سیتروئن

سدان پرقدرت سیتروئن DS 5LS R

احیای برند DS توسط سیتروئن با یک سدان غافلگیرکننده ادامه می‌یابد. یک سدان پرقدرت که بیشتر ویژه چین و بازار گسترده آن طراحی شده است و بدیهی است که برای رونمایی در نمایشگاه پکن نیز ثانیه شماری می‌کند.

Citroën DS 5LS-R Concept
Citroën DS 5LS-R Concept
سدان DS 5LS R با نیرویی که از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو می‌گیرد، به حرکت در می‌آید. این نیروی ۳۰۰ اسب بخار در کنار گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری می‌تواند ظرفیت‌های خارق‌العاده ای به این سدان کوچک ببخشد. سیتروئن ارتفاع خودرو را ۱۵ میلی متر کاهش داده و برای انتقال نیرو نیز از یک گیربکس با تعویض متوالی (sequential) استفاده کرده است. شاسی، ترمزها و تعلیق برای این مدل اسپرت به دقت توسعه یافته‌اند. استفاده گسترده از فیبرکربن در این مدل هم بسیار جالب توجه است.
Citroën DS 5LS-R Concept
Citroën DS 5LS-R Concept
طراحی بیرونی DS 5LS R با استفاده از کیت آئرودینامیکی، چرخ‌های ۲۰ اینچی، آلومینیوم جلا خورده، تزئینات کرومی و باله عقب به همراه رنگ آمیزی خاص و یک نوار به رنگ خاکستری کربنی مات روی درب‌ها و همچنین نشان R متمایز و جالب از آب درآمده است.
Citroën DS 5LS-R Concept Interior
Citroën DS 5LS-R Concept Interior
با ورود به کابین با محیطی اسپرت پوشیده با چرم و آلکانترا همراه با دوخت متمایز روبرو می‌شوید. در داخل اتاق هم از فیبر کربن واقعی دریغ نشده است که زیبایی این محیط را دو چندان کرده است.
هنوز از توانایی‌ها و سایر ویژگی‌های این مدل، اطلاعاتی منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    300اسب بخار؟!اونم یه 1.6لیتری؟!

    1. saeid

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (45 ديدگاه)

      خدایی خیلی توپه به خصوص رینگ 20 اینچی و از بغل یکم شبیه ائودی تی تی هستش ولی تو کتم نمیره با یه موتور 1.6 خروجیش 300 اسب بخار ؟!؟!؟!

      1. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        ای خدا اخه چرا انقدر ملت عقلشون به چشونه . همه می گن عالیه . همه تو کفن که از یه موتور 1.6لیتری 300 اسب کشیدن .

        قبلا هم گفتم که این کاری نداره و تکنولوزی زیادی لازم نداره . شما با توربو شارجر داری هوای متراکم تر و زیاد تری وارد می کنی پس صد در صد باید سوخت زیادی وارد کنی پس می شه گفت مصرف سوخت کمی کم میشه و مصرفش کمی کم تر از موتور 3.8لیتری 300 اسبی است اگرم کم تر باشه به خاظر وزن ماشینه که کم تره .

        همیشه وقتی طراحی ماشین به مهندسا راه نده مثل الان از یه موتور کوچک قدرت زادی می گیرن . چون این یه ماشین نسبتا کوچیکه و نمی تونن روش یه موتور 2800و 3000 بندازن مجبورن این کار رو بکنن

        وگرنه اگر طراحی راه بده متور بزرگ تر بهتره درسته که متور بزرگ تر اصطکاک بیشتری داره و مصرفش از این بیشتره و همچنین سنگین تره که این در شتاب ماشین تاثیر منفی میزاره ولی در عوض طول عمرش بیشتره و می تونی فشار بیشتری روش بیاری .

        بعدم این ماشین فعلا رو کاغذه باید در عمل شتاب و هندینگش رو ببینیم چقدره. قیمتش هم معلوم بشه بعد نظر بدیم

        مطمعنم وقتی رقباش معلوم بشه زیر دست و پای رقباش له خواهد شد

        (پرچم بالاست)

        1. چاپلو

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          هه هه خندیدیم

        2. ارمااان

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (358 ديدگاه)

          عمو ربطی نداره که موتور ی که ۳۰۰۰ یا ۵۰۰۰ سی سی هست حتما حجمش خیلی زیاده،شما تصورت از موتورهای با حجم بالا لابد ماسل کارای ۱۹۸۰هست،تا حالا آستون مارتین ونکوئیش رو دیدی؟موتورش رو چی؟؟

        3. رامتین

          ۱۷ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (3252 ديدگاه)

          معلوم هست چی داری میگی؟؟ واحد گشتاور چیه؟ بلدی؟ جالبه از فیزیک هیچی نمیدونند در مورد توربوشارژ حرف میزنند….

    2. محمد حسین

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      خیلی خوبه و همین طور طراحیش ولی یه خورده طراحی داخلش آدمو افسرده می کنه

  2. کافر مقدس

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    این که همش تصاویر گرافیکی ـــــــــه

  3. چاپلو

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    من فک میکنم اینا فقط در حد حرف باشه موتور 1.6 لیتری و اینهمه قدرت اخه ساخت کجاست؟
    تصاویر کاملا گویاست که فقط رندر ماشینه نه خودش به محل قرارگیری چرخ های جلو توجه کنید. فاصله ی دو محور کمتر از حد استاندارد برای ماشین های سدان هستش.
    مرکز چرخ های جلو باید در امتداد ستون A ماشین باشه نه اینکه از روی چرخ ها عبور کنه
    اما در کل اگه قراره با همین شکل و شمایل بسازنش واقعا باید به سیتروئن افرین گفت.

    1. رضا

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      بچه ها چطور نشناختینش!!؟؟؟؟؟
      این همون سدان ارزان قیمت مشترک با پژوئه که جلوش رو عوض کردن به نمای کنارش خوب دقت کنید
      http://cloudlakes.com/data_images/models/peugeot-301/peugeot-301-08.jpg

      یه آشغال فرانسوی دیگه

    2. فواد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      دوست عزیز این مدل مفهومی هست میتونی تو netcarshow جستجو کنی. ولی سیتروئن کارش درسته هر کی هرچقدر میخواد دیس کنه!!!

    3. GTR-50

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (498 ديدگاه)

      توربو داره داره جای تعجب نداره

  4. ali

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    چرا هیچ عکسی از عقبش نذاشتین؟؟؟؟؟

  5. چاپلو

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    ندیدیم نون گندم ولی خوردیم دست مردم.

  6. مهدی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سیترون اگر خودرو ساز بود خودرویی مثل زانتیا که می تونست رقیبی جدی بی ام و سری3 باشه رو از خط تولید خارج نمی کرد

    1. امیر

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      شوخی میکنید دیگه؟
      زانتیا با اون ایمنیش با سری 3 ؟!؟!

      بالاخره مدیران کمپانی به این بزرگی هم اینو میفهمن اگه خودرویی استاندارد باشه و سود داشته باشه بیخودی از رده خارج نمیشه.

      1. Zonda R

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        طراحیه سیتروین
        اکثر اوقات خوب از اب در میاد
        حتی تو ماشینایه خاصش
        از فرانسویا بعید سدان 300 اسبی …….

  7. امید

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    از نمای کناری یکم شبیه ائودی tt هست طراحی بیرونشو دوس دارم اما داخلش دل نشین نیست

  8. حسین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خیلی دلگیر شده!!!!!!!!!!!

    1. چاپلو

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      نه اصلا اتفاقا کاملا اسپرتی و خفنه

  9. arya

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگن اینجا مردم همه تو خونشون چاه نفت شخصی دارن چرا واسه ما نمیزنن اخه ما اینقدر فهم داریم اگه وسیله 20تومنی 200 بدن ما صدامون در نمیاد حالم میکنیم واسه لیتری 70تومن کارت سوختمونو میفروشیم
    اخه این کارا مثل خودفروشی نمیفهمیم که…………..

  10. حامد MASERATI GT

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    طراحیش عالیه

  11. خاوری مزراتی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    خیلی زیباست … گویا انتقادات ما در پدال از سیتروئن جواب داده و یه تکونی به بدن داده

    سدان جذاب و دلنشینیه ولی موتورش نگران کننده س!!!

  12. فرهاد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    توش چقدر داغونه
    ولی اگه واقعاً این جوری باشه باید آفرین گفت

  13. PEUGEOT

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ماشین قشنگی به نظر میاد
    قدرت موتور خوبی داره
    کلا سیتروین ماشینای خوبی داره

  14. امیر

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (332 ديدگاه)

    اگه از مشخصات فنیش بگذریم exterior design حرف نداره

  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    خیلی قشنگه .

    فقط ای کاش طول ماشین بیشتر بود و سقف کوتاه تر . اینجوری لوکس تر هم به

    نظر میرسید .

    ولی در هر حال بهتر از پژو داره کار میکنه .

  16. ehsan.m

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    حرف نداره البته اگه دوستان حرف در نیارن

  17. علی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خیلی قشنگه موتورشم که ۳۰۰ اسبه عالیه
    پدال بهتر نبود یه عکسم از پشتش بزاری

  18. علی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ولی با وجود ضعف پژو رنو
    سیتروئن هنوزهم یکی از به ترینای اروپا است
    اگر سیترئن نبود صنعت خودرو فرانسه چیمیشد?

    1. ارمااان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      پژو همچین خودروی بی کیفیتی نیست الان داره تو خیلی از کشورا خودرو هاش مونتاژ میشه درسته خودروهای خانوادگی بیشتر تولید میکنه،ولی تو بعضی از مسابقات خودروای کوچیکش حرف واسه گفتن دارن،همچنین اون خودرویی که واسه داکار اماده کرده که متاسفانه اسمش رو یادم نیست

  19. ali

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    روشون نشده از پشتش عکس بزارن

  20. امیر حسین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    با سلام و با تشکر از نویسنده محترم سایت پدال. دوستانی که میگن چون توربو داره جای تعجب نداره خوب حرف شما تا حدودی درسته اما به یاد داشته باشید ما داریم توربو با توربو رو مقایسه میکنیم نه توربو با استوک واقعآ شاهکاره از 1600 سی سی و توربو بتونی 300 اسب بخار بگیری الان مزدا3 ام پی اس با یه موتور2.3 لیتری توربو تونسته263 اسب بخار بگیره یعنی به ازای هر لیتر 114 اسب بخار گرفته اما سیتروئن دی اس 5 ال اس ار از یه موتور1.6 لیتری توربو300 اسب بخار گرفته یعنی به اعزای هر لیتر 187 اسب بخار گرفته یعنی با600 سی سی حجم کمتر 37 اسب بخار بیشتر گرفته خودتون قضاوت کنید

  21. وحید

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای عید منتظر حضورش توی خیابونای تهران باشید

  22. 09306970643

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا فرانسه کارش خیلی درسته مخصوصا پژو که یه سری مدلای خاص و عالی دارن که دوتاشون ۴۰۷ و ۵۰۸ هستن واقعا فوق العادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا