نسل تازه هاچ بک بلندقامت فرانسوی به فناوری شارژ دوجهته، نمایشگرهای ۱۰ اینچی و … مجهز شده است.
نسل تازه سیتروئن C4 و C4X با چهره تازه، پیشرانه بهروزرسانیشده و گسترهای از تجهیزات تازه هوشمند دردسترس خریداران قرار گرفته است. نسخه تازه C4 هم مانند C3 جدید بهجلوپنجره تازه سیتروئن مزین شده که حال میزبان لوگوی جدید این خودروساز است. زبان طراحی تازه سیتروئن امکان بهرهوری از چراغهیای LED تازه، رینگهای زیباتر و فرمپردازی آیندهنگرانه را به محصولات این شرکت، بهویژه C4 و C4X داده است.
این خودروساز اروپایی درکنار عرضه دو کراساوور کوچک خود با رنگبندی متنوع، آنها را به رینگهای ۱۸ اینچی بازطراحی شده و فنربندی هیدرولیکی عرضه میکند تا پکیجی مناسب را برای خانوادهها عرضه کرده باشد. سیتروئن برای تکمیل این روند، امکان انتخاب از میان چند پیشرانه هم در اختیار خریدارانش قرار داده است؛ به این ترتیب، علاقهمندان میتوانند از میان یک موتور بنزینی ۱.۲ لیتری ۱۳۱ اسب بخاری، دو نسخه هیبریدی و دو نمونه تماما برقی یک را انتخاب کنند.
سیتروئن C4 و C4X هیبریدی از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژر استفاده میکند که بهتنهایی توان تولید ۱۰۰ تا ۱۳۷ اسب بخار قدرت را دارد و با کمک الکتروموتور، حداکثر ۲۹ اسب بخار دیگر را در اختیار راننده قرار میدهد. تفاوت دو نمونه هیبریدی این خودرو در باتریها آنها است؛ یکی از یک باتری ۵۰ کیلووات ساعتی استفاده میکند و دیگری از یک نمونه ۵۴ کیلووات ساعتی که بهترتیب امکان پیمایش مسافتی ۳۵۷ و ۴۱۶ کیلومتری را فراهم میکنند. امکان شارژ هر دو مدل با شارژ ۱۰۰ واتی دوجهته سریع هم وجود دارد تا خیال خریداران از بابت سرعت شارژ، راحت باشد.
اما تفاوت اصلی میان دو نسخه عادی C4 و C4X، به فضاسازی آنها بر میگردد. سیتروئن تصمیم گرفته تا نسخه X را ۲۴۰ میلیمتر کشیدهتر طراحی کند؛ درحالیکه فاصله محوری آن با نسخه عادی یکسان و برابر ۲,۶۷۰ میلیمتر است. خریداران C4X به ۵۱۰ لیتر فضای بار دسترسی دارند؛ درحالیکه فضای صندوق C4 به ۳۸۰ لیتر محدود شده است.
از جمله تغییرات اصلی نسل تازه C4، بهبود فضای داخلی و طراحی دوباره آن به شمار میرود. صندلیها در مقایسه با نسل گذشته ضخیمتر شدهاند و راحتی بیشتری را در حین سواری تامین میکنند. نمایشگرهای کابین C4 هم کاملا بهروزرسانی شدهاند تا مالکان این سیتروئن از فناوری روز عقب نباشند. نمایشگر ۱۰ اینچی مرکزی این خودرو به امکانات مفیدی چون سیستم رهیاب کاربردی و سیستم کنترل صوتی «سلام سیتروئن» مجهز شده است. سیتروئن در اطراف بدنه C4، رویهمرفته ۲۰ حسگر و دوربین را کار گذاشته است تا با تکیهبر آنها، امکان دسترسی به کروزکنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در ترافیک، دوربین ۳۶۰ درجه و دستیار پارک را فراهم کند.
این خودروی تازه از امکانات هوشمندی چون ترمزهای ایمنی فعال و سیستم هشدار ریسک برخورد هم مجهز شده است که میتوانند در اعتلای ایمنی رانندگی به راننده کمک کنند و محصولات این خودروساز فرانسوی را به سطحی تازهای برسانند. سیتروئن هنوز قیمت نهایی C4 و C4X را اعلام نکرده است اما امید دارد که با ارائه ویژگیهای پایه مناسب، طراحی بهروز و راحتی مناسب در برابر رقبای ژاپنی، چینی و اروپایی خود دوام بیاورد. نظر شما درباره مدلهای C4 و C4X چیست؟ چرا سیتروئن در بازارهای جهانی، شهرت خوب رقبایش را ندارد؟
Loop
۲۳ مهر ۱۴۰۳انصافا برای رانندگی در اروپا بسیار منطقی و مناسب طراحی شده . کاملا کاربردی و همه چی به اندازه
احتمالا قیمت خوبی هم داره
amirkhanzadeh
۲۳ مهر ۱۴۰۳کلا خودرو های سیتروئن برای قشر متوسط جامعه طراحی می شوند برای همین قیمت مناسبی دارند
mmd@
۲۴ مهر ۱۴۰۳فقط فرانسه عجب ماشینی زده دستش درد نکنه فرانسه اسطوره هاش اومده فقط مونده پژو نمیدونم پژو قراره چیکار کنه؟☠️☠️🎖️🎖️❤️❤️❤️🏆🏆🏆🥇🥇🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷🇫🇷
علی منصوری
۲۳ مهر ۱۴۰۳سلام سیتروئن دیگه چه داستانیه!!!؟؟؟ مثلاً سلام لامبورگینی یا سلام کونیگزگ…فک کن.
معمولی و مطمئن ،قرارم نیست تمام طرحها تهاجمی و پر از نوآوری و سوپرآپشنال با هورس پاور وحشتناک باشه،مسلما خریداری خودش راضی میکنه ، خاطره خوبی از این برند دارم با c5 نیو…ماشین زمان خودش خیلی فول و خوب بود
گاس فرینگ
۲۳ مهر ۱۴۰۳هلو یا های سیتروئن دستیار صوتی شه
ماشین های چری هم اینو دارن میگی هلو چری
نسخه پیشرفته ی اون خانمِ توی سمند حساب میشه
گاس فرینگ
۲۳ مهر ۱۴۰۳لوگوی سیتروئن بی ریخته لوگوی قبلی بسیار زیباتر بود
جرمی کلارکسون
۲۳ مهر ۱۴۰۳خداروشکر طراحی سیتروئن هم داره افت میکنه
ریچارد هموند
۲۴ مهر ۱۴۰۳نمای عقب و جانبی از دیگنیتی پرستیژ کپی کردن!!
جیمز می
۷ آبان ۱۴۰۳موافقم
Amirsh
۲۳ مهر ۱۴۰۳چقد خوبن
Kiarash
۲۳ مهر ۱۴۰۳جذاب فرانسوی
Kiarash
۲۳ مهر ۱۴۰۳تو مدل c4 از پشت یکم حس و حال زانتیا رو میده
PEUGEOT 408 GTXi 2.5 AWD
۲۳ مهر ۱۴۰۳کاش میشد هم برای محصولات پژو
هم سیتروئن هم DS هم جیپ
هم فیات
انجین تنفس طبیعی 2 لیتری یا 2.5 لیتری
با سیستم AWD بزارن
انحصار بازارهای خاورمیانه و آمریکای شمالی
mickeyy
۲۳ مهر ۱۴۰۳طراحی جلوش زیاد خوب نیست اونم واسه برندی مثل سیتروئن که در طول تاریخش در بحث طراحی حرف های زیادی واسه گفتن داشته. لوگو جدید سیتروئن هم که اصلا خوب نیست یعنی اگه کسی شناخت نداشته باشه با دیدن این لوگو فکر میکنه یک محصول از کمپانی های ناشناخته چینی هست.
shetab-car
۲۳ مهر ۱۴۰۳لوگو جدید افتضاحه
مهردادکمال
۲۴ مهر ۱۴۰۳انگار طراحان سیتروئن از قدیم تا الان از یک سیاره دیگه ای اومدن.
جاپان
۲۴ مهر ۱۴۰۳اون دی لایت های خطی دوتایی رو
بعد طراحی یادشون افتاده بزارن😐🫵
اخه چیه اون لامصب
انگار از لوازم یدکی بری بخری بزور نصب کنی
jalopy
۲۶ مهر ۱۴۰۳«سلام سیتروئن»
یاد کارتون مورچه خوار افتادم🤣
داش رضا
۱۴ آذر ۱۴۰۳سلام. تابحال کدوم خودروسیتروئن بدبوده؟.ازارزانترین نوعش یعنی سیتروئن توریستی تا انواع متوسط و لاکچریش همه جزوبهترینهای جهان بودند وهستند.