سیتروئن

قیمت‌گذاری دی‌اس 9 در بریتانیا، 5 هزار پوند گران‌تر از E کلاس و سری 5

دی‌اس رسماً پذیرش سفارشات خرید برای سدان پرچم‌دار خود یعنی DS 9 را در بریتانیا آغاز کرده است. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده، یک سدان بزرگ لوکس با ۴,۹۳۳ میلی‌متر طول است. دی‌اس ۹ در دو نسخهٔ مختلف در بریتانیا عرضه می‌شود که قیمت نسخهٔ پایه از ۴۰,۶۱۵ پوند آغاز می‌شود. این یعنی قیمت پایهٔ سدان پرچم‌دار دی‌اس حدود ۵ هزار پوند از رقبای گردن‌کلفت آلمانی یعنی مرسدس بنز E کلاس و ب‌ام‌و سری ۵ گران‌تر است.

نسخهٔ بعدی دی‌اس ۹ هم پلاگین‌هیبریدی است که قیمت پایهٔ آن از ۴۶,۱۰۰ پوند شروع می‌شود. این نسخهٔ هیبریدی با دو قوای محرکهٔ مختلف ارائه می‌شود. نمونهٔ اول از نوع محرک جلو با مجموع قدرت ۲۲۵ اسب بخار و باطری ۱۱.۹ کیلووات ساعتی است که بُرد تمام الکتریکی ۵۵ کیلومتری را ارائه می‌کند. نمونهٔ بعدی اما با ۳۶۰ اسب بخار قدرت، قوی‌تر و چهارچرخ محرک است. نسخهٔ پایهٔ بنزینی هم به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. انتقال قدرت در همهٔ نسخه‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

تمام نسخه‌های دی‌اس ۹ به‌طور سخاوتمندانه‌ای به تجهیزات و ویژگی‌های لوکس مجهز شده‌اند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تودوزی چرمی و آلکانترا، نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی‌ها و سیستم صوتی پریمیوم اشاره کرد. علاوه بر این، خریداران از سیستم خودران سطح دو، سیستم تعلیق با اسکن مسیر، سیستم پارک خودکار، دید در شب، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم ترافیکی، چراغ‌های جلوی هوشمند و پایش توجه راننده هم برخوردار خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. Amirreza

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    چرا باید بنز و بی ام و و لکسس و حتی جنسیس ول کرد و رفت پژو خرید ؟ واقعا این آخرین انتخابم تو این سگمنته ماشین بسیار زیبایی هست و شرط میبندم که با کیفیت هم هست ولی بالاخره هرچی که باشه پژوعه

    موافقم 67
    مخالفم 45
    1. MR.JD

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (328 ديدگاه)

      اولین و آخرین مشتری این مکرون هست

      موافقم 73
      مخالفم 18
      1. mahan

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اونم براش مجانی میفته اخه.??
        به هر حال باید یکی ازشون حمایت کنه دیگه

        موافقم 51
        مخالفم 11
      2. Reza

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        دقیقاً ???

    2. TRD

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (7 ديدگاه)

      جنسیس؟???? بنزم سیگاری کردی با این لفظ

  2. Aryan kia

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    کاری به قیمتش ندارم اما طراحیش بعد از لکسوس اینو بیشتر دوست دارم واقعا عالیه

    موافقم 65
    مخالفم 13
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      بحث طراحی به کنار ، توجه به جزییات در طراحیش من را کشته !!!
      بینظیره این خودرو !

      قبلاً گفتم و باز هم میگم ، این خودرو مطمئناً در بحث فنی به رقبا میبازه و شما این قوای فنی را در تمام فرانسوی‌ها از اکونومی تا لاکچری این مدلی شاهد هستید !
      و در ظرافت طراحی و کیفیت متریال ، گُل کاشته ، بینظیر عمل کرده !

      باید دید ، در این رنج قیمتی ، چه بنز و bmw ‌ای میشه خرید ، آیا مدل پایه میشه خرید که در این حالت ds انتخاب بهتریه ، اما اگر با این قیمت بشه بنز و bmw با پرفورمنس بالاتر و موتور قوی گرفت ، دیگر انتخاب این مدل ds کار عاقلانه‌ای نیست !

      به شخصه اگر بخواهم خودرویی در اروپا لیز کنم ، ترجیحاً برای یکبار امتحان کردن هم که باشه ، این ds انتخابم است .

      موافقم 22
      مخالفم 5
  3. MPNobel

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خر آدم‌گاز گرفته که بنز و بی ام‌و رو به این دی اس ترجیح بده..? حتی محصولات کره ای مثل جنسیس با وقار تر از این ماشینه و کلی ماشین های دیگه

    موافقم 56
    مخالفم 69
    1. Nima RST

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      درسته پرفورمنس اونا اصلا قابل مقایسه با این نیست
      ولی این خیلی لوکسه
      مثل بنتلیه

      موافقم 41
      مخالفم 39
      1. Ali_x76

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1205 ديدگاه)

        به نظرم فانتزی واژه ی بهتریه.
        این ماشین تو رنج خودش، بیشترین جزئیات و هنر رو توی خودش داره.

        موافقم 39
      2. Amirreza

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        جنسیس هم کابینش و هم ظاهرش تشریفاتی تر از اینه ، بنز و بی ام و هم با اینکه اسپورت ترن ولی قابل مقایسه نیستن

        موافقم 8
        مخالفم 29
      3. mahan

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        نه دیگه در حد بنتلی نیست به قول دوستمون زیاد فانتزی هست.پرفورمنس رو ول کرده مهندسین رو فرستاده خونه هنرمند هارو نگه داشته گفته بکشید!

        موافقم 32
        مخالفم 9
    2. Hadi

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2199 ديدگاه)

      واقعاً گزافه
      مگه اینکه عشق فرانسه باشی…

      موافقم 18
      مخالفم 4
  4. (Saeed(peugeot

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    اون کسی که قراره بخره ، مطمئنا میخره ….. قطعا تو اروپا به e کلاس و سری ۵ نمیرسه …. ولی جنسیس که هیوندایی بیش نیست با اون فروش فاجعه بارش ، و لکسوس هم تو اروپا اونقدر قوی نیست ، با همه قابلیت هاش ……

    و امکانات فوق العاده ای حتی روی نسخه پایه ش هست ….

    ارزش داره قطعا …..پای بهای پرداختیش

    موافقم 23
    مخالفم 15
    1. TRD

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مردم ما الکی تعصب برندای بی کیفیت و بی اصالت کره ای رو میکشن وگرنه تو همون آمریکاشم کسی اینارو آدم حساب نمیکنه

    2. msh

      ۱۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله اروپایی ها میدونن که چی باید بخرند مثل ما نیستن که کلیک بکنند روی یه برند و بازار رو فتح کنند.نگاه کنید به استقبال از سانتافه و غیره تا متوجه بشید

  5. (Saeed(peugeot

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فوق العاده هست این ماشین .

    موافقم 36
    مخالفم 18
  6. سگ سرابی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (724 ديدگاه)

    عجب طراحی آینده نگرانه ای داره عاشقش شدم جای این ماشین توی چین خالیه

    موافقم 31
    مخالفم 9
    1. UNAS

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      ممنون از کامنت تون جناب سگ سرابی

  7. UNIVERS

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خودرو خوبیه…
    ولی خب یه خوردن گرون هست بنز E کلاس و bwm سری 5 خیلی بهتره.
    ولی از طراحی داخلش خوشم اومد

    موافقم 24
    1. mohsen.g

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      مشخص نکرده مدل پایه اش چه آپشنهایی داره… اگه اون آپشنها رو تو بنز و ب ام و سفارش بدیم اونوقت قیمت چند میشه.؟!
      من حدس میزنم در اون صورت قیمت اش قابل رقابت تره

      موافقم 8
      مخالفم 1
  8. Hamid

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    طراحی واقعا عالی داره … آدم دوست داره ساعت ها بهش خیره بشه …

    موافقم 21
    مخالفم 3
  9. MOHAMMAD.n.r

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش ساده و شیکه و در دراز مدت از چشم نمیوفته.
    ولی با طراحی داخلیش حال نمیکنم و طراحی داخلی رقبا رو ترجیح میدم.

    موافقم 9
    مخالفم 10
  10. UNIVERS

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    پدااااالل…
    خبر سوپر فوری دارم !!!

    “”””” یک عدد خودرو ساینا در آلمان مشاهده شد است !!!!!! “”””””

    همین الان خبرشو تو اینیستاگرام دیدم. به خدا قسم ساینا پلاک اصلی برلین بود
    پارک کرده بود. فیلمش 2 دقیس. یه ایرانی فیلم گرفته بود.

    پدال سریع پوشش بده… ????? من هنوز تو شوک این موندم
    کرک هام ریخته… پلاک اصلی آلمان بود. تازه حتی اون گوشه شماره جایی که پلاک کرده بود هم زده بود !!! ????

    پدال بی زحمت پوشش بده فیلم رو… فیلمش 2روزه رفته تو اینترنت…

    موافقم 14
    مخالفم 16
    1. (Saeed(peugeot

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (396 ديدگاه)

      بله دوست عزیز تو اینستاگرام ۲ روزه پخش شده ….. واقعا ساینا تو آلمان هست منم متعجب شدم .

      موافقم 14
      مخالفم 1
  11. محمد

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    جنسیس G80 رو به این ترجیح میدم چه برسه به سری ۵ و E …

    موافقم 8
    مخالفم 21
  12. GT

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    دلیلی وجود نداره که این را به جای E کلاس و سری ۵ بخری

    موافقم 20
    مخالفم 11
  13. Mad.z.Max

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    خیلی شیکه، خیلی خیییییلی خاص و زیبا! اما…
    پیشرانه (ها) اصلا چنگی به دل نمیزنن. آقا ۱۶۰۰ نمیگم بده، ولی دست کم یه آپشن وی ۶ هم باید میبود، دیگه نمیگم وی ۸…
    یذره انجین حجیم تر بابا، این ماشین جثه بزرگی داره

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. mohsen.g

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      دیگه الان مشخصه که استراتژی پژو سیتروئن واسه توسعه موتورهای حجم پایین مثل همین موتور 1600 کاملا عاقلانه بوده… خودروهای هیبریدی پلی هستند بین فسیلی ها و برقی ها که مطمئنا سال‌های زیادی دووم خواهند آورد… دیگه استفاده از موتورهای تنفس طبیعی کنار الکتروموتورها قدیمی شده (پریوس) الان اکثرا دنبال به کارگیری موتورهای کم حجم توربو کنار الکتروموتورها هستند که خب پژو سیتروئن و حتی تا حدودی رنو نیسان تو این زمینه جلو هستند.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Mad.z.Max

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        دوست من اتفاقا وقتی داشتم کامنت بالا رو مینوشتم، استهلاک بالای انجین کم حجم تالیسمان توی ذهنم اومد… که حتی با اضافه کردن اکتان های درجه یک خارجی به هر باک بنزین سوپر، بازم قبل از ۱۰۰ هزار کیلومتر دردسرای خانمان سوزی داشتن!

        موافقم 2
        مخالفم 2
  14. میثم

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    طراحی بیرونیش چنگی به دل نمیزنه
    ولی داخلش عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 13
  15. رامتین

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    بنظرم فروش نخواهد کرد. E کلاس را آدم رها کنه اینو بگیره!! اینقدر هم بحث لوکس را به زبون نیارید. یه چیزی کلا یاد گرفتیم میگیم.

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. سگ سرابی

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (724 ديدگاه)

      حتما هم فروش خواهد کرد . نکنه طالع بین چیزی هستی که با اطمینان حرف می زنی

      موافقم 13
      مخالفم 6
  16. Ramin

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    زیبا پر ابهت و واقعا پر آپشن…..
    با اینکه به DS علاقه دارم ،ولی با 46 هزار پوند(میشه 50 هزار دلار ) به نظرم جنسیس G80 خیلی مناسب تره…

    موافقم 6
    مخالفم 13
  17. mahan

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    به احتمال زیاد مثل بقیه دی اس ها چندان موفق نمیتونه باشه.با توجه به سیاست های قیمت گذاری و ساختهش.امروزه مردم مثل قبل نیستند که از روی ظاهر ماشین بخرند میرند نه تنها کیفیت و پرفورمنس و خیلی فکت های دیگه ی یک ماشین رو بررسی می کنند بلکه مال رقبا رو هم بررسی می کنند.تا بنز و بی ام و و لکسوس و ائودی و جگوار هست کسی کم پیش میاد به این ماشین فکر بکنه.بنظر من عقلانی نیست.بماند eکلاس و سری 5 وزنه های این کلاس هستند

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. mohsen.g

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      اتفاقا الان هم مردم عادی به ظاهر ماشین بسیار اهمیت میدن… واسه همینه کراس اورها پیشتاز شدند… و در مرحله بعد شرایط خرید یا لیزینگ واسه شون اهمیت داره… کلا تو دنیا معیار خرید اتومبیل چیزی به جز تمایلات ماشین دوستای سایتهای خودرویی هست.

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. mahan

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ظاهر دیگه مشخصه نیست جز الزامات شده چون اکثریت ظاهر بسیار خوبی دارند و ماشینی که ظاهر نداشته باشه از چرخه کنار گذاشته میشه

        موافقم 14
        مخالفم 1
        1. mohsen.g

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (179 ديدگاه)

          دقیقا درست میفرمایید جناب ماهان عزیز
          ملاک انتخاب خودرو تو اروپا و مخصوصا فرانسه با آمریکا متفاوته… کلا حس ناسیونالیستی تو اروپا زیاده و محصول خودشون رو ترجیح میدن به محصولات بهتره غیر اروپایی… الان محصولات اشکودا و سئات و… خیلی خوب شدن ولی اون موقع هم که محصولات زشتی تولید می کردند بازم تعدادش تو کشورهای اروپایی زیاد بود… مشخص بود که حمایت از تولید اتحادیه اروپا واسه اشون خیلی مهم بوده و هست

        2. mahan

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بله اقا محسن عزیز.حس ملی گرایی مخصوصا تو اروپای میانه بیداد میکنه و بخش دیگر هم به علت مالیات زیاد برای خودرو های وارداتی هست.شاید باورتون نشه قیمت تموم شده رنجروور توی انگلیس خیلی کمتر از یک اس یو وی میان رده امریکایی یا ایتالیایی تموم میشه اگه دقت کنیم متوجه میشیم ماشین امریکایی خیلی کم هست توی انگلیس و اون موقع ها هم برای اینکه خودروسازی امریکا بتونه تو انگلیس فروش کنه کار خانه فورد خودرو های خودش رو در خودروسازی لیلاند منتاژ می کرد

          موافقم 5
          مخالفم 1
        3. GT

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (433 ديدگاه)

          البته الان هم فورد فیستا پرفروش ترین خودرو بریتانیا هست که فکر کنم در خود انگلیس تولید میشه

  18. میرخان

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (45 ديدگاه)

    این ماشینو همونایی میخرن که پا میشن میرن پاریس عطر و ادکلن میخرن، پس باید ظریف وخاص و البته انتخابِ دلی داشته باشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. mohsen.g

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      زنده باد… دیگه معیارهای اتومبیل لوکس استفاده از چرم و چوب و موتورهای حجیم و پرفورمنس به تنهایی نیست بلکه مسائلی مثل مد و فشن و مدرن بودن از لحاظ دنیای مجازی و توجه به سلیقه سلبریتی ها هم به شرایط لوکس بودن اضافه شده… کره ای ها کی پاپ رو راه انداختن واسه همین..یه روزی باید هیوندایی و جنسیس و کیا صاحب نوعی تفکر باشند تا خودرو ها شون فروش بره. حالا دیگه صاحبان کمپانی ها علاوه بر اینکه باید متخصص تولید خودرو باشند باید خط مشی هنری و تفکر مدرن هم داشته باشند… ایلان ماسک یا جف بزووس هر چی بسازند خریدار داره…

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. mohsen.g

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      زنده باد… دیگه معیارهای اتومبیل لوکس استفاده از چرم و چوب و موتورهای حجیم و پرفورمنس به تنهایی نیست بلکه مسائلی مثل مد و فشن و مدرن بودن از لحاظ دنیای مجازی و توجه به سلیقه سلبریتی ها هم به شرایط لوکس بودن اضافه شده… کره ای ها کی پاپ رو راه انداختن واسه همین..یه روزی باید هیوندایی و جنسیس و کیا صاحب نوعی تفکر باشند تا خودرو ها شون فروش بره. حالا دیگه صاحبان کمپانی ها علاوه بر اینکه باید متخصص تولید خودرو باشند باید خط مشی هنری و تفکر مدرن هم داشته باشند… ایلان ماسک یا جف بزووس هر چی بسازند خریدار داره…

      موافقم 1
      مخالفم 4
  19. محمدرسول صمدی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    عالی و خیلی شیک
    قطعا در آینده پیشرفتهای چشمگیری میکنه این ds

    موافقم 9
    مخالفم 1
  20. علیرضا

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    من که پسندم شده
    همه چیزش خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  21. مهدی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    به نظر من از نظر کیفی بالاتر از رقبای المانیه… پژو سیتروئن بهترین ها رو میسازه

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. RezaRs

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      برعکس من فکر میکنم کیفی بالاتر نباشه
      نمی دونم دستم نمیزه حتی تو فکرم هم اینو بخرم ?

      موافقم 6
      مخالفم 2
  22. MOS

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    حتی اگه پنج هزار دلار ارزون تر بودم باز من سری پنج رو انتخاب میکردم

    موافقم 10
    مخالفم 5
  23. Achtung

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    کمتر شرکتی جرات میکنه قیمتش رو روی بنز و بی ام و بذاره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  24. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره ولی سخته بنز و بی ام و رو ول کنی اینو بخری

    موافقم 6
    مخالفم 2
  25. مهردادکمال

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    شکستش قطعیه
    کلا در کلاس اتوموبیل لوکس رقابت سنگینه و مشتریا به معدود برندهایی اعتماد دارن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  26. مهدی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    فغانسوی متوهم ?

    موافقم 7
    مخالفم 4
  27. امیر

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شده مثل آَئودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا