نسل جدید سیتروئن C3 در مدل پایه با قیمت بسیار مناسب ۲۲ هزار دلاری راهی بازار میشود.
فرانسویها قیمت و برخی جزئیات خودروهای جدید C3 درونسوز و C3 برقی را منتشر کردهاند. نسخه بدون آلایندگی این خودرو قیمت پایه ۲۸ هزار دلاری خواهد داشت درحالیکه مدل درونسوز با بهای حدود ۲۲ هزار دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت تا به این ترتیب وارد قلمروی محصولات داچیا شود. چهارمین نسل سیتروئن C3 ظاهری کاملاً جدید دارد و از نمای جلوی جعبهای، چراغهای بازنگری شده، رینگهای ۱۷ اینچی دو رنگ و لوگوی جدید سیتروئن بهره میبرد. از دیگر ویژگیهای خودروی موردبحث میتوان به بدنه دو رنگ و ریلهای فضای بار اشاره کرد که باعث تقسیم این بخش میشود. همچنین در بدنه پوششهای پلاستیکی مشکیرنگ بهصورت استاندارد بکار رفته است.
برای مدل پایه درونسوز این خودرو پیشرانه ۱ لیتری بنزینی در نظر گرفته شده است. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته همکاری میکند. البته مدل برقی C3 اگرچه به اندازه برادر بنزینی خود ارزان نیست اما بازهم قیمت نازلی دارد. این مدل به یک موتور برقی با ۱۱۱ اسب بخار قدرت مجهز است و باتری ۴۴ کیلووات ساعتی نیز میتواند شعاع حرکتی ۳۲۰ کیلومتری را فراهم سازد. این باتری از قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی برخوردار شده و بنابراین در کمتر از نیم ساعت میتوان شارژ باتری را از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند.
باید به این نکته اشاره کرد که سیتروئن برای کاهش قیمت خودرو دست به ارزانسازی کابین نزده است. C3 جدید در تریم پلاس عرضه خواهد شد درحالیکه مدل برقی آن را میتوان در تریم های پلاس و مکس سفارش داد. در بخش داخلی این خودروها مواردی همچون نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و… وجود دارند. فرانسویها مدعی شدهاند این خودرو راحتی فوقالعادهای داشته و از سیستمهای کمکراننده زیادی از جمله هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل و تشخیص محدودیت سرعت بهره میبرد.
سیتروئن C3 مکس برقی دارای دوربین پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع خودکار، شیشههای دودی و گرمکن شیشه جلو، صندلیها و فرمان است. همچنین سیستمهای ارتباطی بیشتری هم در این نسخه از C3 برقی دیده میشوند. با اینکه C3 درونسوز از تکنولوژی استارت/استاپ برای کاهش آلایندگی کربن دیاکسید به ۱۲۸ گرم در هر کیلومتر استفاده میکند اما نمیتواند با آلایندگی صفر مدل برقی رقابت کند. به این ترتیب نسخه برقی مالیات کمتری را به مالکان در برخی کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا تحمیل میکند. سیتروئن خاطرنشان میسازد در ماههای آینده نسخه هیبریدی C3 جدید را نیز عرضه خواهد کرد.
JaMsHiD-R1988
۱۲ خرداد ۱۴۰۳خوبه طراحیش از نظر من دوست داشتنیه .
کلا یه مدتیه با فرانسویا خیلی حال میکنم .
NAVID۰۰۹۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۳فرانسویا خیلی هم خوبن ولی خیلی میخوان متمایز و جدابافته عمل کنند همچون سانگیانگ و ساز نامخلاف زدنش!!!
فرانسویها هندلینگ خوبی دارند!
از متریال خوبی هم به نسبت قیمت استفاده میکنند!
ظاهرشون هم واقعاً خوبه بخصوص نسلهای جدیدشون!
یه مشکل بزرگ دارند و اون هم پیچیدگیهای بیخودی در طراحی و ساخت هست که تا خراب نشوند یا تصادف نکنند موردی نداره ولی با کوچکترین اتفاق هزینههای سرسامآوری دارند و درستبشو هم نیستند!
این خودرو واقعاً زیباست اما چرا برند سیتروئن زشت و یهجوری نچسب شده!!!
مارک سیتروئن شده شبیه چینیزادهها!!!
froG-driVer
۱۳ خرداد ۱۴۰۳جذابه
کولول خودرو شناس
۱۲ خرداد ۱۴۰۳بنظرم توی عکس دید راننده خیلی کمه و داشبورد خیلی بالا قرار گرفته البته شاید تو واقعیت اینطور نباشه
𝐀𝐥𝐢
۱۲ خرداد ۱۴۰۳داشبورد جالبی داره
۱۲ خرداد ۱۴۰۳سایپا بودو بودو مونتاژ کن
راستی چرا آرم جدید سیتروین آنقدر بی ریخت و زشت شده ایش😒😒😒
علی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳میارزه خدایی
حسین
۱۲ خرداد ۱۴۰۳قدیما به ماشین ۱۲ هزار دلاری ارزان میگفتن!
۱۲ خرداد ۱۴۰۳الان نمیگن؟
جرمی کلارکسون
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چرا جلو پنجرش اینجوریه
ای بابا
همه دارن گند میزنن به جلوپنجره اون از مرسدس میتوس اینم که ….
Amir mohammad
۱۲ خرداد ۱۴۰۳نسل قبلیش خوشگلتر بود
مهدی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳این برند جاش تو بازار ایران واقعا خالیه
زیزیگولو
۱۲ خرداد ۱۴۰۳سیتروئن C3 مدت زمان کوتاهی روی خط تولی سایپا بود ولی با به قدرت رسیدن ترامپ و بازگشت مجدد تحریمای بینالمللی سیتروئن فعالیتش رو تو ایران متوقف کرد و به کارش تو بازار ایران پایان داد و مردمی که پول بابت ثبتنام این ماشین داده بودن تا مدتها بلاتکلیف بودن و همین باعث شد تا خاطره بدی از اسم این ماشین باقی بمونه
Taha Ayoobi
۱۲ خرداد ۱۴۰۳مطلوب.
محسن
۱۲ خرداد ۱۴۰۳من باشم ترجیح میدم با این پول یه شاسی بلند چینی بخرم . این باید ۱۰ هزار تا باشه تا ارزش خرید داشته باشه و بتونه با چینی ها رقابت کنه به عنوان یه گزینه اقتصادی .
۱۳ خرداد ۱۴۰۳این پول برندشو میگیره
همایون
۲۴ شهریور ۱۴۰۳باعث تاسفه که طراحی بدنه در صنعت خودرو داره به سمتی میره که حتی بزرگان این صنعت از جمله مرسدس ، سیتروئن ، بی ام و ، با طراحی های عجیب غریب و گاهاً فضایی نه تنها علاقمندان خودشون رو ، بلکه خریدارن این برندهارو از آینده صنعت خودرو ناامید می کنن . متاسفانه در طراحیهای چند سال اخیر بنز و بی ام و ، با اغراقهای بی دلیل و یا حتی چشم پوشی از بکار بردن اِلِمانهای سنتی به این کار دامن زدند بطوریکه دامنه طراحیهای عجیب غریب به لوگوی کمپانی ها هم کشیده شده مثلا آرم قبلی سیتروئن چه عیبی داشت که الان شده عین تخم مرغی که دو تا ترک روش داره . یا یه بچه نقاشی کرده داده سیتروئن یا اینکه آقای طراح لوگو علاقه زیادی داشته تا علامت شرکت رو بندازه توی قفس