پس از انتشار چند تصویر غیررسمی، برند لوکس و تازه تأسیس سیتروئن یعنی DS، کراساوور جدید و زیبای خود را با نام DS 7 کراسبک رونمایی کرد. این خودرو گامی بزرگ بهسوی لوکس بودن، راحتی و رانندگی خودکار برداشته است. DS 7 کراسبک در حال حاضر جدیدترین ساختهٔ DS بوده و مسلماً پیشرفتهترین آنها است که در آن جدیدترین نوآوریهای دنیای تکنولوژی بکار رفته است.
DS 7 کراسبک در ظاهر هم از جلو و هم از عقب فوراً بهعنوان یک DS چه در روز و چه در شب تشخیص داده میشود چراکه این شرکت در طراحی کراساوور جدیدش از امضای طراحی خود استفاده کرده است. بدین منظور، در قسمت جلویی DS 7 از جلوپنجرهٔ ششضلعی مشهور DS استفاده شده و در چراغهای آن نیز LEDهای جواهر شکلی بکار رفته است که امضای نوری DS محسوب میشود. همچنین دیلایتهای LED عمودی درون سپر نیز بر این امضای نوری تأکید دارند درحالیکه چراغهای عقب نیز تماماً LED بوده و طراحی سهبعدی دارند.
در داخل این کراساوور پریمیوم فرانسوی دو صفحهنمایش ۱۲ اینچی بکار رفته است که یکی از آنها نقش صفحه آمپر تمام دیجیتالی را بازی میکند و دیگری بهعنوان نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MirrorScreen و ناوبری در کنسول مرکزی قرار گرفته است. همچنین گزینههای شخصیسازی زیادی هم برای نمای داخلی این خودرو در نظر گرفته شده که نامهای مختلفی چون Bastille، Rivoli، Opera و Performance Line دارند.
این خودروساز فرانسوی میگوید در DS 7 کراسبک از بالاترین استانداردهای ساخت کابین خودرو استفاده شده است که از نمونههای آن میتوان به استفادهٔ کامل از چرم در غربیلک فرمان و حتی دستگیرههای سقفی یا کنسول میانی اشاره کرد که بهندرت در این کلاس خودرویی دیده میشود. حتی دکمههای کنترلی روی صفحهنمایش مرکزی نیز نمایی کریستال مانند دارند. مدیر طراحی DS آقای «Thierry Metroz» در این رابطه گفته است که تمامی جزئیات DS 7 کراسبک حتی کوچکترین آنها با الهام از جهان مد و لباس طراحی شدهاند؛ بنابراین کابین DS 7 کراسبک نمای کاملاً مد روز و متفاوتی دارد که از نکات برجستهٔ آن میتوان به چرم صندلیها اشاره کرد که از نوع ناپا بوده و با الهام از بند ساعت مچی طراحی شده است و یا ساعت آنالوگی بسیار زیبایی که در بالای داشبورد قرار گرفته است.
اما در بخش قوای محرکه نیز DS و در صدر آن سیتروئن کاملاً دست و دلباز عمل نموده و پنج انتخاب مختلف را برای DS 7 ارائه کرده است. از این پنج موتور، سه واحد از نوع بنزینی با نامهای THP 225، THP 180 و PureTech 130 هستند درحالیکه دو نمونهٔ دیگر دیزلی بوده و BlueHDi 130 و BlueHDi 180 نام دارند. همانطور که از نام این موتورها مشخص است، قویترین موتور بنزینی ۲۲۵ اسب بخار و قویترین پیشرانهٔ دیزل ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتورها نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که جهت کاهش مصرف سوخت همواره دور موتور را تا حد امکان پایین نگه میدارد.
اما غیرازاین پنج پیشرانه، DS یک نسخهٔ هیبریدی از DS 7 کراسبک را نیز با نام E-TENSE ارائه کرده است. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ بنزینی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و دو پیشرانهٔ الکتریکی هرکدام با ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. نیروی این موتورها توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید کارآمد انتقال پیدا میکند اما موتور الکتریکی دوم محور عقب را به حرکت درمیآورد که نهتنها موجب ارائهٔ عملکردی فوقالعاده میشود که DS 7 را به خودرویی چهارچرخ محرک نیز تبدیل میکند.
این مدل هیبریدی به یک پک باطری لیتیوم یون ۱۳ کیلووات ساعتی مجهز شده که در زیر صندلیهای ردیف دوم نصب شده و بُردی برابر با ۶۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی برای خودرو فراهم میکند. این باطریها با شارژرهای معمولی ظرف چهار ساعت و نیم و با شارژر ۶.۶ کیلوواتی در دو ساعت و نیم شارژ میشوند؛ بنابراین خریداران DS 7 کراسبک هیبریدی درمجموع از ۳۰۰ اسب بخار قدرت بهرهمند خواهند بود درحالیکه میتوانند از میان سه حالت رانندگی تمام الکتریکی، هیبریدی و ترکیبی نیز یکی را انتخاب کنند.
اما غیرازاینها، DS سیستم رانندگی نیمه خودران خود با نام Connected Pilot را هم برای این کراساوور لوکس ارائه کرده است. این سیستم علاوه بر برخورداری از کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت، به یک دوربین هم مجهز شده است که بهمنظور درک محیط اطراف، بهطور مداوم مسیر پیش رو را تجزیهوتحلیل میکند. این سیستم حتی در زمانی که انحراف یا وجود پیچ در مسیر را از طریق نشانههای جاده تشخیص دهد میتواند بین سرعتهای ۳۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، چرخها را به چپ یا راست حرکت دهد.
بدین ترتیب رانندگان DS 7 میتوانند با استفاده از سیستم Connected Pilot، خودرو را در حالت خودران قرار داده و راندن آنرا بر عهدهٔ خودش بگذارند؛ اما درعینحال هرزمانی که بخواهند میتوانند خود کنترل ماشین را در دست گیرند. سپس در هنگام رسیدن به مقصد نیز سیستم Park Pilot بهتنهایی اقدام به پارک کردن DS 7 میکند بدون آنکه راننده حتی فرمان یا پدالها را لمس کند. دیگر ویژگیهای ایمنی فعال این کراساوور فوقالعادهٔ فرانسوی نیز شامل سیستم دید در شب (این سیستم با استفاده از یک دوربین مادونقرمز نصب شده در جلوپنجره، دید راننده را بهینه میکند)، سیستم Driver Attention Monitoring (این سیستم نشانههای خستگی و حواسپرتی راننده را بررسی و کنترل میکند) و سیستم Active LED Vision (این سیستم با توجه به شرایط جاده و سرعت خودرو بهصورت خودکار بُرد و وسعت نور چراغهای جلو را تنظیم میکند) اشاره کرد.
سیستم Active LED Vision یکی از برجستهترین تجهیزات DS 7 کراسبک است. این سیستم دارای شش حالت روشنایی متفاوت است که عبارتاند از پارکینگ، شهر (در این حالت عرض نور جهت بهبود روشنایی طرفین مسیر بیشتر میشود)، کشور (این حالت بیشتر سمت جلوی خودرو را روشن میکند)، بزرگراه (این حالت در سرعت بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت فعال شده و شدت نورافشانی LEDها را بیشتر میکند)، آبوهوای نامساعد (این حالت نور چراغها را گستردهتر کرده و برفپاککنهای جلو را هم فعال میکند) و نوربالا (این حالت حداکثر بُرد و قدرت چراغها را ارائه میکند).
