سیتروئن

بازسازی رترو سیتروئن، بامزه‌ترین خودروی دنیا را بامزه‌تر کرد!

یک انتخاب خاص برای عاشقان خودروهای کلاسیک با روحیه آینده‌نگر!

سیتروئن آمی در نسخه‌ای خاص به سبک ون کلاسیک H-Type بازطراحی شده و حتی لوگوی قدیمی سیتروئن را در جلوپنجره خود حفظ کرده است.

اگر از طرفداران خودروهای کلاسیک باشید، حتماً ون‌های H-Type سیتروئن را به خاطر دارید؛ خودروهایی با طراحی جعبه‌ای و بدنه‌ی موج‌دار که در طی ۳۴ سال تولید (از ۱۹۴۷ تا ۱۹۸۱) تغییر چندانی نکردند. شاید زیبا نبوده باشند، اما قطعاً جذاب و نوستالژیک بودند. حالا این جذابیت قدیمی به یکی دیگر از نمادهای سیتروئن، یعنی آمی، منتقل شده است.

معرفی تایپ-آمی: ترکیب نوستالژی و مدرنیته

این نسخه‌ی خاص با نام Type-Ami توسط شرکت ایتالیایی Caselani طراحی شده که در بازسازی خودروهای جدید سیتروئن با سبک و سیاق مدل‌های کلاسیک تخصص دارد. کاسلانی تاکنون مدل‌های مختلفی را با این سبک طراحی کرده، از ون‌های متوسط گرفته تا مدل‌های بزرگی مثل سیتروئن Jumper. اما حالا نوبت به آمی رسیده است تا به این خانواده‌ی رترو بپیوندد.

نکته‌ی جالب اینجاست که این بازطراحی کاملاً تحت لیسانس سیتروئن انجام شده و شرکت کاسلانی مجوز استفاده از نشان تجاری دو‌شورون (دو فلش معروف سیتروئن) را دریافت کرده است. در نتیجه، نسخه‌ی جدید آمی نه‌تنها ظاهر قدیمی و دوست‌داشتنی دارد، بلکه با اصالت برند سیتروئن نیز هماهنگ است.

همچنین بخوانید:

تغییرات ظاهری و طراحی نوستالژیک

تقریباً تمامی پنل‌های بدنه‌ی آمی در این نسخه با قطعات جدیدی جایگزین شده‌اند که دارای خطوط افقی برجسته، مشابه بدنه‌ی موج‌دار ون‌های H-Type، هستند. تنها سقف خودرو دست‌نخورده باقی مانده است. چرخ‌های استیل کلاسیک نیز به آن اضافه شده تا ظاهر خودرو هرچه بیشتر به سبک دهه ۱۹۵۰ نزدیک شود. از دیگر تغییرات قابل توجه می‌توان به طراحی جدید چراغ‌های جلو اشاره کرد که چهره‌ای شبیه به مدل‌های قدیمی به خودرو می‌بخشند.

نکته‌ی جالب اینکه این تغییرات هیچ وزنی به خودرو اضافه نمی‌کنند، بنابراین وزن ۴۷۰ کیلوگرمی سیتروئن آمی همچنان ثابت باقی می‌ماند.

مشخصات فنی و عملکرد

البته نباید انتظار یک خودروی قدرتمند را داشت. آمی یک خودروی الکتریکی شهری است که از یک موتور ۶ کیلوواتی (حدود ۸ اسب بخار) نیرو می‌گیرد و باتری ۵.۴ کیلووات‌ساعتی آن بردی در حدود ۷۴ کیلومتر را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو فقط ۴۵ کیلومتر بر ساعت است، که آن را برای  جوانان بدون گواهینامه، جابجایی‌های روزمره شهری به جای موتور سیکلت، تحویل کالا و استفاده به‌عنوان یک خودروی اقتصادی ایده‌آل می‌کند.

قیمت و دسترسی

این خودرو در بازار خارج از اروپا عرضه نمی‌شود و احتمالاً اگر هم عرضه می‌شد، مخاطبان زیادی نداشت. اما این باعث نمی‌شود که عاشقان خودروهای کلاسیک از آرزوی داشتن یک Type-Ami دست بکشند!

طبق گزارش Auto Express، قیمت یک آمی تبدیل‌شده توسط کاسلانی ۱۳,۹۰۰ یورو (حدود ۱۴,۴۰۰ دلار) است. اگر هم کسی از قبل یک سیتروئن آمی داشته باشد، می‌تواند کیت بدنه‌ی این مدل را جداگانه با قیمت ۵,۰۰۰ یورو (حدود ۵,۲۰۰ دلار) خریداری کرده و خودرویش را به نسخه‌ی رترو تبدیل کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Yaghoob

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (368 ديدگاه)

    وزنش خیلی جالبه

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    ازین کار سیتروئن خوشم اومد واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا