سیتروئن مدل کاملاً جدید C5 X را بهعنوان پرچمدار جدید خود معرفی کرده و آنرا ترکیبی از سدان، استیشن و کراساوور توصیف کرده است. در طراحی C5 X از کانسپت CXperience سال ۲۰۱۶ الهام گرفته و به همین دلیل از بدنهای استیشن مانند با سقفی شیبدار سود میبرد. در جلو و عقب خودرو نیز از چراغهای V شکل سیتروئن استفاده شده که اولین بار در C4 جدید آنها را دیدیم.
خط کمر بالا، کاپوت کشیده و خطوط سیال هم از دیگر ویژگیهای ظاهری این ساختهٔ جدید فرانسویها هستند. سیتروئن C5 X جدید با ۴,۸۰۵ میلیمتر طول، ۱,۸۶۵ میلیمتر عرض و ۱,۴۸۵ میلیمتر ارتفاع، ابعادی مشابه فولکسواگن پاسات دارد. در همین حال، فاصلهٔ محوری این خودرو نیز با ۲,۷۸۵ میلیمتر، کاملاً کشیده بوده و به گفتهٔ سیتروئن فضای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم میکند.
در داخل C5 X نیز مطابق چیزی که از سیتروئن انتظار میرود، شاهد فضایی مدرن و منحصربهفرد هستیم که یک نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی وضوحبالا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یکی از ویژگیهای اصلی آن است. این سیستم از قابلیت تشخیص صدا، نمایشگر قابل تنظیم و قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار بوده و چهار پورت USB و شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند هم آنرا همراهی میکنند.
C5 X همچنین به نمایشگر سربالا با صفحهنمایش بزرگ تمامرنگی روی شیشهٔ جلو هم برخوردار است که تجربهٔ رانندگی راحتی را فراهم میکند زیرا دیگر نیازی نیست راننده چشم خود را از مسیر بردارد و اطلاعات مهم همیشه در مقابل او هستند. علاوه بر این، پرچمدار جدید سیتروئن به لیست بلند بالایی از سیستمهای ایمنی فعال مثل دستیار رانندگی در بزرگراه (در اصل سیستم خودران سطح دو)، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم مجهز شده است.
سیتروئن C5 X با پیشرانههای بنزینی و پلاگینهیبریدی مختلفی به بازار عرضه میشود که بالاترین آنها یک نمونهٔ پلاگینهیبریدی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
C5 X اولین محصول سیتروئن محسوب میشود که به سیستم تعلیق فعال جدید سیتروئن بنام Advanced Comfort مجهز شده است. این سیستم که بهصورت استاندارد در نسخههای پلاگینهیبریدی ارائه میشود، وعدهٔ کیفیت سواری مشابه قالیچهٔ پرنده را داده است. این سیستم سه حالت مختلف را ارائه میکند که در نرمترین حالت، خودرو را تبدیل به کشتی روی جاده میکند و در سفتترین حالت کنترلی دقیق و تیز را در هنگام پیچیدن فراهم میکند.
علاوه بر این، C5 X به صندلیهای ویژهٔ Advanced Comfort هم مجهز است که با استفاده از بالشتکهای مخصوص، فوم ضخیم و لایهای با چگالی بالا، حتی در سفرهای طولانی هم راحتی سرنشینان را تضمین میکند. سیتروئن C5 X جدید از اواخر امسال در اروپا عرضه خواهد شد.
میلاد
۲۴ فروردین ۱۴۰۰خیلی خوبه.فرانسوی ها هم پس از مدت ها دارن یه حرکتایی می زنن.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۴۰۰فرانسویها بالای ۱۰۰ سال قِدمَت خودروسازی دارند !
پس به این ترتیب دیگر به چینیها با موتور ۱/۵ لیتری و ایرانیها با موتور ۱/۸ و ۱/۶ لیتری ، هیچ خوردهای نمیگیریم و ستایششان میکنیم !
فرانسویها ۱۰۰۰ تا خودروی جدید هم که بزنند در عمل یک خودرو به حساب میاد چون یه موتور ۱/۶ گرفتند دستِشون و از دوچرخه گرفته تا خودرو ، هواپیما ، کشتی نصب میکنند و خیلی زرنگ تشریف دارند یا شاید هم گِدا !!!
(ali (Porsche 911
۲۴ فروردین ۱۴۰۰چقد طراحی داخلیش شبیه بی ام و شده!
Nima RST
۲۴ فروردین ۱۴۰۰من که نمیبینم همچین چیزی ?
Ramin
۲۴ فروردین ۱۴۰۰از اقای شاهین در مورد اینکه نمایشگاه شانگهای آیا 19 آوریل هست یا نه سوال کردم.
ایشون پاسخ نداد چون کامنتم تازه منتشر شده ولی رفتم وبسایت رسمی دیدم.
6 روز دیگه نمایشگاه شانگاهی شاهد خودرو عجیبی خواهیم بود !
اگه شایعات درست باشه. شاید اولین ابداع یه کمپانی معروف خودرو سازی خواهیم بود. ابداعی که در ظاهر مسخره هست. اما واقعا جذابه.
خواستم بگم ابداع جالب سیتروئن که استیشن سدان کراس اوور هست در برابر اون ابداع اصلا عددی نیست. ?
شاید شایعات الکی باشه. خب اگه شایعه باشه که هیچی… ولی اگه درست باشه…
از این موضوع بگذریم.
در مورد این سیتروئن.
طراحی بیرون و داخلش خوبه و جذاب هست. از امکانات خوشم اومد. اما موتور هیبریدش خیلی قدرت تولید نمیکنه. به نظرم جا داشت مجموعا تا 280 اسب قدرت بود. ولی همین هم خوبه. از سیتروئن زیاد خوشم نمیاد. اما این ابداع که کرده و این خودرویی که ساخته بسیار خوب شده.
معلوم نیست قیمتش چند هست. اما من 8 میدم از 10. اگه قیمتش زیر 40 یا 35 هزار دلار باشه. نمره 9 از 10 میدم. حالا باید وایسیم قیمتش در بیاد بعدش نظر بدیم.
ولی اگه قیمت رو در نظر نگیریم ، من 8 میدم از 10.
Angus_812
۲۴ فروردین ۱۴۰۰خداروشکر سیتروئن تونست از
موسسه انتقادی خودرو های رامین ۸ بگیره
دیگه تمام!!!!!سیتروئن باید افتخار کنه که رامین تاییدش کرد
اقا رامین همین تکنولوژی رو من بهت میدم
اگه ۲۸۰ تا کشیدی بیرون کلن از دنیای ماشین خدافظی میکنم
سیتروئن یعنی به فکرش نرسیده بیشتر بکشه بیرون؟؟؟؟؟
Ramin
۲۴ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز اقای با نام Angus_812
بیا من 400 اسب از همون موتور میکشم بیرون + مصرف سوخت کمتر !!
من نگفتم موتورش بده. گفتم موتور 1.6 لیتری پلاگین هیبریدی هست تازه قدرتمند ترین موتوره واقعا 225 اسب بخار داره. خب کمه…
نکته بعد ابعاد این خودرو بزرگ هست. گفتم تا 280 اسب قدرت میداشت عالی میشد.
البته خیلی آپشن داره. نقطه قوتش همینه. ولی در کل نمره 8 از 10 دادم
RezaRs
۲۴ فروردین ۱۴۰۰تو ۴۰۰ اسب بکشی رامین مگه کشکه ??♂️?
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ فروردین ۱۴۰۰۴۰۰اسب میکشی بیرون +مصرف کمتر؟؟؟!!!! میشه بفرمایید چجوری؟نکنه فکر کردی مثل برقه یه جرقه بزنی ولتاژش بالا میره?????
همین کامنت خودش نشون میده از ماشین سر در نمیاری….
Angus_812
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ببخشید که خودرو کامپکته
۴۰۰ اسب میخواد چیکار ؟؟؟؟
شما همون موتور ۱.۶ چانگان خودتو هیبرید کن اصلا ۵۰۰ بکش بیرون
ولی لطفا از شرکت با اصالت و تجربه سیتروئن ایراد نگیر
مصرف سوخت کمتر یعنی راندمان کمتر
یعنی فشار کمتر
خب پس مصرف کم و قدرت ۴۰۰ اسب
دیگه به چه کارت میاد؟؟؟؟
یعنی تو پدال گازو تا اخر فشار بدی
حتی اگه ۱۰۰۰ اسب هم داشته باشی
اندازه ۲۰۰ اسب تحویل چرخ میده چون مصرفو کمکردی و قدرت خیلی کاسته میشه
اون مطلب پدال راجب گشتاور و اسب بخارو بخونی کاملا متوجه میشی
Angus_812
۲۴ فروردین ۱۴۰۰اگه به اپشنه چرا جنسیس هنوز اندازه نصف لکسوس فروش نکرده؟؟؟
پس مطمعن باش هر چی اپشن داشته باشه به معنی ماشین خوب بودن نیست
نمیگمجنسیس بده دوستان کره ای فن حمله نکنید
ولی لطفا منطقی باشید که هر کاری کنی
اصالت و برند حرف اولو میزنه
Amir
۲۴ فروردین ۱۴۰۰رامین جان تو لطف کنی و فرق میل لنگ و سر سیلندر رو بدونی برای ما کافیست
نیازی به زحمت شما نیست که از یه موتور ۱.۶ لیتری ۴۰۰ اسب بخار اونم با مصرف کمتر بکشی بیرون
اینقد نخبه تو این مملکت داریم اونوقت هنوز ایران خودرو موتور تی یو فایو ۱.۶ لیتری ۱۰۰ اسبی تولید میکنه!!
فرار مغز ها به سوی چین ندیدیم که دیدیم!!
mahan
۲۴ فروردین ۱۴۰۰رامین منظورش از اسب کشیدن فکر کنم پرورش اسب بوده وگرنه استاد بخصصش تو هوش مصنوعیه و ای تی!
mahan
۲۴ فروردین ۱۴۰۰جهالت و جنون حد و مرز نداره!
- A M I R -
۲۴ فروردین ۱۴۰۰طراحیای سیتروئن همیشه ساختار شکن بودن و به همین دلیل کمتر پیش میاد که بشه از کلمه زیبا و متناسب برای طراحیاش استفاده کرد.
اما به نظرم این مدل از همون طرح های جذاب سیتروئنه. با این که استایلش منحصر به فرد و خاصه اما در عین حال تناسبات جذابی داره.
عملا میشه گفت نسخه تولیدی کانسپت citroen cxperience هستنش که زمان معرفی این کانسپتم نظرات نسبت بهش مثبت بود.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ فروردین ۱۴۰۰دقیقا،اون از ژیان و مهاری در زمونه خودش که خیلی عجیب بود،اون از xm،اون از سیتروئن ترکسیون آوان که اولین ماشین دیفرانسیل جلو بود،اون از سیتروئن dsکه چیز عجیبی بود….
اما بازم اونقدرام پیشرفت نداشتن،مثلا ترکسیون آوان با وجود اینکه موتور جلو بود خیلی قدرت کمی داشت،موتور ۲,۹لیتری داشت با حدود قدرت ۲۰اسب!!ژیان و 2cv هم ۹اسب داشتن اون اوایل! درحالیکه یه ماشین آمریکایی هم رده با ترکسیون آوان حداقل ۵۰و۶۰اسب قدرتش بود!باور نمیکنید میتونید برید توی اینترنت آگهی های قدیمی شورولت،پونتیاک رو ببینید تا بفهمید قدرتش چقدر بوده،درکل یه جاه طلبی هایی داشتن شاید بدرد مردم خودشون بخوره…
Ramin
۲۴ فروردین ۱۴۰۰(( مصرف سوخت کمتر یعنی راندمان کمتر ))
اقای angus 812
این کامنت نشون میده هیچی از خودرو نمیدونی.
تکنولوژی وجود داره که توربو شارژ نیست اما مصرف سوخت را تا 25 درصد کاهش میده. اما قدرت هم افزایش میده.
تکنولوژی جدیدی هم نیست. 20 سالی هست تو بازار هست اما فقط 4 شرکت ازش استفاده میکنن.
اقای آبتین. شما اطلاعی از صنعت خودرو نداری نگو نمیشه. هیچ چیز نشدی نیست.
فقط بعضی شرکت ها توانایشو ندارن.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس..
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ فروردین ۱۴۰۰من اطلاعی ندارم؟یا آقای Angus 812هم هیچی از خودرو نمیدونه؟؟!بابا دمت گرم مثل چینیا مرز های ت و ه م رو هم جابهجا کردی!
توی دنیای خیالی خودت خوش باش!?????????????
mahan
۲۴ فروردین ۱۴۰۰وقتی همه زندگیت میشه یک چانگان.من 3 سال عمرمو گذاشتم تو پدال تبلیغش.من میدونم اون برام ماشین نمیشه.میدونم بعد مسافتی دیگه راه نمیره ولی من الان دلللللللللللمممم پر میکشه واسه یک بار دیگه بتونم بفروشمش.
??????
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۰به نظر من سیتروئن C5X رو باید یک از قدرتمندترین ماشینای این کمپانی تا الآن دونست که پیشرانه هیبریدی تقریباً قدرتمنیم داره
Reza Hosseini
۲۴ فروردین ۱۴۰۰به نظرم شاید توی آینده قدرت های خودرو سازی عوض بشن
هیچ وقت هیچ کس و هیچ چیز در صدر نمیمونه
به نظرم قدرت های آینده خودروسازی، از فرانسه، فرانسوی ها، آئودی، کره با جنسیس و یک سری برند های چینی خواهد بود و همچنین شاهد بازگشت آمریکا دوباره به اوج خواهیم بود
Mehdi
۲۴ فروردین ۱۴۰۰انصافا طراحیش متفاوته و شخصیت داره.
مهدی
۲۴ فروردین ۱۴۰۰در مورد توان موتور هم به این نکته دقت کنید قوانین راهنمایی رانندگی توی اروپا که بازار اصلی پژو سیتروئن هست در ۹۵ درصد مکانها اصلا به طرف مجال این رو نمیده که از ۱۰۰ اسب بخار ماشین هم استفاده کنه… عموما محصولات این گروه بهترین انتخاب برای یه خانواده اروپایی هست که تمام فکر و ذکرشون مالیات کمتر، بیمه کمتر و عوارض کمتر در کنار کارایی و کیفیت خودرو هست سرعت و شتاب اولویت دهم همچین خانواده ای هم نیست که از این نظر کمتر خودروسازی رقیب محصولات پژو سیتروئن میشه
یوسف
۲۴ فروردین ۱۴۰۰از سیتروئن C4 که چندی پیش رونمایی شد به مراتب زیباتره. همون طراحی آوانگارد همیشگی با سیستم تعلیقی که به نظر میرسه همون نرمی و راحتی فوق العاده همیشگی رو داره.سیتروئن پیش از این گفته بود با معرفی C5 فصد داره مفهوم جدیدی از طراحی سدان و استیشن رو عرضه بکنه. باید دید بازخورد کارشناسان و خریدران چه خواهد بود.
مهدی
۲۴ فروردین ۱۴۰۰اسم پیشنهادی برای این ماشین : کراس بک – مثل بک اسلش /
اسم پیشنهادی برای مزاح : کراس تو سری خور
مهدی
۲۴ فروردین ۱۴۰۰خیلی کارشون عجیب بوده ماشین خیلی عجیبی نیست ولی خیلی یه جوریه
Hadi
۲۴ فروردین ۱۴۰۰کلاس و ظاهر باحالی داره ?
بیشتر شبیه به شاسی بلند کوپه شده تا استیشن قد بلند…
محمد مختاری آذر
۲۴ فروردین ۱۴۰۰واقعا خیلی زیبا هستش یک خودرو با قیمت مناسب و خیلی زیبا طراحیش به دل آدم میشینه
Amirreza
۲۴ فروردین ۱۴۰۰زیاد از طراحی جانبیش خوشم نیومد انگار معلوم نیست چیه ولی جلو و عقبش قشنگه
mahan
۲۴ فروردین ۱۴۰۰درسته فرانسوی ها دارند پا میشند اول رنو و بعد پژو و الانم سیتروئن ولی در واقعا ظاهر هارو بزک کردن روح ماشین همون ماشین هاست و از دیدگاه خودشون پایین نیومدن و همون موتور های مثقالی!البته زیبایی سلیقه ای هست من زیاد از طراحی های شلوغ خوشم نمیاد
حسین دهمرد
۲۴ فروردین ۱۴۰۰خوبه ولی نه برای پرچم داری یک برند.
پرچم دار تعریفش فرق میکنه. بعضی کمپانیا پرچمداراشونو حتی با سود کم میفروشن ولی یه چیز خفن، جاه طلبانه و آبرومندانه میسازن فقط برای بالا بردن پرستیژ و اعتبار و وجهه ی برند. اینجوری محصولات ضعیفش هم بهتر فروش میره.