DS 7 دارای ۴.۵۷ متر طول، ۱.۸۹ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع است که بدین ترتیب در کلاس کراساوورهای پریمیوم کامپکت قرار میگیرد؛ اما این خودرو با تجهیز به این سیستمهای پیشرفته، قوای محرکهٔ مدرن و کارآمد، طراحی داخلی فوقالعاده و نمای بیرونی منحصربهفرد خطر بزرگی برای رقبایی چون مرسدس بنز GLC، بامو X3، آئودی Q5 و لکسوس NX خواهد بود. DS 7 کراسبک در کارخانهٔ پژو-سیتروئن در Mulhouse فرانسه و شنزن چین تولید خواهد شد. این خودرو هفتهٔ آینده رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش درخواهد آمد درحالیکه فروش آن نیز تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد و قیمت آن نیز در همان زمان اعلام میگردد.
[دانلود ویدئو]پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
امیرحسین
۱۱ اسفند ۱۳۹۵واااااااااااااااااااای چقد زیباست اییییییییییییییییین!!!!
پدرام
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ماشین قشنگیه ولی چراغ جلوش شبیه ائودی شده در کل طراحیش حرف نداره.
علیرضا میرزایی
۱۱ اسفند ۱۳۹۵دوستان ما تا کی باید تو این نظرات ببینیم که شبیه این ماشین شده یا شبیه ادن ماشینه؟؟؟؟
طرف از ماشینای چینی گرفته تا بنزو میگه از فلان کپی کرده !!!
نوید
۱۲ اسفند ۱۳۹۵تقصیر خودشونه که گفتن از هر فاصله ای ببنی فقط میگی دی اس هست.
از جلو که اصلا شبیه آئودی نیس. از پشت اصلا به جگوار شباهت نداره. داخلش که عمرا به لندروور و پورشه شباهتی نداره.
هر که بگه شبیهه خیلی بده.
حسام
۱۱ اسفند ۱۳۹۵شبیه هر چیزی که شده اصلا مهم نیست، مهم اینه که خیلی عالیه
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۵بین تمام خودروهایی که تا به حال ds معرفی میکرد همیشه یک اصالت و شیکی کم بود و خیلی فوق العاده نبودن ولی این یکی رو واقعا میشه حداقل با ساخته های لوکسی مثل لکسوس یا اینفینیتی مقایسه کرد
تمدن عرب
۱۱ اسفند ۱۳۹۵سیتروئن با طراحی این ماشین حرفی برای گفتن نمیزاره.
واقعا عالیست و بی نقص
ahmad
۱۱ اسفند ۱۳۹۵دی اس ماشینای خوبی داره
ولی توی رنج قیمتش محصولات ژاپنی و حتی آلمانی بهتری هستن که شانسی برای اون باقی نمیذارن
نمونش تا وقتی محصولات لوکس لکسوس هستن نمیشه واسه دی اس فرانسوی توفیق چندانی قائل بود…
عليتاليا
۱۱ اسفند ۱۳۹۵آفرین . یک خودروی تمام عیار . معرکست
علي
۱۱ اسفند ۱۳۹۵به نظر من فرانسه داره میاد تو گود رقابت و این باعث میشه حق انتخاب بیشتری داشته باشیم تا اینکه دنیای یکنواختی رو هر روز تحمل کنیم و ببینیم.
ولی (((خودمونیما ))) از زمانی که (((پورشه پانامرا )))اتاق جدید تولید شده یجورایی مکتب طراحی رو دگرگون کرده طوری که طراحی داشبوردش بصورت یک (((اکسیر )))در بیشتر تولیدات آیند خواهیم دید.
با تچکر
Mehran
۱۱ اسفند ۱۳۹۵چرا با لکسوس مقایسه ش میکنین. تویوتا غیر از یه پیشینه مثبت که بخاطر دوام بالای محصولاتشه در بقیه موارد هیچ وقت نتونسته پا به پای برندای اروپایی پیش بره یا. چنین توانی ارائه بده. تازه الان بعد از ۲۰۱۶ که اروم اروم داره خبراش میاد که داره روی توربو کردن محصولاتش کار میکنه میشه چندتا موتور پرتوان تو لیست محصولاتش پیدا کرد اونم نه توی بازار. فعلا فقط توی اخبار
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵?????????????
مقایسه ی لکسوس با DS ظلم بزرگی هست در حق لکسوس.
DS چی داره در مقابل لکسوس.
خیلی بخوام سر DS منت بذارم حاضرم با جنسیس مقایسه کنمش.
برند های اروپایی ؟!؟!! فقط ظاهر واسه شما مهمه؟
Mehran
۱۱ اسفند ۱۳۹۵اخه من از ظاهر حرف زدم؟ نه خداییش چیزی از ظاهر گفتم؟ اصن من ظاهر پسند شما دوست عزیز هم باطن پسند،دوست داری به عنوان شاخص یه مقایسه ایی بین موتور ۱۴۰۰ سی سی تویوتا یاریس و ۱۴۰۰ سی سی الفا رمو و ۱۴۰۰ سی سی tfsi فولکس و آئودی انجام بدیم؟ همین مقایسه رو بین موتور ۲ لیتری کرولا و بقیه محصولات بدون توربو مسه ب ام و ۳۲۰ و بنز سی تو ذهنت انجام بده
همینطوری بیا بالا موتور ۳ونیم لیتری و ۴ لیتری تویوتا و لکسوس رو با ۴ لیتری تنفس طبیعی پورشه gt3 یا ۶ سیلندر خطی۳ لیتری ب ام و مدل ۲۰۱۲مقایسه کن برم بالاتر؟
Mehran
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ولی خداییش موتور تویوتا chr قابل ستایشه( حداقل روی کاغذ) مطمعنم روی اسفالت هم همونطوره اونارو گفتم اینم باید بگم
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵.
شما نوشتی (( تویوتا غیر از یه پیشینه مثبت که بخاطر دوام بالای محصولاتشه در بقیه موارد هیچ وقت نتونسته پا به پای برندای اروپایی پیش بره ))
برند اروپایی یعنی چی ؟!؟
اولا که منظورت از برند های اروپایی چیه ؟ همه ی خودروسازان آلمان و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و رومانی و انگلیستان و … ریختی روی هم و بهشون میگی خودروسازان اروپایی !!!؟؟؟ ???
خودروسازان اروپایی یعنی چه خودروسازی ، با چه مسیر و هدفی ؟
تک تک خودروسازان داخل هر کشور سبک و مهندسی خاص خودشون رو دارن ، اهداف خودشون رو دارن و مشتری های خودشون . چه برسه به خودروسازان یک قاره ، اونم اروپا ??
نمیتونی “رولزرویس و فراری” رو با “داچیا و فیات” بریزی تو یک سبد و بهشون بگی خودروساز اروپایی !???
.
.
.
ثانیا دقیقا میشه توضیح بدی ماشین های فرانسوی غیر از ظاهر ، چه برتری نسبت به تویوتا دارن ؟!؟؟؟ ? ( و خنده دار تر از اون ، چه برتری نسبت به لکسوس دارن؟?)
کم ترین نقطه ضعفی که از ماشین های فرانسوی میشناسم پیچیدگی بیش از حد در تعمیرات و سرویسه. مکانیک ها رو بیچاره میکنن. کیفیت هم که نسبت به تویوتا هیچ حرفی ندارن. هزینه ی مالکیتشون خیلی بیشتره ، روحیه ی اسپرت ماشین های آلمانی و ایتالیایی رو هم ندارن، کیفیت آلمانی ها رو هم ندارن ، خوش نامی لکسوس و تویوتا رو هم ندارن .
.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵.
اومدی تو صفحه ی DS صحبت از خودروساز اروپایی میکنه.
.
خودروساز اروپایی نداریم ، اسم شرکت مهمه. نه مکانش. اونم قاره.
پس منم میگم خودروسازان کره ی زمین ????
.
اگه قاره میخواست مهم باشه ، الان به برکت وجود تویوتا و نیسان و هوندا در قاره ی آسیا ،خودروسازان ما هم داشتن تولیداشتون رو به جهان صادر می کردن
ahmad
۱۱ اسفند ۱۳۹۵مهران عزیز، خدا خیرت بده!
در توجیه محصولات سیتروئن فرانسه داری قدرت خروجی حجم موتور های تویوتا رو با آلفا و بنز و فولکس مقایسه میکنی و از برند های آلمان و ایتالیا مایه میذاری؟! :)
من الان سرمو بکوبم به فرمون؟!
میخوای واست مقایسه جز به جز بدم که محصولات همون تویوتا بر اساس حجم موتور و توان خروجی چقدر از موتور های سیتروئن بالاتر هستن و قدرت بیشتری دارن؟! (جدا از بحث کیفیت ساخت)
آخه دی اس چیه که از لکسوس برتر میدونیش؟!
چه از نظر موتور و نیروی حاصله و چه از نظر کیفیت ساخت و متریال و چه از نظر استحلاک برند لوکس ژاپنی به مراتب از دی اس فرانسوی بالاتره و در این قیاس نمیشه شانسی برای اون قائل بود…
#ali#
۱۱ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز اینقدر حرص نخور بخدا هیچ دردی از ما دوا نمیشه با این حرفا اصلا حرف شما قبول خب حالا که چی؟
واقعا ارزش داره که اینقدر ب خودمون فشار بیاریم؟؟
Mehran
۱۱ اسفند ۱۳۹۵علی جان ما به خودمون فشار نمیاریم داریم تبادل نظر میکنیم خیلی هم منطقی البته به شرطی که اخرش حق با من باشه ولی شما راست میگی????? من داچیا رو هم از تویوتا بیشتر قبول دارم ???????
منظور من ازونهمه پرحرفی روند و سرعت پیشرفت برند تویوتا بود اصلنم نگفتم سیتروئن از تویوتا برتر ه اگه گفتمم اشتبا کردم شما ببخشید
Mehran
۱۱ اسفند ۱۳۹۵میدونی به خاطر خاطراتی که ما ایرانیا داریم همه طرفدارتویوتا هستیم (از تویوتا شکاری و کارینا تا پرادو و اف جی) ولی با دیدن این سیتروئن یا اوپل اینسیگنیا یا رنو تالیسمان یا حتی اوتلندر(اینارو به عنوان شاخص ذکر کردم باز نگی سدان و هاچبک ریختی تو یه سبد) این تصور برام پیش میاد که نکنه تویوتا اروم اروم داره در پس رقبا قرار میگیره
Machine
۱۱ اسفند ۱۳۹۵علت این همه موضع گیری علیه خودروسازی فرانسه رو واقعاً نمیفهمم! بابا خواهشاً بفهمید که صنعت خودروسازی فرانسه چیزی خیلی بالاتر از پژو 405 و 206 و زانتیا است. تا حالا محصولات رنو شش بار، پژو چهار بار و سیتروئن سه بار بعنوان خودروی سال اروپا انتخاب شدن درحالیکه تویوتا فقط دو بار به این عنوان دست پیدا کرده. اونم تو بازار اروپا که رقابتی ترین بازار خودروی دنیا است و بهترین ماشینهای دنیا اونجا عرضه میشن. خواهشاً تویوتا رو خدای خودروسازی دنیا و سیتروئن رو شرکتی در حد سایپا ندونین. فرانسویها چندین دهه سابقه بیشتری تو خودروسازی نسبت به ژاپنی ها دارن تا جایی که سیتروئن DS بعنوان یکی از پنج خودروی قرن بیستم انتخاب شد. البته هرگز منکر توانایی های بالای خودروسازی ژاپن نیستم ولی بعضیا جوری به خودروسازان فرانسوی نگاه میکنن که انگار جایگاهی پایینتر از چینی ها دارن. این DS 7 هم به نظر من شاهکار تکنولوژی و مهندسیه. این کراس اووریه که اگه بالاتر از لکسوس NX نباشه قطعاً پایینتر نیست.
نوید
۱۲ اسفند ۱۳۹۵قربون پژو -سیتروئن که فقط موتور 1.6 لیتری توربو دارن و روی همه محصوصلات با همه کلاس و وزنی استفاده میکنن.
فرشاد سجادیان
۱۱ اسفند ۱۳۹۵یکی از زیباترین کابینهای بازار
Ali.q
۱۱ اسفند ۱۳۹۵این طراحیه کابین واقعیه؟!
O_0
amir
۱۱ اسفند ۱۳۹۵بسیار زیبا.گروه پژو سیتروئن تا همین چندسال پیش در استانه ورشکستگی کامل بود ولی به یک باره متحول شدن.خیلی خوب داره کار میکنه….
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵از وقتی سهامشون رو دانگ فنگ خریده.
Mehran
۱۱ اسفند ۱۳۹۵توپپپت پره هااا.همیشه اماده شلیکی
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ اسفند ۱۳۹۵.
سودی که پژو سیتروئن تو این چند سال به دست آورده بخش مهمیش بابت فروش همین 206 ها و 405 های از رده خارج شدست.
اگر به پژو هم بگم خودروساز ، به آئودی و بنز چی بگم ؟!
پژو من رو یاد ایرانخودرو میندازه.
به پژو علاقه ندارم.
یوسف
۱۱ اسفند ۱۳۹۵دانگ فنگ تنها سیزده درصد سهام PSA رو داره که البته همین معامله از جنبه مالی کمک زیادی به PSA کرده. سهامدارای اصلی همچنان خانواده پژو و یک هولدینگ وابسته به حکومت فرانسه هستن.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ اسفند ۱۳۹۵خودت میگی کمک زیادی کرده.
13% یا 14% زیاد فرقی نمیکنه.
Archi KHAN
۱۱ اسفند ۱۳۹۵انصافا خوشگل شده …
ایووول ، خوش بحاله خریدارهاش
ASA
۱۱ اسفند ۱۳۹۵با خرید یک تلویزیون هوشمند، یک خودوری چسبیده به اطراف آن هدیه بگیرید!
جدیدا دارن اینطوری میشن!
حمیدرضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۵دی اس 6 عالی بود واقعا وقتی داخلش میشستی لذت میبردی این قشنگ دوسه سروگردن بالاتره عالیه خیلی بینظیره حقیقتا روح زیبایی شناسی فرانسوی رو نشون میده
Mehran
۱۲ اسفند ۱۳۹۵این خودروسازای کل کره زمینو خوب گفتی.اقا من انشام ضعیفه شما عفو کنید.خودروسازای کل کره زمینو تو نوشته هام جایگزین خودروسازی اروپایی کنین.حالا هی هرچی میگم اسم این ماشین به عنوان شاخص ذکر کردم شماهی فکر میکنین من تبلیغات چی اون شرکتم دارم تبلیغش میکنم.مثال زدم مثال.حالا شما هی اصل مطلب ول کنین از من غلط غیر مرتبط بگیرین
نت
۱۲ اسفند ۱۳۹۵سقف سانروف بزرگ و قشنگی داره ولی رینگش که مارپیچی هست قشنگ نیست
ابراهيم
۱۲ اسفند ۱۳۹۵کلاً نظرمو راجب ماشین فرانسوی تغییر داد حرف نداره
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ولی داخلش مال خودشه و عالیه
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۵داخلش مال خود خودشه و عالیه
علی
۱۶ اسفند ۱۳۹۵این ماشین قالبش رو از دیگران (آئودی و لینکلن)گرفته و با المان های خودش(چراغ ال ای دی سپر و طرح های گرافیکی جلو پنجرهو چراغ ها و از خط کمر به پایین در بدنه )ترکیب کرده دوس داشتنیه ولی زود از مد میوفته وطراحی لوکسشو از دست میده تا چند سال آینده