سیتروئن

DS4 کراس‌بک، مهمان جدید جاده‌های ایران

سام کاویانی: اگر طالب خودرویی لوکس و جذاب هستید، اگر می‌خواهید بی‌دغدغه خاطر و با فراغ بال نهایت لذت را از جاده‌های پر دست و انداز و صدالبته زیبای کشورمان ببرید و اگر خواهان سرعت و شتابی درخور هستید و درنهایت اگر، بودجه‌تان زیر ۲۰۰ میلیون تومان است بهتر است که نگاهی هرچند کوتاه به شاهکار جدید DS بیاندازید، خودرویی که بی‌شک از دیدن آن پشیمان نخواهید شد، خودرویی که از دل قاره سبز می‌آید و DS4 CROSSBACK نام دارد.

ds4_crossback_05
DS4، یک خودروی جمع وجور است که برای نخستین بار، اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو بر مبنای پلت‌فرم PF2 شرکت PSA تکوین و توسعه یافته است. پلت‌فرمی که در نسل دوم سیتروئن C3 و نسل نخست پژو ۳۰۸ نیز به کار رفته است.

ds4_crossback_01
DS4 از همان اوان ورود توانست نظر محافل خودرویی دنیا را به خود جلب نماید به‌گونه‌ای که به‌عنوان «زیباترین خودروی سال» در فستیوال جهانی خودرو انتخاب شد و رقبایی همچون ب‌ام‌و سری ۵ (اتاق F10) و هوندا CR-Z را هم از این لحاظ پشت سر نهاد. انواع DS4 در حال حاضر فقط در کشور فرانسه تولید می‌شوند. البته نسخه دیگری به نام DS 4S نیز در چین تولید می‌شود که تنها ازلحاظ اسمی با این خودرو شباهت دارد اما ازلحاظ طراحی خودرویی کاملاً متفاوت است و نباید با خودروی مقاله اشتباه گرفته شود.

ds4_crossback_06
نسخه کراس DS4 با پسوند کراس بک (CROSSBACK) به بازار عرضه می‌شود که نسبت به نسخه عادی،۳ سانتی‌متر کف آن از زمین بلندتر و فنربندی آن نیز چون یک خودروی کراس‌اوور تقویت شده است. پنجره‌های عقب آن نیز ثابت هستند و مسافران بخش پشتی نمی‌توانند آن را جابه‌جا کنند.

ds4_crossback_02
DS4 کراس‌بک، از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ در زیر کاپوت خود سود می‌برد. پیشرانه‌ای که با کد THP 165 از آن نام برده می‌شود و محصولی است که از اشتراک بین شرکت‌های PSA و ب‌ام‌و تکوین و توسعه یافته است. توان این پیشرانه معادل ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۴۰ نیوتن متر است. با تکیه بر چنین پیشرانه‌ای و با مدد از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (EAT6)، این خودرو می‌تواند در عرض ۸.۷ ثانیه از حالت توقف به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب گیرد و ماکزیمم سرعتی معادل ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت را هم کسب نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل ۵.۶ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.

ds4_crossback_03
DS4 کراس بک، از ایمنی ساختاری بالایی بهره می‌برد. این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی را از موسسه EURONCAP دریافت نماید و به‌طور استاندارد به ۶ عدد کیسه هوای ایمنی مجهز است. دیگر سامانه‌های ایمنی موجود در این خودرو عبارتند از: سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل لغزش (ASR)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم هشداردهنده نقطه کور (BSW)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی‌ها، سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط، کروز کنترل مجهز به محدودکننده سرعت، ترمزدستی الکتریکی اتوماتیک، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب،DS LED VISION چراغ‌های جلو زنون، برف‌پاک‌کن چراغ‌ها و چراغ‌های جلو اتوماتیک، مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک و…

ds4_crossback_07
کابین این خودرو مملو از قطعات لوکس، با کیفیت و درجه یک است و به‌جرئت می‌توان گفت که در میان هم‌ردیفان قیمتی‌اش در ایران کمتر نظیر دارد. گذشته از صندلی‌های بسیار زیبای این خودرو که با طرح بند ساعت قالب‌ریزی شده و با چرم اعلایی پوشانده شده‌اند بقیه تجهیزات موجود در کابین بدین شرح است: سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS START) و استارت دکمه‌ای، صندلی‌های برقی راننده با تنظیم ۸ جهتی، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و ماساژور، فرمان برقی حساس به سرعت، صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ و نویگیشن، روکش چرمی فرمان و دنده، فرمان چندکاره، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا، خروجی برق ۱۲ ولت، آینه‌های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرم‌کن، آینه‌های الکتروکرومیک، سنسور باران، سیستم صوتی با قابلیت سازگاری با USB/AUX/MP3 و بلوتوث، موکت کف اتاق با طرح CROSSBACK، قاب کروم محافظ پادری جلو با طرح CROSSBACK و…

ds4_crossback_08
طول/عرض/ارتفاع خودروی DS4 کراس بک معادل ۴۲۸۴/۱۸۱۰/۱۵۳۵ میلی‌متر و وزن خالص آن بین ۱۳۶۰ الی ۱۴۹۶ کیلوگرم متغیر است.
DS4 کراس بک در بازارهای جهانی ازجمله بریتانیا با خودروهایی همچون آئودی Q3 و ولو V40 کراس کانتری رقابت می‌کند.
DS4 کراس بک با بهایی معادل ۱۷۹ میلیون تومان در نمایندگی‌های آن در ایران ثبت‌نام می‌شود.

ds4_crossback_09

ds4_crossback_10
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
AUTOEXPRESS.CO.UK
و…

ds4_crossback_04

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. کیوان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    من که نمیخرم چه خبره 180 تومن شورشو در اوردن الحق که جهان سومی …

  2. reza-a

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    طراحی قشنگی داره

  3. Parker

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    انصافا قشنگه.
    خوشم اومد.

    فنیش هم که نمیتونم نظر بدم.
    چون نه دیدم نه چیزی در موردش خوندم.

  4. جواد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    ds از نظر کیفیت داخلی چیزی کم نداره ولی اصلا به من به شخصه حس لوکس بودن منتقل نمیکنه مخصوصا در طراحی بیرونی

  5. Nima

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    از داخلش خوشم نیومد!!!
    بیرونش خوشم اومد
    موتورش خوشم نیومد
    حس لوکس بودن هم اصلا نداره!!
    موارد اصلى یه خودرو لوکس: چوب- چرم داشبورد-کروم زیاد- فلزات تراش خورده-

    اى کاش قیمت جهانیش هم میگفتین.

    و خیلى برام جالب بود شیشه عقبش باز نمیشه!!!!

    1. سام

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،قیمت این خودرو با پیشرانه مشابه با نسخه وارده به ایران (THP 165)،در بازار بریتانیا معادل 22,445 پوند است که در صورت تبدیل به ریال رقم تقریبی 109 میلیون توان بدست می آید.

  6. BMW

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (661 ديدگاه)

    چراغا عقب این و جک s5 منو یاد نسلهای قدیم آئودی TT میندازه

    1. یاسین

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (658 ديدگاه)

      عقب جک اس 5 از ائودی Q5 که الانم تو ایران هست کپی شده

  7. علي

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    پشتش خیلی شبیهه (((پورشه کاین))) میمونه.

    با تچکر

  8. sunmartin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    حیف 200 ملیونی که به پای این فرانسوی ساده و معمولی حرام بشه من نسحه برتر ds 5 را که 2016 است را در سی تی سنتر دیدم آنچنان آش دهن سوزی نبود و هرکسی که قیمت این خودور را میشنید میکفت : ارزش نداره
    بهر حال فقط عشاق فرانسوی میتوانند ازین خودور لذت ببرند با 200 ملیون کیا اپتیما کیا کادنزا و برخی مدل هلی بی ام دبلیو را میتوان انتخاب کرد حتی میشه از کمری جدید و هوندا خرید کرد در ایران فکر نمیکنم موفقیت چندانی کسب کنه

    1. شاهین

      ۱۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اقا الان شما ماشینای درپیت کیا رو با یه اروپایی اصیل مقایسه کردی؟ دی اس5 با ان همه جایزه های مختلف از اکادمی ها موسسات برتر دنیا اش دهن سوزی نبود؟؟؟ اقا این تحریما چی به سر ما اورده؟ به هر حال نظر شماست و خب هر کسی سلیقه خودشو داره

  9. ونوم

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    انصافا طراحی قشنگی داره مخصوصا از نمای پشت در مورد فنی هم که از قدیم گفتن حرف مرد یکیه یعنی انجین باید 1.6 لیتری باشه چه توی هواپیما چه برای کشتی نفت کش چه برای وانت و….

  10. رضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (243 ديدگاه)

    این قیمت براش خیلی زیاده شاید 4 -5 تایی بفروشه بعدهم مثل بقیه کاسه کوزه شو جمع میکنه میره

  11. یوسف

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    مشکل برند DS اینکه ظاهر و کیفیتش نه اونقدر پایینه که بگی معمولیه نه اونقدر بالاست که لوکس به حسابش بیاری.

  12. وحید سوبارو

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه این کجاش لوکسه ونه بگید ماهم بدونیم
    قیمتش هم چخبره 180 میلیون
    با 180 میلیون میشه خیلی ماشین بهتری سوار شد نباید وضع مردم اینجوری باشه
    #گمرکی#بی_انصافی#پول_زور

  13. Kamran cooper

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    در بازار انگلستان این خودرو با قیمت پایه ی 19هزار پوند عرضه شده و نسخه های دیگر به نسبت سفارش ها تا 24 هزار پوند می رسند
    چنگی به دل نمیزنه مخصوصا با قیمت تمام شده توی ایران که قطعا ساده ترین‌نسخه ی ممکنش رو هم‌میارند

  14. Man

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    انگار ما واقعا شدیم مستعمره فرانسه. با یه نگاه ساده به آمار و ارقام واردات به دایران میشه فهمید ایران حیات خلوت فرانسه هستش. خودرو هواپیما. لوازم آرایشی. و ….

  15. sunmartin

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    حیات خلوط فرانسه یهترین استعاره بود آوررین

  16. Am

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جدا از این که ماشین خوشگل (مخصوصا قسمت عقب) و پر امکاناتی هست! انصافا ds دیگه کی درومد من اول فکر میکردم چینیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا