نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: طراحان سیتروئن برای فیس لیفت جدید C3 که قرارست به عنوان مدل ۲۰۱۳ راهی بازار شود، زحمت چندانی به خود نداده اند؛ چراکه مهم ترین مشخصه های C3 جدید تنها به تغییر چراغ ها و استفاده از سپرهای جدیدی که با قرار گرفتن LEDهای روز در بالای مه شکن های جلو ظاهر بهتری به خودرو بخشیده، خلاصه می شود . . .
از سال ۲۰۰۲ که C3 معرفی شد، با فروشی بیش از ۳ میلیون دستگاه تبدیل به یکی از موفق ترین مدل های حال حاضر سیتروئن شده که حالا اولین فیس لیفت از نسل دوم خود را هم تجربه کرده تا حضور پر رنگ تری در بازارهای جهانی داشته باشد. با ۳.۹۴ متر طول و ۱.۷۱ متر عرض این کامپکت شهری می تواند شعاع گردش خود را به ۵.۴ متر برساند و همین نکته هم مزیت نسبتا خوبی برای آن است.
سیتروئن با بکارگیری تکنولوژی PureTech در پیشرانه های سه سیلندر این خودرو توانسته ۱۵ درصد قدرت بیشتر به همراه ۲۵ درصد مصرف کمتر را برای آن به ارمغان آورد؛ موتور ۱.۰ لیتری آن ۶۸ اسب بخار و موتور ۱.۲ لیتری آن ۸۲ اسب بخار قدرت داشته که مصرف ترکیبی آنها از ۳.۶ تا ۳.۷ لیتر متغیر است.
همانند گذشته مشتریان می توانند از شیشه سفارشی جلو موسوم به Zenith استفاده کنند که تقریبا تا بالای سر سرنشینان جلو امتداد دارد. امکاناتی نظیر سنسور پارک و دوربین عقب (برای نخستین بار در C3)، سیستم راهیابی eMyWay، پکیج Connecting Box (شامل بلوتوث و هندزفری و اتصال USB) و سیستم پخش RD4 MP3 نیز در لیست تجهیزات سفارشی C3 به چشم می خورند. خط تولید این خودرو در شهرهای Aulnay و Poissy فرانسه خواهد بود.
اما در کنار C3 نسخه هیبریدی آن با نام C3 Hybrid Air نیز حضور داشت؛ از نام خودرو می توان پی برد که به نسل جدید پیشرانه های هیبریدی پژو/سیتروئن یعنی Hybrid Air مجهز شده که تولید انبوه آنها از ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد. سیتروئن جزئیات بیشتری از این خودرو را منتشر نکرده جز اینکه درحالت Air mode که هم از پیشرانه بنزینی و هم از هوای کمپرس شده استفاده می کند، مصرف سوخت آن به ۲.۹ لیتر در سیکل ترکیبی و میزان آلایندگی آن نیز به ۶۹ گرم در هر کیلومتر می رسد.
حسین
۲۱ اسفند ۱۳۹۱اگه اینو مثل پراید بدن به سایپا تا 30سال دیگه تولیدش میکنه!!