سیتروئن بیشک عجیبترین خودروساز فرانسوی بوده و اگرچه سدان های لوکس فرانسوی معمولاً در مقایسه با رقبای آلمانی ناکام بودهاند اما این برند همچنان به عرضه چنین خودروهایی ادامه میدهد.
دی اس ۹ خودرویی است که همهچیز را کمی متفاوت میبیند. اگر مشتاقید بدانید این خودرو در مقایسه با محصولات برندهایی همچون مرسدس و BMW چگونه عمل میکند میتوانید با ادامه مطلب همراه شوید.
همانگونه که میدانید سیتروئن چندین دهه پیش اقدام به تولید محصولات دی اس کرده اما با تغییر و تحولات عظیمی که رخ داد دی اس نهایتاً به برندی مجزا و نسبتاً تازه تبدیل شد؛ اما در سگمنتی که رقبای بسیار قدرتمندی حضور دارند تازه بودن به تنهایی نمیتواند ضامن موفقیت باشد.
دی اس ۹ برای برجسته بودن از ویژگیهای خاصی سود میبرد که از جمله آنها میتوان به چراغهای جلویی اشاره کرد که میچرخند. این چراغها بجای اینکه فقط ابزار خودنمایی باشند از سه حالت متفاوت سود میبرند و الگوی نورپردازی را بسته به جاده تغییر میدهند. یک بند و نوار برجسته هم روی کاپوت کار شده که از یکی از بهترین ساعتسازهای پاریس الهام گرفته است. چرم روی غربیلک فرمان نیز با دستان هنرمند کارمندان دی اس کار شدهاند.
دی اس میگوید ۹ E-Tense 360 نزدیکترین محصول به خودروی فرمول E این شرکت است. البته با محصولی کاملاً الکتریکی روبرو نیستیم چراکه قوای محرکه آن از دو پیشرانه الکتریکی و نیروگاهی ۴ سیلندر که قدرت ترکیبی ۳۶۰ اسب بخاری دارند تشکیل شده است؛ و اگرچه شاسی این خودرو با پژو ۵۰۸ مشترک است اما توسط تکنسینهای فرمول E این برند بازمهندسی شده و طبق گفته مجری اتوکار بهطور سورپرایز کنندهای هیجانانگیز است؛ اما گیربکس نقطهضعف دی اس بوده و هماهنگی چندانی با ذات خودرو ندارد.
اما سؤال اصلی به روبرو شدن دی اس ۹ با محصولات BMW یا مرسدس به ویژه در بحث راحتی مربوط میشود. این خودرو از شیشه آکوستیک در جلو و کنارهها سود برده و یک دوربین نیز سطح جاده را اسکن کرده تا سیستم تعلیق را آماده روبرو شدن با ناهمواریها کند.
مجری اتوکار در نهایت میگوید دی اس ۹ E-Tense 360 خودرویی لوکس، راحت و هیجانانگیز است که میتوان آن را به گزینههای معمول این کلاس ترجیح داد.
Yasin
۲۵ آبان ۱۴۰۰زیباست
STAN
۲۵ آبان ۱۴۰۰طراحی جذاب و خاصی داره ولی واقعا کار سختی برای رقابت با آلمانی ها داره. ” یک بند و نوار برجسته هم روی کاپوت کار شده که از یکی از بهترین ساعتسازهای پاریس الهام گرفته است.” این ویژگیش خیلی جالب بود
AMG GT R
۲۵ آبان ۱۴۰۰توان رقابت با آلمانی ها رو که تو خواب هم نمی بینه (خواهشا قبل توهین کردن به آمار فروش دقت کنید بنده منظورم از رقابت؛رقابت در فروش و تسلط در بازار هست)
ولی سدان جذابی هست و در حد خودش خوبه
احمدرضا
۲۵ آبان ۱۴۰۰درسته موتورش براش کافیه اما خب برای یه ماشین لوکس که دوست داره با آلمانی ها رقابت کنه کاش حداقل شیش سیلندر بود
ارین صاحب جمعی
۲۵ آبان ۱۴۰۰دیگه همه میخوان فقط با آلمان رقابت کنن کره و چینو و فرانسه و انگار مثلن بقیه خوابیدن فقط المانو تنها پیدا کردن
net
۲۵ آبان ۱۴۰۰این ماشین در حد سدان لوکس نیست و در حد سدان نیمه لوکس مثل ازرا گرنجور نسل پنجم مدل ۲۰۱۷ و هوندا اکورد و رنو تالیسمان و کیا اپتیما هست.خط سفید روی کاپوت خیلی مسخره هست.مثل کراس اور دی اس که زیر چراغ جلو خط استیل داره و زیر چراغ جلو ال ای دی عمودی داره خیلی بده.خط استیل زیر چراغ عقب و چراغ عقبش که سفید هست به جای رنگ قرمز بد هست.صندوق عقبش کشیده و مسطح نیست و رو به پایین شیب داره جالب نیست.بال عقب صندوق عقب بد هست و نیاز نبود
ارین صاحب جمعی
۲۵ آبان ۱۴۰۰فکر کنم چند وقت پیش بود این با جنسیس g 80 رقابت کرد تو دوئل و جنسیس برد رقیبان خیلی قوین مثب بنز اس کلاس و بی ام و سری ۷ و لکسوس و همون جنسیس من خودم باشم بنز و برمیدارم
میثم
۲۵ آبان ۱۴۰۰کجاش جذابه؟؟؟
جلو پنجره منو یاد تارا میندازه
داخلش خوبه و خاص، ولی رقبا بهترن
ارش
۲۵ آبان ۱۴۰۰توان رقابت با ژرمن ها رو نداره ولی یه طور خاص جذابه که بدون فکر به رقابت ماشین جالبیه برای خرید .
net
۲۶ آبان ۱۴۰۰این مدل ال سی دی شناور جلو داشبورد بد هست،ال سی دی یا باید روی داشبورد نصب شده باشد یا داخل جلو داشبورد نصب شده باشد.لوله اگزوز مستطیلی این ماشین بد هست و لوله اگزوز دایره ای قشنگتره
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ آبان ۱۴۰۰به آلمان ها که نمیشه ترجیحش داد، کابینش خوبه اما برای لوکس بودن طراحی بیرونیش حداقل در قسمت جلو ضعف داره، نهایتا باید دید قیمتش چیه.
ARMAN
۲۶ آبان ۱۴۰۰قشنگه ولی خیلی جوجه بازیه
چه طراحی چه موتور
نمیگم بده جوجه س
aqa awmir
۲۶ آبان ۱۴۰۰نظر شخصی من اینه بعنوان ماشین شهری اقتصادی چیز خوبیه …اما برایه رقابت… بهتره چیزی از مهندسی آلمان نگم
اینو در حد تالیسمان میبینم
کوبیده
۲۶ آبان ۱۴۰۰ضعیفه
توی دوئل با جنسیس هم خورد شد