به گفتهٔ یکی از مقامات ارشد سیتروئن، این شرکت قصد بازگرداندن مدل نمادین 2CV را در قالب یک خودروی برقی ارزانقیمت دارد.
سیتروئن قصد دارد مشهورترین خودروی تاریخ خود را در قالب یک مدل الکتریکی جدید احیا کند. طبق یک گزارش جدید، سیتروئن هماکنون در مراحل اولیهٔ بازگرداندن مدل نمادین 2CV به شکل یک خودروی برقی کوچک و ارزانقیمت برای رقابت با خودروهایی مثل داچیا اسپرینگ است. ممکن است این مدل جدید در سال ۲۰۲۸ همزمان با هشتادمین سالگرد آغاز تولید 2CV معرفی شود. بین سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰ بیش از ۳.۸ میلیون دستگاه از این خودروی ارزانقیمت ساخته شد. 2CV در سراسر جهان خودروی شناختهشده و محبوبی است ولی برخلاف خودروهایی مثل فولکسواگن بیتل، فیات ۵۰۰ و مینی که با رونق طراحیهای رترو در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ احیا شدند، سیتروئن علاقهای به بازگرداندن 2CV نداشت.
البته این شرکت در اواخر دههٔ ۹۰ ایدهٔ ساخت 2CV جدید را مطرح کرده بود و حتی پروتوتایپی را هم تولید کرد ولی این پروژه نهایتاً به نتیجه نرسید. حال اما به گفتهٔ اتوکار، یکی از مقامات ارشد سیتروئن تأیید کرده که پروژهٔ احیای این خودرو در دست انجام است ولی فعلاً در مراحل اولیه قرار دارد. به ادعای این گزارش، سیتروئن پس از موفقیت رنو ۵ جدید، تصمیم به بازگرداندن 2CV گرفته است. طراحی رتروی جذاب رنو ۵ و قیمت وسوسهانگیز آن باعث شده این خودرو حتی در فرانسه هم فروش بسیار بیشتری را نسبت به خودروی الکتریکی کوچک سیتروئن e-C3 تجربه کند. علاوه بر این، هاچبک برقی جدید رنو اخیراً بهعنوان خودروی سال ۲۰۲۵ اروپا هم انتخاب شده و سیتروئن C3 را به جایگاه سوم فرستاده است.
با این تصمیم سیتروئن، میتوانیم e-C3 را با پوستهای جدید و طراحی رترو تصور کنیم یعنی خودرویی که میتواند از پلتفرم Smart Car استلانتیس مشترک با خودروهایی مثل فیات گرند پاندا استفاده کند ولی برخی عناصر طراحی کلاسیک 2CV مثل چراغهای جلوی گرد، خط سقف منحنی و حتی شاید چرخهای عقب پوشیده را داشته باشد. هرچند پلتفرم Smart Car امکان تجهیز به پیشرانههای درونسوز را هم دارد ولی احتمالاً 2CV جدید فقط بهصورت الکتریکی تولید خواهد شد. انتظار میرود این خودرو در سبد محصولات سیتروئن فاصلهٔ بین مدلهای آمی و C3 را پر کند که به ترتیب ۷,۷۰۰ پوند و ۱۸ هزار پوند قیمت دارند.
مازیار
۴ بهمن ۱۴۰۳بازآفرینی مدلهای نمادین همیشه لطف خاصی داره بخصوص در این دوران افول طراحی
Taha Ayoobi
۴ بهمن ۱۴۰۳دقیقا👍👍👍
Iman 007
۴ بهمن ۱۴۰۳دوست دارم پژو ۲۰۵ و فولکس واگن بیتل هم اینطوری برگردونن با همون ظاهر قدیمی اما مدرن
۵ بهمن ۱۴۰۳پژو ۲۰۵ پلاس هم خوبه البته داش الان پژو جای ۲۰۶ و ۲۰۵ و ۲۰۷ اینا داره ۲۰۸ نسل جدید رو تولید میکنه که اون ادامه همون ۲۰۵ هم میشه اما مثلا فولکس جایگزینی برای بیتل نیورده که عین خودش درست حسابی باشه یا حتی همین سیتروین جایگزینی برای ژیان نیاورده اگه اون c3 رو بخوایم جایگزین ژیان حساب کنیم که اون کراس اور سایز کوچیکه ولی ژیان هاچبکه پس نمیشه البته میشه یه کاری کرد بنظر من میشه کراس اور های سایز کوچک رو جایگزین هاچبک ها کرد
۵ بهمن ۱۴۰۳خیابون های شهرا بزرگ تر بشه بهتره و خودرو ها سایز بزرگ تر و ایمن تر بشن
حسین
۵ بهمن ۱۴۰۳میشه از دنا جوانان هم به عنوان پژو ۴۰۵ جدید استفاده کرد و اونو به شرکت پژو پیشنهاد داد 😂
پیرمرد قدیمی
۵ بهمن ۱۴۰۳فولکس بیتل رو چند نسل ازش ساختن مدل های 2013 هم تو ایران هست.
رایان بزرگی
۶ بهمن ۱۴۰۳بیتل حدود دو دهه هست که باز تولید شده
MehdiTurbo
۴ بهمن ۱۴۰۳البته اگه شکل دوتا تصاویر بالا باشه چه قرمز چه نقره ای به نظرم خوب نفروشه
هدف جهانی
۴ بهمن ۱۴۰۳دقیقا چون سیتروئن مثلا سابق نیست
حسن
۵ بهمن ۱۴۰۳این مال 25 سال قبله امکان نداره اینجوری باشه
حسن
۴ بهمن ۱۴۰۳حقشه باید برگرده
اما ایندفه یه لطف کنن همون روز اول چپش کنن که همه بفهمن چپ میشه وگرنه خیلیها به فنا میرن
Taha Ayoobi
۴ بهمن ۱۴۰۳😂😂😂
Souls_Master
۵ بهمن ۱۴۰۳عکس اولی خیلی کانسپت خوشگل و باحال و کیوتی هست.
nima.jdm
۵ بهمن ۱۴۰۳نمیدونم الان واسه این خبر خوشحال باشم یا ناراحت
محمد مهدوی
۵ بهمن ۱۴۰۳پیکان برگرده خوبه
.
۵ بهمن ۱۴۰۳اونو باید تو دنیای موازی ببینی.
پیکان در اصل دو نوع داره.
هاچبک رو که لوتوس زد با موتورV8 فکر کنم و اون یکی رو هم خدابیامرز زد و اگر الان هم می بود بنا به یاد بود نسخه برقی رو با ۴۰۰ اسب بخار حتمی معرفی می کرد.
ناشناس
۵ بهمن ۱۴۰۳سلام پیشنهاد من کوییک ژیان ایرانیزه شده
تیبا فولووس قورباغه ای ایرانیزه شده می باشد
دلواری
۵ بهمن ۱۴۰۳بعد ول کنن برن تا تحریم میکنن و اربابان میگن، اینا اعتمادی نیست بشون،،،باید ما مافیا خودرو رو یا ماشین خوب و بقیمت بزنه بفروشه دست نمایندگی با خدمات ،ن دلال. یا ماشین خوب وارد کنه،
حسن حسنی
۵ بهمن ۱۴۰۳مثل گذشته ش زشت و بدترکیب و ضعیف و بنجل. فقط کسایی که این بنجل رو ساختن میتونن در خواب پنبه دانه ببینن که این بنجل زشت فروش میره. کی حاضره چنین مزخرفی رو بخره. بیشتر از هزارتا تو کل جهان نخواهد فروخت.
ناشناس
۵ بهمن ۱۴۰۳محصولات خودرویی فرانسه یکی از یکی دیگه آشغال تر.
فقط تویوتا،هندا،سوزوکی ،میتسوبیشی
علیرضا حسن زاده
۶ بهمن ۱۴۰۳شما فرانسه را با پژو شناختید ولی رنو در جهان از لحاظ دوام و کم مصرفی حرف اول را میزنه، اشتباه نکن
پرهام عطائی
۵ بهمن ۱۴۰۳یک لحظه فکر کردم تیبا هست.شما هم حس منو داشتید؟
سعید
۵ بهمن ۱۴۰۳زمانی که ژیان زیبا بود دلیلش این بود که دنیا رو ماشین اشباع نکرده بود.هرچقدر بشر امروزی از خودرو فاصله بگیره و تولید نکنه این چهارچرخی که فقط سروصدا و آلودگی داره رو بیشتر برد کرده،باید زندگی رو به طبیعت پیوند زد و از خودروهای عمومی استفاده کرد
امیر
۵ بهمن ۱۴۰۳ژیان ماشین خیلی بهالیه چپ نمیکنه سبکه اگر برقی بشه خیلی باحاله