برند لوکس دیاس نسل جدید DS 4 رونمایی کرده است که در دو نسخهٔ مختلف هاچبک و کراس تولید خواهد شد. نسخهٔ اول خودروهایی مثل آئودی A3 و مرسدس بنز A کلاس را هدف قرار داده درحالیکه نسخهٔ کراس با کراساوورهای همچون لکسس UX و مرسدس بنز GLA به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو که روی پلتفرم جدید EMP2 ساخته شده، از طراحی بیرونی چشمگیر با تناسباتی زیبا بهره میبرد که از کانسپت Aero Sport Lounge الهام گرفته است. به گفتهٔ مدیر محصولات دیاس، این خودرو برای تعریف مجدد سگمنت C پریمیوم طراحی شده و خریدارانی را هدف قرار داده جذب دو شکل بدنه یعنی کراساوور کوپهٔ جدید و هاچبک کامپکت سنتی میشوند.
DS 4 به چراغهای جلوی جدید LED ماتریکس دیاس مجهز شده که در هر طرف با دو ردیف الاییدی S شکل بهعنوان دیلایت تکمیل شدهاند. گلگیرهای عقب عضلانی، دستگیرههای در مخفی و خط سقف کمارتفاع هم از ویژگیهای پروفیل جانبی این هاچبک لوکس فرانسوی هستند. برند لوکس سیتروئن همچنین طیف گستردهای از ویژگیهای فنی را هم برای این خودرو ارائه کرده که معمولاً در مدلهای گرانتر یافت میشوند. یکی از این ویژگیها سیستم تعلیق با اسکن فعال است که از یک دوربین برای خواندن جاده و تنظیم تعلیق بر اساس آن استفاده میکند. ویژگی دیگر هم یک نمایشگر سربالای پیشرفته است که چهار متر جلوتر از شیشهٔ جلو به نمایش درمیآید.
همانطور که از دیاس انتظار میرود، کابین DS 4 جدید هم خاص و متفاوت است. دریچههای تهویهٔ نامرئی که با کنترلهای سیستم تهویه یکپارچه شدهاند به همراه دکمههای پنجرهها که داخل درها نصب شدهاند از ویژگیهای داخلی منحصربهفرد این خودرو هستند. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی قرار گرفته که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را با رابط کاربری جدید و قابلیت کنترل با صدا و اشاره را ارائه میکند. همچنین خریداران میتوانند از بین تودوزیهای چرمی ناپا و آلکانترا و همینطور تریمهای چوبی قهوهای یا کربنی فورجکاری شده یکی را انتخاب کنند؛ بنابراین اگر تاکنون میخواستید بدانید داخل یک کیف پول گرانقیمت چه احساسی دارد، دیاس ۴ جای خوبی برای این تجربه به نظر میرسد!
لیست پیشرانههای دیاس ۴ جدید شامل موتورهای بنزینی و دیزلی معمولی و همینطور یک نمونهٔ پلاگینهیبریدی جدید میشود. این لیست با موتورهای بنزینی با قدرتهای ۱۳۰ اسب بخار، ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۵ اسب بخار آغاز میشود و یک موتور دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری را هم به دنبال دارد. قوای محرکهٔ نسخهٔ پلاگینهیبریدی که E-Tense نام دارد هم از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری و پکیج باطری لیتیوم یونی ۱۲.۴ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۵ اسب بخار قدرت و است بُرد تمام الکتریکی بیش از ۵۰ کیلومتر را ارائه میکند. انتقال نیروی همهٔ موتورها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
نسخهٔ کراس دیاس ۴ برخلاف چیزی که انتظار میرود ارتفاع بیشتری نسبت به نسخهٔ هاچبک ندارد و ویژگیهای آن صرفاً به تزئینات مشکی مات روی قسمتهای مختلف بدنه، اضافه شدن ریلهای روی سقف و یک سیستم کنترل کشش با حالتهای خاص محدود میشود. فروش دیاس ۴ جدید از سهماههٔ چهارم امسال در سراسر اروپا آغاز خواهد شد.
