دیاس برند لوکس سیتروئن است که با هدف رقابت با بزرگان لوکسسازی یعنی ژرمنها پای به میدان گذاشته اما به نظر میرسد این برند لوکس فرانسوی در رسیدن به هدف خود چندان موفق نبوده است زیرا هرچند سهم بازار دیاس در فرانسه به بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است اما در بریتانیا امسال موفق به فروش تنها ۱,۱۴۶ خودرو شده است. این عدد کمتر از ۱۰ درصد از فروش سیتروئن در این کشور و حدود ۲ درصد از فروش مرسدس در بریتانیا است.
به همین دلیل، به گفتۀ مدیرعامل دیاس بریتانیا «آلن دکات»، این برند لوکس فرانسوی قبل از عرضهٔ هر مدل جدیدی به دنبال تثبیت موقعیت خود در بازار خواهد بود که این مهم با افزایش آگاهی مردم از برند دیاس آغاز میشود. وی در ادامه گفته است:
ما ۰.۱۴ درصد از سهم بازار بریتانیا را در اختیار داریم که ما را به رقیب کوچکی تبدیل کرده است. ما میدانیم که شاید ۲۰-۳۰ سال زمان ببرد تا با برندهای پریمیوم همراه شویم. انگلیس یکی از رقابتیترین بازارها در اروپا برای خودروهای پریمیوم است. ما باید خود را بشناسانیم تا دریابند ما چه کسی هستیم. ما باید توضیح دهیم از کجا هستیم و چه محصولات منحصربهفردی داریم
البته دراینبین موضوع مثبتی هم وجود دارد زیرا اخیراً دیاس به اولین خودروساز پریمیوم اروپا تبدیل شد که هماکنون اهداف دقیق تولید دیاکسید کربن برای سال ۲۰۲۱ را برآورده کرده است. این شرکت در حال حاضر نهتنها مدلهای DS 3 کراسبک و DS 7 کراسبک را با پیشرانههای درونسوز یورو ۶ و گزینههای پلاگینهیبریدی عرضه میکند بلکه نسخهٔ تمام الکتریکی DS 3 E-Tense را هم ارائه کرده است.
در همین حال، سدان آیندهٔ DS 9 که رقیب بامو سری ۵ و آئودی A6 خواهد بود هم در نسخهٔ پلاگینهیبریدی ارائه خواهد شد. به گفتهٔ دکات، DS 9 نه از لحاظ فروش بلکه از جهت نشان دادن تواناییهای دیاس، محصول مهمی برای این شرکت است. دیاس قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ صرفاً قوای محرکهٔ الکتریکیشده را ارائه کند تا بیش از این تولید دیاکسید کربن را کاهش دهد.
AMG///
۹ شهریور ۱۳۹۹هه
فرانسوی میخواد حریف ژرمنا بشه
زهی خیال باطل
مزدا
۹ شهریور ۱۳۹۹DS7 ماشین خوبیه ولی فعلا در حد ژرمن ها نیست .از راه نرسید بلند پروازی نکنن
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۹مزدا جان اصلا خداوکیلی سوار دی اس شدی ؟ یهب ار سوار بشی متوجه میشی که هیچ حرفی در مقابل بنز و بی ام و و … نداره
تو ایران هم زیاد هست میتونی حتی ؤاس تست سوار بشی
مزدا
۱۰ شهریور ۱۳۹۹سورنا جان سوار DS3 شدم البته تو صندلی شاگرد .رانندگی نکردم
ولی وقتی از پراید و پژو و سمند ادم سوار دی اس یا هر خودرو خارجی بشه قطعا حس میکنه سوار بهترین ماشین شده.ولی فعلا راه زیادی دارند اعتبار ژرمن ها رو به دست بیارن
مهزیار
۹ شهریور ۱۳۹۹تا وقتی ماشینات خوشگل نباشن همینه اوضاع
کیفیت به تنهایی کافی نیست
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۹اتفاقاً طراحی نقطه قوتشه
فکر میکنم بیشتر فنیش ضعیف باشه
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۹دی اس 7 گور این کارخونه رو کند از بس بد بود
دی اس 9 هم دیگه جواب نده باید جمع کنن از انگلیس برن بیرون
اونایی تو ایران دی اس داشتن خیلی راضی بودن فاز انگلیسا چیه
Sajjad
۹ شهریور ۱۳۹۹تو ایران کی از ماشینی که میخره راضی نیست؟
همه راضین
سر ماشیناشون غیرت دارن
مخصوصا وقتی با قیمت بالا ماشین میخرن
دیگه از نظرشون کاملا بی عیبه چون ماشین خوب ندیدن
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۹نه داداش کی گفته راضی بودن ؟
بله من وختی خودم اپتیما خریدم برادر دومادمون دی اس گرفت که مدل دقیقشو نمیدونم میگفت این لوکسه فلانه و … چند ماهه نشده رفت یه ۵۳۰ گرفت
بله اگه از پشت پراید و ۴۰۵ بری بشینی تو دی اس میگی راضی هستی و عالیه
ولی کسی که طعم مثلا بنز و بی ام و رو چشیده باشه هیچوخ به دی اس نمیگه لوکس و فلان
حمید
۹ شهریور ۱۳۹۹دست دوم هاش تو سایت های المانی میدیدم ، افت وحشتناکی میکنه ، ارزش خرید داره
ارشیاsvj
۹ شهریور ۱۳۹۹تو اسفالت ۹ دی اس ای تنسه کانسپت یکی از بهترین ماشین هاست!!!!
من ماشین هاشو دوس دارم
به نظرم طراحی جذابی دارن!!!
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۳۹۹مشکل اینجاست که اینقدر بیش از حد محو طراحی جزئیات میشن که کلیات طراحی یادشون میره .
محصولات DS زیادی پیچیده ساخته میشوند و مشخصات فنی در درجه چندم انتخاب براشون اهمیت داره .
همه جای دنیا ثابت شده که اول اطمینان و بهرهوری فنی مهم هست ، سپس کیفیت اجزا و متریال و سپس آپشن و باقی قضایا …
اما هر خودروسازی یک فلسفه ساخت و تولید داره که هر سلیقهای میتونه انتخابش برند خاصی از یه کشور شاخص باشه .
کشور فرانسه ، کشوریه که همه چیزش بر حَسب مُد سال برقرارِ و تمام تولیداتش در تمام صنایع بر حسب مُد همان سال طراحی و اجرا میشه و کاری نداره که گذشته یا آینده چی هست و چی میشه .
کلاً فرانسویان ساز خودشان را در جهان میزنند و برای همینه که یا خیلی دوستشان داری یا مسخرشون میکنید .
بهنام
۹ شهریور ۱۳۹۹دقیقا درست میگی
اگه از نظر فنی کمی بهتر کار میکردن الان جایگاه بهتری تو بازار داشت
حداقل باید یک نسخه با موتور قوی که پرستیژ این ماشین رو بالا ببره برای مدل پرچم دار انتخاب میکردن ??
Dr.ALi
۹ شهریور ۱۳۹۹وقتی به عنوان برنده لوکس ساز شاسی بلندهای دیاس تک دیفرانسیل هستن بنظرم توجیح خرید نداره…. مگه اسیووی چینی هست که تک دیفرانسیل میسازه؟؟؟؟؟
مهدی
۹ شهریور ۱۳۹۹تنها راه براش اینه که به هر شکل ممکن بیاد ایران تا موفقیتشو به رخ جهانیان بکشونه چون اینجا تنها جاییه که فرانسوی ها میتونن خودنمایی کنند
از طرفی قیمتهای دوبله سوبله میتونه کمبود تعداد فروش رو جبران کنه … خلاصه راه های رسیدن به موفقیت در ایران زیاده
بی ریا
۹ شهریور ۱۳۹۹برند دی اس از ابتدا بلندپرواز بود ، برای رقابت با بزرگان لوکس سازی ادعا و بلند پروازی کافی نیست
از وقتی ماشیناش وارد ایران شد کیفیت پایین داشبورد مدل ۳ و ۴ رو از نزدیک دیدم افتضاح بود یعنی همون کیفیت سیتزوئن رو داشت و اصلا به لوکس نمیخورد ولی متاسفانه برچسب های میلیاردی قیمتی که بهش خورد عنوان لوکس بهش دادن
طراحی های جسوزانه و خوبی داده اما هنوز خیلی کار داره و مثلا در نقام مقایسه با بزند نوپایی مثل جنسیس یا پولستار بسیار ضعیفتر عمل کرده
البته ناگفته نمونه که بسیاری از مدل های ارزون قیمت بنز و بی ام و از دی اس بسیار بدتر عمل کردن و شاید افتضاح تر از اون باشن اما بهرحال چون بنز هستن و بی ام و هستن خریدار دارن و همه طرفدارشن
بهرحال ما طرفدار هرچی غیر آلمانی باشه هستیم دمت گرم دی اس
لگن بی ادعا
۹ شهریور ۱۳۹۹بسیاری از مدل های ارزون قیمت بنز و بی ام و از دی اس (((بسیار)))بدتر عمل کردن
از آلمانیا بدت میاد چرا تو سر مال میزنی
حتی کره ای هام (بسیار) بدتر از دی اس نیستن مگر بجای بنز . پراید قالب طرف کرده باشن
اخشیج
۹ شهریور ۱۳۹۹در حد هیونداس
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۹مشخصات فنیشون خیلی سطحش پایین تر از قیمتشونه
هیچکس دوست نداره پول یه ماشین لوکس رو بده ولی در حد ماشین های اقتصادی باشه
یه زمان فکر میکردم جنسیس و دی اس در یه سطحن ولی بنظر دی اس خیلی داغون تر از اونیه فکرشو میکردم
(Saeed(peugeot
۹ شهریور ۱۳۹۹دی اس اول از همه باید یه ذره سبد محصولات شو گسترده تر کنه ….
و حداقل ۲ تا کراس اوور سایز بزرگتر باید تولید کنه ….
و همه چی بستگی به سدان دی اس ۹ داره …. چون واقعا یه سر و گردن بالاتر از محصولات دیگس …
پدال جان اگه خبری مبنی بر تعداد ثبت سفارش دی اس ۹ بتونید تهیه کنید عالی میشه …
OPEL
۹ شهریور ۱۳۹۹برای موفقیت باید به نگاه ب لکسوس میکردن میدیدن کیفیت و قابلیت های فنی به تنهایی میتونه هزارجور اپشن رو زیر سوال ببره
از نظر موتوری هم خیلی وضعشون خرابه همش ۱.۶ لیتری
نامجو
۹ شهریور ۱۳۹۹واقعا خیلی سخته که در این روزگار بخوای یک ماشین بنزین سوز گران قیمت رو بفروشی. فعلا دوره، دوره رشد الکتریکی هاست و با پیشرفت تکنولوژی هیدروژنی ها هم بخشی از بازار بنزینی ها و گازوئیلی های سنتی ها رو میگیرن
حسین دهمرد
۹ شهریور ۱۳۹۹ظاهر زرق و برق داری داره که به نظرم به کار بازار چین میاد. ولی ماشین که فقط ظاهر نیست. در مقایسه با جنسیس هم شانسی نداره دیگه چه رسد به ژرمنها.
فرانسه هم با این صنایع عظیم هوایی و نظامی داره شبیه روسیه میشه که صنعت خودروسازی جالبی نداره.
Hl>i
۹ شهریور ۱۳۹۹فرانسوی ها هرچی تو ساخت خودروهای کوچک شهری(سوپرمینی) و خودروهای متوسط(کامپکت) و سواری های خانوادگی و اقتصادی متبحر و عالی عمل کردن مثل رنو ۵ و کلیو و توئینگو و مگان و سیتروئن ۲cv و c3 و پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۴۰۵ و… اما تو ساخت خودروهای لوکس و شرکتی و سگمنت ئی هیچوقت موفق نبودن – فرانسه که مهد زیبایی و مد در اروپاست و خاستگاه برند های لوکسی مثل دیور و شنل و ارمس و ایوسن لورن و لویی ویتون و لنوین و ژیوانشی هست اما سالهای ساله که در حسرت ی خودروی لوکس یه برند سطح بالا که پز شو بده میسوزه و هنوز نتوانسته یه رقیب هم سنگ برای محصولات لوکس همسایه شرقی خود المان بسازه- پروژه های مثل رنو ول ساتیس و لتیتیود و رنو ۲۵ و سیتروئن c6 و xm و پژو 607 و ۶۰۵ و ۶۰۴ همه به در بسته خوردن و تو بازار یک شکست خورده تمام قد نمایان شدن – حالا ایراد کار کجاست نمیدانم اما مولوی شاعر اندیشمند ما فرمونده اند که “هرکسی را بهر کاری ساختن مهر ان را در دلش انداختن” شاید فرانسوی ها استعداد و توانائی انجام این یکی کار را نداشته باشن، فرانسوی ها میخوان با بزک دوزک کردن محصولات رده پایینی و متوسط رقیبی رده بالا تولید کنن مثل DS که هیچوقت موفق نبودن
i>I+