دیاس ۸ سال آینده بهعنوان پرچمدار جدید دیاس و جایگزین DS 9 به بازار عرضه خواهد شد و دوران الکتریکی برند لوکس سیتروئن را آغاز خواهد کرد.
دیاس ۱۰ سال پس از تأسیس بهعنوان یک برند مستقل، قصد دارد تمام خودروهای خود را الکتریکی کند، سبد محصولات خود را کاملاً از نو بسازد و سهم خود را از بازار افزایش دهد. آغازگر این تحولات در برند لوکس سیتروئن، فستبک بلندقامت و الکتریکی DS 8 خواهد بود. این خودرو که جایگزین سدان DS 9 کنونی خواهد شد، محصول مهمی برای دیاس خواهد بود که هنوز در تلاش است جا پای خود را در بازار اروپا سفت کند. سدان پرچمدار DS 9 که قرار است بهزودی کنار گذاشته شود، از ابتدای امسال تا پایان آگوست در سراسر اروپا تنها ۲۳۴ دستگاه فروخته است. این در حالی است که فروش سالانهٔ کل برند دیاس هم تا پایان آگوست امسال در اروپا با ۳۳ درصد کاهش به ۲۶,۱۷۳ دستگاه رسیده است.
DS 8 قرار است نشانگر ورود دیاس به این دورهٔ جدید باشد. این خودرو با معرفی طراحی جدید و جسورانه و همینطور قوای محرکهٔ جدید، برند لوکس سیتروئن را وارد بخش جدیدی خواهد کرد که در آن با خودروهایی مثل جنسیس GV60 و آئودی Q6 E-Tron به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو در کارخانهٔ استلانتیس در ایتالیا در کنار جانشین اوپل اینسیگنیا و کراساوور جدید لانچیا گاما تولید خواهد شد. پروتوتایپهای DS 8 نیز هماکنون در حال آزمایش با پوششهای استتاری نسبتاً سبک دیده شدهاند که طراحی آن را خصوصاً در قسمت جلو نمایان کرده است. ظاهر کلی این خودرو ترکیب عناصری از سدان، فستبک و کراساوور است که تا حدودی یادآور پژو ۴۰۸ و سیتروئن C5 X خواهد بود.
DS 8 نشان میدهد که این برند قصد دارد از ظاهر سنتی کراساوورها فاصله بگیرد و خودروهایی متمایزتر را به بازار عرضه کند. پرچمدار جدید دیاس با چراغهای جلوی LED باریک و جلوپنجرهٔ بزرگ مشکیرنگ، چهرهای تهاجمی دارد. طراحی این ماشین تا حدودی تحت تأثیر کانسپت SM Tribute شکل گرفته که بهتازگی معرفی شده است. از داخل DS 8 هم تصاویر جاسوسی منتشر شده است که غربیلک فرمان چهارپره، کنسول مرکزی شیک و تودوزی لوکس با رنگ آبی را نشان میدهد.
DS 8 روی پلتفرم جدید استلانتیس بنام STLA Medium ساخته میشود که با پژو ۳۰۰۸ و نسل بعدی سیتروئن C5 ایرکراس مشترک خواهد بود. این فستبک لوکس قرار است با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی به بازار عرضه شود که به گفتهٔ استلانتیس، شامل یک پکیج باطری ۹۸ کیلووات ساعتی خواهد بود و شعاع حرکتی بیش از ۷۰۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد. البته هرچند دیاس قصد دارد از امسال به بعد فقط خودروهای تمام الکتریکی معرفی کند ولی با توجه به شرایط چالشبرانگیز بازار و کاهش فروش خودروهای الکتریکی، ممکن است این برند لوکس در استراتژی خود نسبت به DS 8 تجدیدنظر کند. همچنین پلتفرم STLA هم از پیشرانههای هیبریدی، پلاگینهیبریدی و الکتریکی پشتیبانی میکند. انتظار میرود DS 8 اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۵ راهی بازار اروپا شود.
amirkhanzadeh
۲۱ مهر ۱۴۰۳عقب خودرو جالب شده
ولی تو قسمت چراغ های جلو اغراق کردند بدترین چیز. تو طراحی اغراق
اغراق باعث میشه تو فروش اون طرح شرکت شکست بخوره
آرمان
۲۲ مهر ۱۴۰۳اگه فرانسوی ها از زیر سایه آمریکا خودشون خارج میکردن و بی توجه به تحریم خودرو هاشون به ایران صادر یا در ایران تولید میکردن
پژو و سیتروئن و رنو به شدت رشد میکردن و با فروش خیلی بالایی پیشرفت میکردن نه اینکه ۳۰۰ تا ماشین از یک برند بفروشن،همین الان تو ایران روزانه چند هزار پژو و رنو کارکرده داره خرید و فروش میشه
hosen
۲۱ مهر ۱۴۰۳شبیه سایبرتراک شده
درکل جالب نیست خیلی دیگه فضایی شده طراحیش
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳دقیقاً موافقم
Kiarash
۲۱ مهر ۱۴۰۳طراحی خیلی خاصی داره و من بدم نیومد و منتظرم تا نسخه نهایش رو ببینم
Amirsh
۲۱ مهر ۱۴۰۳خیلی دوس دارم دی اس موفق بشه
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳اولین باری ک ds سوار شدم ی حس پرمیوم اروپایی تجربه کردم ، ولی خب متاسفانه ماشینی نبود ک تو ایران بدرد بخوره هیچیش نبود، نه بازار درست درمونی داشت ،نه خدمات مناسب، خیلیام ک اصن نمیشناختنش،
این ماشین ک کلا ب سلیقه من مغایرت داره و مثل سفینه فضایی میمونه،
𝐀𝐥𝐢
۲۱ مهر ۱۴۰۳امیدوارم بتونه رقابت کنه
LAND CRUISER 70
۲۱ مهر ۱۴۰۳امیدوارم پلاگین هایبرید و هایبرید هم ازش عرضه بشه
واسه بازارهای صادراتی مثل امارات متحده و شیلی
علی
۲۳ مهر ۱۴۰۳دی اس برند خاص و باپرستیژ خاص فرانسوی هاست کیفیت ساخت بالایی داره تمام مدل های ds
JaMsHiD_R1988
۲۳ مهر ۱۴۰۳خدایا مرده شور هرچی هست رو ببرن فقط دف جلو و دویست اسبی نباشه همین کافیه
بقرآن خسته شدیم از فرانسه گندشو درآورده
jalopy
۲۶ مهر ۱۴۰۳امیدوارم به عنوان یه خودروی لوکس نسخه بنزینی هم داشته باشه
خدا نگذره از این استلانتیس