سیتروئن C6 برای اولین بار بهعنوان یک سدان لوکس کلاس E و برای جایگزینی با مدل XM در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد. این خودرو همانند اکثر محصولات سیتروئن از طراحی منحصربهفرد و عجیبی سود میبُرد و برای رقابت با سردمداران کلاس سدان های متوسط لوکس یعنی آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ به بازار آمد بود. از طراحی عجیب و نهچندان زیبای C6 که بگذریم، این سدان لوکس فرانسوی در زمان خود خودروی بسیار پیشرفتهای بود و از تجهیزات تکنولوژیکی فراوانی بهره میبرد.
ازجملۀ این تجهیزات میتوان به ترمزدستی الکتریکی، سیستم هشداردهندۀ خروج از جاده، چراغهای جلوی زنون، سیستم کمک پارک، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو، نمایشگر سربالا و سنسور باران اشاره کرد. بعلاوه C6 همانند دیگر ساختههای سیتروئن از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکی سود میبرد. این سیستم تعلیق، خود را دائماً با مسیرهای مختلف سازگار میکند و در ۱۶ حالت گوناگون قابل تنظیم است. بعلاوه همواره ارتفاع خودرو را از سطح زمین صرفنظر از میزان بار یا مسافر ثابت نگه میدارد.
C6 یک سدان فست بک بود که با طراحی خاص خود کاملاً سیتروئن بودنش را نشان میداد. این سدان فرانسوی در ابتدا با یک پیشرانۀ بنزینی ۳ لیتری V6 با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و یک واحد دیزل ۲.۷ لیتری V6 با ۲۰۰ اسب بخار قدرت عرضه شد اما در اکتبر سال ۲۰۰۶ یک نمونۀ ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۰ اسب بخار قدرت هم به لیست موتورها اضافه شد. قدرتمندترین پیشرانۀ این خودرو یک موتور جدید ۳ لیتری دیزل V6 بود که در سال ۲۰۰۹ ارائه شد و ۲۴۰ اسب بخار قدرت داشت.
اما علیرغم تمامی این موارد، C6 هیچگاه نتوانست به موفقیت و فروش مناسبی دست یابد و بهطور کامل مغلوب رقبای آلمانی شد و به همین دلیل تولید آن در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت. در طی ۷ سال تولید فقط ۲۳۳۰۰ دستگاه از C6 بفروش رفت و دسامبر سال ۲۰۱۲ آخرین ماه تولید آن بود.
حال شخصی یک دستگاه سیتروئن C6 در اختیار دارد که ادعا میکند آخرین نمونۀ تولیدشده از این خودرو است. وی قصد فروش این خودرو را داشته و قیمت عجیب ۱۴۹,۹۰۰ یورو (۱۶۸,۶۹۰ دلار) را برای آن تعیین کرده است. این در حالی است که با این مبلغ میتوان یک مرسدس بنز C63 AMG به همراه یک اسمارت فورتو خریداری کرد! اما مالک آن ادعا میکند که C6 او که تصاویر آن را مشاهده میکنید، آخرین نمونهای است که از خط تولید سیتروئن خارجشده و به همین دلیل چنین قیمت گزافی را برایش مطالبه میکند.
بااینحال C6 بزرگترین خودرویی است که تاکنون توسط سیتروئن ساختهشده و از فناوریهای فراوانی سود میبرد. هنگامیکه جرمی کلارکسون C6 را در برنامۀ تاپ گیر آزمایش کرد، آن را خودرویی دوستداشتنی خواند و دلیل این عنوان را متفاوت بودن C6 با رقبای آلمانی و جذاب بودنش دانست. علاوه بر این، سیتروئن C6 در بازار داخلی فرانسه خودروی شخصی «ژان شیراک» و «نیکولا سارکوزی» دو رئیسجمهور سابق فرانسه بوده است.
البته در نمایشگاه خودروی پکن امسال، سیتروئن نسل دوم C6 را رونمایی کرد اما این خودرو صرفاً در بازار چین عرضهشده و سیتروئن برنامهای برای عرضۀ آن در دیگر کشورها ندارد. در حال حاضر سیتروئن هیچ خودرویی در سبد محصولات خود ندارد که همانند C6 پیشرفته و منحصربهفرد باشد و این امر موجب آزردگی طرفداران این برند فرانسوی شده است. درهرحال باید دید آیا کسی حاضر به پرداخت این مبلغ نجومی برای خرید آخرین نمونۀ سیتروئن C6 میشود یا نه.
کاوه آهنگر
۲۷ خرداد ۱۳۹۵واقعا کسی هست که برای این 150 هزار یورو بده ؟!!!!!!!!!!!!!! این فرانسویه پیش خودش چه فکری کرده که این قیمت رو برای این گذاشته
فرامرز
۲۷ خرداد ۱۳۹۵قیمت کارکرده مدل ۲۰۰۶ این تو آلمان حدود ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو هست. هر کی بخره شناسنامه اش میشه چون این همه ماشین خوب کی میاد سرطان فرانسوی بخره و هر روز درگیر تعمیر و … باشه
یو اس اس اینترپرایز
۲۷ خرداد ۱۳۹۵قیمتش مفت گرون.این برند فوق حرفه ای نیست که همچین مبلغی درنظر گرفته
150 هزار یورو باید لامبورگینی-فراری-مک لارن-مرسدس-بی ام و-پورشه-بنتلی-و خیلی از برندهای بهتر.
سیتروئن و 150 هزار یورو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مسخره و خنده دار
ali
۲۷ خرداد ۱۳۹۵نمی دونم چرا
قسمت جلوی
ماشینای اروپایی رو
اصلا” جذاب
طراحی نمی کنن
( البته به غیر از
بنز و بی ام و )
اما خدایی
صندوق عقبشو
دقت کنین
اندازه وانت پراید
جا داره
Sina
۲۷ خرداد ۱۳۹۵سیتروئنم ماشین خوبیه ولی…
150هزارتاااااا….
این ماشین نه از برند خاصیه
نه توی مسابقات خاصی چندین بار برنده شده
نه مال شخص خیلی خاصیه
همون جرمی کلارکسون توی یه برنامه خرید ماشین دست دوم یه مرسدس بنز سدان با موتور V12 رو خرید 7هزار پوند که بعد از 10 سال هنوزم مثل روز اولش سریع بود این سیتروئنه که مثل فکو فامیل پژوش اصتحلاکش غوغاست…
كوروش
۲۷ خرداد ۱۳۹۵مسابقات خاص!!!!!
بابا کلی مسابقه رالی اروپا و داکار رو برده نا سلامتی
sina
۲۸ خرداد ۱۳۹۵عزیز من منظورم خود همین ماشینه نه کا برند سیتروئن
بعد این یعنی مدل 2012 هستش و داخلش اینجورهقیافه داخلش عین بنز ئ آئودی های 20 سال پیشه
Nima
۲۷ خرداد ۱۳۹۵10000 پوند نه بیشتر
احسان
۲۷ خرداد ۱۳۹۵طراحیش افتضاحه به خود داخلش
احمد باقری
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اصلا طراحی خوبی نداره، ای کاش خودروسازها در هنگام تولید یک خودرو، همه جوانب رو در نظر بگیرن. مطمئن باشید که برای این هم مشتری پیدا میشه، دیگه الان جوری شده که هر چی بذاری بالاخره یه شخصی(حالا اسمش رو بذاریم فهمیده یا غیر فهمیده) پیدا میشه تا بخره و برای خودش هم دلایل کافی داره، یعنی با یه چیزی حال می کنه و فقط میخواد بهش برسه.
reza
۲۷ خرداد ۱۳۹۵هه اینو…فک کرده اونجام ایرانه
sky watcher
۲۷ خرداد ۱۳۹۵خدایا طراحی های مسخره این برند دب و داغون تمومی نداره ….
همون حقشه بیاد شریک استراتژیک سایپا بشه …
بنتلی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اگه ی چهره جذاب تری داشت حتما خوب فروش میرفت،البته خوشبختانه نسل دومش طراحی ساده و خوبی داره،امیدوارم فروش خوبی تو چین داشته باشه
یاسین
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ممنون امیر خان!فک نمیکردم سیتروئنِ اینقد خاص هم باشه.یکی نیس به این فرانسوی ها بگه از خاص بودنتون دس بکشید.تو همه چی باید خاص باشید!سی شش!من حرفی برا زدن ندارم!فقط اون شونزده حالت رو خوب اومده!کنترل ارتفاع که همیشه ورد زبونشه!ونمیگم خوبه چون می دونم خیلی ها با قیافه و قیمتش کنار نخواهند اومد و نمی گم زشته!چون فرانسوی ها در زمینه هنر و زیبایی دومی ندارن!علی الخصوص با تلفظ دقیق زبانشون!چه سخته هم!پاریس رو پنج کلمه می خونند،نُه کلمه می نویسن!اینا دیگه کین!؟در کل این خودرو برا من رابطهX(مجهول)هست!
نوید جهرمی
۲۷ خرداد ۱۳۹۵میگم نکنه طرف میخواسته معروف شه و اسمش سر زبون ها بیفته که همچین رقمی رو گذاشته رو این. از این حرکتا بکنن بد نیست. شادی و نشاط به جامعه ی جهانی اضافه میشه. :)
cadillac
۲۸ خرداد ۱۳۹۵انسان می تونه به جای این یک کادیلاک اسکالد با همه امکانات و یک کادیلاک ct6 مدل پایه بخره
AHMADREZA
۲۸ خرداد ۱۳۹۵این مزخرف ترین ماشینیه که تا حالا دیدم
Archi KHAN
۲۸ خرداد ۱۳۹۵من بجای مدیرعامل سیتروئن عذرخواهی می کنم …
خسته شده
۲۸ خرداد ۱۳۹۵وقتی استون مارتین میتونه 200 هزار دلار باشه این به نظر میتونه تا 300 هزار دلار هم قیمت داشته باشه این حداقلش اینکه برای سیتروئنه یعنی با اصل و نسبه