سیتروئن

سیتروئن C-XR و تلاش برای ورود به بازار بلندقامت‌های اسپرت

در حالی که خودروهای SUV و کراس اوور از وزن بالا و مصرف سوخت بیشتری نسبت به خودروهای کوچک‌تر برخوردارند، اما بازار فروش آن‌ها همچنان در حال رشد می‌باشد. امسال در نمایشگاه پکن، رشد فروش SUV در این کشور ۵۰ درصد نسبت به سال قبل اعلام شد. بنابراین طبیعی است که خودروسازان به دنبال حضور پر رنگ‌تری در این کلاس می‌باشند. سیتروئن نیز با معرفی C-XR چنین راهبردی را دنبال می‌کند.

Citroen C-XR Concept
Citroen C-XR Concept
سیتروئن C-XR کانسپت که در نمایشگاه پکن معرفی شد در اصل برگرفته از مدل C4 کاکتوس است که بلندتر و تنومندتر شده است. این خودرو را باید اولین محصول همکاری مشترک بین گروه پژو-سیتروئن و شریک جدید چینی آن‌ها یعنی دانگ فنگ دانست.
Citroen C-XR Concept
Citroen C-XR Concept
طراحی C-XR جمع و جور و ظریف است و البته سبک طراحی سیتروئن نیز در آن واضح است. طول بدنه ۴.۲۶ متر، عرض ۱.۷۹، ارتفاع ۱.۵۶ و فاصله بین دو محور ۲.۶۵ متر است که ترکیبی از چالاکی و فضای درونی مناسب را به نمایش می‌گذارد. ابعاد این خودرو تنها اندکی از نیسان جوک به عنوان رقیب مستقیم آن، بزرگ‌تر است.
Citroen C-XR Concept
Citroen C-XR Concept
تمرکز سیتروئن در C-XR روی بهره‌وری بالا و کاهش وزن بوده است. بنابراین از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوی ۱.۶ لیتری THP متصل به گیربکس اتوماتیک مدرن و انتقال نیرو به چهار چرخ همراه با سیستم حرکت-توقف استفاده شده است که در مجموع مصرف سوخت پایین و آلایندگی CO2 تولیدی اندک را به بار می‌آورد. هنوز جزئیات بیشتری از موتور و قوای تولیدی آن منتشر نشده است.
درون کابین، هدف لذت بردن و آسایش از طریق وسعت مکان، کابین پوشیده از مواد نرم و با کیفیت و سقف شیشه‌ای پانورامای بزرگ بوده است. [jwplayer mediaid=”۷۲۱۴۹″] پاییز امسال برای شروع تولید این ماشین برنامه‌ریزی شده است. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. نیهاش آنتونیو تابارز

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    سیتروئن عزیز،محض رضای خدا طراحی دماغه ی خودروهاتو عام پسند کن! خواهش میکنم!
    من اگه سیتروئن بگیرم فرمونشو میذارم عقب ماشین!!!

    1. Zonda R

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      طراحیش خوبه
      و
      سقفش هم طراحیش خلاقانست
      اما طراحیه چراغ عقبش انگار که کیا پرو سید رو کتک بزنی همون طوری شده

      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        یه اتفاق واقعی در چند سال پیش

        یک مسئول مایکروسافت: اگه صنعت خودرو به اندازه ی صنعت کامپیوتر پیشرفت میکرد،الان خودروهایی داشتیم که با یک لیتر سوخت صدها کیلومتر رو طی میکردن.

        یک مسئول فورد(احتمالا مدیر عاملش بوده): حرف شما درسته،در اون صورت خودروهایی داشتیم که در هنگام تصادف،با فشردن پدال ترمز این پیغام رو نشون میدادن:
        Are you sure?
        Yes/No

        1. carbonado aventador

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          أین حرفشو بأید طلا کرفت!!!!!!(أی خدا آخه عربی هم زبانه که موبایل من کلا عربی شده)

    2. مصطفی

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      شاهین خودتی؟

      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        اره مصطفی خودمم! کمی تا قسمتی عوض شدم!

        1. قاقالی

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (150 ديدگاه)

          شاهین جان از تعداد دیدگاههات تابلوه خودتی

        2. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          داداش منم گفتم خودمم دیگه!

    3. رضا

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      خواهر خونده پژو 2008
      خیلی شبیه همن

  2. حسین

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    حتما ملت ایران با امید و تدبیر میتوانن این خودرو ها را بخرند!!!

    1. خاوری

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      شیب کار یه خورده ملایم تر بشه این اهداف هم انشاله قابل دسترسی است!!

  3. Ehsan

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    از نظر ظاهری که ماشین جالب توجه ایه ولی تو نمای غقب یک چیز به نظر درست نمیاد یک جاش میلنگه ، ولی نمیدونم کجا

    1. e.scamp

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      فکر نکنم بتونه بفروشه تو همین رنج میشه سئات یا فولکس خرید

  4. SHELBY GT500

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    من که میگم از سوزوکی خیلی بهتره شما چطور؟؟؟

    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      صد در صد!

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .

      از کدام سوزوکی ؟؟؟؟

      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        یحتمل ویتارا رو میگه.

    3. مصطفی

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      تو به ماشین ژاپنی شک داری؟

      1. نیهاش آنتونیو تابارز

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        بحث شک نیست.هر گردی که گردو نی.ویتارا خوبه؟

  5. زیگما

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    خیلی بدم میاد یه هاچ بک رو بلند کنن و اسمش رو بذارن شاسی بلند! اه اه

    1. ساسان.م

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      کلاً این کراس اوور ها رو مخن زیگما جان منم خوشم نمیاد ازشون

  6. Un4given

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    حالا تو هی بیا و کانسپت بزن یا 10 جور پسوند GT و XR بنداز تنگش، اما کور خوندی هیچ وقت لکسس 350 چهار سال پیشم نمیشی .

    1. PEUGEOT

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      دوست عزیز چی داری میگی آخه این چه ربطی داره به لکسوس RX350
      بعدشم شما مگه این ماشینو روندی که میگی چرته
      سیتروئن ماشینای خوب و جذابی میزنه شکی در این نیست

      1. Un4given

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (235 ديدگاه)

        نه عزیز من نه افتخار سواری اینو دارم و نه لکسس رو و فک نکنم بتونم عمری سوار شم. بحث من اینکه تکنولوؤی مثلا روز این کانسپت هنوز خیلی را داره که به ذات لکسس برسه

        1. PEUGEOT

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          بازم نمیشه گفت دوست عزیز چون هنوز مشخص نشده چه تکنولوژی در این ماشین استفاده شده

  7. sadegh

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    به نظر من ماشین قشنگیه، مخصوصا جلوش

  8. PEUGEOT

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    من که از مدل ماشین خوشم اومد
    خیلی خوشگله
    آرزو به دل موندیم این 1600 بشه 1800
    برای سدان برای اسپرت برای suv برای کروک برای همشون از 1600 استفاده می کنه

  9. جیلی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اسم سیتروئن اومد داغ دلم تازه شد دوستان یه چیز شرکت سیتروئن واسم خیلی عجیه اونم ایمنی زانتیاست من نمیدونم سیتروئن واقعاحد اکثر توانایی ایمنیش در همین حد بوده در مورد ایمنی زانتیا یا اینکه تواناییشو داشته که ایمن تر طراحیش کنه ولی تو این محصول واسش زیاد مهم نبوده نمیدونم لطفا اگه اطلاعاتی دارید راهنماییم کنید

    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      اینکه یه شرکت بیاد عمدا خودروی خودشو ناایمن به فروش برسونه یه کمی دور از ذهنه.شاید اون زمون تکنولوژی سیتروئن در اون حد بوده.دوستان واقعا میگم که ایمنی زانتیا خیلی پایینه.واقعا پایینه.

      1. sadegh

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        شاهین تو یه تست توی آمریکا (اسمشو یادم رفته) ایمنی زانتیا با پراید یکی شد، از 5 ستاره 1.5 ستاره گرفتن!

        1. PEUGEOT

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          اره صادق جان منم اینو خوندم زانتیا از 5 ستاره فقط تونسته 1.5 ستاره بدست بیاره

        2. sadegh

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          آره پژو جون، ایمنیش که افتضاحه ولی باهاش راننگی کردم واقعا برا مسافرت ماشین خوبیه، تو سبقت اصلا لا کار نمیری، اونقد شتاب داره که سریع خودشا جا کنه.

      2. PEUGEOT

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        شاهین جان چرا اسمتو عوض کردی؟

        1. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          همین جند روز پیش توی شهرمون یه زانتیا چپ کرد و راننده اش فوت کرد.من خودم یه مدتی زانتیا دستم بود،از لحاظ ایمنی تعریفی نداره ولی واقعا ماشین جاده هستش.با SLX کل انداختم،ناک اوت شد!
          محمد،خواستم یه تغییری بدم! از اسم جدیدم چی دستگیرت میشه؟

        2. خاوری

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (68 ديدگاه)

          این اسم یه قسمتش که عکس اسم شاهینه قسمت بعدیشم فک کنم اسم مربی تیم فوتبال اروگوئه س.. درسته؟

        3. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          اره خاوری جان.البته اگه اشتباه نکنم اون اسکار تابارز بود! این اسم داستانش این بود که امروز داشتم از خیابون رد میشدم یه نفر همچین اسمی رو گفت،منم همونو انتخاب کردم.میخواین همون شاهین رو بزارم؟! :)

  10. جیلی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اسم سیتروئن اومد داغ دلم تازه شد دوستان یه چیز شرکت سیتروئن واسم خیلی عجیه اونم ایمنی زانتیاست من نمیدونم سیتروئن واقعاحد اکثر توانایی ایمنیش در همین حد بوده در مورد زانتیا یا اینکه تواناییشو داشته که ایمن تر طراحیش کنه ولی واسش زیاد مهم نبوده نمیدونم لطفا اگه اطلاعاتی دارید راهنماییم کنید

  11. جیلی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ببخشید دوستان تکرار شد حواسم نبود

  12. امید

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحیش معمولیه بنظر من جذاب نیست

  13. جیلی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خیلی جالبه یه بار تو یه جمعی نشسته بودم بحث ماشین شد گفتم ایمنی ال90 از زانتیا بالاتره فقط با خنده اطرافیانم مواجه شدم

    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      مردم به چیزی که نمیدونن میخندن.تست تصادفشو نشون میدادی تا بدونن ماجرا رو.ارادت.

  14. جیلی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    شاهین داداش اتفاقا فیلم تست ایمنی جفتشونو تو سیستمم دارم

    1. نیهاش آنتونیو تابارز

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      همون دیگه.عقل بعضیا به چشمشونه.درسته تندر طراحی جالبی نداره ولی موتور و گیربکس و ایمنیش حرف نداره.مخصوصا موتورش که خیلی باحاله.

      1. sadegh

        ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        شاهین قبول صدای موتورش خیلی دلنوازه؟

        1. نیهاش آنتونیو تابارز

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          آره داداش قبول دارم،فقط صداش توی اتاق،زیادی رو مخه!
          لذت بخشه وقتی که توی کورس،از 4 به 3 معکوس بکشی و ماشین فریاد بکشه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا