سیتروئن

دی اس به دنبال تبدیل شدن به رقیبی برای بنتلی و رولزرویس!

به گفتهٔ مدیر طراحی دی‌اس، این برند فرانسوی قصد دارد طی برنامه‌ای بلندمدت، به یک برند لوکس تمام‌عیار و رقیبی برای بنتلی و رولزرویس تبدیل شود.

برند لوکس دی‌اس درحالی‌که در رقابت با برندهایی مثل آئودی و مرسدس ناکام بوده، حالا برنامه‌های بسیار بلندپروازانه‌تری را در نظر گرفته است. این خودروساز فرانسوی قصد دارد از جایگاه کنونی خود در بازار به سطحی لوکس‌تر و بالاتر حرکت کند و به رقیبی برای بنتلی و رولزرویس تبدیل شود. این تصمیم جسورانه را مدیر طراحی دی‌اس «تیری متروز» طی مصاحبه‌ای در نمایشگاه خودروی بروکسل هنگام رونمایی پرچم‌دار جدید DS N°۸ اظهار داشته است. به گفتهٔ وی، مأموریت دی‌اس تبدیل شدن به یک برند لوکس تمام‌عیار است. البته متروز این را یک هدف بلندمدت توصیف کرده که ممکن است هیچ‌گاه محقق نشود:

این کار بسیار سختی است زیرا برند ما در سال ۲۰۱۴ متولد شده و ممکن است ۱۰ یا ۲۰ سال طول بکشد تا موقعیت آن تغییر کند.

دی‌اس برای اینکه بجای رقابت با برندهایی مثل آئودی یا ب‌ام‌و به رقیبی برای بنتلی و رولزرویس تبدیل شود، به دنبال افزایش کیفیت محصولات آیندهٔ خود است که از N°۸ و کابین فانتزی آن آغاز می‌شود. این هدف که دی‌اس از آن به‌عنوان رؤیا یاد کرده، بیش از همه بر پایهٔ کیفیت و جزئیات داخلی شکل خواهد گرفت و به گفتهٔ مدیران این برند فرانسوی، در حال حاضر، مدل N°۸ در انتخاب و استفاده از متریال داخلی از بنتلی الهام گرفته است. دی‌اس همچنین فروش بالا را هدف قرار نداده و به دنبال فروش خودروهای کمتر ولی با قیمت بیشتر برای افزایش حاشیهٔ سود است یعنی دقیقاً همان کاری که رولزرویس و بنتلی انجام می‌دهند.

متروز در پاسخ به این سؤال که دی‌اس چگونه با وجود استفاده از پلت‌فرم‌های معمول استلانتیس که در خودروهای تولید انبوه در سگمنت‌های مختلف به کار می‌روند می‌تواند حس واقعی تجمل را در محصولات خود ایجاد کند گفته است این کار مشکل است ولی برند لوکس فرانسوی قصد دارد با تغییراتی مثل پایین آوردن خط سقف یا افزایش شیب شیشهٔ جلو، تناسبات متفاوتی را ایجاد کند تا محصولات دی‌اس هرچه بیشتر از خودروهای سیتروئن متمایز شوند. هدف این برند ساخت خودروهایی با کیفیت بسیار بالا، طراحی چشمگیر و تمرکز روی کیفیت داخلی است و به گفتهٔ متروز مدل‌های آینده N°۷ و N°۴ نیز شخصیتی مشابه N°۸ خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Saeedfarshchian

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    میخواد یاد بگیره چطوری تو پاچه کنه
    ای آدم زرنگ

    موافقم 70
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5460 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5603 ديدگاه)

      هزار تا کامنت حق دادم دوستان جرعت قبول کردنشو ندارن

      موافقم 8
      مخالفم 4
    3. mmd@

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      داش دی اس خیلی فشار نیار میترکی به عنوان فرانسه فن ازش اطمینان ندارم😓😐

      موافقم 9
      مخالفم 1
    4. MehdiTurbo

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2455 ديدگاه)

      این سالهاست نتونسته لکسوس و بنز بی ام و را شکست بده حتی جنسیس که خیلی بعد دی اس اومد جایگاهش بهتر از اون طرف امار فروشش افتضاح بوده بعد بنتلی و رولزرویس ادم اینا را میبینه نمیفهمه
      دی اس تو یه وضعیتی ورشکست نکنه با امار فروشش خیلیه من نمیفهمم
      هر چند خودم از لحاظ کیفیت طراحی قبولش دارم ولی وضعیتش اسفناکه و با وجود طراحی عالی و کیفیت بالا نمیدونم چرا اگه قصد خرید داشتم هیچ وقت سمت دی اس نمیرفتم نمیدونمم چرا
      جنسیس شاید میگرفتم ولی دی اس نه با اینکه از نظر من حتی از لحاظ طراحی از جنسیس و بی ام و بالاتر

