سیتروئن

ژیان دوباره تولید خواهد شد! بازگشت سیتروئن 2CV به شکل خودروی برقی

به گفتهٔ یکی از مقامات ارشد سیتروئن، این شرکت قصد بازگرداندن مدل نمادین 2CV را در قالب یک خودروی برقی ارزان‌قیمت دارد.

سیتروئن قصد دارد مشهورترین خودروی تاریخ خود را در قالب یک مدل الکتریکی جدید احیا کند. طبق یک گزارش جدید، سیتروئن هم‌اکنون در مراحل اولیهٔ بازگرداندن مدل نمادین 2CV به شکل یک خودروی برقی کوچک و ارزان‌قیمت برای رقابت با خودروهایی مثل داچیا اسپرینگ است. ممکن است این مدل جدید در سال ۲۰۲۸ هم‌زمان با هشتادمین سالگرد آغاز تولید 2CV معرفی شود. بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰ بیش از ۳.۸ میلیون دستگاه از این خودروی ارزان‌قیمت ساخته شد. 2CV در سراسر جهان خودروی شناخته‌شده و محبوبی است ولی برخلاف خودروهایی مثل فولکس‌واگن بیتل، فیات ۵۰۰ و مینی که با رونق طراحی‌های رترو در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ احیا شدند، سیتروئن علاقه‌ای به بازگرداندن 2CV نداشت.

البته این شرکت در اواخر دههٔ ۹۰ ایدهٔ ساخت 2CV جدید را مطرح کرده بود و حتی پروتوتایپی را هم تولید کرد ولی این پروژه نهایتاً به نتیجه نرسید. حال اما به گفتهٔ اتوکار، یکی از مقامات ارشد سیتروئن تأیید کرده که پروژهٔ احیای این خودرو در دست انجام است ولی فعلاً در مراحل اولیه قرار دارد. به ادعای این گزارش، سیتروئن پس از موفقیت رنو ۵ جدید، تصمیم به بازگرداندن 2CV گرفته است. طراحی رتروی جذاب رنو ۵ و قیمت وسوسه‌انگیز آن باعث شده این خودرو حتی در فرانسه هم فروش بسیار بیشتری را نسبت به خودروی الکتریکی کوچک سیتروئن e-C3 تجربه کند. علاوه بر این، هاچ‌بک برقی جدید رنو اخیراً به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۵ اروپا هم انتخاب شده و سیتروئن C3 را به جایگاه سوم فرستاده است.

با این تصمیم سیتروئن، می‌توانیم e-C3 را با پوسته‌ای جدید و طراحی رترو تصور کنیم یعنی خودرویی که می‌تواند از پلت‌فرم Smart Car استلانتیس مشترک با خودروهایی مثل فیات گرند پاندا استفاده کند ولی برخی عناصر طراحی کلاسیک 2CV مثل چراغ‌های جلوی گرد، خط سقف منحنی و حتی شاید چرخ‌های عقب پوشیده را داشته باشد. هرچند پلت‌فرم Smart Car امکان تجهیز به پیشرانه‌های درون‌سوز را هم دارد ولی احتمالاً 2CV جدید فقط به‌صورت الکتریکی تولید خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو در سبد محصولات سیتروئن فاصلهٔ بین مدل‌های آمی و C3 را پر کند که به ترتیب ۷,۷۰۰ پوند و ۱۸ هزار پوند قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    بازآفرینی مدلهای نمادین همیشه لطف خاصی داره بخصوص در این دوران افول طراحی

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5150 ديدگاه)

      دقیقا👍👍👍

  2. Iman 007

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    دوست دارم پژو ۲۰۵ و فولکس واگن بیتل هم اینطوری برگردونن با همون ظاهر قدیمی اما مدرن

    موافقم 2
    مخالفم 2
  3. MehdiTurbo

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2437 ديدگاه)

    البته اگه شکل دوتا تصاویر بالا باشه چه قرمز چه نقره ای به نظرم خوب نفروشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. هدف جهانی

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      دقیقا چون سیتروئن مثلا سابق نیست

  4. حسن

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2177 ديدگاه)

    حقشه باید برگرده
    اما ایندفه یه لطف کنن همون روز اول چپش کنن که همه بفهمن چپ میشه وگرنه خیلیها به فنا میرن

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5150 ديدگاه)

      😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا