حد بوده در مورد ایمنی زانتیا یا اینکه تواناییشو داشته که ایمن تر طراحیش کنه ولی تو این محصول واسش زیاد مهم نبوده نمیدونم لطفا اگه اطلاعاتی دارید راهنماییم کنید
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اینکه یه شرکت بیاد عمدا خودروی خودشو ناایمن به فروش برسونه یه کمی دور از ذهنه.شاید اون زمون تکنولوژی سیتروئن در اون حد بوده.دوستان واقعا میگم که ایمنی زانتیا خیلی پایینه.واقعا پایینه.
sadegh
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین تو یه تست توی آمریکا (اسمشو یادم رفته) ایمنی زانتیا با پراید یکی شد، از 5 ستاره 1.5 ستاره گرفتن!
PEUGEOT
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اره صادق جان منم اینو خوندم زانتیا از 5 ستاره فقط تونسته 1.5 ستاره بدست بیاره
sadegh
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳آره پژو جون، ایمنیش که افتضاحه ولی باهاش راننگی کردم واقعا برا مسافرت ماشین خوبیه، تو سبقت اصلا لا کار نمیری، اونقد شتاب داره که سریع خودشا جا کنه.
PEUGEOT
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین جان چرا اسمتو عوض کردی؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳همین جند روز پیش توی شهرمون یه زانتیا چپ کرد و راننده اش فوت کرد.من خودم یه مدتی زانتیا دستم بود،از لحاظ ایمنی تعریفی نداره ولی واقعا ماشین جاده هستش.با SLX کل انداختم،ناک اوت شد!
محمد،خواستم یه تغییری بدم! از اسم جدیدم چی دستگیرت میشه؟
خاوری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳این اسم یه قسمتش که عکس اسم شاهینه قسمت بعدیشم فک کنم اسم مربی تیم فوتبال اروگوئه س.. درسته؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اره خاوری جان.البته اگه اشتباه نکنم اون اسکار تابارز بود! این اسم داستانش این بود که امروز داشتم از خیابون رد میشدم یه نفر همچین اسمی رو گفت،منم همونو انتخاب کردم.میخواین همون شاهین رو بزارم؟! :)
جیلی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳اسم سیتروئن اومد داغ دلم تازه شد دوستان یه چیز شرکت سیتروئن واسم خیلی عجیه اونم ایمنی زانتیاست من نمیدونم سیتروئن واقعاحد اکثر توانایی ایمنیش در همین حد بوده در مورد زانتیا یا اینکه تواناییشو داشته که ایمن تر طراحیش کنه ولی واسش زیاد مهم نبوده نمیدونم لطفا اگه اطلاعاتی دارید راهنماییم کنید
جیلی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ببخشید دوستان تکرار شد حواسم نبود
امید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحیش معمولیه بنظر من جذاب نیست
جیلی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی جالبه یه بار تو یه جمعی نشسته بودم بحث ماشین شد گفتم ایمنی ال90 از زانتیا بالاتره فقط با خنده اطرافیانم مواجه شدم
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳مردم به چیزی که نمیدونن میخندن.تست تصادفشو نشون میدادی تا بدونن ماجرا رو.ارادت.
جیلی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین داداش اتفاقا فیلم تست ایمنی جفتشونو تو سیستمم دارم
نیهاش آنتونیو تابارز
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳همون دیگه.عقل بعضیا به چشمشونه.درسته تندر طراحی جالبی نداره ولی موتور و گیربکس و ایمنیش حرف نداره.مخصوصا موتورش که خیلی باحاله.
sadegh
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین قبول صدای موتورش خیلی دلنوازه؟
نیهاش آنتونیو تابارز
۹ اردیبهشت ۱۳۹۳آره داداش قبول دارم،فقط صداش توی اتاق،زیادی رو مخه!
لذت بخشه وقتی که توی کورس،از 4 به 3 معکوس بکشی و ماشین فریاد بکشه!!!