      موافقم 12
      مخالفم 2
    5. nima.jdm

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      آخه بلد هم نیست دزدی کنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. صامورایی

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    از همین الان شکستش حتمیه.نه اصالت و زبان طراحی مشخص داره نه حتی میشه زیبا یا باابهت دونست نه عملکرد خوبی حتی در مقابل آئودی و امثالهم داشته پلتفرمش هم که از استلانتیس میاد.مازراتی و جگوار با اون تاریخ و سابقه در یک قدمی نابودین دیگه وای بحال این تازه به دوران رسیده.

    موافقم 53
    مخالفم 27
    1. datsun

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3983 ديدگاه)

      وقتی خبر نداری سیتروئن دی اس چه گذشته‌ با شکوه ی داشته و چه نو آوری ها و فناوریهای رو در گذشته های دور ارائه داده.
      رقابت با رولزرویس کمی جاه طلبانه ست ولی تو لول های پایین تر میتونه رقابت کنه،

      موافقم 48
      مخالفم 10
      1. صامورایی

        ۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (240 ديدگاه)

        وقتی خبر نداری مدیرشون میگه برند ما نوپاست و دیگه مستقل از سیتروئنه. این DS دیگه هیچ شباهتی به DS گذشته نداره
        «این کار بسیار سختی است زیرا برند ما در سال ۲۰۱۴ متولد شده و ممکن است ۱۰ یا ۲۰ سال طول بکشد تا موقعیت آن تغییر کند.»

        موافقم 22
        مخالفم 8
        1. گاس فرینگ

          ۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (625 ديدگاه)

          همینطور که جنسیس از سال ۲۰۱۶ یه برند مستقل از هیوندای و قبلا در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ هیوندای جنسیس (جنسیس بعنوان مدلی از هیوندای، مثل سوناتا و آزرا) در دو مدل سدان و کوپه عرضه شده
          دی اس و سیتروئن هم همین داستان رو داره
          مدل های دی اس پلتفرم و فنی مشترک با سیتروئن و پژو داشته و دارن
          مثلا دی اس ۵ و ۶ موجود در ایران موتورش با پژو ۲۰۰۸ موجود در ایران یکیه

          موافقم 15
          مخالفم 2
    2. JaMsHiD-B

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3137 ديدگاه)

      دی اس یه روزگاری داشت به رولز رویس سیستم تعلیق هیدروپنوماتیکشو می‌فروخت
      الان هم نتونه با اونا رقابت کنه با جنسیس و اینا که می‌تونه رقابت کنه

  3. مازیار

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1250 ديدگاه)

    بین تمام کلاسهای خودرویی رقابت با رولزرویس به عنوان راس هرم کلاس فوق لوکس از همه مشکل‌تره. میباخ که بیشترین پتانسیل رو داشت موفق نشد

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. کسری

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هنوزم میباخ رو ترجیح می دم به رولز رویس

      موافقم 1
      مخالفم 3
  4. Cehx

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    دی اس؟ بنتلی رولزرویس!
    فرانسه؟ لاکچری؟
    اصلا تناقصه فرانسوی ها محصولات اقتصادی همیشه داشتن
    W12 و v12!؟
    کدوم ثروتمندی ماشین برقی می گیره!؟
    چه ثروتمند فقیری😔

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. net

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3608 ديدگاه)

      فرانسه هم مثل ژاپن هست بیشتر ماشین نیمه لوکس اقتصادی تولید میکنند. در فرانسه ds لوکس ساز هست و در ژاپن لکسوس و اکورا و اینفینیتی لوکس ساز هست

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. Cehx

        ۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (291 ديدگاه)

        لکسوس با اون همه موفقیتش نمیاد بگه با رولزرویس و بنتلی رقابت می کنیم درحال حاضر هم بیشتر رقباش بنز و بی ام و هست
        اینها برای اینه که نام دی اس سر زبون ها بیوفته تمسخر بی ام و و آئودی الان هم این
        در واقع با این کارشون تمام دنیا این ماشین رو شناخت

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. net

          ۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3608 ديدگاه)

          رولز رویس و بنتلی در دسته (لوکس اشرافی یا فوق لوکس ) قرار دارند ولی لکسوس و بنز و بی ام و و ائودی و ولوو و پورشه و همه ماشین های امریکایی و دی اس و لامبورگینی و فراری و مازراتی در دسته ( لوکس ) قرار دارند و تویوتا و نیسان و کیا و هیوندای و مزدا و فیات و فولکس واگن و پژو و سیتروئن در دسته (نیمه لوکس یا اقتصادی) قرار دارند

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. nima.jdm

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (558 ديدگاه)

        الان فرانسه دوزاری رو با ژاپن مقایسه کردی؟
        تو دیگه کی هستی

        موافقم 2
        مخالفم 6
      3. net

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3608 ديدگاه)

        جگوار و مکلارن و رنجرور در دسته لوکس قرار دارد

      4. net

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3608 ديدگاه)

        تنها کشوری که ماشین نیمه لوکس تولید نمی کند امریکا و انگلیس هست حتی المان تماما لوکس تولید نمیکند چون فولکس واگن و اپل نیمه لوکس تولید میکند

    2. B

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (982 ديدگاه)

      ماشینای سوپر لاکچری به آروم بودنشون معروفن برقی بودن خیلی پوینت منفی ای حساب نمیاد براشون مثل سوپر اسپرت ها

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. حسین دهمرد

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2739 ديدگاه)

    کرم از خود درخته. این استیلانتیس تا همه بودجه ها رو به فنا نده ولکن نیست

    موافقم 15
    مخالفم 3
  6. مهدی

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    فرمونش زشته. انگار دایره فرمونش را با دست فرم دادن.

    موافقم 6
    مخالفم 8
  7. Taha Ayoobi

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5460 ديدگاه)

    یکی به این بگه بشین سر جات
    دی اس برند بدی نیست ولی دیگه رولزرویس؟

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. Sina_carshow

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (370 ديدگاه)

      یه سر به دهه 60 و 50 بزنید محصولات سیتروئن و سیتروئن DS رو نگا کنید تو این برهه زمانی محصولاتی با سواری نرم تر و لوکس تر از رولز رویس و بنتلی با قیمت پایین تر عرضه می‌کرد
      اگر مدیر های خوب و افراد خوب و حرفه ای داشته باشه تو شرکت چرا که نه چیزی غیر ممکن نیس میتونه دوباره به اون دوران برگرده

      موافقم 14
      مخالفم 2
      1. Taha Ayoobi

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5460 ديدگاه)

        دهه 50 و 60 رولزرویس و بنتلی چیز خاصی نبودن

        موافقم 2
        مخالفم 3
    2. nima.jdm

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      جو گیر شده

      موافقم 2
      مخالفم 1
  8. Mosafer

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (253 ديدگاه)

    شتر در خواب بیند پنبه دانه …..بده شیش

    موافقم 4
    مخالفم 7
  9. هومن

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من با جنسیس میتونه رقابت کنه یا شاید یکم بالاتر لکسوس و اینفینیتی ولی رولزرویس و بنتلی هرگز حتی به تایرشون هم نمیرسه

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. nima.jdm

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      یک عمر هم سگدو بزنه نمیتونه به اینفینیتی و لکسوس برسه چی داری میگی
      یعنی ابهت لکسوس و اینفینیتی رو بردی زیر سوال با این حرف مسخره ای که زدی

      موافقم 4
      مخالفم 4
    2. Arrr

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (300 ديدگاه)

      چی میگی بهترین تایر دنیا میشلن فرانسه میزنه.
      فرانسه غول تکنولوژیه

  10. nikan

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    خنده دار بود
    تشکر از ds برای جوک خنده داری که گفتن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. حسن

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2231 ديدگاه)

    این تو همین سطح هم موفق نبوده کلا به فرانسه نمیاد گرانفروشی کنه

    موافقم 10
    مخالفم 4
  12. GENERAL CORVETTE

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    به شرطی که یک مدل V6 و V8 بسازه
    و مدل های بنزینی از سری N.O
    برای افزایش فروش
    در قدم اول باید با
    لکسوس و اینفینیتی و جنسیس و آکورا و
    کادیلاک و لینکلن
    رقابت کنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. amirboss

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (898 ديدگاه)

    اعتماد به سقف اینجا معنا پیدا کرد.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. امیررضا

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آره از در عقب

  15. رامتین

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3284 ديدگاه)

    برادر بیخیال شو. اگر میخوای با بنتلی و رولزرویس رقابت کنی اول باید برند ات را در دنیا جا بندازی. اما سیتروئن پشتوانه جذابی نداره. به همین خاطر سعی کن خودتو خسته نکنی و به فروش چند تاییت در همون فرانسه ادامه بدی. میباخ نتونست با این دو رقابت کنه، تو چی میگی آخه.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  16. بنده خدا

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    فرمونش خوشگله

  17. nima.jdm

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    آخه دی اس و چه به این حرفا

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا