سیتروئن

سیتروئن از C4 و C4X هیبرید با طراحی اسپرت رونمایی کرد

نسل تازه هاچ بک بلندقامت فرانسوی به فناوری شارژ دوجهته، نمایشگرهای ۱۰ اینچی و … مجهز شده است.

نسل تازه سیتروئن C4 و C4X با چهره تازه، پیشرانه‌ به‌روزرسانی‌شده و گستره‌ای از تجهیزات تازه هوشمند دردسترس خریداران قرار گرفته‌ است. نسخه تازه C4 هم مانند C3 جدید به‌جلوپنجره تازه سیتروئن مزین شده که حال میزبان لوگوی جدید این خودروساز است. زبان طراحی تازه سیتروئن امکان بهره‌وری از چراغ‌هیای LED تازه، رینگ‌های زیباتر و فرم‌پردازی آینده‌نگرانه را به محصولات این شرکت، به‌ویژه C4 و C4X داده است.

این خودروساز اروپایی درکنار عرضه دو کراس‌اوور کوچک خود با رنگ‌بندی متنوع، آن‌ها را به رینگ‌های ۱۸ اینچی بازطراحی شده و فنربندی هیدرولیکی عرضه می‌کند تا پکیجی مناسب را برای خانواده‌ها عرضه کرده باشد. سیتروئن برای تکمیل این روند، امکان انتخاب از میان چند پیشرانه هم در اختیار خریدارانش قرار داده است؛ به این ترتیب، علاقه‌مندان می‌توانند از میان یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری ۱۳۱ اسب بخاری، دو نسخه هیبریدی و دو نمونه تماما برقی یک را انتخاب کنند.

سیتروئن C4 و C4X هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژر استفاده می‌کند که به‌تنهایی توان تولید ۱۰۰ تا ۱۳۷ اسب بخار قدرت را دارد و با کمک الکتروموتور، حداکثر ۲۹ اسب بخار دیگر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. تفاوت دو نمونه هیبریدی این خودرو در باتری‌ها آن‌ها است؛ یکی از یک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند و دیگری از یک نمونه ۵۴ کیلووات ساعتی که به‌ترتیب امکان پیمایش مسافتی ۳۵۷ و ۴۱۶ کیلومتری را فراهم می‌کنند. امکان شارژ هر دو مدل با شارژ ۱۰۰ واتی دوجهته سریع هم وجود دارد تا خیال خریداران از بابت سرعت شارژ، راحت باشد.

اما تفاوت اصلی میان دو نسخه عادی C4 و C4X، به فضاسازی آن‌ها بر می‌گردد. سیتروئن تصمیم گرفته تا نسخه X را ۲۴۰ میلی‌متر کشیده‌تر طراحی کند؛ درحالی‌که فاصله محوری آن با نسخه عادی یکسان و برابر ۲,۶۷۰ میلی‌متر است. خریداران C4X به ۵۱۰ لیتر فضای بار دسترسی دارند؛ درحالی‌که فضای صندوق C4 به ۳۸۰ لیتر محدود شده است.

از جمله تغییرات اصلی نسل تازه C4، بهبود فضای داخلی و طراحی دوباره آن به شمار می‌رود. صندلی‌ها در مقایسه با نسل گذشته ضخیم‌تر شده‌اند و راحتی بیشتری را در حین سواری تامین می‌کنند. نمایشگرهای کابین C4 هم کاملا به‌روزرسانی‌ شده‌اند تا مالکان این سیتروئن از فناوری روز عقب نباشند. نمایشگر ۱۰ اینچی مرکزی این خودرو به امکانات مفیدی چون سیستم‌ رهیاب کاربردی و سیستم کنترل صوتی «سلام سیتروئن» مجهز شده است. سیتروئن در اطراف بدنه C4، روی‌هم‌رفته ۲۰ حسگر و دوربین را کار گذاشته است تا با تکیه‌بر آن‌ها، امکان دسترسی به کروزکنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در ترافیک، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار پارک را فراهم کند.

این خودروی تازه از امکانات هوشمندی چون ترمزهای ایمنی فعال و سیستم هشدار ریسک برخورد هم مجهز شده است که می‌توانند در اعتلای ایمنی رانندگی به راننده کمک کنند و محصولات این خودروساز فرانسوی را به سطحی تازه‌ای برسانند. سیتروئن هنوز قیمت نهایی C4 و C4X را اعلام نکرده است اما امید دارد که با ارائه ویژگی‌های پایه مناسب، طراحی به‌روز و راحتی مناسب در برابر رقبای ژاپنی، چینی و اروپایی خود دوام بیاورد. نظر شما درباره مدل‌های C4 و C4X چیست؟ چرا سیتروئن در بازارهای جهانی، شهرت خوب رقبایش را ندارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Loop

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انصافا برای رانندگی در اروپا بسیار منطقی و مناسب طراحی شده . کاملا کاربردی و همه چی به اندازه
    احتمالا قیمت خوبی هم داره

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      کلا خودرو های سیتروئن برای قشر متوسط جامعه طراحی می شوند برای همین قیمت مناسبی دارند

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. mmd@

      ۲۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (362 ديدگاه)

      فقط فرانسه عجب ماشینی زده دستش درد نکنه فرانسه اسطوره هاش اومده فقط مونده پژو نمی‌دونم پژو قراره چیکار کنه؟☠️☠️🎖️🎖️❤️❤️❤️🏆🏆🏆🥇🥇🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷

      موافقم 2
      مخالفم 5
  2. علی منصوری

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    سلام سیتروئن دیگه چه داستانیه!!!؟؟؟ مثلاً سلام لامبورگینی یا سلام کونیگزگ…فک کن.
    معمولی و مطمئن ،قرارم نیست تمام طرحها تهاجمی و پر از نوآوری و سوپرآپشنال با هورس پاور وحشتناک باشه،مسلما خریداری خودش راضی می‌کنه ، خاطره خوبی از این برند دارم با c5 نیو…ماشین زمان خودش خیلی فول و خوب بود

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. گاس فرینگ

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (388 ديدگاه)

      هلو یا های سیتروئن دستیار صوتی شه
      ماشین های چری هم اینو دارن میگی هلو چری
      نسخه پیشرفته ی اون خانمِ توی سمند حساب میشه

  3. گاس فرینگ

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (388 ديدگاه)

    لوگوی سیتروئن بی ریخته لوگوی قبلی بسیار زیباتر بود

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      خداروشکر طراحی سیتروئن هم داره افت می‌کنه

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. ریچارد هموند

        ۲۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        نمای عقب و جانبی از دیگنیتی پرستیژ کپی کردن!!

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. جیمز می

          ۷ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1035 ديدگاه)

          موافقم

  4. Amirsh

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    چقد خوبن

    موافقم 7
    مخالفم 3
  5. Kiarash

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    جذاب فرانسوی

    موافقم 10
    مخالفم 3
  6. Kiarash

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    تو مدل c4 از پشت یکم حس و حال زانتیا رو میده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  7. PEUGEOT 408 GTXi 2.5 AWD

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    کاش میشد هم برای محصولات پژو
    هم سیتروئن هم DS هم جیپ
    هم فیات
    انجین تنفس طبیعی 2 لیتری یا 2.5 لیتری
    با سیستم AWD بزارن
    انحصار بازارهای خاورمیانه و آمریکای شمالی

    موافقم 8
    مخالفم 2
  8. mickeyy

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    طراحی جلوش زیاد خوب نیست اونم واسه برندی مثل سیتروئن که در طول تاریخش در بحث طراحی حرف های زیادی واسه گفتن داشته. لوگو جدید سیتروئن هم که اصلا خوب نیست یعنی اگه کسی شناخت نداشته باشه با دیدن این لوگو فکر میکنه یک محصول از کمپانی های ناشناخته چینی هست.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. shetab-car

    ۲۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (252 ديدگاه)

    لوگو جدید افتضاحه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  10. مهردادکمال

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    انگار طراحان سیتروئن از قدیم تا الان از یک سیاره دیگه ای اومدن.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. جاپان

    ۲۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    اون دی لایت های خطی دوتایی رو
    بعد طراحی یادشون افتاده بزارن😐🫵
    اخه چیه اون لامصب
    انگار از لوازم یدکی بری بخری بزور نصب کنی

  12. jalopy

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    «سلام سیتروئن»
    یاد کارتون مورچه خوار افتادم🤣

  13. داش رضا

    ۱۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام. تابحال کدوم خودروسیتروئن بدبوده؟.ازارزانترین نوعش یعنی سیتروئن توریستی تا انواع متوسط و لاکچریش همه جزوبهترینهای جهان بودند وهستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا