فرانکفورت ۲۰۱۳: بعد از معرفی C4 Picasso حالا عضو جدیدی وارد خانواده C4 سیتروئن شده؛ یک خودروی مفهومی که براساس همان C-Cactus سابقی طراحی شده که سال ۲۰۰۷ میلادی برای نخستین بار به جهانیان معرفی شد . . .
در طرفین بدنه کاکتوس از Airbumps استفاده شده که با کپسول های هوای جاسازی شده بر روی درب ها تاحدودی می تواند از شدت ضربات وارده به خودرو را بکاهد. یکی دیگر نکات جالب توجه کاکتوس اینست که سیتروئن کلاس آنرا هاچبک جمع و جور می داند درحالیکه از هر طرفی به او نگاه کنیم به کراس اور شباهت بیشتری دارد تا هاچبک!
ابعاد این خودرو عبارتند از:
- ۴.۲۱ متر طول.
- ۱.۷۵ متر عرض.
- ۱.۵۳ متر ارتفاع.
- ۲۱ سانتیمتر ارتفاع کف خودرو تا زمین.
درون کابین کاکتوس بجای صفحه کیلومتر از یک نمایشگر هفت اینچی استفاده شده، در کنسول هم نمایشگر هشت اینچی لمسی دیگری بجای ادوات و دکمه های متعدد بکار رفته؛ همچنین ایربگ سرنشین درون سقف قرار گرفته و اهرم دنده نیز حذف شده است.
هنوز اطلاعات دقیقی از جزییات فنی کاکتوس نیست؛ ماهم فقط همین نکته را می دانیم که نسل جدید Hybrid Air سیتروئن برای آن درنظر گرفته شده که مصرف ترکیبی آنرا به کمتر از ۳ لیتر می رساند؛ همچنین به لطف پیشرانه PureTech که دیگر نیازی به پکیج باطری ها ندارد، مصرف شهری کاکتوس نیز تا ۴۵% کمتر از پیشرانه های مشابه اش خواهد بود.
مجید
۲۴ شهریور ۱۳۹۲ماشین خوب و راحتی به نظر میاد .
HASSANBMW
۲۴ شهریور ۱۳۹۲اسمش جالبه!!!
slr722
۲۴ شهریور ۱۳۹۲حتما یه منظور و کارایی خاص از این طراحی در این ماشین هست…
چون عجیبه…
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۶ شهریور ۱۳۹۲درود.
به تنها چیزیکه نمیخوره هاچ بک جمع و جوره!!!!!
اون قسمتی های که ضربه گیر هستند روی در خیلی جالبه!!!
شبیه ضربه گیر های کیفه لپ تابه.
ایران و المان.
حسین(جاسم)
۲۴ شهریور ۱۳۹۲این چرا اینجوریه.رو درش چیه؟
j
۲۴ شهریور ۱۳۹۲ایده استفاده از Airbumps روی درها خیلی جالبه.
اما یه کم ظاهرش رو زشت کرده.
مجید
۲۴ شهریور ۱۳۹۲هر جند قیافه ماشین سلیقه ای هست اما به نظر من
ای پر بدک نیست. کمی هم جالب هست
امین
۲۴ شهریور ۱۳۹۲عقبش زشته . رنگ بندیشم تعریفی نداره ! کلا خوب نیست .
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۲عجب ظاهر نامتوازنی داره. من که حاضر نیستم با این تو خیابون دیده بشم…
VAHID JINPACHI
۲۴ شهریور ۱۳۹۲عجیب و غریب…
skazi 68
۲۴ شهریور ۱۳۹۲یعنی هر کی بگه بده خودش بده
کیانوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۲با طراحیشو رنگ بندیش کاری ندارم ولی دسته دنده یه حس دیگه ای داره تو رانندگی با حذفش ریده به حس و حال ماشین
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۶ شهریور ۱۳۹۲راستی اینکه صفحه کیلومترش دیجیتالیه خیلی بده.
صفحه کیلومتر باید با راننده هیجان بده.اسپورت باشه.
کیسه هواشم که رفته تو سقف.
یعنی میتونه عکس العمل لازم رو داشته باشه؟؟؟؟
چراغاشم که طرحش عالیه. مخصوصا تو سپریاش.
موتورشم که 100% خوب از اب درمیاد.
ما هم همچنان حسرت میخوریم.
ایران و المان
4li
۱۵ آبان ۱۳۹۲شما که میگید این عجیبه باید برید ماشین جدید نیسان رو ببینین نیسان جوک joke