..Hossein
۱۶ بهمن ۱۳۹۹بسیار جذابه
طراحیش که خیلی عالیه امیدوارم کیفیت رانندگیشم خوب باشه
S
۱۶ بهمن ۱۳۹۹طراحی جلوش یچیزی بین دنا و لکسوسه?
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۹مطمئناً در جزئیات طراحی و کیفیت متریال حرفی باقی نگذاشته .
اما موتور 1/6 cc !!!
فرانسویها هم مثل چینیها شور این قضیه را در آوردن و انتطار هم دارند از ماشینشون استقبال بشه ولی نمیشه !!!
خُب مشخصه که نمیشه ، بعد از هر خوشگلیای نیاز به یه موتور پرجون هست که حال آدم را جا بیاره و نه اینی که ورداشتن از تانک جنگیشون استفاده میکنند تا سهپاچههای گُل فروشیشون !!!
یه دوست دختر خوشگل تا یه هفتهی اول جذابه ، بعد از یه هفته اون اخلاق و رفتارش هست که جذاب نگهش میداره و نه چشم و اَبروش !
قشنگ پیداست که فرانسویها یا منتظر عصر برقی شدن هستند و نمیخواهند از موتورهای قدرتمند مختلف استفاده کنند یا اصلاً توان ساخت یه موتور خوب را ندارند یا پول خرج خرید یه موتور خوب ژاپنی یا آلمانی نمیکنند یا خاکبرسرشون با این 1/6 CC که گیر سه پیش دادن به نگهداری و آبدیت کردنش ، قشنگ مشخص هست رفیق ایرانخودرو هستند که یه موتور گرفتن دست میچپونن تو هرچی از خوب تا بد که میسازند !!!
حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹فکر کنم پژو جایزهی آلودگی کم گرفت.اون فولکس واگنهم میبینی موتور گنده میندازه شاید جریمش کنن.تو فرانسه خیلی سختگیرانه هست.آلمانکه پارتی بازیهو…هست.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۹مگه فقط مُختص بازار فرانسه تولید میکنه ؟!
دیدیم که ، حتی تو ایران هم که هر چی بیارن میفروشند ، فروش نداشت با این که همه چیزشون عالیه به جز موتورشون!!!
با اینکه گیربکس خوبی هم داره ولی نیاز به موتورهای متنوع داره تا کسی نگاهش بکنه !
ما داریم از خودرو صحبت میکنیم و نه یه اثر هنری که به عنوان دکور بگذاریم گوشه طاقچه نگاهشون کنیم !!!
Ds در چنین سطح کلاسی اگر میخواد موفق باشه ، باید چندتا موتور خوب و قدرتهای حدوداً ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسبی بده بیرون و اگر نه که در سطح اقتصادیهای کرهای ژاپنی هم نیست ، چه برسه به آلمانیها که اصلاً در برابرشون عددی به حساب نمیاد !!!
پس برای چی باید Ds بخریم !
Hadi
۱۶ بهمن ۱۳۹۹واقعاً عجب طراحی و هنر و ظرافت و دقتی توی ساختش به کار رفته…
واقعاً اگه این ماشین با این طراحی مهندسی آلمانی ساخته میشد عالی میشد…
واقعاً اینسطح از طراحی برای سدان های لوکس هست نه یه هاچ بک یا کراس بک…
خیلی عالیه این ماشین ?…
Reza.M
۱۶ بهمن ۱۳۹۹یه اثر هنری متحرک دیگ از دی اس…واقعا باید ممنون دار برند هایی مثل دی اس و الفارومئو باشیم که با چنین طراحیایی خصوصا الان که همه کار کمپانی ها شده جلو پنجره بزرگ کردن(منظورم ماشین هایی هست که مردم عادی میتونن بخرن نه بنتلی)…نوید جان دی اس هم همونطور که لکسوس به تویوتا وابستس این هم (حداقل فعلا)به سیتروئن وابستس برای همینم مجبوره از برنامه هاشون تبعیت کنه ولی خوشبختانه قراره یه برند مجزا بشه مثل لانسیا تو پروژه استلانتیس…اونوقت دیدنی میشه
علی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹اولا این ماشین بزرگی نیست که نیاز به موتور خیلی قدرتمندی داشته باشه.
دوما قدرتش تو نسخه نهایی به اندازه ی بنز E250 و یه مقدار کمتر از ب ام و 730 هستش.
در مورد این دو بزرگوار هم همچین نظری داری؟
سوما هر برند و شرکتی دنبال رشد، درامد و توسعه ی خودشه و بازار هدفش رو بهتر از بقیه میشناسه. اگر بازار طالب DS 4 پونصد اسبی بود، چرا به این تقاضای بازار جواب ندن؟
همین الان هم بیشتر فروش پژو سیتروئن رو موتور ۱۳۰ اسبی تشکیل میده، و این شرکت هم انجین هاشو بر همین اساس [تقاضا] توسعه میده.
ارادت
یانکی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ایراد علکی نباید گرفت.موتور 1.6 گروه پژو سیتروئن فقط رو ماشینهای بزرگش رو مخه و اعصاب رو خراب میکنه.ولی تو این رده از ماشینهاش معرکس.همین موتور تا 270 اسب هم ازش قدرت گرفته پژو رو محصولات پرفورمنسش.نکته مهم اینه که اگر تمام دنیا تو طراحی به بن بست بخورن فرانسویها هرگز.و اینکه دی اس تنها برند دنیاست که اصلا نمیشه حتی یه قسمت کوچیک کپی کاریاز بقیه برندها درش دید.
حمید عاشوری
۱۶ بهمن ۱۳۹۹چون طراحی های رادیکال دارن..
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ایراد اَلَکی نیست !!!
اتفاقاً چون این برند را دوست داریم ، دلسوزانه نقدش میکنیم !
چون واقعاً هِیف از این خودروی زیبا و باکیفیت هست که با یه موتور مسخره از کوچیک تا بزرگش ارائه میشه !
مسعود
۱۶ بهمن ۱۳۹۹گیر سه پیچ!
در ضمن 225 اسب بنظرم کافیه و توان قابل قبولیه !!
(Saeed(peugeot
۱۶ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیز من هم موافق پیشرانه قوی تر هستم ……
ولی یه ویدیو از هرمیداس اتابکی دیدم ، میگفت اصلا تو خودروسازی فرانسه ، حالا یا استانداردهای سخت گیرانه هست ، یا هر دلیلی ، پیشرانه با حجم بالا دیگه نمیسازن ….وگرنه پژو ۶۰۷ که یه دستگاه هم ازش زیر پای رئیس جمهور خودمون هست واسه ۲۰ سال پیشه ، از پیشرانه ۶ سیلندر حدود ۳ لیتری استفاده میکرده ….
الان رنو هم ۲ لیتر توربو بیشتر نداره …..
حتی فولکس و اشکودا و بقیه هم ۹۹ % پیشرانه هاشون تو اروپا حداکثر تا ۲ لیتر هستند ….
ولی اگه پژو قرار باشه به امریکا بره ، حتما یه موتور حجیم تر میخواد ….
در ضمن همین خودروی لمانز پژو ، یه موتور هیولا توئین توربو با حجم بالای ۲/۵ لیتره فکرکنم …..
دی جی70
۱۶ بهمن ۱۳۹۹فقط فرمونش وسطش خیلی بیرون زده
مزدا
۱۷ بهمن ۱۳۹۹انصافا خیلی جذاب هست .بیشتر شبیه کراس اوور هست تا هاچ بک.
کاش نسل جدید دی اس7 رو هم اینجوری طراحی کنن از جمله کابینش رو
(Saeed(peugeot
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ای جانم …. مرسی پدال جان
طراحی داخلی خودرو خارق العاده طراحی شده ….
دیوانه وار / خاص / منحصربفرد
دی اس ، با سرعت فوق العاده ای رو به پیشرفت هست ...
ایشالا واردات باز بشه و این جواهر به خیابونهای ما هم برسه.
R@m!n
۱۶ بهمن ۱۳۹۹الحق و الانصاف خیلی خوشگله
حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۹به نظرتون اگه دیاس بره آمریکا بیشتر از جنسیس میفروشه؟میگن رانندگیش لذت بخشه.
(Saeed(peugeot
۱۶ بهمن ۱۳۹۹شک نکن جنسیس و صاف و میکنه و از روش رد میشه …..
جنسیس تا الان افتصاح بوده تو امریکا ….
باز این دی اس تو اروپا با دوتا مدل دی اس ۷ و دی اس ۳ کراس سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار دستگاه ماشین میفروشه …. دی اس ۹ و و همین ۴ کراس هم تا آخر امسال اصافه میشن
ツSAMURAIツ
۱۶ بهمن ۱۳۹۹آره به نظرم بیشتر میفروشه
فقط باید برای آمریکا روش موتور قوی تر بزارن
مرسدس فن
۱۶ بهمن ۱۳۹۹خیلی شیکه
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹هیچ شانسی در رقابت با آلمانی های گردن کلفت نداره ، به قول یارو گفتنی : مونده تا برسه .
SF90 STRADALE
۱۶ بهمن ۱۳۹۹زیبا ، جادار ، مطمئن
فقط نمیدونم هاچ بک هست یا نه ؟؟
.
.
از این فرانسوی بچه خوشگل که بگذریم می رسیم به رکورد پشم ریزون SF90 استراداله که حدس ها رو به واقعیت تبدیل کرد و رکورد LaFerrari افسانه ای رو شکست
۱/۴ مایل ۹.۶ ثانیه ??
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹غیر از اینم انتظار نمیرفت ، SF90 استراداله یه جادوگر تمام عیاره ، با تکنولوژی های پیشرفته .
بعضی وقتا به این فکر میکنم که جانشین لافراری چه اعجوبه ای میخواد بشه ، کرک و پرم میریزه .
SF90 STRADALE
۱۶ بهمن ۱۳۹۹اوج کار فراری هست دیگه جانشین LaFerrari
فقط الآن یک سوال برام پیش اومده
SF90 استراداله در خیابان ۹.۶ زده
مجری dragtimes میگه توی پیست درگ رکورد بهتری میزنه قطعاً
ولی این ماشین AWD هست و شاید نتونه رکورد بهتری بزنه ؛ اینطور نیست ؟؟؟؟
Farzad
۱۶ بهمن ۱۳۹۹اگه اون دیونه اینو گفته حتما میتونه ? بالاخره ماشینو تست کرده و چیزای زیادی ازش فهمیده ، باید صبر کرد و دید چی پیش میاد .
من فقط منتظرم بره پیست بعدیو به آتیش بکشه ?
OMID
۱۷ بهمن ۱۳۹۹قطعا بهتر که میشه ولی تفاوت چندانی نداره احتمالا
مثلا شاید یک دهم ثانیه سریعتر بشه
واقعا دیوونه کنندس که به عصر سوپر اسپورت هایی رسیدیم که توی خیابون ۱/۴ مایل رو زیر ده میزنن
هایپر کار های نسل قبل این رکورد هارو توی درگ استریپ میزدن
سوپر اسپورت ها که کلا توی درگ استریپ هم نزدیک این اعداد نمیشدن
Alireza
۱۶ بهمن ۱۳۹۹واقعا که حیف تکنولوژی آلمانی که با اون طراحی های احمقانه بنز و بی ام و هدر میره حیف طراحی فرانسوی ها که با تکنولوژی عقب موندشون هدر میره
ارشیا
۱۶ بهمن ۱۳۹۹Ds داره با اضافه کردن حالت awd روی نسخه های ای تنسه از ماشیناش بهترین هارو میسازه خصوصا که طراحیاش عالیه.
Aryan kia
۱۶ بهمن ۱۳۹۹وای خدا چقد خوشگله بعد از طراحی های لکسوس این طراحی منو خیلی مجذوب خودش کرد واقعا شاهکاره
samurai
۱۶ بهمن ۱۳۹۹همین که هویت خودشو داره و مثل کرره و چینیا کپی کار نیست ارزش خرید داره