سیتروئن DS یکی از زیباترین خودروهای تاریخ محسوب میشود و اگرچه در حالت استاندارد محصولی کلاسیک و جذاب به شمار میرود اما وقتی شرکت چاپرون به عنوان یک کوچ بیلدر دست روی آن بگذارد به خودرویی فوقالعاده کمیاب و خاص تبدیل خواهد شد. یکی از این خودروها را در تصاویر میبینید که سیتروئن DS 21 مجستی نام دارد و کلا به تعداد ۲۷ دستگاه تولید شده است. این خودرو توسط حراجی بونهامس به فروش میرسد.
مجستی توسط هنری چاپرون تولید شده، فردی که مسئول طراحی و تولید تریم پرچمدار DS پرستیژ نیز محسوب میشود. این خودرو در سال ۱۹۶۴ معرفی شد و تا سال ۱۹۶۹ به عنوان لوکسترین و خاصترین نسخه از این سدان فرانسوی در خط تولید باقی ماند. مدل ویژهای که تماشا میکنید در سال ۱۹۶۹ تولید شد. از بین ۲۷ دستگاه تولیدی تنها ۳ دستگاه بر اساس نسخه فیس لیفت DS با آن چراغهای جلوی زیبا تولید شدند و این خودرو نیز جزو همان ۳ دستگاه است. بقیه ۲۴ دستگاه تولیدی از چراغهای جلوی گرد استفاده میکنند.
آنچه باعث تمایز مجستی میشود نمای عقب بازطراحی شده است که با خط سقف زاویهدار باعث ایجاد شکل سنتیتر سه جعبهای شده و فضای سر سرنشینان عقب را افزایش میدهد. جدای از طراحی متفاوت بخش پشتی و شیشه عقب بزرگتر و تیغههای روی گلگیرهای عقب، این خودرو از تریم خاص بدنه نیز سود میبرد. کروم زیادی در بخش پایینی بدنه دیده میشود و یک نوار کرومی شیک نیز در پروفایل بکار رفته تا نشانهای مجستی را برجسته کند. به این موارد باید پوشش آلومینیومی چرخ ها را نیز افزود که با رنگ آبی میدنایت بدنه در تضاد هستند.
از جمله تجهیزات DS 21 مجستی میتوان به سیستم تهویه مطبوع با ورودیهای جلو و عقب، رادیو، ساعت روی داشبورد و پوشش سفارشی کابین اشاره کرد. صندلیها و پانل دربها با چرم بژ هاوانا پوشانده شدهاند. پشم ویژهای نیز روی داشبورد و کفپوشها دیده میشود. این خودروی خاص در سال ۲۰۰۹ بازسازی شد اما حالا نیازمند برخی ریزهکاریها برای بازگشتی تمامعیار است. انتظار میرود خودروی موردبحث با قیمتی حدود ۵۱ تا ۱۰۲ هزار دلار به فروش برسد. جدای از قیمت، خریدار جدید باید هزینههای دیگری را نیز برای خرید نهایی و تعویض پلاک متعلق به کشور بلژیک انجام دهد. آیا شما مجستی را به نسخه استاندارد اما همیشه زیبای DS ترجیح میدهید؟
محمد رستمی نژاد
۲۵ خرداد ۱۴۰۱اندازه کلاسیک های آمریکایی دوستش دارم و جذابه
javadhy
۲۵ خرداد ۱۴۰۱اوین بار عکس این ماشینو وقتی بچه بودم دیدم و مجذوب طراحیش شدم
ولی از فرمون این مدلی خوشم نمیاد
datsun
۲۵ خرداد ۱۴۰۱سیتروئن ds یکی از بهترینهای زمان خودش بود و یکی از بهترین های تاریخ خودرو سازی هم مهندسی هم نوآوری
محمد امین
۲۵ خرداد ۱۴۰۱تعلیق های فوقالعاده نرم و راحت سیتروئن یا جورایی از این ماشین شروع شد
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۱کوکوشنل فرانسوی ❤
به چه زیبایی
با چه اصالتی
از بینهایتهای مد و فشنِ نفیسِ فرانسوی .
DS ای که امروز دیگر DS نیست !
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۵ خرداد ۱۴۰۱رقیب این ماشین ترگل ورگل چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟با من عروسی می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عروس خانم وکیلم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیرشایان فرازی
۲۵ خرداد ۱۴۰۱وای عجب لو رایدر زیبایی
احمدرضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۱چقدر زیبا هستی تو آخه 🙂
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۱این خودرو را من از نزدیک در رنگ کرم و رنگ مشکی پلاک ملی دیدم و حتی یک نمونه هم میشناسم در جایی که رویش چادر کشیدن سالها تا بلکه روزی بازسازیش کنند و فروشندهاش هم نیستند !
چیزی که جالبه بدانید در آن سالها سیستم تعلیقش پنوماتیک بوده و چراغها چرخ سر پیچ داشتند و ریزهکاریهای دیگر که من مُطلعش نیستم اما فکر کنید در آن سالها چی تولید میکردند و البته این را هم باید قبول کنیم سلطان خودروسازی جهان در آن زمانها کشور آمریکا بود که آپشنهایی میگذاشت که همین امروز هم از زمان خودش جلوتر بودند و حتی دیگر در هیچ خودرویی دیده نمیشوند و مخصوص خودشان هست که در کرایسلرها ، لینکلنها و کادیلاکهای آن زمان میشه دید !
محمد
۳۰ شهریور ۱۴۰۲من یدونه اش دارم فروشنده ام
امیر۲۰۶
۴ مرداد ۱۴۰۳نوید عزیز اون پنوماتیک نیست هیدرو پنوماتیکه یکم تحقیق کن
zeg02
۲۵ خرداد ۱۴۰۱قیمتش رو کم زده
به نظرم بالای نیم میلیون دلار می ارزه
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۵ خرداد ۱۴۰۱آقای اشتری لطفا عکس از نمای جلو اضافه کنید خیلی ممنون
TML BN
۲۵ خرداد ۱۴۰۱دارم فکر میکنم اگر این بره روی سرعت گیر چی میشه
البته خدای گیربکس سیتروئنه ولی این واقعا کوتاه
ممد
۲۵ خرداد ۱۴۰۱میاد بالا وقتی روشن شه
amir
۲۵ خرداد ۱۴۰۱عشق جاودان من فرانسه و ماشینهاش
Alan.r
۲۵ خرداد ۱۴۰۱DS واقعا یه ماشین انقلابی و عالی بود مخصوصا سیستم تعلیق معرکهاش این سیستم یه بار که به لاستیک ماشین نخست وزیر فرانسه شلیک کردن جونشونو نجات داد
JDM lover
۲۵ خرداد ۱۴۰۱چقدر طراحی زیبا و جذابی داره
خوشم اومد
ایران
۱۲ تیر ۱۴۰۱چه تعریفهای الکی. خب این کجاش قشنگه. الان اگه اینو هند یا چین یا ایران اون سالها میزد کلی نظرات بر ضدش بود. ما یا از این ور بوم میوفتیم یا اونورش
مهردادکمال
۶ مهر ۱۴۰۱چقد جذابه
اشکان
۲۵ مرداد ۱۴۰۳این ماشین مال ۷۰ سال پیشه کمپانی سیتروئنه ایران و هند اون موقعه دوچرخه هم تولید نمیکردن دیگه چه برسه به این
این سیتروئن نوآورانه ترین ماشین بوده و همینطور لقب زیباترین خودرو اروپا رو گرفته بوده تا به امروز که تسلا مدل ۳ رکورد نوآوری رو از اون گرفت