کانسپت جدید سیتروئن Oli به عنوان یک خودروی الکتریکی و سبکوزن پیشنمایشی از محصولات آتی این خودروساز فرانسوی محسوب میشود. یکی از مدیران سیتروئن می گوید کانسپت های معدودی در سالهای اخیر میتوانند فلسفهای به قوت سیتروئن Oli داشته باشند. هماکنون قیمت متوسط یک خودرو در بریتانیا برابر با ۴۲۰۵۴ پوند است که با توجه به هزینههای زندگی و رکورد اقتصادی پیش رو میتواند برای بسیاری از خریداران دور از دسترس باشد. همچنین افزایش کلی قیمت خودروها به ویژه محصولات الکتریکی باعث شده این خودروها در دسترس خریداران نباشند.
به همین خاطر سیتروئن با دید خود به یک خودروی الکتریکی پایدار، جذاب و نسبتاً ساده به استقبال از چنین افرادی رفته است. قیمت این خودرو را میتوان در محدودهای دانست که اکثر خریداران توانایی انتخابش را خواهند داشت. البته باید دانست جذابیتهای کنونی Oli را نباید قطعی بدانید چراکه این کانسپت مستقیماً راهی خط تولید نمیشود. سیتروئن می گوید کانسپت یاد شده یک آزمایشگاه سیار برای ایدهها و تکنولوژی آینده خواهد بود یعنی چیزی شبیه کاری که داچیا با کانسپت مانیفستو انجام میدهد.
به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، جدای از نقطهنظر پرفورمنس، سیتروئن Oli احتمالاً رکورد خاصی را ثبت نخواهد کرد زیرا حداکثر سرعت این خودرو به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت محدود بوده و بهتر است درباره صفر تا ۱۰۰ آن نیز سؤالی نپرسید! قطعاً Oli به اندازه سیتروئن آمی ۸ اسب بخاری دستوپا بسته نیست اما هنوز هم نشان میدهد سیتروئن در آینده محصولاتی متفاوت برای سواری تولید خواهد کرد.
به نظر شما سیتروئن 2CV یا همان ژیان مشهور در زمان خود دقیقاً چیزی شبیه Oli را ارائه نمیکرد؟ این خودرو در ابتدا برای کشاورزانی طراحی شد که درگیر بحران جنگ بودند و البته قیمت بسیار نازلش باعث میشد در دسترس افراد زیادی باشد. باید دانست در بخشهای گوناگونی از کشور فرانسه زیرساختهای خوبی از نظر سوخترسانی وجود نداشت و به همین خاطر سیتروئن به دنبال تولید خودرویی بسیار کممصرف بود. در نهایت پروتوتایپ اولیه با نام TPV 1939 تولید شد که از پیشرانه فلت توئین و گیربکس ۳ سرعته با نسبتهای طولانی استفاده میکرد و حداکثر سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت داشت. آشنا به نظر میرسد نه؟
۸۳ سال بعد به دورانی میرسیم که هنوز هم راهی زیادی برای فهمیدن اهداف سیتروئن باقی مانده است. آیا محصولات الکتریکی سیتروئن همان کاری را انجام خواهند داد که ژیان در چند دهه قبل انجام داد؟ به نظر میرسد این خودروساز فرانسوی با Oli و آمی تعهد خود به ارائه راهحلهای حملونقل ارزانقیمت و کمهزینه را به جهانیان نشان داده است.
Reza Waffen SS
۱۱ مهر ۱۴۰۱خیلی بیریخته
مهران
۱۱ مهر ۱۴۰۱طراحی ژیان کجا این کجا🙄
یه ژیان سبز روشن داشتیم هنوز که از داخل عکسا نگاهش میکنم عشق میکنم…
ماشینای قریم فقط ماشین نبودن،تو مسیر همراهیت میکردن👌
سبحان
۱۱ مهر ۱۴۰۱خیلی جذابه
محمدعلی کاشی
۱۱ مهر ۱۴۰۱طراحی اش خیلی به دلم نشست
طرحی از آینده در زمان حال 👌
meysam
۱۱ مهر ۱۴۰۱تو فرانسویها سیتروئن همیشه از بقیه خلاقتر بوده
datsun
۱۱ مهر ۱۴۰۱سیتروئن قبل از ادغام با پژو یکی از نوآور ترین خودروسازهای دنیا بود
ilia2008
۱۱ مهر ۱۴۰۱فقط سیتروئن دی اس این حرفت رو ثابت می کنه
datsun
۱۱ مهر ۱۴۰۱ژیان یه ماشین ارزان در دسترس عموم و قشر پایین بود این قیمتش بالاست
پدرام
۱۱ مهر ۱۴۰۱با این شیشه جلوش که از جی کلاس هم تخت تره و تقریبا هیچ شیبی نداره فکر نکنم آیرودینامیک باشه
۹۱۱
۱۱ مهر ۱۴۰۱جواب خیر
سهیل
۱۱ مهر ۱۴۰۱شیشه عمودی؟ علم آیرودینامیک کیلویی چند؟
Payfast
۱۲ مهر ۱۴۰۱ایرودینامیک سایبر تراک گرمی چند؟
A1
۳ آذر ۱۴۰۱بیشتر شبیه لگو شده تا ماشین واقعی