سام کاویانی: اگر طالب خودرویی لوکس و جذاب هستید، اگر میخواهید بیدغدغه خاطر و با فراغ بال نهایت لذت را از جادههای پر دست و انداز و صدالبته زیبای کشورمان ببرید و اگر خواهان سرعت و شتابی درخور هستید و درنهایت اگر، بودجهتان زیر ۲۰۰ میلیون تومان است بهتر است که نگاهی هرچند کوتاه به شاهکار جدید DS بیاندازید، خودرویی که بیشک از دیدن آن پشیمان نخواهید شد، خودرویی که از دل قاره سبز میآید و DS4 CROSSBACK نام دارد.
DS4، یک خودروی جمع وجور است که برای نخستین بار، اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو بر مبنای پلتفرم PF2 شرکت PSA تکوین و توسعه یافته است. پلتفرمی که در نسل دوم سیتروئن C3 و نسل نخست پژو ۳۰۸ نیز به کار رفته است.
DS4 از همان اوان ورود توانست نظر محافل خودرویی دنیا را به خود جلب نماید بهگونهای که بهعنوان «زیباترین خودروی سال» در فستیوال جهانی خودرو انتخاب شد و رقبایی همچون بامو سری ۵ (اتاق F10) و هوندا CR-Z را هم از این لحاظ پشت سر نهاد. انواع DS4 در حال حاضر فقط در کشور فرانسه تولید میشوند. البته نسخه دیگری به نام DS 4S نیز در چین تولید میشود که تنها ازلحاظ اسمی با این خودرو شباهت دارد اما ازلحاظ طراحی خودرویی کاملاً متفاوت است و نباید با خودروی مقاله اشتباه گرفته شود.
نسخه کراس DS4 با پسوند کراس بک (CROSSBACK) به بازار عرضه میشود که نسبت به نسخه عادی،۳ سانتیمتر کف آن از زمین بلندتر و فنربندی آن نیز چون یک خودروی کراساوور تقویت شده است. پنجرههای عقب آن نیز ثابت هستند و مسافران بخش پشتی نمیتوانند آن را جابهجا کنند.
DS4 کراسبک، از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ در زیر کاپوت خود سود میبرد. پیشرانهای که با کد THP 165 از آن نام برده میشود و محصولی است که از اشتراک بین شرکتهای PSA و بامو تکوین و توسعه یافته است. توان این پیشرانه معادل ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۲۴۰ نیوتن متر است. با تکیه بر چنین پیشرانهای و با مدد از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (EAT6)، این خودرو میتواند در عرض ۸.۷ ثانیه از حالت توقف به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب گیرد و ماکزیمم سرعتی معادل ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت را هم کسب نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل ۵.۶ لیتر در هر یکصد کیلومتر مسافت است.
DS4 کراس بک، از ایمنی ساختاری بالایی بهره میبرد. این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی را از موسسه EURONCAP دریافت نماید و بهطور استاندارد به ۶ عدد کیسه هوای ایمنی مجهز است. دیگر سامانههای ایمنی موجود در این خودرو عبارتند از: سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل لغزش (ASR)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم هشداردهنده نقطه کور (BSW)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالاییها، سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط، کروز کنترل مجهز به محدودکننده سرعت، ترمزدستی الکتریکی اتوماتیک، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب،DS LED VISION چراغهای جلو زنون، برفپاککن چراغها و چراغهای جلو اتوماتیک، مه شکنهای جلو با گردش اتوماتیک و…
کابین این خودرو مملو از قطعات لوکس، با کیفیت و درجه یک است و بهجرئت میتوان گفت که در میان همردیفان قیمتیاش در ایران کمتر نظیر دارد. گذشته از صندلیهای بسیار زیبای این خودرو که با طرح بند ساعت قالبریزی شده و با چرم اعلایی پوشانده شدهاند بقیه تجهیزات موجود در کابین بدین شرح است: سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS START) و استارت دکمهای، صندلیهای برقی راننده با تنظیم ۸ جهتی، صندلیهای جلو مجهز به گرمکن و ماساژور، فرمان برقی حساس به سرعت، صفحه نمایش لمسی به سایز ۷ اینچ و نویگیشن، روکش چرمی فرمان و دنده، فرمان چندکاره، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا، خروجی برق ۱۲ ولت، آینههای جانبی تاشوی برقی مجهز به گرمکن، آینههای الکتروکرومیک، سنسور باران، سیستم صوتی با قابلیت سازگاری با USB/AUX/MP3 و بلوتوث، موکت کف اتاق با طرح CROSSBACK، قاب کروم محافظ پادری جلو با طرح CROSSBACK و…
طول/عرض/ارتفاع خودروی DS4 کراس بک معادل ۴۲۸۴/۱۸۱۰/۱۵۳۵ میلیمتر و وزن خالص آن بین ۱۳۶۰ الی ۱۴۹۶ کیلوگرم متغیر است.
DS4 کراس بک در بازارهای جهانی ازجمله بریتانیا با خودروهایی همچون آئودی Q3 و ولو V40 کراس کانتری رقابت میکند.
DS4 کراس بک با بهایی معادل ۱۷۹ میلیون تومان در نمایندگیهای آن در ایران ثبتنام میشود.
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
AUTOEXPRESS.CO.UK
و…
کیوان
۱۵ بهمن ۱۳۹۵من که نمیخرم چه خبره 180 تومن شورشو در اوردن الحق که جهان سومی …
reza-a
۱۵ بهمن ۱۳۹۵طراحی قشنگی داره
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵انصافا قشنگه.
خوشم اومد.
فنیش هم که نمیتونم نظر بدم.
چون نه دیدم نه چیزی در موردش خوندم.
جواد
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ds از نظر کیفیت داخلی چیزی کم نداره ولی اصلا به من به شخصه حس لوکس بودن منتقل نمیکنه مخصوصا در طراحی بیرونی
Nima
۱۵ بهمن ۱۳۹۵از داخلش خوشم نیومد!!!
بیرونش خوشم اومد
موتورش خوشم نیومد
حس لوکس بودن هم اصلا نداره!!
موارد اصلى یه خودرو لوکس: چوب- چرم داشبورد-کروم زیاد- فلزات تراش خورده-
اى کاش قیمت جهانیش هم میگفتین.
و خیلى برام جالب بود شیشه عقبش باز نمیشه!!!!
سام
۱۵ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز،قیمت این خودرو با پیشرانه مشابه با نسخه وارده به ایران (THP 165)،در بازار بریتانیا معادل 22,445 پوند است که در صورت تبدیل به ریال رقم تقریبی 109 میلیون توان بدست می آید.
BMW
۱۵ بهمن ۱۳۹۵چراغا عقب این و جک s5 منو یاد نسلهای قدیم آئودی TT میندازه
یاسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۵عقب جک اس 5 از ائودی Q5 که الانم تو ایران هست کپی شده
علي
۱۵ بهمن ۱۳۹۵پشتش خیلی شبیهه (((پورشه کاین))) میمونه.
با تچکر
sunmartin
۱۵ بهمن ۱۳۹۵حیف 200 ملیونی که به پای این فرانسوی ساده و معمولی حرام بشه من نسحه برتر ds 5 را که 2016 است را در سی تی سنتر دیدم آنچنان آش دهن سوزی نبود و هرکسی که قیمت این خودور را میشنید میکفت : ارزش نداره
بهر حال فقط عشاق فرانسوی میتوانند ازین خودور لذت ببرند با 200 ملیون کیا اپتیما کیا کادنزا و برخی مدل هلی بی ام دبلیو را میتوان انتخاب کرد حتی میشه از کمری جدید و هوندا خرید کرد در ایران فکر نمیکنم موفقیت چندانی کسب کنه
شاهین
۱۰ دی ۱۳۹۶اقا الان شما ماشینای درپیت کیا رو با یه اروپایی اصیل مقایسه کردی؟ دی اس5 با ان همه جایزه های مختلف از اکادمی ها موسسات برتر دنیا اش دهن سوزی نبود؟؟؟ اقا این تحریما چی به سر ما اورده؟ به هر حال نظر شماست و خب هر کسی سلیقه خودشو داره
ونوم
۱۵ بهمن ۱۳۹۵انصافا طراحی قشنگی داره مخصوصا از نمای پشت در مورد فنی هم که از قدیم گفتن حرف مرد یکیه یعنی انجین باید 1.6 لیتری باشه چه توی هواپیما چه برای کشتی نفت کش چه برای وانت و….
رضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵این قیمت براش خیلی زیاده شاید 4 -5 تایی بفروشه بعدهم مثل بقیه کاسه کوزه شو جمع میکنه میره
یوسف
۱۵ بهمن ۱۳۹۵مشکل برند DS اینکه ظاهر و کیفیتش نه اونقدر پایینه که بگی معمولیه نه اونقدر بالاست که لوکس به حسابش بیاری.
وحید سوبارو
۱۶ بهمن ۱۳۹۵نه این کجاش لوکسه ونه بگید ماهم بدونیم
قیمتش هم چخبره 180 میلیون
با 180 میلیون میشه خیلی ماشین بهتری سوار شد نباید وضع مردم اینجوری باشه
#گمرکی#بی_انصافی#پول_زور
Kamran cooper
۱۶ بهمن ۱۳۹۵در بازار انگلستان این خودرو با قیمت پایه ی 19هزار پوند عرضه شده و نسخه های دیگر به نسبت سفارش ها تا 24 هزار پوند می رسند
چنگی به دل نمیزنه مخصوصا با قیمت تمام شده توی ایران که قطعا ساده تریننسخه ی ممکنش رو هممیارند
Man
۱۶ بهمن ۱۳۹۵انگار ما واقعا شدیم مستعمره فرانسه. با یه نگاه ساده به آمار و ارقام واردات به دایران میشه فهمید ایران حیات خلوت فرانسه هستش. خودرو هواپیما. لوازم آرایشی. و ….
sunmartin
۱۶ بهمن ۱۳۹۵حیات خلوط فرانسه یهترین استعاره بود آوررین
Am
۱۶ بهمن ۱۳۹۵جدا از این که ماشین خوشگل (مخصوصا قسمت عقب) و پر امکاناتی هست! انصافا ds دیگه کی درومد من اول فکر میکردم چینیه