خودروسازی دیاس فرانسه، در سال ۲۰۱۶ اقدام به رونمایی از سوپراسپرت مفهومی E-Tense کرده بود. مدل ۲۰۲۲ از این خودرو، افزایش قدرت و تغییراتی در طراحی بدنه دارد؛ اما همچنان یک سوپراسپرت مفهومی است.
دیاس (DS) به عنوان زیرمجموعهی لوکس سیتروئن، عضوی از گروه صنعتی استلانتیس محسوب میشود. این برند فرانسوی، حالا از امکانات مالی و فنی فیات –کرایسلر نیز استفاده میکند تا بیش از پیش، تنوع محصولات خود را افزایش دهد. دیاس تلاش میکند تا در آیندهی نزدیک، خودروسازی تمام برقی شود.
نسخهی رونمایی شده در سال ۲۰۱۶ (تصویر بالا)، مجهز به تجهیزات فنی مشابه خودروهای فرمول E با قدرت ۴۰۰ اسب بخار بود. مدل ۲۰۲۲، با دو موتور ۳۳۵ و ۴۶۹ اسب بخار روی محورهای جلو و عقب ساخته شده است تا مجموع قدرت ۸۰۵ اسب بخار داشته باشد. شرکت سازنده ادعا میکند گشتاور روی هر چرخ E-Tense جدید، هشت هزار نیوتنمتر (۵۹۰۰ پوند بر فوت) است. یک خودروی مسابقهای در فرمول E، حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت دارد.
شرکت توتال، غول انرژی فرانسه در ساخت باتریهای E-Tense با دیاس همکاری کرده است. فناوری کربن –آلومینیوم برای باتریهای این خودرو نوعی اختراع جدید برای شرکت توتال محسوب میشود. همچنین فناوریهای خاصی برای خنککاری سیستم برق E-Tense مدل ۲۰۲۲ استفاده شده است. این خودرو امکان شارژ باتری با شارژر ۶۰۰ کیلووات دارد که در صورت تجاریسازی، سرعت بسیار بالایی برای شارژ باتریها فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال، پورشه تایکان، قابلیت دریافت انرژی از شارژر ۲۷۰ کیلووات ساعتی دارد.
نمای روبرو در E-Tense جدید، احتمالا پیشنمایشی از زبان طراحی مدرن برای خودروهای بعدی دیاس است. چراغهای بسیار باریک و مثلثی با نوار LED چند شاخه در پایین، ترکیبی چشمنواز را تشکیل میدهند که البته بیشباهت به محصولات لکسوس و لامبورگینی سیان نیست.
کشیدگی سقف تا انتهای بدنه، حس یک سوپراسپرت کوپه را به خوبی برای E-Tense فراهم میکند. فرم خلاقانه برای چراغهای مشبک در عقب و پیوستگی گلگیرها تا پشت خودرو، نکات خلاقانه در طراحی E-Tense هستند؛ هرچند که برشهای بدنه در نمای جانبی، الهام گرفته از خودروهای مدرن بوگاتی به نظر میرسد.
هنوز تصویری از فضای داخلی E-Tense منتشر نشده است. شرکت دیاس، از معدود خودروسازان فعال در مسابقات فرمول E محسوب میشود که سازندهی مدلهای اسپرت الکتریکی نیست. براساس صحبتهای توماس شیواشه (Thomas Chevaucher) مدیر دپارتمان دیاس پرفرمنس، این شرکت به دنبال تولید محصولات برقی با استفاده از تجربهی کسب شده در فرمول E است.
شاهرخ
۱۸ بهمن ۱۴۰۰خوبه مخصوصا رنگش ولی رینگاش افتضاح
Lamborghini
۱۸ بهمن ۱۴۰۰زیباست قدرتش هم روی کاغذ خوبه امیدوارم تولید بشه چون برند های فرانسوی بارها کانسپت سوپرکار ساختن ولی تولید نهایی نکردن البته تو موفقیت فروش برند خیلی مهمه به همین خاطر هم تا حالا سوپرکار نساختن
NAVID۰۰۹۸
۱۸ بهمن ۱۴۰۰مطمئناً نمیسازندش اما الهام میگیرند برای خودروهای آیندهاِشان !
مطمئناً محصولات DS را از نزدیک همه دیدهایم و سوار شدهایم ، اگر توجه کرده باشید متوجه طراحی پُرجزئیات به همراه وسواس در چیدمان و کیفیت متریال شدهاید که فقط از یک مسئله باید نالید و حسرت خورد ((( که چرا این DSهای خوشساخت ، قوای محرکهی بیارزشی در برابر این همه اهمیت ساخت دارند ))) !
نمیگویم از ژاپنیها موتور بخرند و سوار خودروهایشان کنند اما از آلمانیها و بخصوص بنز که میتوانند موتورهای حجیم با توربو بخرند و سوار کنند و آن وقته که به شماها قُل شَرَف میدهم فروششان انفجاری بالا میرود !
Humer
۱۸ بهمن ۱۴۰۰خاصه ولی دی اس با انجین های ضعیف کار میکنه که نمیشه از این گذشت ولی الان با ۸۰۰ اسب فرانسوی و ۸ هزار نیوتون متر واقعا عالیه البته وقتی دی اس میاره که البته معلوم نیست! با قدرت خیییلی کمتر که آدم ناراحت میشه البته طراحیش ۱۰۰ از ۲۰ هست تا اینکه پشتش رو دیدم
یجورایی مثل پورشه ۹۱۱ ری بج شده هست
😁
کوبیده
۱۸ بهمن ۱۴۰۰از لحاظ طراحی مث همیشه خوبه ولی یاد دی اس 9 افتادم که با موتور زاغارتش گند زد به همه سرمایه گذاری هایی روش شده بود
alan1389
۱۸ بهمن ۱۴۰۰قیافش که قشنگه من که خوشم اومد
تحت پیگرد
۱۸ بهمن ۱۴۰۰آینده زیبا پاک و بدور از سوخت های فسیلی، روغن و واشرسر سیلندر واقعا قشنگه
Pooriya.BMW_Germany
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ای خدااا بازم ۱.۶ لیتری بیخاصیت
Humer
۱۸ بهمن ۱۴۰۰وات بابا انجینش برقی هست
ماکسیمیلیان
۱۸ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
نسخه ی ۲۰۱۶ این خودرو از معدود خودروهای مورد علاقه ی بنده در بازی آسفالت ۹ بوده و هست و انشاالله خواهد بود.
بنده به کمک این خودرو مراحل سختی را در این بازی گذراندم.
برای این سوپراسپورت برقی دعای موفقیت و برای تسلا و ایلان ماسک دعای سرنگونی و نگون بختی خواهم کرد.
یا علی🌷
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ان شا الله در تمام مراحل زندگی موفق باشید
ماکسیمیلیان
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود.
سپاسگزارم جناب اشتری ، لطف دارید ؛ همچنین بنده برای شما دعای عاقبت بخیری خواهم داشت.
یاعلی🌷
net
۱۸ بهمن ۱۴۰۰طراحی بیرونیش شبیه ماشینهای سوپر اسپرت نیست
رضا
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سلام بر دوستان عزیز ببخشید سوال بی ربط به موضوع میپرسم. نظر اساتید سایت در مورد خریدن بنز کپل چیه؟ هزینه و استهلاک چطوره؟ برای استفاده روزانه میخوام
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خرید ماشین کلاسیک برای استفاده روزانه، یعنی اشتباه بزرگ
فرض کنیم سالی 30 هزار کیلومتر رانندگی کنی
حداقل ماهی یک بار نیاز به تعمیرگاه داری، هر بار 2 تا 5 میلیون تومان هزینه ثابت
در مجموع یک بنز کپل، طبق اطلاعاتی که من دارم، هر 30 هزار کیلومتر که راه بره اقلا 10-20 میلیون خرج داره برای لوازم مصرفی
حالا بماند که اگر چراغ یا جلوپنجره بشکنه، نمی تونه یدکی ازش پیدا کنی و اگر هم پیدا کنی، هر چراغ 15 میلیون تومان قیمت داره
امیرحسین
۱۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا زیباست…کاش با موتور بنزینی هم تولید بشه و به ایران وارد بشه
Payfast
۳ مهر ۱۴۰۱اگه پژو اینو میساخت قطعا وارد میشد