سیتروئن

معرفی سیتروئن C3 ایرکراس جدید، کراس‌اووری هفت‌نفره برای بازارهای خاص

کراس‌اوور جدید سیتروئن C3 ایرکراس برای بازارهای هند، شرق آسیا و آمریکای جنوبی معرفی شده و با C3 ایرکراس بازار اروپا متفاوت است.

سیتروئن کراس‌اوور جدیدی بنام C3 ایرکراس را برای بازارهای هند، شرق آسیا و آمریکای جنوبی معرفی کرده که در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره ارائه می‌شود و با C3 ایرکراس بازار اروپا متفاوت است. هرچند این خودرو مثل همتای اروپایی خود کراس‌اووری در سگمنت B است ولی با طول ۴,۳۲۰ میلی‌متر، ۱۷۰ میلی‌متر از C3 ایرکراس اروپایی متفاوت است.

این کراس‌اوور فرانسوی از زبان طراحی آشنای سیتروئن استفاده می‌کند که مشابه آن را در هاچ‌بک C3 مخصوص هند و آمریکای جنوبی دیده بودیم و چراغ‌های جلوی دوقسمتی، روکش‌های پلاستیکی بدنه، چراغ‌های C شکل عقب و طرح دورنگ بدنه از ویژگی‌های آن است. همین داستان در داخل خودرو هم جریان دارد و طرح کلی داشبورد با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی در تیپ‌های بالایی از C3 مذکور گرفته شده است.

همان‌طور که اشاره شد، C3 ایرکراس علاوه بر نسخهٔ پنج‌نفره در نسخهٔ هفت‌نفره با ترکیب ۲+۳+۲ هم قابل خریداری خواهد بود. این نسخه پاسخی به نیاز خریداران هندی و اندونزیایی است یعنی جایی که شاسی‌بلندها و مینی‌ون‌های هفت‌نفره بسیار محبوب هستند. صندوق بار این خودرو در نسخهٔ پنج‌نفره بین ۴۸۲ تا ۵۱۱ لیتر ظرفیت دارد و امکان برداشتن صندلی‌های ردیف سوم هم وجود خواهد داشت. پنج پورت USB برای شارژ و سیستم تهویهٔ قدرتمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور جدید فرانسوی هستند.

این C3 ایرکراس جدید روی نسخهٔ کشیده‌ای از پلت‌فرم CMP ساخته شده که در نسخهٔ اروپایی هم استفاده می‌شود اما این دو نسخه در پیشرانه‌ها باهم متفاوت هستند. مدل جدید صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری توربو عرضه می‌شود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد و نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در آینده یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم ارائه خواهد شد.

سیتروئن C3 ایرکراس جدید در برزیل و هند تولید خواهد شد. این کراس‌اوور فرانسوی اواخر امسال در هند و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود و سپس در سال ۲۰۲۴ راهی بازار اندونزی خواهد شد. این خودرو دومین مدل از سه محصولی است که سیتروئن به‌طور خاص برای بازارهای در حال رشد در نظر گرفته و امیدوار است از این طریق ۳۰ درصد از فروش شرکت تا سال ۲۰۲۵ در بازارهای خارج از اروپا صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (831 ديدگاه)

    خداییش چه حرکت بیستی زده
    ماشین باحالی داده بیرون
    خوشم اومد ازش
    فقط به شدت جای یه موتور قوی تر یکونیم یا دولیتری
    و یه دو دیفرانسل خالیه….

    موافقم 28
    مخالفم 2
    1. کرگدن باواریا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      رینگ های چهار پر خیلی زشته

      موافقم 4
      مخالفم 10
    2. اوستا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      پژو سیتروئن غیر ازین ۱.۲ لیتری چیزی نداره
      والا الان مگا موتور تنوع موتورهاش بیشتره
      بفروشیم به فرانسه؟؟؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 13
      1. علیرضا

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (116 ديدگاه)

        سیتروئن c5 کراس با پژو ۵۰۸ و ۵۰۰۸ و ۳۰۰۸ و تمامی محصولات ds دارن از موتور ۱.۶ ۳۸۰تا ۴۵۰ اسب میگیرن awd هستن

  2. F22RAPTOR

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    الگو طراحی چراغ جلو
    اینگاری با نسل فعلی اسپورتیج
    یکسانه

    موافقم 12
    مخالفم 4
  3. داود

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    یعنی چی کراس اوور هفت نفره با قدرت ۲۰۶ تیپ ۵ مگه میشه چجوری میخواد راه بره

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. datsun

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3950 ديدگاه)

      واسه بازاری که ساخته و رقبای که تو اون بازار داره در حد رقباست

      موافقم 11
  4. Mohsen63

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چرا کنسول میانی نداره؟قدرتش خیلی کمه هفت نفره حداقل باید250اسب قدرتش باشه.یه دولیتری باید میذاشتن روش.فرانسویا موتوراشون ضعیفه.

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      حالا 250 اسب که نباید باشه حتما الان ما اکثر کراس اوور هامون که ژاپنی یا کره ای هست زیر 180 اسب قدرت دارن . این رو هم باید بگم که احتمالا یه موتور بهتر هم روی این خودرو خواهند گذاشت وگرنه فرانسه موتور خوب کم نداره نمونش تو ایران : پژو 508 پژو 2008 رنو تلیسمان خودرو های ds5 ds6 ds7 و سیتروئن c3 و همچنین کولیوس هم موتورش خوبه ولی توربو نیست

      موافقم 10
      مخالفم 1
  5. Daruosh

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    کلا با برند رنو پژو سیتروئن حال نمیکنم💔

    موافقم 9
    مخالفم 29
    1. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      با کوییک و پراید حال میکنی ؟

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. Python

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        با کویید حال میکنه

        موافقم 11
  6. MehdiTurbo

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    خرده نگیرید
    برچسب قیمتای سیتروئن همیشه یه خودروی خیلی اقتصادی برای قشر پایین و برای نگه داشتن برچسب قیمتیش مجبور از یه چیزایی بزنه ولی همیشه با قیمتی که میخوره وقتی نگاه میکنی کیفیت و طراحی و … را واقعا به صرفه است

    موافقم 19
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    این ابعاد برای یه ماشین 7 نفره یکم بیش از حد کم نیست ؟ البته کلا این کلاس 3 در خودرو های سیتروئن ابعاد کوچیکی دارن مثل کلاس 2 در پژو بهتر بود مثلا سیتروئن در کلاس 5 خودروی 7 نفره جادار میساخت با موتور قوی و همچنین دو دفش میکرد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. Alan.r

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    طراحی جلو کپی از اسپورتیج و محصولات میتسوبیشیه

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      اون نسلی که اینجا هم هست تقریبا همینه فقط این یکم خشن تر شده حالا شما از کجا فهمیدید این کپی کرده ؟ اتفاقا بنظر من اگر بنا به کپی باشه اونا از رو این کپی کردن

  9. (Saeed(peugeot

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    کلا ماشینای اقتصادی با این قیمت و ۷ نفره ….. با همین موتور تولید میشن ….اگه اشتباه نکنم هیوندای هم مدل کرتا رو با این شرایط داره ….تویوتا هم یه همچین ماشینی داره با قدرت حدود ۱۱۰ اسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا