سیتروئن H ون که با نام تایپ H هم شناخته میشود، یکی از معروفترین ونهای اروپا و حتی دنیا است که تولید آن از سال ۱۹۴۷ آغاز شده و تا سال ۱۹۸۱ ادامه داشت. این ون به همراه ون فولکسواگن تایپ ۲ یا همان ترنسپورتر، نخستین ونهای دنیا با استایل امروزی محسوب میشوند. سیتروئن تایپ H یکی از خودروهای انگشتشماری است که باافتخار در هر مجموعهٔ خودرویی میدرخشد. این ون که برای چندین دهه در سراسر اروپا خدمت کرده است، هرچه بر سنش افزوده میشود، ارزش و جذابیت آن بالاتر میرود.
همانطور که گفته شد، ون H سیتروئن برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ معرفی شد و بنابراین در حال حاضر ۷۰ ساله شده است. به همین مناسبت، دو طراح بنامهای Fabrizio Caselani و David Obendorfer در شرکت ایتالیایی FC Automobili تصمیم گرفتهاند با ارائهٔ یک کیت بدنه با طراحی رترو برای ون امروزی سیتروئن جامپر، یک ون H جدید و مدرن را برای قرن بیست و یکم خلق کنند. این بدنهٔ کلاسیک با قطعات سبکوزن فایبرگلاس بر اساس ون جامپر ساخته شدهاند و بنابراین این ون درعینحالی که ظاهری کلاسیک دارد، از تمامی فناوریهای مدرن و تجهیزات ایمنی امروزی برخوردار است.
در این بادی کیت، ارتباط با تایپ H کلاسیک اصلی کاملاً آشکار است بهگونهای که عناصر اصلی و مشخصههای ظاهری ون کلاسیک مانند ورقهای موجدار بدنه و جلوپنجرهٔ برجسته در نسخهٔ مدرن ارائه شدهاند. همچنین دو چراغ جلوی بیرون زده از بدنه هم کاملاً ون H کلاسیک را تداعی میکنند. ازآنجاییکه سیتروئن تایپ H در کاربریهای بسیار مختلفی مورداستفاده قرار میگرفته است، برای نسخهٔ مدرن آن نیز نمونههای مختلفی مانند ون استاندارد، وانت یدککش، موتور هوم، ون اغذیهفروشی و… ارائه شده است.
به مناسبت جشن هفتادسالگی ون سیتروئن تایپ H، تنها ۷۰ کیت بدنهٔ سیتروئن H توسط شرکت FC Automobili تولید شده و نصب آنهم بهصورت دستی در ایتالیا انجام میگیرد. همچنین ازآنجاییکه ون سیتروئن جامپر با قدرتهایی از ۱۱۰ تا ۱۶۰ اسب بخار تولید میشود، ون H مدرن مشکلی از بابت قدرت مناسب قوای محرکه نخواهد داشت زیرا موتورهای دیزلی قدیمی تایپ H اصلی تنها حدود ۵۰ اسب بخار قدرت داشتند؛ بنابراین این تایپ H جدید فرصتی عالی برای داشتن یک خودروی قدیمی و کلاسیک با کارایی و قابلیت اطمینان یک خودروی مدرن خواهد بود. هنوز قیمت این کیت بدنه اعلام نشده است.
Mercede kaviani
۱۹ فروردین ۱۳۹۶با درود به دوست عزیز شاهین احمدزاده
سپاس بی کران از مطلب بسیار عالی شما کاش کادیلاک لینکلن جاگوار و رولز-رویس از چنین ایده ای را بصورت سفارشی داشتنند بدنه کلاسیک روی شاسی مدرن
با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی
حميد
۱۹ فروردین ۱۳۹۶تاریخ سیتروین مملو از ماشینهای با حاله و ابداعات عالی
حالا از رقیبهای ألمانی و اسیایی عقب افتادنند
در ضمن این ون خیلی با حال شده
امیرحسین (Lion26)
۱۹ فروردین ۱۳۹۶بر چه اساسی میگید که عقب افتادن مخصوصا از آسیایی ها؟
http://www.pedal.ir/%d8%b1%d9%86%d9%88/%d8%b1%d9%86%d9%88-trezor-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%ac%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%87-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88/
http://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%85%d9%be%d8%a7%d9%86%db%8c%e2%80%8c-%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/
http://www.pedal.ir/%d9%be%da%98%d9%88/%d9%be%da%98%d9%88-3008-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2017-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7/
Just France and Japan.