سیتروئن

معرفی سیتروئن C4 X، ترکیبی از سدان و کراس‌اوور

سیتروئن کراس‌اوور فست‌بک C4 X را معرفی کرده است تا بین هاچ‌بک معمولی C4 و مدل پرچم‌دار C5 X قرار گیرد. به گفتهٔ مدیرعامل سیتروئن، این خودرو جایگزینی مقرون‌به‌صرفه و ظریفی برای انبوه هاچ‌بک‌ها و کراس‌اوورها خواهد بود. C4 X را می‌توان نسخه‌ای کشیده‌تر از C4 جدید دانست که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این خودرو در جلو نمای مشابهی با برادر هاچ‌بک خود دارد اما از خط سقف شیب‌داری بهره می‌برد که به بخش عقبی کاملاً متفاوت فست‌بک ختم می‌شود. در اینجا چراغ‌های LED جذاب‌تر، درب صندوق منحصربه‌فرد با اسپویلر یکپارچه و شیشهٔ عقب معمولی‌تری به چشم می‌خورد.

هرچند فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متری C4 X با C4 یکسان است اما این مدل جدید با ۴,۶۰۰ میلی‌متر طول، ۲۶۰ میلی‌متر از برادر هاچ‌بک خود کشیده‌تر است درحالی‌که فرم آئرودینامیک آن نیز ضریب درگ ۰.۲۹ را به همراه داشته است. در همین حال، با افزایش فاصله از زمین و استفاده از روکش‌های پلاستیکی در سراسر بدنه، سعی شده نمایی کراس‌اوور مانند به خودرو داده شود.

C4 X در داخل با C4 یکسان است که این یعنی در اینجا هم شاهد همان نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی لمسی و صفحه آمپر دیجیتالی آشنای سیتروئن هستیم. بااین‌حال، این خودرو از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید MyCitroën Drive Plus بهره می‌برد که برای اولین بار در C5 X معرفی شد. این سیستم از رابط کاربری جدید، تشخیص صدای بهتر، قابلیت‌های اتصالی بیشتر و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است. تجهیزات ایمنی C4 X هم شامل حداکثر ۲۰ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف ازجمله دستیار بزرگراه نیمه‌خودکار سطح دو می‌شود.

اوررهنگ کشیده‌تر عقب در C4 X صندوق بار بزرگی را به ارمغان آورده است که با ۵۱۰ لیتر ظرفیت، بسیار از صندوق ۳۸۰ لیتری C4 جادارتر است. علاوه بر این، سرنشینان عقب هم از فضای بیشتری بهره‌مند خواهند بود. هرچند معمولاً در مدل‌های کامپکت و میان سایز جدید استلانتیس از پلت‌فرم EMP2 استفاده می‌شود اما C4 X روی همان پلت‌فرم EMP مشترک با C4 ساخته شده است تا قیمت آن ارزان‌تر تمام شود.

C4 X در نسخه‌های درون‌سوز معمولی و تمام الکتریکی ارائه می‌شود که دومی e-C4 X نام دارد. در اکثر بازارهای اروپایی مثل اتریش، بلژیک، آلمان، هلند، پرتغال و بریتانیا فقط نسخهٔ الکتریکی عرضه خواهد شد و مدل‌های درون‌سوز فقط برای برخی بازارهای منتخب اروپایی به همراه خاورمیانه و آفریقا در نظر گرفته شده است. C4 X با دو پیشرانه درون‌سوز مختلف شامل ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی در دو سطح قدرت ۱۰۰ و ۱۳۰ اسب بخار و ۱.۵ لیتری دیزلی ۱۳۰ اسب بخاری قابل خریداری خواهد بود.

مدل الکتریکی e-C4 X هم از یک موتور با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۵۰ کیلووات ساعتی با تکنولوژی ۴۰۰ ولتی استفاده می‌کند. این باطری‌ها که قابلیت شارژ با شارژرهای ۱۰۰ کیلوواتی را دارند، برد ۳۶۰ کیلومتری را فراهم می‌کنند. این نسخه برقی ظرف ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

سیتروئن C5 X جدید و همتای الکتریکی آن در کارخانه مادرید اسپانیا تولید می‌شوند و فروش آن‌ها از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    سیتروئن C4 تو سطح جهانی با اتاقای ۵ درب هاچبک و سدان ۴ درب و کراس اوور عرضه میشه …. البته نسخه کراس اوور این سیتروئن C4 Aircross نام داره که بیشتر تو بازار چین دیده میشه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  2. مهدی

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (552 ديدگاه)

    بیاد گرفتم
    فرمونش شبیه چرخ دوچرخه است زیاد جالب نیست یا شبیه سنگ آسیا است

    موافقم 4
    مخالفم 22
  3. Reza Waffen SS

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    منو یاد 207 صندوقدار میندازه ، نشده

    موافقم 8
    مخالفم 15
  4. مهدی

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    تکلیفش با خودش روشن نیست.نه سدان است نه کراس اور.یه چیزی بین این دو تا

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. TML BN

      ۹ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      نه دیگه یکچیزی تو مایه ال نوده فکر کنم البته بزرگ تر

      موافقم 15
      مخالفم 1
  5. (Saeed(peugeot

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چقدر طراحی خوبی داره …… خصوصا عقبش خیلی عالی طراحی شده …….

    خودروسازان جهانی مثل همین سیتروئن و پژو و فیات و اوپل و ……. حداقل سالی یدونه محصول جدید و یکی دوتا فیس لیفت میدن بیرون …..

    ایران خودرو ۱ سال و نیم میخواد ریرا رونمایی کنه الان رونمایی کرده و تقریبا ۱ سال دیگه دست مردم میرسه …… واقعا سرعتمون هم باید شتاب بیشتری بگیره و این جهش و تولید ایران خودرو هم از حق نگذریم خوبه …..

    ولی سریعا باید نسل جدید دنا و سمند و طراحی کنن …… k121 هم رونمایی بشه زودتر

    موافقم 13
    مخالفم 17
  6. Alan.r

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    شتر گاو پلنگ که میگن همینه😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 9
  7. TML BN

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    در نگاه اول من رو یاد پونتیاک آزتک انداخت نمیدونم چرا😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. قاطر فروش

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    بنظرم خیلی خوب شده
    نمیدونم چرا انقد از کابین سیتروئن خوشم میاد

    موافقم 13
    مخالفم 2
  9. Ali_x76

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    اورهنگ عقبش خیلی زیاده، یکم از فضای صندوقش میگذشت و طولشو ۱۰-۱۵ سانت کمتر میکرد خیلی بهتر بود. نشیمنگاهش پروتزیه انگار.

  10. محمد

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    فرانسوی ها خودرو سازی رو ببوسن بذار کنار سنگین تره چیه این شتر گاو پلنگ😂😂😂😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 13
    1. یحیی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      وقتی پژو و رنو و سیتروئن مجموعا سالانه بیش از ۳میلیون اتومبیل میفروشند چرا بذارند کنار

  11. meysam

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من از این سبک اتاق خیلی خوشم میاد
    چند منظوره است

    موافقم 11
    مخالفم 2
  12. مزدا

    ۹ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    پشتش 508 فیس قدیم

  13. KHAN

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    شبیه گوشی های گیمینگ شده.متفاوت و جالبه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا