نسل جدید سیتروئن C3 با قیمت ۲۳ هزار دلار و طرح بدنه کراساور، فعلاً بهصورت الکتریکی معرفی شده اما نسخهٔ بنزینی آنهم ارائه خواهد شد.
سیتروئن نسل جدید هاچبک سابکامپکت خود را بهصورت الکتریکی و با نام e-C3 معرفی کرده است. البته این شرکت اعلام کرده که نسخهٔ بنزینی C3 هم همچنان ارائه خواهد شد. به نظر میرسد نسل جدید این هاچبک کوچک اروپایی اشتراکات زیادی با C3 جدیدی دارد که دو سال پیش برای بازار هند و آمریکای جنوبی معرفی شد زیرا فرم اتاق، پروفیل جانبی و تناسبات این دو مدل تقریباً یکسان است. بااینحال، e-C3 اروپایی دماغهای کاملاً بازطراحی شده و نمای عقبی کمی متفاوتی دارد که هردو از کانسپت Oli الهام گرفتهاند.
یکی از ویژگیهای برجستهٔ این ماشین چراغهای جلویی هستند که زبان طراحی جدیدی را برای سیتروئن نشان میدهند. همچنین در میانهٔ جلوپنجرهٔ خودرو هم لوگوی بیضیشکل جدید این شرکت خودنمایی میکند. بهطورکلی، ظاهری e-C3 خشنتر و جعبهتر از نسل قبلی است و همچنین فاصلهٔ زیاد ۱۶۳ میلیمتری از زمین، روکشهای پلاستیکی و ریلهای روی سقف نیز باعث شده این خودرو بیشتر به یک کراساوور کوچک شباهت پیدا کند. e-C3 جدید ۱۹ میلیمتر کشیدهتر، ۶ میلیمتر عریضتر و ۸۰ میلیمتر بلندتر از نسل قبلی شده است.
سیتروئن C3 راحتترین خودرو در کلاس سابکامپکت بود و نسل جدید هم همین مسیر را ادامه داده است. تمام تیپهای این خودرو بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق راحت پیشرفته مجهز هستند که برای اولین بار در کلاس خودروهای شهری ارائه میشود و وعدهٔ سواری شبیه قالیچهٔ پرنده را داده است. یکی دیگر از ویژگیهای مهم این هاچبک کوچک فرانسوی هم صندلیهای جدید راحت پیشرفتهٔ سیتروئن با فوم اضافی است که سفرهای طولانی را برای سرنشینان راحتتر خواهد کرد.
هرچند داشبورد e-C3 نسبت به نسل قبلی آشنا به نظر میرسد اما همهچیز از نو طراحی شده است. اصلیترین ویژگی این داشبورد جدید فقدان صفحه آمپر است. در این خودرو اطلاعات مهم توسط هدآپ دیسپلی جدیدی به نمایش درمیآید. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ e-C3 میتوان به نمایشگر لمسی بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، غربیلک فرمان دو پره با دکمههای یکپارچه و کنترلهای فیزیکی سیستم تهویه اشاره کرد. علاوه بر این، به گفتهٔ سیتروئن، کابین این ماشین به میزان قابلتوجهی جادارتر از قبل شده و دید بهتری هم دارد درحالیکه ظرفیت صندوق بار با ۱۰ لیتر افزایش به ۳۱۰ لیتر رسیده است.
به گفتهٔ سیتروئن، نسل جدید C3 روی پلتفرم هوشمندی ساخته شده که برای خودروهای الکتریکی توسعه پیدا کرده است. این خودرو به یک موتور الکتریکی در جلو مجهز است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد. با این نیرو، ۱۱ ثانیه طول میکشد تا e-C3 از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالیکه حداکثر سرعت آنهم تنها ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری لیتیوم آهن فسفات ۴۴ کیلووات ساعتی تأمین میشود که برد ۳۲۰ کیلومتری را فراهم میکند. این باطری قابلیت شارژ سریع تا ۱۰۰ کیلوواتی را هم دارد که ظرف ۲۶ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد آن را پر میکند.
به گفتهٔ سیتروئن، برای نسل جدید C3 یک نسخهٔ الکتریکی قویتر و همینطور نسخهای بنزینی هم ارائه خواهد شد که دومی احتمالاً به پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری مجهز خواهد بود. سیتروئن e-C3 در کارخانهٔ استلانتیس در اسلواکی تولید میشود و فروش آن در اروپا از سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۴ با قیمت پایهٔ ۲۳,۳۰۰ یورو آغاز خواهد شد. سیتروئن تا سال ۲۰۲۵ نسخهای ارزانتر از این ماشین را هم با قیمت ۱۹,۹۹۰ یورو ارائه خواهد کرد که برد کمتری برابر با ۲۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
AMANTE
۲۶ مهر ۱۴۰۲لوگوی جدید سیتروئن یک جوری قدیمی احساس میشه. مثل لوگوهایی که برای ماشین های دهه ۳۰ و ۴۰ استفاده میشد.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ مهر ۱۴۰۲آقا یه خبر جدید
به گفتهی جنرال موتورز ، ماشینهای برقی دارند از هیجان میوفتند !
شرکت جنرال موتورز آمریکا ساخت کارخانهی تولید ماشینهای برقیش رو عقب انداخته ( از ترس …. ) !
خودروهای برقی حالا حالاها چرا زیاد دارند !
نگاه به اروپا نکنید که تراکم جمعیتی زیادی در محدودهی کمی داره ، تازه اونم فقط اروپای غربی و شمالی فقط !
این جهانِ پهناور ، حالا حالاها با برقی شدن امت اگر داره !!!!!
amir
۲۶ مهر ۱۴۰۲زشت تر از نسل قبل
مرتضی
۲۶ مهر ۱۴۰۲همون جیپ که ماشین سال اروپا شد…
مهدی
۲۶ مهر ۱۴۰۲از سیتروئن خوشم میاد شرکت جالبیه که خیلی وقتها خلاقیتهای خوبی به خرج میده
۲۶ مهر ۱۴۰۲این که بدتره 😐
تازه هنوزم سانروف نداره
Enzo Ferrari 2008
۲۶ مهر ۱۴۰۲جالب شهری کوچک
یوسف
۲۶ مهر ۱۴۰۲طراحیش در نمای جلو یه شباهت هایی با زبان طراحی جدید اوپل داره و در نمای عقب هم با مدل های اروپایی جیپ، در کل طراحی های سیتروئن همیشه خاص هستن و من شخصا این خاص بودنش رو دوست دارم ولی هنوز نتونستم با لگوی جدید سیتروئن زیاد کنار بیام.
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۲همه برندا یا لوگوشون ثابت یا جدید تر میشه سیتروئن قدیمی تر شده
Soroush
۲۷ مهر ۱۴۰۲هیچ امضای طراحی از سیتروئن نداره یعنی لوگو برداری نمیدونی برا کدوم برنده
جیپ و اپل تو طراحیش دخیل بودن
مهدی
۲۸ مهر ۱۴۰۲از نمای بغل و از پشت شبیه mvm x35 poro نشده
نمیدونم درست گفتم یا نه مدل ماشین رو ولی خیلی شبیه اون ماشین ۱میلیاردی ام وی ام شده
مجید
۲۸ مهر ۱۴۰۲همون نسل قبلش خیلی جدیدتر و زیباتر به نظر میرسید.