به گفتهٔ مدیر طراحی دیاس، این برند فرانسوی قصد دارد طی برنامهای بلندمدت، به یک برند لوکس تمامعیار و رقیبی برای بنتلی و رولزرویس تبدیل شود.
برند لوکس دیاس درحالیکه در رقابت با برندهایی مثل آئودی و مرسدس ناکام بوده، حالا برنامههای بسیار بلندپروازانهتری را در نظر گرفته است. این خودروساز فرانسوی قصد دارد از جایگاه کنونی خود در بازار به سطحی لوکستر و بالاتر حرکت کند و به رقیبی برای بنتلی و رولزرویس تبدیل شود. این تصمیم جسورانه را مدیر طراحی دیاس «تیری متروز» طی مصاحبهای در نمایشگاه خودروی بروکسل هنگام رونمایی پرچمدار جدید DS N°۸ اظهار داشته است. به گفتهٔ وی، مأموریت دیاس تبدیل شدن به یک برند لوکس تمامعیار است. البته متروز این را یک هدف بلندمدت توصیف کرده که ممکن است هیچگاه محقق نشود:
این کار بسیار سختی است زیرا برند ما در سال ۲۰۱۴ متولد شده و ممکن است ۱۰ یا ۲۰ سال طول بکشد تا موقعیت آن تغییر کند.
دیاس برای اینکه بجای رقابت با برندهایی مثل آئودی یا بامو به رقیبی برای بنتلی و رولزرویس تبدیل شود، به دنبال افزایش کیفیت محصولات آیندهٔ خود است که از N°۸ و کابین فانتزی آن آغاز میشود. این هدف که دیاس از آن بهعنوان رؤیا یاد کرده، بیش از همه بر پایهٔ کیفیت و جزئیات داخلی شکل خواهد گرفت و به گفتهٔ مدیران این برند فرانسوی، در حال حاضر، مدل N°۸ در انتخاب و استفاده از متریال داخلی از بنتلی الهام گرفته است. دیاس همچنین فروش بالا را هدف قرار نداده و به دنبال فروش خودروهای کمتر ولی با قیمت بیشتر برای افزایش حاشیهٔ سود است یعنی دقیقاً همان کاری که رولزرویس و بنتلی انجام میدهند.
متروز در پاسخ به این سؤال که دیاس چگونه با وجود استفاده از پلتفرمهای معمول استلانتیس که در خودروهای تولید انبوه در سگمنتهای مختلف به کار میروند میتواند حس واقعی تجمل را در محصولات خود ایجاد کند گفته است این کار مشکل است ولی برند لوکس فرانسوی قصد دارد با تغییراتی مثل پایین آوردن خط سقف یا افزایش شیب شیشهٔ جلو، تناسبات متفاوتی را ایجاد کند تا محصولات دیاس هرچه بیشتر از خودروهای سیتروئن متمایز شوند. هدف این برند ساخت خودروهایی با کیفیت بسیار بالا، طراحی چشمگیر و تمرکز روی کیفیت داخلی است و به گفتهٔ متروز مدلهای آینده N°۷ و N°۴ نیز شخصیتی مشابه N°۸ خواهند داشت.
Saeedfarshchian
۳ بهمن ۱۴۰۳میخواد یاد بگیره چطوری تو پاچه کنه
ای آدم زرنگ
Taha Ayoobi
۳ بهمن ۱۴۰۳😂😂😂
صامورایی
۳ بهمن ۱۴۰۳از همین الان شکستش حتمیه.نه اصالت و زبان طراحی مشخص داره نه حتی میشه زیبا یا باابهت دونست نه عملکرد خوبی حتی در مقابل آئودی و امثالهم داشته پلتفرمش هم که از استلانتیس میاد.مازراتی و جگوار با اون تاریخ و سابقه در یک قدمی نابودین دیگه وای بحال این تازه به دوران رسیده.
datsun
۳ بهمن ۱۴۰۳وقتی خبر نداری سیتروئن دی اس چه گذشته با شکوه ی داشته و چه نو آوری ها و فناوریهای رو در گذشته های دور ارائه داده.
رقابت با رولزرویس کمی جاه طلبانه ست ولی تو لول های پایین تر میتونه رقابت کنه،
صامورایی
۳ بهمن ۱۴۰۳وقتی خبر نداری مدیرشون میگه برند ما نوپاست و دیگه مستقل از سیتروئنه. این DS دیگه هیچ شباهتی به DS گذشته نداره
«این کار بسیار سختی است زیرا برند ما در سال ۲۰۱۴ متولد شده و ممکن است ۱۰ یا ۲۰ سال طول بکشد تا موقعیت آن تغییر کند.»
گاس فرینگ
۳ بهمن ۱۴۰۳همینطور که جنسیس از سال ۲۰۱۶ یه برند مستقل از هیوندای و قبلا در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ هیوندای جنسیس (جنسیس بعنوان مدلی از هیوندای، مثل سوناتا و آزرا) در دو مدل سدان و کوپه عرضه شده
دی اس و سیتروئن هم همین داستان رو داره
مدل های دی اس پلتفرم و فنی مشترک با سیتروئن و پژو داشته و دارن
مثلا دی اس ۵ و ۶ موجود در ایران موتورش با پژو ۲۰۰۸ موجود در ایران یکیه
مازیار
۳ بهمن ۱۴۰۳بین تمام کلاسهای خودرویی رقابت با رولزرویس به عنوان راس هرم کلاس فوق لوکس از همه مشکلتره. میباخ که بیشترین پتانسیل رو داشت موفق نشد
Cehx
۳ بهمن ۱۴۰۳دی اس؟ بنتلی رولزرویس!
فرانسه؟ لاکچری؟
اصلا تناقصه فرانسوی ها محصولات اقتصادی همیشه داشتن
W12 و v12!؟
کدوم ثروتمندی ماشین برقی می گیره!؟
چه ثروتمند فقیری😔
net
۳ بهمن ۱۴۰۳فرانسه هم مثل ژاپن هست بیشتر ماشین نیمه لوکس اقتصادی تولید میکنند. در فرانسه ds لوکس ساز هست و در ژاپن لکسوس و اکورا و اینفینیتی لوکس ساز هست
حسین دهمرد
۳ بهمن ۱۴۰۳کرم از خود درخته. این استیلانتیس تا همه بودجه ها رو به فنا نده ولکن نیست
مهدی
۳ بهمن ۱۴۰۳فرمونش زشته. انگار دایره فرمونش را با دست فرم دادن.
Taha Ayoobi
۳ بهمن ۱۴۰۳یکی به این بگه بشین سر جات
دی اس برند بدی نیست ولی دیگه رولزرویس؟
Sina_carshow
۳ بهمن ۱۴۰۳یه سر به دهه 60 و 50 بزنید محصولات سیتروئن و سیتروئن DS رو نگا کنید تو این برهه زمانی محصولاتی با سواری نرم تر و لوکس تر از رولز رویس و بنتلی با قیمت پایین تر عرضه میکرد
اگر مدیر های خوب و افراد خوب و حرفه ای داشته باشه تو شرکت چرا که نه چیزی غیر ممکن نیس میتونه دوباره به اون دوران برگرده
Mosafer
۳ بهمن ۱۴۰۳شتر در خواب بیند پنبه دانه …..بده شیش
هومن
۳ بهمن ۱۴۰۳به نظر من با جنسیس میتونه رقابت کنه یا شاید یکم بالاتر لکسوس و اینفینیتی ولی رولزرویس و بنتلی هرگز حتی به تایرشون هم نمیرسه
nikan
۳ بهمن ۱۴۰۳خنده دار بود
تشکر از ds برای جوک خنده داری که گفتن
حسن
۳ بهمن ۱۴۰۳این تو همین سطح هم موفق نبوده کلا به فرانسه نمیاد گرانفروشی کنه