سیتروئن

سیتروئن C الیزه مسابقه ای در فرانکفورت

سیتروئن توانسته جواز لازم برای شرکت مدل C-Elysée را در مسابقات جهانی تورینگ کسب کند. خودرویی که شاهد رونمایی از آن در نمایشگاه فرانکفورت امسال خواهیم بود. با استفاده از فیبر کربن در اسپویلر جلو، تغییر هود برای تهویه مناسب موتور، چرخهای ۱۸ اینچ و رکابهای تجدید نظر شده، یاله بزرگ عقب و دیفیوزر برجسته، ترکیبی تهاجمی و قابل توجه به این خودرو بخشیده شده است.

Citroen C-Elysée WTCC
Citroen C-Elysée WTCC

در زیر درپوش موتور، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو قرار گرفته است. نباید گول حجم و اندازه این موتور را خورد. زیرا قادر است ۳۸۰ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته متوالی (sequential) به چرخهای جلو و از طریق یک دیفرانسیل با قفل مکانیکی خودکار منتقل می‌گردد.

Citroen C-Elysée WTCC 2014
Citroen C-Elysée WTCC

این ماشین تنها ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد. بنابراین می‌تواند عکس العمل های بسیار سریعی داشته باشد. با این حال هنوز نتایج فنی این خودرو منتشر نشده اند. در فصل ۲۰۱۴ مسابقات WTCC سباستین لوب به عنوان راننده اول تیم سیتروئن به ایفای نقش می‌پردازد. لوب راننده رکوردشکن و قهرمان فراموش نشدنی مسابقات رالی جهانی WRC است که از این سری از مسابقات انصراف داده و بازنشسته شده است.

************************************************************

بروز رسانی – فرانکفورت ۲۰۱۳: این خودروی مسابقه ای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر دارد که به کمک گیربکس شش سرعته ترتیبی به محور جلویی منتقل می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. tango

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    موتور 1.6 لیتری داره 360 اسب تولید میکنه.
    خاک بر سر مرسدس بنز.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. SIG4R

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      تانگو چرا شلوغش میکنی؟ این ماشین مخصوص مسابقات هست و طول عمر موتور ماشین های مسابقاتی به دلیل استفاده از توربوها و سوپر شارژرها پایین میاد و استهلاک بالایی دارند…یعنی نمیشه اینو مثلا با بنز اس ال مقایسه کرد.. واقعا فکر کردی بنز قدرت ساخت همچین موتوری رو نداره؟

    2. feri 007

      ۳ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      آقای تانگو سوختی که در مسابقات استفاده میشه مثل بنزین هواپیما سرعت سوختن خیلی بالایی داره(به دلیل اکتان پایین) به همین دلیل موتور ماشین زود به فنا میره… این موتورها قابلیت استفاده در ماشینای معمولی شهری رو ندارن…

      1. SIG4R

        ۳ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (321 ديدگاه)

        007 فکر کنم داری برعکس میگی. عدد اکتان بالا دارند که سرعت سوختشون بالاست

      2. feri 007

        ۴ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (218 ديدگاه)

        نه آقا… من الآن 6ساله دارم درس اینجور چیزا(شیمی) میخونم… وقتی که اکتان بالا باشه یعنی زنجیره ی کربنی طولانی تری داره و دیرتر ولی نرمتر میسوزه یا به قولی بهسوزی داره… باید به این نکته هم توجه کنی که دور موتور در ماشینای مسابقه بین 15 تا 20 هزار دوره… مثلا فکر کردی برای چی میگن بنزین سوپر بزنید واسه ماشین بهتره… چون اکتان بالاتری داره و پس از انفجار سوخت درون سیلندر حجم اکسیژن با شدت کمتری آزاد میشه و پیستون آهسته تر حرکت میکنه و موتور کمتر آسیب میبینه… طبق آخرین اطلاعی که بنده دارم سوخت مخصوص مسابقات ریس داخل ایران هر لیترش حدود 30 هزار تومن واست آب میخوره… واسه همینم اتومبیلرانی شده ورزش بچه پولدارا…!!!

        اگه هنوز سوال داری برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ویکی پدیا مراجعه کن!!!

    3. american muscle

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (98 ديدگاه)

      عزیز همش که به حجم موتور نیس به قطر پیستونا و خیلی چیزای دیگه بستگی داره

  2. حسین

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری شبیه بی ام دبلیو نیست?

  3. sina

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این موتورها نیاز به نگهداری زیاد دارند و اینجوری نیست که 360 اسب بخار رو در هر شرایطی تولید کنن. این ماشین خیابانی نیست که با مرسدس مقایسه بشه.

  4. amir

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پدال، ازت خواهش میکنم این مسیحو بلاک کن چون بجاى اینکه تو سایت خودرو در مورد خودرو نظر بده، بحث سیاست و عقیده و این حرفا رو میکشه. به خدا کیفیت سایت اومده پایین. من یکى قسم میخورم یه بار دیگه نظر مسیحو ببینم دیگه پامو تو پدال نذارم. خوبه پدال خودت میبینى اینهمه دیسلایک میخوره چرا اجازه میدى نظرش منتشر شه ؟ فکر نمیکنى دارى به بازدیدکننده هات بى احترامى میکنى ؟اقا جان ، این حرفاى مسیحو 24 ساعت صدا سیماى خودمون نشون میده ما اگه بخوایم میریم اونو میبینیم. بچه ها به شما هم پیشنهاد میکنم یه چند وقتى پدالو تحریم کنید تا دوباره درست شه. برید سایت خودرو یا پرشین خودرو یا مجله ماشین حداقل اونا به بازدید کنندهاشون احترام میذارند و چیزى خارج از بحث خودرو تو این سایتا نمیبیمید. لطفاً حرفاتونو سر جاش بزنید اینجا جاى حرفاى سیاسى نیست.

  5. کیوان

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    جون میده برای دریف کردن

  6. alireza

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سایپا اگه تو مسابقات رالی شرکت کنه ورشکست میشه میدونین چرا?………..چون باید به ازای هر 1کیلومتر یه پراید قربونی بشه!!!!!!!!!!!مسابقات رالی هم که خودتون میدونین میانگین مسیرش 1500کیلومتره و هر سال برگزار میشه.

  7. hozan

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خاک تو سر ماشینامون نوشته 1600 سی سی 105 اسب تولید میکنه
    خاک تو سر خودروسازان داخلی
    خاک تو……
    خاک ت….
    خا….

  8. نخود آش

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (294 ديدگاه)

    کیوان جان با دیفرانسیل جلو نمیشه دریفت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا