سیتروئن

سیتروئن آمی 2025؛ نسل جدید کوچک ترین خودروی استاندار اروپا

ظاهر جدید، پیشرانه برقی، تخته موج‌سواری، ضربه‌گیر طرح‌دار رینگ، درهای باگی و… بخشی از امکانات آمی به شمار می‌روند.

سیتروئن آمی کوچک برای استقبال از سال ۲۰۲۵ میلادی به‌روزرسانی شده است. هر چند نسل تازه این به‌اصطلاح چهارچرخه تمام برقی فرانسوی همچنان با همان امکانات و ابعاد بدنه سابق در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت اما چهره‌ای نو به خود می‌گیرد. طراحان سیتروئن به‌تازگی زبان طراحی این شرکت را به‌روزرسانی کرده‌اند و رنگ‌وبوی متفاوتی به محصولات این خودروساز بدهند.

تاثیر این تغییرات در آمی هم به وضوح دیده می‌شود. با وجود اینکه این خودرو به‌طور کلی بدنه‌ای جعبه‌ای شکل داشت اما خطوط استفاده شده در طراحی آن منحنی بودند و شمایلی پف‌کرده را برایش می‌ساختند؛ درحالی‌که نسخه به‌روزشده آن ساختاری استخوانی‌تر دارد. چراغ‌های اصلی ام ۲۰۲۵ بزرگ‌تر از قبل شده‌اند، طاق چرخ‌ها بیرون‌زدگی بیشتری دارند و سپر هم بیش‌ازپیش جلو آمده است. این دگرگونی‌ها تنوع بالایی دارند اما باعث تغییر فرم کابین و ارتفاع بالای سقف آن نشده است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری مهم این خودرو می‌توان به لوگوی جدید سیتروئن اشاره کرد که میزبان تمام محصولات این خودروساز می‌شود.

چرخ‌های آمی ۲۰۲۵ با مربع‌های رنگی پوشیده می‌شود که به‌گفته سازنده هم نقش ضربه‌گیر را برایش بازی می‌کنند و هم ظاهری فانتزی به آن می‌بخشند. طراحان تلاش کرده‌اند تا بتوانند از ویژگی‌های متمایز ۲CV یا همان ژیان هم در این خودرو استفاده کنند تا آمی به ریشه‌های خود متصل باشد. پنل‌های جانبی رنگ‌بندی شده این چهارچرخه تمام برقی هم میزبان طرح و الگوهای متفاوتی می‌شود که آن را برای استفاده شهری جذاب‌تر خواهد کرد.

از آنجا که برند سیتروئن به تغییرات داخلی این خودروی کوچک اشاره نکرده است، گمان می‌کنیم که کابین باز آن بدون تغییر باقی می‌ماند. بنابراین خریداران آمی همچنان به فضایی مینیمال و آنالوگ دسترسی دارند که تنها به یک نمایشگر کوچک روبه‌روی راننده و صندلی‌های سبک‌وزن پلاستیکی مجهز شده است.

البته که سیتروئن این خودروی کوچک را در دو نسخه شهری و کانسپت باگی رونمایی کرده است تا افراد بیشتری را موردهدف قرار دهد. آمی هم می‌تواند یک وسیله‌نقلیه بسیار کوچک و بدون دردسر برای عبور و مرور‌های شهری باشد یا با تکیه‌بر لاستیک‌هیا آجدار، سقف بازشونده پارچه‌ای، نگهدارنده سقفی و درهای آفرودی به خودرویی مناسب برای ساحل‌گردی تبدیل شود. از دیگر تفاوت‌های نسخه مفهومی باگی با نسخه شهری تولیدانبوه می‌توان به رنگ‌بندی متفاوت بدنه، طرح‌های تازه، چراغ‌های زردرنگ، نگهدارنده بیرونی در، یک تخته موج‌سواری و رنگ‌بندی سیاه زیر چراغ‌های اصلی اشاره کرد. نظر شما درباره سیتروئن آمی چیست؟ آیا این برند فرانسوی موفق می‌شود تا استفاده از چهارچرخه‌های کوچک برقی را رواج دهد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Sara

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    زیباست

    1. amirkhanzadeh

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      بنظرم برای ساحل کردی تو مراکز گردشگری عالیه
      ساده و جمع و جوره

  2. علی منصوری

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    این همونه ک گواهینامه نمی‌خواد برا روندنش ، خیلی فان قیافش ، کاملا ی ماشین دخترونه، باحاله
    البته ک این لوگو جدیده فاجعس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. حسین دهمرد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2623 ديدگاه)

    همون موتور ژیان رو بنداز تنگش قیمتش نصف میشه. لعنتی بنزینو بو میکشید. با یه بطری نوشابه میشد یه روز صبح تا شب باهاش مسافرکشی کنی تو شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا